Στη μουσική του Μπαχ το θέμα της μουσικής αφήγησης είναι οι ιδιότητες και οι δυνάμεις της ψυχής.
SDG είναι τα αρχικα που πρόσθετε ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ στο τέλος της
παρτιτούρας κάθε καντάτας. Σημαίνουν «μόνω τω θεώ δόξα» και δίνουν το
στίγμα του έργου και του συνθέτη του - ήταν ένας βαθιά ευσεβής άνθρωπος
που υπηρετούσε με το έργο του τον Θεό, στον οποίο και αναγνώριζε τον
μοναδικό εμπνευστή και κύριο της μουσικής του.
Με αυτά τα αρχικά ονόμασε τη δισκογραφική του εταιρεία ένας από τους σπουδαιότερους ερμηνευτές της μουσικής του Μπαχ σήμερα, ο
σερ Τζον Έλιοτ Γκάρντινερ. Η
εταιρεία ιδρύθηκε το 2000 με αρχικό σκοπό να εκδώσει σε CD όλες τις
ηχογραφήσεις με καντάτες του Μπαχ που πραγματοποίησαν για να τιμήσουν τα
250 χρόνια από τον θάνατο του συνθέτη ο Γκάρντινερ με τη μουσική του
οικογένεια, τη Χορωδία και την
Ορχήστρα Μοντεβέρντι,σε
ένα μουσικό προσκύνημα που παρακολούθησε το λειτουργικό έτος, εκτελώντας
είτε ανήμερα είτε κοντά σε κάθε γιορτή την αντίστοιχη καντάτα, μέσα σε
εκκλησιές που είναι ορόσημα της δυτικοευρωπαϊκής αρχιτεκτονικής.
Εκδόθηκαν
27 άλμπουμ με 165 καντάτες. Από το ημερολόγιο που ο Γκάρντινερ κρατούσε
όσο διαρκούσε το μουσικό προσκύνημα, καταγράφοντας τις σκέψεις του και
την ανάλυση της μουσικής, αντλούνται τα κείμενα που συνοδεύουν τα CDs,
φωτίζοντας από μια ακόμα ενδιαφέρουσα γωνιά αυτό το μοναδικό μουσικό
οδοιπορικό.
Θέμα των εξωφύλλων των CDs είναι οι φωτογραφίες του
Steve McCurry, του
φωτογράφου-ανταποκριτή που ο κόσμος γνώρισε και αγάπησε από τη
φωτογραφία της μικρής Αφγανής με το μοναδικό βλέμμα που αιχμαλώτισε τον
πλανήτη από το εξώφυλλο του «National Geographic». Πρόκειται για έναν
από τους καλύτερους φωτογράφους που συνεργάζονται με το γνωστό
φωτογραφικό πρακτορείο Magnum. Ο McCurry φωτογραφίζει με επιμονή τοπία
και ανθρώπους της Νοτιοανατολικής Ασίας.
Έξοχος κολορίστας και μάγος του φωτισμού, καθηλώνει τον θεατή με μια
χρωματική κλίμακα κι ένα φως που δίνουν ζωγραφική ποιότητα στην εικόνα
και πνοή μεγάλης ζωγραφικής του ιταλικού μπαρόκ. Τα μοναδικά πορτρέτα
των ανθρώπων από τις απόμακρες για τη δυτικοευρωπαΐκή οπτική γωνιές του
πλανήτη διατηρούν τον πρωταρχικό ρεαλισμό της εικονιστικής ρωμαΐκής
προτομής και τη δύναμη της πνευματικής μεταφοράς που ενσαρκώνει
οποιοδήποτε πρόσωπο του
Καραβάτζιο ή του
Ρέμπραντ.
Δεν γλιστράει στον πολυτελή εξωτισμό ούτε στον μανιερισμό του εστέτ
γιατί διαθέτει το ισχυρό ποιητικό κύρος της βιωμένης μεταφοράς και την
οικονομία του ουσιώδους.