Ένα τριπλό cd με πρωτότυπες ηχογραφήσεις από θεατρικές παραστάσεις.
Η Ελένη Καραϊνδρου υπογράφει το νέο της δίσκο «Μουσική για το Θέατρο, πρωτότυπες ηχογραφήσεις 1986-2010», που κυκλοφορεί από την ΜΙΚΡΗ ΑΡΚΤΟ, την Παρασκευή 31 Δεκεμβρίου 2010, στις 12.00, στο Βιβλιοπωλείο IANOS (Σταδίου 24). Η είσοδος είναι ελεύθερη.
«Αυτές οι ηχογραφήσεις που συγκεντρώθηκαν σ’ αυτή την έκδοση, για να κρατηθεί ζωντανή η μνήμη μοναδικών στιγμών και συναντήσεων, είναι εκείνες οι πρωταρχικές που γράφτηκαν υπό το κράτος της ταραχής και με το πάθος και την αθωότητα του πρώτου βλέμματος»
Ελένη Καραΐνδρου
Από τον πρόλογο της έκδοσης.
Οι φίλοι της μουσικής της Ελένης Καραΐνδρου έχουν κάθε λόγο να χαίρονται. Περισσότερες από 3 ώρες μουσικής, γραμμένης για 22 θεατρικές παραστάσεις σε σκηνοθεσία Αντώνη Αντύπα (1986-2010) κυκλοφορούν σε μια ιστορική έκδοση - ντοκουμέντο από τη Μικρή Άρκτο, σε 3 CD που συ-νοδεύουν ένα καλαίσθητο βιβλίο, εμπλουτισμένο με φωτογραφίες από τις παραστάσεις, κριτικές και πληροφορίες για τις ηχογραφήσεις.
Η συνεργασία της Ελένης Καραΐνδρου με τον σκηνοθέτη και σύντροφό της Αντώνη Αντύπα ξεκί-νησε το 1986, όταν εκείνος της πρότεινε να συνθέσει μουσική για τη «Νίκη» της Λούλας Αναγνω-στάκη. Στα 3 CD που τη δραματουργία τους υπογράφει η ίδια η συνθέτρια, περιλαμβάνονται μουσικά θέ-ματα που αγκαλιάζουν μια περίοδο συνεργασίας 24 χρόνων έως και την παράσταση «Ποιος φοβά-ται τη Βιρτζίνια Γουλφ» (1ο βραβείο μουσικής – θεατρικά βραβεία κοινού ΑΘΗΝΟΡΑΜΑ 2010).
Το κοινό και ειδικά το θεατρόφιλο, θα απολαύσει συνθέσεις από τον Ξεριζωμό, τον Σύζυγο, το Φεγ-γάρι για καταραμένους, τη Σκιά του Μαρτ, το Ρόσμερσχολμ, το Ταξίδι μιας μεγάλης μέρας μέσα στη νύχτα, το Πάρτι Γενεθλίων, τον Γυάλινο Κόσμο, τη Νίκη κ.α.
απο τη θεατρική παράσταση "γλάρος" του 'Αντον Τσέχοφ
Υπέροχες ερμηνείες σπουδαίων σολίστ (Νίκος Γκίνος, Βαγγέλης Χριστόπουλος, Στέλλα Γαδέδη, Ντέιβιντ Λιντς, Βαγγέλης Σκούρας, και τόσοι άλλοι), στις αυθεντικές πρώτες εκτελέσεις ξαναζωντανεύουν μαγικές ατμόσφαιρες από παραστάσεις που αγαπήθηκαν.
Αυτό το υπέροχο ταξίδι στον μουσικό κόσμο της Ελένης Καραΐνδρου και στην πολυβραβευμένη μουσική της για το θέατρο, συμπληρώνει το «Λεύκωμα» για τα 20 χρόνια του «Καλλιτεχνικού Οργανισμού Φάσμα – ΑΠΛΟ ΘΕΑΤΡΟ» του Αντώνη Αντύπα.Δείτε εδώ
Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 2010
Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010
Σαν σήμερα στη μουσική... "Pablo Casals"
Σαν σήμερα 29 Δεκεμβρίου 1876 γεννήθηκε ο διάσημος Καταλανός βιολοντσελίστας
Πάμπλο Καζάλς.
O Πάμπλο Καζάλς γεννήθηκε στο χωρίο Ελ Βενδρέλ της Καταλωνίας, στις 29 Δεκεμβρίου του 1876. Πέθανε στο Πόρτο Ρίκο το 1973.Ο Πάμπλο Καζάλς υπήρξε πολλά πράγματα στον σχεδόν ολόκληρο αιώνα της ύπαρξής του. Πρώτα απ’ όλα όμως υπήρξε ένας μοναδικός ανανεωτής του τρόπου ερμηνείας των μουσικών συνθέσεων για το όργανό του. Σ’ αυτό, αλλά και σαν δάσκαλος της τεχνικής του οργάνου, η επίδρασή του ήταν παγκόσμια. Επίσης παγκόσμια ήταν η ακτινοβολία της προσωπικότητάς του σαν άνθρωπος της ειρήνης και σαν υπερασπιστής των δικαίων των αναξιοπαθούντων. Υπήρξε δε άτεγκτος κατήγορος των τυράννων. Κυρίως του σφαγέα και σφετεριστή της εξουσίας του ισπανικού λαού Φρανθίσκο Φράνκο.
Ο Καζάλς ήταν ένθερμος πατριώτης και όταν το 1936 ξέσπασε ο Ισπανικός Εμφύλιος Πόλεμος, αφιέρωσε την τέχνη του στην υπόθεση της δημοκρατίας, δίνονταν συναυλίες για να βοηθήσει. Το ίδιο έκανε και από την Γαλλία, όπου κατέφυγε ύστερα από την ήττα της δημοκρατικής Ισπανίας στις δυνάμεις του στρατηγού Φράνκο. Διοργάνωνε συναυλίες για τους αναξιοπαθούντες συμπατριώτες του που πέρασαν τα σύνορα για να ζήσουν, όπως κι αυτός, στην εξορία.
Από τη Γαλλία όπου ζούσε εξόριστος δήλωσε ότι δεν θα παίξει ποτέ σε οποιαδήποτε χώρα αναγνώριζε τη δικτατορία του Φράνκο. Και δεν έπαιξε!
Τελικά κατέληξε στο Πόρτο Ρίκο, χώρα γέννησης της μητέρας του, εκεί ρίζωσε και οργάνωσε το περίφημο “Φεστιβάλ Πάμπλο Καζάλς” στην πρωτεύουσα Σαν Χουάν, που συνεχίστηκε και μετά το θάνατό του. Το 1958 έδωσε μία αλησμόνητη συναυλία και ομιλία στα Ηνωμένα Έθνη, που χαρακτηρίστηκε μοναδικό γεγονός, και το 1961αποδέχτηκε πρόσκληση του προέδρου Κέννεντυ κι έπαιξε στο Λευκό Οίκο, όπου παρασημοφορήθηκε για το ανθρωπιστικό έργο του. Ο ίδιος είπε:
“Είμαι πρώτα άνθρωπος και μετά καλλιτέχνης. Σαν άνθρωπος, πρωταρχική υποχρέωσή μου είναι οι συνάνθρωποί μου. Θα προσπαθήσω να ανταποκριθώ σ’ αυτήν μέσα από τη μουσική (…) αφού η μουσική ξεπερνάει τη γλώσσα, την πολιτική και τα εθνικιστικά όρια. Η συνεισφορά μου στην παγκόσμια ειρήνη μπορεί να είναι μικρή, αλλά με αυτήν θα έχω δώσει ό,τι μπορώ σε ένα ιδανικό το οποίο είναι για μένα ιερό”.
Η ειρωνεία της τύχης θέλησε να πεθάνει ο Καζάλς δυο χρόνια πριν από τον δικτάτορα Φράνκο. Έτσι, παρ’ ότι έζησε δεκατρία χρόνια περισσότερα απ’ αυτόν, δεν μπόρεσε να δει ξανά το χωριό του και τη Βαρκελώνη που τον ανάδειξε σαν νέο μουσικό. Η μετακομιδή των οστών του στο Ελ Βενδρέλ, το χωριό του, έγινε το 1979. Έκτοτε αυτό αποτελεί τόπο προσκυνήματος για τους φίλους της μουσικής ερμηνείας του αθάνατου ντον Πάμπλο.
Τρίτη 28 Δεκεμβρίου 2010
"Γιατί... η Mουσική των Χριστουγέννων είναι Μπαρόκ!"
Mια εορταστική εκδήλωση σήμερα Τρίτη 28 Δεκεμβρίου στο ΙΔΡΥΜΑ ΜΙΧΑΛΗΣ ΚΑΚΟΓΙΑΝΝΗΣ
με Kοντσέρτα Mπαρόκ για Φλάουτο, Φλάουτο με ράμφος, Σύνολο Εγχόρδων και Μπάσο κοντίνουο των ΜΠΑΧ, ΒΙΒΑΛΝΤΙ, ΧΕΝΤΕΛ και ΤΕΛΕΜΑΝΣολίστ: ΝΑΤΑΛΙΑ ΓΕΡΑΚΗ - φλάουτο & ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑΣ - φλάουτο με ράμφος
Κείμενα – Αφήγηση: ΆΝΝΑ ΣΑΚΑΛΗ
Το «γλυκό» φλάουτο με ράμφος, Flauto dolce, όπως το ονόμαζαν οι Ιταλοί και το «πλάγιο» φλάουτο, Traverso, που το αποκαλούσαν και «γερμανικό» χάρη στην ιδιαίτερη αγάπη που έδειξαν για αυτό οι γερμανοί μουσικοί, υπήρξαν ιδιαίτερα δημοφιλή κατά το πρώτο μισό του 18ου αιώνα, δηλαδή στο απόγειο του μουσικού Μπαρόκ. Το πλάγιο φλάουτο και το φλάουτο με ράμφος, όργανα συγγενικά, εμπνέουν τους μεγάλους συνθέτες της εποχής να γράψουν έναν σημαντικό αριθμό κοντσέρτων για σόλο φλάουτο που συνήθως συνοδευόταν από μικρό σύνολο εγχόρδων και τσέμπαλο:
Η περίφημη «αυτοκρατορική» εισαγωγή της δεύτερης ορχηστρικής σουίτας του J.S.Bach, η «μυστηριώδης» νύχτα και η «λυρική» καρδερίνα των κοντέρτων La Notte και Il Gardellino του A.Vivaldi, τρία «τρυφερά» μινουέτα από τη Μουσική των Νερών του G.F.Haendel και το διπλό κοντσέρτο σε Μι ελάσσονα του G.Ph.Telemann, που παρουσιάζονται σε αυτό το πρόγραμμα, είναι μερικές μόνο από τις μαγικές μουσικές του Μπαρόκ για φλάουτο.
Πρόγραμμα:
JOHANN SEBASTIAN BACH (1685-1750)
Ouverture από τη Σουίτα αρ.2 σε Σι ελάσσονα, BWV 1067 για φλάουτο, έγχορδα και μπάσο κοντίνουο
Grave-Allegro-Lentement
ANTONIO VIVALDI (1678-1741)
"La Notte" (η Νύχτα) - Κοντσέρτο αρ.2 σε Σολ ελάσσονα, op.10 RV 439 για φλάουτο με ράμφος, έγχορδα και μπάσο κοντίνουο
Largo, Presto, Largo, Presto, Largo (Il Sonno), Allegro
ANTONIO VIVALDI (1678-1741)
"Il Gardellino" (η Καρδερίνα) - Κοντσέρτο αρ.3 σε Ρε μείζονα, op.10 RV 428,
για φλάουτο, έγχορδα και μπάσο κοντίνουο
Allegro, Cantabile, Allegro
GEORG FRIEDRICH HAENDEL (1685-1759)
Τρία Μινουέτα από την Μουσική των Νερών
Menuet I σε σολ μείζονα, Menuet II σε σολ μείζονα,
Menuet III σε σολ ελάσσονα, για φλάουτο με ράμφος, έγχορδα και μπάσο κοντίνουο
GEORG PHILIPP TELEMANN (1681-1767)
Κοντσέρτο σε Μι ελάσσονα, TWV 52: e1για φλάουτο με ράμφος, φλάουτο, έγχορδα και μπάσο κοντίνουο
Largo, Allegro, Largo, Presto
Πηγή: Ίδρυμα Μιχάλης Κακογάννης
"Heinrich Schütz: Η Ιστορία των Χριστουγέννων"
του Νίκου Παναγιωτίδη
Με αφορμή μιά σημαντική συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 22 Δεκεμβρίου
(http://www.tar.gr/content/content.php?id=3436) λίγα λόγια για ένα σπουδαίο συνθέτη και ένα πολύ όμορφο έργο
Ο Heinrich Schütz γεννήθηκε ακριβώς έναν αιώνα πριν τον J.S.Bach (1585) και είναι ο πρώτος μιας μακριάς αλυσίδας μεγάλων Γερμανών μουσουργών. Ο συνδυασμός έμπνευσης και ακούραστης επιμέλειας που τον χαρακτηρίζουν τον αναγορεύει δίκαια σε θεμελιωτή της νοοτροπίας και τεχνοτροπίας που οδήγησε τους Γερμανούς συνθέτες σε κυριαρχία δύο αιώνων στον Ευρωπαϊκό χώρο. Διαβάστε περισσότερα στο ΤΑRΔευτέρα 27 Δεκεμβρίου 2010
"Ζωγραφίζοντας Μουσικές Εικόνες"
Συμμετέχουν:
Μυρτώ Στύλου φωνή
Τάκης Τζουνάκος πιάνο-φωνή
Πέμπτη 30 Δεκεμβρίου 22:00
Τιμή Εισόδου 10€
Έρκυνας 5 Λιβαδειά. Τηλέφωνο επικοινωνίας για κρατήσεις 22611 00920 Art Cafe Αστραδενή
Παρασκευή 24 Δεκεμβρίου 2010
"Καλην εσπέρα άρχοντες ...."
Την Πέμπτη 23 Δεκεμβρίου πραγματοποιήθηκε η χριστουγεννιάτικη γιορτή του Ωδείου μας απο τους μικρούς μαθητές...
Οι μαθήτριες του θεατρικού εργαστηρίου οργάνωσαν την χριστουγεννιάτικη εκδήλωση μας με ένα όμορφο δρώμενο ...που συνοδευόταν απο χριστουγεννιάτικες μελωδίες & κάλαντα που έπαιξαν οι μαθητές της σχολής πιάνου ,κιθάρας , βιολιού καθώς επίσης κα οι πολλοί μικροί μαθητές της μουσικοκινητικής αγωγής που συμμετείχαν με κρουστά όργανα και φλογέρες !
Κάλαντα απο τους μικρούς μαθητές!
Δευτέρα 20 Δεκεμβρίου 2010
Γιαν Γκαρμπάρεκ "Officium Novum"
Γόνιμες μουσικές «συνομιλίες»
Ο εξαίρετος Νορβηγός σαξοφωνίστας Γιαν Γκαρμπάρεκ, που τον πρωτογνωρίσαμε στην Ελλάδα ως ερμηνευτή της μουσικής της Ελένης Καραΐνδρου και από τότε μας έχει προσφέρει δυνατές συγκινήσεις, συναντά για άλλη μια φορά στη δισκογραφία το βρετανικό φωνητικό κουαρτέτο «Hilliard Ensemble». «Καρπός» της τρίτης κατά σειρά δισκογραφικής τους συνεργασίας είναι το CD με τίτλο «Officium Novum», μια δουλειά που απηχεί όπως και οι προηγούμενες συμπράξεις τους, δισκογραφικές και ζωντανές, τη μουσική άποψη του Γκαρμπάρεκ και του σχήματος, όσον αφορά στη συνύπαρξη παρόντος και παρελθόντος, με μια μοναδική ισορροπία. Στο επίκεντρο αυτή τη φορά είναι η μουσική παράδοση της Αρμενίας που βασίζεται στις μεταγραφές του Komitas Vardapet, συνθέσεις που προέρχονται από την πλούσια μουσική θρησκευτική παράδοση της περιοχής του Καυκάσου. Το «Hilliard Ensemble» μελέτησε αυτό το υλικό κατά τη διάρκεια των επισκέψεών του στην Aρμενία, ενώ η φυσιογνωμία της μουσικής ενέπνευσε τον Γκαρμπάρεκ σε μια από τις πιο φλογερές του ερμηνείες.Ο μεγάλος σαξοφωνίστας προσεγγίζει τη μουσική με ένα πνεύμα ελευθερίας, αυτοσχεδιάζοντας με τους σολίστες, σ' ένα ταξίδι στο χώρο και το χρόνο: από το Βυζάντιο στη Ρωσία, από τη Γαλλία στο Ερεβάν, την Ισπανία και τους ιθαγενείς της Αμερικής. Ολες αυτές οι τόσο διαφορετικές συνθέσεις ενώνονται με τη χρυσή κλωστή της δραματουργίας του δίσκου που δημιουργεί την αίσθηση ενός ενιαίου συνθετικού υπόβαθρου.
Ολόκληρο το άλμπουμ διατρέχεται από τους στίχους του Γιώργου Σεφέρη «Λίγο ακόμα θα ιδούμε», σε πέντε γλώσσες, αναδεικνύοντας τη φιλοσοφία του δίσκου (ήταν επιλογή του Manfred Eicher). Το βιβλιαράκι που συνοδεύει το cd ανοίγει με τους στίχους στα ελληνικά, ενώ ο δίσκος κλείνει με τη φωνή του ηθοποιού Μπρούνο Γκατζ να ερμηνεύει το εξάστιχο στα Γερμανικά.
Πηγή: Ριζοσπάστης
"Χριστούγεννα και Πρωτοχρονιά με τους encardia..."
Κάλαντα, παλιά και καινούργια τραγούδια απο τις αποσκευές του συγκροτήματος, κρασί απο την Κάτω Ιταλία, βασιλόπιτα με φλουριά - δώρα εκπλήξεις απο τους encardia και την Αυλαία και φυσικά πολύς χορός, η «άλλη» πρόταση για τις γιορτές...
Ανήμερα Χριστούγεννα, παραμονή και ανήμερα Πρωτοχρονιάς!!!
όποιος λείψει...απλά θα έχει δώσει τη θέση του σε κάποιον άλλο....
Αυλαία, Αγ. Όρους 15, Βοτανικός τηλ. 2103474074
Ανήμερα Χριστούγεννα, παραμονή και ανήμερα Πρωτοχρονιάς!!!
όποιος λείψει...απλά θα έχει δώσει τη θέση του σε κάποιον άλλο....
Αυλαία, Αγ. Όρους 15, Βοτανικός τηλ. 2103474074
Σάββατο 18 Δεκεμβρίου 2010
"musicals, musiCALS, MUSICAAALS....!!¨."
Tο τμήμα Μελοδραματικής του Πολιτιστικού Κέντρου Αγίων Αναργύρων σας προσκαλεί στην βραδια ¨musicals, musiCALS, MUSICAAALS....!!¨.
σε έργα WEST SIDE STORY,OLIVER TWIST,CABARET,fIDDLER ON THE ROOF
ΠIANO: MAPIANΘH BOYTΣAPA
TMHMA MEΛOΔPAMATIKHΣ
ΔPIΔAKH EΛENH
EΞAPXAKOY BAΣIΛIKH
KATΣIBEΛOY EΛENH
ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ
ΠAΠOYTΣAKH EYTYXIA
ΠETPAKH IΣABEΛΛA
ΛIAKOΣ ΓIΩPΓOΣ
MΠEΛΛOΣ ΓIΩPΓOΣ
TMHMA MΠAΛETOY
ΓPHΓOPIAΔH APETH
IΩAKIMIΔOY EBEΛINA
KANAKAKH KΩNΣTANTINA
KAΣBH ΠOΠH
KOPΔEΛA AIMIΛIA
MAPTINH NATAΛIA
ΣTAΘH AΦPOΔITH
TΣEΛOY KΩNΣTANTINA
ΑΦHΓHΣH: BAΣIΛEIA ΠAΠAPHΓA
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ-ΒΙΝΤΕΟ: ΑΝΝΑ ΜΟΥΖΑΚΗ
ΜΑΚΙΓΙΕΖ: ΓΙΑΜΑΝ ΧΑΛΙΛ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΑΡΙΝΟΥ
Κέντρο Τέχνης & Πολιτισμού (Αγίας Παρασκευής 40, Άγιοι Ανάργυροι Αθήνα)
σε έργα WEST SIDE STORY,OLIVER TWIST,CABARET,fIDDLER ON THE ROOF
MOYΣIKH ΔIΔAΣKAΛIA- ΔIEYΘYNΣH: ANNA MOYZAKH
XOPOΓPAΦIA-ΣKHNOΘEΣIA: KΩΣTAΣ MAPTINHΣΠIANO: MAPIANΘH BOYTΣAPA
TMHMA MEΛOΔPAMATIKHΣ
ΔPIΔAKH EΛENH
EΞAPXAKOY BAΣIΛIKH
KATΣIBEΛOY EΛENH
ΠΑΠΑΡΗΓΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ
ΠAΠOYTΣAKH EYTYXIA
ΠETPAKH IΣABEΛΛA
ΛIAKOΣ ΓIΩPΓOΣ
MΠEΛΛOΣ ΓIΩPΓOΣ
TMHMA MΠAΛETOY
ΓPHΓOPIAΔH APETH
IΩAKIMIΔOY EBEΛINA
KANAKAKH KΩNΣTANTINA
KAΣBH ΠOΠH
KOPΔEΛA AIMIΛIA
MAPTINH NATAΛIA
ΣTAΘH AΦPOΔITH
TΣEΛOY KΩNΣTANTINA
ΑΦHΓHΣH: BAΣIΛEIA ΠAΠAPHΓA
ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ ΕΙΚΟΝΑΣ-ΒΙΝΤΕΟ: ΑΝΝΑ ΜΟΥΖΑΚΗ
ΜΑΚΙΓΙΕΖ: ΓΙΑΜΑΝ ΧΑΛΙΛ
ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ: ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΑ ΜΑΡΙΝΟΥ
Κέντρο Τέχνης & Πολιτισμού (Αγίας Παρασκευής 40, Άγιοι Ανάργυροι Αθήνα)
Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010
"Οι σιγανές φωνές της μνήμης"
Γιάννης Ζώτος &Band: Οι σιγανές φωνές της μνήμης στον Ιανό
σήμερα Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010 Ώρα έναρξης: 21.00
Μια μοναδική παράσταση θα παρακολουθήσει το κοινό του Ιανού, με τίτλο
«Οι σιγανές φωνές της μνήμης» σε ποίηση Μίκη Θεοδωράκη και μουσική Γιάννη Ζώτου, σήμερα Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010, στον Ιανό.
Ο Γιάννης Ζώτος, συνθέτης, μουσικός, ενορχηστρωτής, παραγωγός και χρόνια φίλος του Μίκη Θεοδωράκη, μελοποιεί έναν κύκλο τραγουδιών του μεγάλου Έλληνα συνθέτη και το παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα, με τον ίδιο τον Μίκη Θεοδωράκη να απαγγέλει ποιήματά του, που ποτέ δεν μελοποίησε ο ίδιος. Στο δεύτερο μέρος του προγράμματος θα παρουσιαστούν τραγούδια του Γιάννη Ζώτου σε ποίηση Μαρίας Πολυδούρη, Γιώργου Σεφέρη, Κώστα Καρυωτάκη, Γιάννη Ρίτσου, τραγούδια που ντύνει με έναν διαχρονικά μοντέρνο μουσικό τρόπο, ο οποίος χρησιμοποιεί τόσο τις ελληνικές ρίζες όσο και δημοφιλή στοιχεία «Rock» και «Folk» και σύγχρονης μουσικής δωματίου.Οι μουσικοί που πλαισιώνουν την παράσταση έρχονται από το Βερολίνο και είναι:
Γιάννης Ζώτος / φωνή, κιθάρα
Reinmar Henschke / piano, keyboards
Θανάσης Ζώτος / μπάσο, φωνή
Heiner Witte - κιθάρες
Micha Joch - τύμπανα
Φιλική συμμετοχή: Καλλιόπη Βέττα
Ο Μίκης Θεοδωράκης είπε, για τη συνεργασία του με τον Γιάννη Ζώτο: Έως τώρα και σε όλη μου τη ζωή έχω συνηθίσει να μελοποιώ στίχους άλλων. Με τον Γιάννη Ζώτο οι ρόλοι αντιστρέφονται και το γεγονός αυτό ομολογώ ότι με οδηγεί σε ένα συναίσθημα πρωτόγνωρο για μένα. Τώρα γίνομαι εγώ ο ποιητής που πρέπει να κρίνω κατά πόσον η μουσική ανταποκρίνεται στο ουσιαστικό περιεχόμενο των στίχων μου.Η πρώτη μου θετική αντίδραση αφορούσε την επιλογή των ποιημάτων, που το κάθε ένα ανήκει σε μια από τις πιο κρυφές πτυχές της ζωής και της σκέψης μου. Η δεύτερη επίσης θετική εκτίμηση, θα έλεγα, προέρχεται από την μουσική γλώσσα στην ολότητά της: την μελωδική γραμμή, τις αρμονίες και ιδιαίτερα την ενορχήστρωση την περιοχή του ροκ, που όλα μαζί δημιουργούν μιαν ατμόσφαιρα λυρισμού, ποίησης και μαγείας.Το γεγονός αυτό, εμένα προσωπικά, με παραπέμπει σε εμπειρίες και εποχές κατά τις οποίες ζούσα στην κόψη του ξυραφιού, ανάμεσα στο πραγματικό και στο φανταστικό, στο υπαρκτό και στο ανύπαρκτο, στο συνειδητό και το ασυνείδητο, που ήταν και είναι για μένα ο βαθύς και απροσμέτρητος Έρωτας, που με εξουθενώνει και με λυτρώνει χωρίς αρχή και δίχως τέλος.Για τους λόγους αυτούς ευχαριστώ και ευγνωμονώ τον Γιάννη Ζώτο, γιατί με τη μουσική του με βοηθά όταν την ακούω να απογειώνομαι με τα φτερά των μελοποιημένων στίχων μου πάνω από έναν κόσμο ονειρικό, μιας ζωής που δεν συνειδητοποίησα ακόμα την αληθινή ύπαρξή της.Τέλος, θα πρέπει να συγχαρώ τους εξαίσιους μουσικούς που συμμετέχουν στην πραγμάτωση αυτού του τόσο ωραίου έργου.
Αθήνα, 25 Σεπτεμβρίου 2009
Μίκης Θεοδωράκης
Πέμπτη 16 Δεκεμβρίου 2010
"Σαν σήμερα στη Μουσική... και ο Ζόλταν Κόνταλυ"
Σαν σήμερα 16 Δεκεμβρίου 1882 γεννήθηκε ο ούγγρος συνθέτης, εθνομουσικολόγος και παιδαγωγός Ζόλταν Κόνταλυ
Βιογραφικά απο το Ωδείο Κodaly
Βιογραφικά απο το Ωδείο Κodaly
Ο Ζόλταν Κόνταλυ, Ούγγρος συνθέτης, εθνομουσικολόγος, μουσικοπαιδαγωγός, μαέστρος, μουσικολόγος, φιλόσοφος και πολιτιστικός πολιτικός, γεννήθηκε στο Κέτσκεμετ (Kecskemét) την 16η Δεκεμβρίου 1882 και πέθανε στη Βουδαπέστη την 6η Μαρτίου 1967. Μαζί με τον Μπέλα Μπάρτοκ (Béla Bartók) είναι οι δύο σπουδαιότεροι συνθέτες της Ουγγαρίας κατά τον 20ο αιώνα.
Ζόλταν Κόνταλυ: ο Παιδαγωγός
Μουσικοπαιδαγωγικό Σύστημα Kodály
Oνομάζεται το σύνολο των μουσικοπαιδαγωγικών αρχών και μεθόδων που εφαρμόστηκε συστηματικά σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες της Ουγγαρίας, υπό την καθοδήγηση του Ζόλταν Κόνταλυ, μετά το 1945. Τα θεαματικά παιδαγωγικά, πολιτιστικά και κοινωνικά αποτελέσματα του, προκάλεσαν τον θαυμασμό της διεθνούς κοινότητας ήδη από την δεκαετία του 1960, η οποία και το βάπτισε με αυτό το όνομα ή εναλλακτικά, Μέθοδο Κόνταλυ (Kodály Method), Φιλοσοφία Κόνταλυ (Kodály Concept).
Βασικές αρχές του Συστήματος Κόνταλυ:
1.H μουσική είναι "ανθρώπινο δικαίωμα". (1α) Η οργανωμένη κοινωνία (πολιτεία) έχει την υποχρέωση να προσφέρει σε κάθε πολίτη / παιδί πρόσβαση στην μουσική παιδεία (1β) κατ' αρχάς μέσα από την γενική εκπαίδευση, (1γ) με οργανωμένη, συστηματική και τακτική διδασκαλία της μουσικής, η οποία πρέπει να αρχίζει:
2.- στη νεαρότερη δυνατόν ηλικία,
3.- με την καλλιέργεια της φωνής και της ακοής στη συνέχεια δε με τη διδασκαλία της μουσικής ανάγνωσης και γραφής,
4.- με τη χρήση της κατά τόπο εγχώριας μουσικής παράδοσης.
5.Στην εκπαίδευση είναι καλό να χρησιμοποιούνται μόνο μουσικά αριστουργήματα από κάθε χώρα και εποχή.
6.Οι δάσκαλοι μουσικής πρέπει να είναι άρτια εκπαιδευμένοι τόσο ως μουσικοί όσο και ως παιδαγωγοί.
Μερικά από τα Μεθοδολογικά μέσα του Συστήματος Κόνταλυ:
1.το σύστημα του σχετικού σόλφα
2.η φωνομιμική
3.οι ρυθμικές συλλαβές
4.η ρυθμική σημειογραφία
5.η χορωδιακή πράξη και
6.η στυλιστική ανάλυση
"Σαν σήμερα στη Μουσική...Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν"
Σαν σήμερα 16 Δεκεμβρίου 1770 γεννήθηκε ο συνθέτης Λούντβιχ Βαν Μπετόβεν
Βιογραφικά
Γεννήθηκε στη Βόννη το 1770 και πέθανε στη Βιέννη το 1827, σε ηλικία 57 ετών. Η οικογένεια τού πατέρα του ήταν φλαμανδικής καταγωγής. Ο πρώτος του δάσκαλος ήταν ο ίδιος ο πατέρας του, ο οποίος ήταν τενόρος στην αυλική χορωδία της Βόννης. Τραχύς άνθρωπος και μέθυσος φιλοδοξούσε να εκμεταλλευτεί το μουσικό ταλέντο τού δεύτερου γιου του, Λούντβιχ. Το 1779 ο Μπετόβεν έγινε μαθητής του Κρίστιαν Γκότλομπ Νέεφε και βοηθός του ως αυλικός οργανίστας και από το 1784 αναφέρεται στις μισθολογικές καταστάσεις της αυλικής ορχήστρας, στην οποία όμως συμμετείχε ήδη από το 1783 ευκαιριακά ως αντικαταστάτης του δασκάλου του. Οι πρώτες συνθέσεις του Μπετόβεν δημοσιεύτηκαν ήδη αυτήν την εποχή στη Βόννη. Το 1787 επισκέφτηκε για πρώτη φορά τη Βιέννη, για να σπουδάσει ως μαθητής του Μότσαρτ. Μετά από 14 ημέρες αναγκάστηκε όμως να επιστρέψει στη Βόννη, λόγω βαριάς ασθένειας της μητέρας του. Όταν επανήλθε ο Μπετόβεν, μετά από 5 χρόνια, στη Βιέννη, ο Μότσαρτ είχε πεθάνει.
Το 1792 ο Χάιντν, επισκεπτόμενος τη Βόννη- κατά το πρώτο του ταξίδι την Αγγλία- συναντήθηκε με τον νεαρό Μπετόβεν. Είδε μερικές από τις πρώιμες συνθέσεις του και τον κάλεσε να σπουδάσει μαζί του στη Βιέννη. Εκεί, παρά τους απότομους και αδέξιους τρόπους του, είχε προστάτες αριστοκράτες και έζησε δύο χρόνια στο σπίτι τού πρίγκιπα Λιχνόβσκι. O μαικήνας τού Μπετόβεν, κόμης Βάλντστάιν, τού έγραψε σε ένα σημείωμα: "Με την αδιάκοπη εργατικότητά σας θα παραλάβετε το πνεύμα του Μότσαρτ από τα χέρια του Χάιντν". Η φήμη του προερχόταν αποκλειστικά και μόνο από τον δεξιοτεχνικό του αυτοσχεδιασμό στο πιάνο.
Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου 2010
"Τίτλοι τέλους και για τα μουσικά σχολεία;"
Οι τουλάχιστον αμφιλεγόμενες περικοπές στον τομέα της εκπαίδευσης συνεχίζονται, αφού μετά το κλείσιμο των αθλητικών σχολείων με απόφαση του υπουργείου Παιδείας, σειρά παίρνουν τα μουσικά σχολεία της χώρας. Το συμπέρασμα αυτό βγαίνει πολύ εύκολα από τις δηλώσεις της υφυπουργού, που μίλησε για σπατάλες και αντιπαραγωγικότητα.
Τα όσα είπε η κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου μοιάζουν σε μεγάλο βαθμό με τις αντίστοιχες δηλώσεις της για τα αθλητικά σχολεία, τα οποία είχε χαρακτηρίσει «αντιπαραγωγικά για τον αθλητισμό και αντιπαιδαγωγικά για την εκπαίδευση». Αυτή τη φορά, η υφυπουργός έκανε λόγο “για σπατάλες στη σίτιση των μαθητών των μουσικών σχολείων”, μετά από σχετική ερώτηση της βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Ευαγγελίας Αμανατίδου-Πασχαλίδου.
"Εγκαταλειμμένα τα μουσικά σύνολα της χώρας"
Κρατική Ορχήστρα Αθηνών
Τα μουσικά σύνολα της χώρας είναι το θέμα της Επίκαιρης Ερώτησης προς τον υπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού, που κατέθεσε η βουλευτής του ΚΚΕ, Λιάνα Κανέλλη.
«Σε πλήρη εγκατάλειψη και παρακμή οδηγεί η κυβερνητική πολιτική τα σημαντικότερα μουσικά σύνολα της χώρας, όπως τις κρατικές και τις κρατικά επιχορηγούμενες ορχήστρες (ΚΟΑ, ΚΟΘ, ορχήστρα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής, Ορχήστρα των Χρωμάτων, Κρατική Ορχήστρα Ελληνικής Μουσικής), τα Μουσικά Σύνολα της ΕΡΤ, του Δήμου Αθηναίων κλπ.», τονίζεται στην Επίκαιρη Ερώτηση. «Συγκεκριμένα, ο προϋπολογισμός των δύο σπουδαιότερων ορχηστρών της χώρας (κρατικές ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης) έχει μειωθεί κατακόρυφα - 60% σε σχέση με το 2009 - τα κενά τους σε μουσικούς και διοικητικό προσωπικό διευρύνονται συνεχώς, χωρίς να διαφαίνεται προοπτική κάλυψής τους με μόνιμο προσωπικό, οι κτιριακές τους υποδομές είναι ανύπαρκτες ως ακατάλληλες, ενώ η θέση των διευθυντών τους παραμένει κενή, καθιστώντας πιο προβληματική τη λειτουργία τους. Μπροστά στον κίνδυνο συρρίκνωσης του καλλιτεχνικού της δυναμικού βρίσκεται και η ορχήστρα της Λυρικής. Διαλυτικές καταστάσεις αντιμετωπίζουν και οι άλλες μεγάλες ορχήστρες, όπως τα μουσικά σύνολα της ΕΡΤ και του Δήμου Αθηναίων, που τα μεγάλα και αυξανόμενα κενά των οργανικών τους θέσεων καλύπτονται εποχιακά και περιστασιακά από συμβασιούχους μουσικούς, η Ορχήστρα των Χρωμάτων που λόγω υποχρηματοδότησης αδυνατεί να πληρώσει τους μουσικούς για 7-12 μήνες, ενώ από τον Ιούλιο δε διαθέτει καλλιτεχνικό διευθυντή, η ΚΟΕΜ που για χρόνια υποχρεώθηκε σε αναστολή της λειτουργίας της».
Κυριακή 12 Δεκεμβρίου 2010
"Η μαγεία του πιάνου...επί 4"
Τέσσερις πιανίστες, ο Γιάννης Βακαρέλης, ο Κυπριανός Κατσαρής, ο Ντέιβιντ Λάιβλι και ο Αλεξάντερ Γκίντιν παρουσιάζουν, στο πλαίσιο του κύκλου Ειδικές Εμφανίσεις του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, ένα πρόγραμμα για τέσσερα πιάνα με έργα Βάγκνερ, Τσέρνι, Μιγιώ και Ραβέλ στην Αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» του Μεγάρου Αθηνών, την Τετάρτη 15 Δεκεμβρίου.
Oι σπάνιες σελίδες της εργογραφίας για τέσσερα πιάνα, που επιλέχθηκαν για το πρόγραμμα της βραδιάς περιλαμβάνουν πρωτότυπες συνθέσεις για τέσσερα πιάνα, καθώς και μεταγραφές.
Σάββατο 11 Δεκεμβρίου 2010
Μήνυμα απο τους Encardia... "Γυναίκες του Νότου"
Οι encardia εγκαινιάζουν τη σειρά εμφανίσεων τους με θέμα "Γυναίκες του Νότου" και μοιράζονται τη σκηνή αυτήν τη φορά με δύο γυναίκες απο την Νότιο Ιταλία που ξεχωρίζουν για την έκρηξη και το ταπεραμέντο τους!!
Η σχέση του παλιού με το νέο, του κλασσικού με το παραδοσιακό, της τέχνης με την απλότητα αποτελεί τον καμβά της προτεινόμενης παράστασης αλλά και του σεμιναρίου που θα προηγηθεί.
Αυτήν την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου στην Αυλαία, Αγ. Όρους 15 Βοτανικός, κρατήσεις 2103474074
Maristella Martella (χορεύτρια) & Matilde Politi (τραγουδοποιός)
Η Maristella Martella θεωρείται σήμερα μία καταξιωμένη χορεύτρια για
την tarantella pizzica αλλά και για ολους τους χορούς που σχετίζονται με τον Ιταλικό Νότο.Η ικανότητά της να μελετά σε βάθος κινήσεις, βήματα και φιγούρες που προέρχονται απο την κλασσική παράδοση του Salento και να συνθέττει νέες χορευτικές φόρμες την έχουν κάνει να είναι οχι μόνο η πιο περιζήτητη δασκάλα χορού σ' όλη την Ιταλία αλλά και η πιο δημοφιλής "performer" σε παραστάσεις των πιο σημαντικών μουσικών σχημάτων της Ιταλίας. ( Eugenio Bennato, Antonio Infantino, Ambrogio Sparagna, Fathy Salama, Mounir Troudi, Hasna El Becharia, Gilles Coullet, Katina Genero, Mounira Yacoubi, Zohra Lajnef, Las Migas e Nuevo Flamenco, Sainkho Namtchylak, Officina Zoè, Mascarimirì, Nidi d’Arac, Jamal Ouassini, Admir Skurtaj, Redi Hasa, κ.α.)
Για όσους δεν γνωρίζουν τους encardia λίγα λόγια...
Οι encardia είναι ένα ελληνικό συγκρότημα που εμπνέεται, δημιουργεί και παρουσιάζει μουσικές και τραγούδια μέσα από την πλούσια μουσική παράδοση της Κάτω Ιταλίας.
Ιδρύθηκαν το 2004 και μέχρι τώρα έχουν πραγματοποιήσει περισσότερες απο τριακόσιες
ζωντανές εμφανίσεις σ’ όλη την Ελλάδα, Ιταλία, Νότια Γαλλία, Γερμανία και Κύπρο. Έχουν εκδώσει πέντε δίσκους που απέσπασαν τις καλύτερες κριτικές, ενώ ιδιαίτερα έχει σχολιαστεί η μοναδική σχέση που έχουν με το κοινό όταν βρίσκονται στη σκηνή. Έχουνσυνεργαστεί και δισκογραφικά αλλά και σε ζωντανές εμφανίσεις με τους πιο σημαντικούς εκπροσώπους της κατωιταλικής μουσικής σκηνής.
(για το σεμινάριο χορού πληροφορίες στο 6974087551)
"Σκάλα Μιλάνου... Διαμαρτυρίες για τις περικοπές στον πολιτισμό'
«Στο όνομα όλων των συναδέλφων που παίζουν μουσική, τραγουδούν και χορεύουν, όχι μόνο εδώ αλλά σε όλα τα θέατρα, θα ήθελα να σας πω ότι ανησυχούμε βαθειά για το μέλλον της κουλτούρας στη χώρα αλλά και σε ολόκληρη την Ευρώπη»
Αστυνομικοί και διαδηλωτές συγκρούστηκαν βίαια έξω από το περίφημο θέατρο της Σκάλας του Μιλάνου. Η πρεμιέρα της σεζόν, η οποία παραδοσιακά σηματοδοτεί το κοσμικότερο γεγονός της πόλης, σημαδεύτηκε από έντονες διαμαρτυρίες εναντίον των περικοπών στον πολιτισμό τις οποίες προωθεί η κυβέρνηση του Σίλβιο Μπερλουσκόνι. Την ίδια στιγμή, λίγο προτού σηκώσει τη μπαγκέτα του για να διευθύνει την βαγκνερική «Βαλκυρία», ο διάσημος αργεντινοισραηλινός αρχιμουσικός Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ απευθύνθηκε στον παρόντα Πρόεδρο της Ιταλικής Δημοκρατίας Τζόρτζιο Ναπολιτάνο, γνωστό για την αγάπη του στις τέχνες, λέγοντας χαρακτηριστικά:
Αστυνομικοί και διαδηλωτές συγκρούστηκαν βίαια έξω από το περίφημο θέατρο της Σκάλας του Μιλάνου. Η πρεμιέρα της σεζόν, η οποία παραδοσιακά σηματοδοτεί το κοσμικότερο γεγονός της πόλης, σημαδεύτηκε από έντονες διαμαρτυρίες εναντίον των περικοπών στον πολιτισμό τις οποίες προωθεί η κυβέρνηση του Σίλβιο Μπερλουσκόνι. Την ίδια στιγμή, λίγο προτού σηκώσει τη μπαγκέτα του για να διευθύνει την βαγκνερική «Βαλκυρία», ο διάσημος αργεντινοισραηλινός αρχιμουσικός Ντάνιελ Μπάρενμποϊμ απευθύνθηκε στον παρόντα Πρόεδρο της Ιταλικής Δημοκρατίας Τζόρτζιο Ναπολιτάνο, γνωστό για την αγάπη του στις τέχνες, λέγοντας χαρακτηριστικά:
Πέμπτη 9 Δεκεμβρίου 2010
"Συναυλία στον Ναό του Αγίου Παντελεήμονος"
Η Καμεράτα αφήνει την πολυτέλεια του Μεγάρου, για να κάνει μια κίνηση με πολλαπλά νοήματα
ΔΥΤΙΚΗ ΜΟΥΣΙΚΗ ΚΑΙ ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ ΜΕ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΙΕΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Το Μέγαρο κατεβαίνει στην άγρια πλευρά της πόλης
Στην ταραγμένη περιοχή του Αγίου Παντελεήμονα Αχαρνών, και μάλιστα μέσα στον ιερό ναό του, θα πραγματοποιηθεί μια μεγάλη χριστουγεννιάτικη συναυλία την Κυριακή 12 Δεκεμβρίου, στις 6 το απόγευμα. Η πρωτοβουλία -όπως και η συνδιοργάνωση μαζί με την Αρχιεπισκοπή Αθηνών- ανήκει στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Ως και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κάρολος Παπούλιας, αποδέχτηκε σχετική πρόταση και δεσμεύτηκε να είναι παρών σε μια εορταστική εκδήλωση που ταυτόχρονα συνιστά κίνηση «αλληλεγγύης, ανεκτικότητας και κοινωνικής σύγκλισης», σύμφωνα με τον Ιωάννη Μάνο, πρόεδρο του ΜΜΑ.Το άνοιγμα στην πόλη και την κοινωνία, ειδικά σε τέτοιες περιόδους κρίσης, είναι στην κορυφή των προτεραιοτήτων για το Μέγαρο. Το επιβεβαιώνει και ο καλλιτεχνικός διευθυντής του Νίκος Τσούχλος. «Δεν μπορούμε να παρέμβουμε και να λύσουμε εμείς τα προβλήματα της περιοχής αυτής. Μπορούμε όμως να κάνουμε μια κίνηση συμβολικού χαρακτήρα, ελπίζοντας ότι θα είναι η αρχή για μια σοβαρή ενασχόληση με τα προβλήματα αυτά» μας δήλωσε χθες. «Θεωρούμε ότι το Μέγαρο δεν μπορεί να είναι ένα κλειστό μαυσωλείο, ένας γυάλινος ιδεατός κόσμος, όπου καλλιεργούνται τα αριστουργήματα της τέχνης, αποκομμένος από την κοινωνία. Ο ρόλος του δεν εξαντλείται στην οργάνωση εκδηλώσεων αναψυχής αλλά και στην κοινωνική παρέμβαση, εκεί όπου αισθανόμαστε ότι μπορούμε να προσφέρουμε».
Τετάρτη 8 Δεκεμβρίου 2010
«Κοντσέρτο» προβλημάτων και κρατικής αδιαφορίας
H Ορχήστρα των Χρωμάτων με τον ιδρυτή της Μάνο Χατζιδάκι στο πόντιουμ
KOEM
της Ρουμπίνη ΣΟΥΛΗΣε οικονομική δυσπραγία και ανασφάλεια έχουν καταδικάσει την Ορχήστρα των Χρωμάτων, πνευματικό του «παιδί» του Μάνου Χατζιδάκι, εδώ και χρόνια γαλαζοπράσινες κυβερνήσεις και πολιτευτές, που κατά τ' άλλα δηλώνουν την εκτίμησή τους στο έργο του μεγάλου μας συνθέτη. Η επιχορηγούμενη από το ΥΠΠΟ συμφωνική ορχήστρα λειτουργεί για χρόνια με ελλείμματα που δεν της επιτρέπουν να ανταποκρίνεται έγκαιρα στις υποχρεώσεις της - οι μουσικοί της πληρώνονται μετά από 7 έως 12 μήνες - ενώ υπήρξαν φορές που αντιμετώπισε ακόμη και τον κίνδυνο αναστολής της λειτουργίας της. Και πώς να τα βγάλει πέρα ένας οργανισμός με επιδοτήσεις της τάξης του 1 εκατ. ευρώ, όταν μόνο τα ανελαστικά του έξοδα ανέρχονται στο 1.700.000 ευρώ (μισθοί 40 μουσικών, ενός μαέστρου, 7 υπαλλήλων, καλλιτεχνικού διευθυντή, ενοίκια και λειτουργικά έξοδα γραφείου, Διαγωνισμός «Δ. Μητρόπουλου» κ.ά.); Και μάλιστα, όταν υπάρχουν δραματικές καθυστερήσεις στην καταβολή των δόσεων; Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι το ποσόν που καλείται να καταβάλει η άστεγη ορχήστρα για την ενοικίαση της μεγάλης αίθουσας του Μεγάρου Μουσικής - για κάθε συναυλία - είναι 20.000 ευρώ, ενώ το κόστος της διοργάνωσης του Διεθνούς Διαγωνισμού «Δημήτρης Μητρόπουλος» - πάγια υποχρέωση της ορχήστρας - ανέρχεται σε 200.000 ευρώ.
Τρίτη 7 Δεκεμβρίου 2010
Σαν σήμερα στη Μουσική... "Πιέτρο Αντόνιο Στέφανο Μασκάνι"
Σαν σήμερα 7 Δεκεμβρίου 1863 γεννήθηκε ο
Πιέτρο Αντόνιο Στέφανο Μασκάνι
Πιέτρο Αντόνιο Στέφανο Μασκάνι
PIETRO MASCAGNI (1863-1945) ΖΩΗ ΚΑΙ ΕΡΓΟ
1863: Στις 7 Δεκεμβρίου γεννιέται στο Λιβόρνο ο Πιέτρο Αντόνιο Στέφανο Μασκάνι, που θα γίνει γνωστός ως Πιέτρο Μασκάνι, δευτερότοκος γιος του αρτοποιού Ντομένικο Μασκάνι και της Εμίλια.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)