Κυριακή 30 Οκτωβρίου 2011

Η Καμεράτα με όργανα εποχής

H Καμεράτα συνεχίζει για δεύτερη καλλιτεχνική περίοδο τον κύκλο συναυλιών της στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών, φέρνοντας ό,τι νεότερο έχει να παρουσιάσει η σύγχρονη μουσικολογική έρευνα και οι διεθνείς τάσεις: τις εκτελέσεις κλασικών έργων σε όργανα εποχής και τις ιστορικές πρακτικές ερμηνείας. Η ορχήστρα, έχοντας πλέον κατορθώσει να αλλάξει τα δεδομένα εκτέλεσης των μουσικών έργων του 18ου και 19ου αι. και έχοντας ήδη αφήσει το στίγμα της στη διεθνή δισκογραφία, προχωράει ένα βήμα μπροστά φέρνοντας πρόσωπο με πρόσωπο τη σύγχρονη δημιουργία με τη δημιουργία του παρελθόντος που έχει αντέξει στους αιώνες, έχει αγαπηθεί και ζει για πάντα ως «κλασική».
Η Καμεράτα με όργανα εποχής
Συναντήσεις Ι: Ο Max-Emanuel Cencic σε έργα Handel και Vivaldi

6 Νοεμβρίου 2011 / 20:30 / Κεντρική Σκηνή
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 
 Ο διάσημος κόντρα τενόρος Μαξ Εμάνουελ Σένσιτς σε ένα μουσικό διάλογο με την Καμεράτα, τον Χαίντελ και τον Βιβάλντι
Ο Μαξ Εμάνουελ Σένσιτς δικαίως συγκαταλέγεται στους σημαντικότερους κόντρα τενόρους της σύγχρονης διεθνούς μουσικής σκηνής. Με μια φωνή που έχει χαρακτηριστεί «φαινόμενο», επιδεικνύει την ίδια άνεση στο δεξιοτεχνικό ρεπερτόριο των castrati του 18ου αι. και στο ρομαντικό bel canto του 19ου. Ο Σένσιτς, χάρη στη μοναδική τέχνη του, μαγεύει κοινό και κριτικούς στα μεγαλύτερα θέατρα και αίθουσες συναυλιών του κόσμου. Στην πρώτη του εμφάνιση στην Ελλάδα, ο διάσημος κόντρα τενόρος θα ερμηνεύσει μερικές από τις ωραιότερες άριες από όπερες του Χαίντελ.
Η Καμεράτα, στη δεύτερη συνεργασία της με τον Σένσιτς και μετά από δύο θριαμβευτικές εμφανίσεις μαζί του σε μεγάλα φεστιβάλ μπαρόκ μουσικής στη Γαλλία, τον πλαισιώνει με υπέροχα, λιγότερο γνωστά κοντσέρτα του Βιβάλντι.
Οι σολίστ της ορχήστρας ερμηνεύουν τα μοναδικά αυτά έργα σε αντίγραφα οργάνων του 18ου αι. χρησιμοποιώντας την ηχητική παλέτα της εποχής του Χαίντελ και του Βιβάλντι, μέσα από ένα πρίσμα σύγχρονης αισθητικής. Ένας δεξιοτεχνικός διάλογος των σολίστ της Καμεράτα με μια από τις σπουδαιότερες φωνές της εποχής μας.
Κόντρα τενόρος: Max Emanuel Cencic
Μουσική διεύθυνση: Γιώργος Πέτρου

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Antonio Vivaldi
Κοντσέρτο για έγχορδα σε σολ ελάσσονα, RV 157

George Frideric Handel
"Bella Asteria" από την όπερα Tamerlano
"Benche mi sprezzi" από την όπερα Tamerlano

Antonio Vivaldi
Κοντσέρτο για δύο βιολιά, δύο όμποε, φαγκότο και ορχήστρα σε ρε μείζονα, RV 564a
Σολίστ:
Sergiu Nastasa: βιολί
Γιάννης Μαυρίδης: βιολί
Γιάννης Παπαγιάννης: μπαρόκ όμποε
Δημήτρης Βάμβας: μπαρόκ όμποε
Αλέξανδρος Οικονόμου: μπαρόκ φαγκότο

George Frideric Handel
"Cara sposa" από την όπερα Rinaldo
"Vano amore" από την όπερα Alessandro

Διάλειμμα

Antonio Vivaldi
Κοντσέρτο για βιολοντσέλο και φαγκότο σε μι ελάσσονα, RV 409
Σολίστ:
Ιάσων Ιωάννου: βιολοντσέλο
Αλέξανδρος Οικονόμου: μπαρόκ φαγκότο

George Frideric Handel
"Verdi prati" από την όπερα Alcina
"Venti turbini" από την όπερα Rinaldo
Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών
Antonio Vivaldi
Κοντσέρτο για φαγκότο και ορχήστρα σε μι ελάσσονα, RV 484
Σολίστ:
Αλέξανδρος Οικονόμου: μπαρόκ φαγκότο

George Frideric Handel
"Se bramate" από την όπερα Serse
"Come nube" από την όπερα Agrippina

Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 

Δεν υπάρχουν σχόλια: