Η ΚΟΑ στο πνεύμα της Μεγάλης Εβδομάδας θα παρουσιάσει το ορατόριο «Οι Επτά Τελευταίοι Λόγοι του Χριστού» του Χάυντν και την «Ταφή» του Δ.Μητρόπουλου
Κύκλος «Θυσία» - Η Θυσία του Θεανθρώπου
Μια καίρια και εκλεκτική όψη του μεταφυσικού συμβολισμού των ημερών του Πάσχα, εκπροσωπεί η πρωτότυπη μουσική συνάντηση του Δημήτρη Μητρόπουλου με τον Γιόζεφ Χαϋντν,
στην συναυλία που δίνει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών, την Μεγάλη Τετάρτη,
11 Απριλίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, στις 20.30, υπό τη μουσική
διεύθυνση του Βασίλη Χριστόπουλου, με συμμετοχή της Χορωδίας της ΕΡΤ και
εκλεκτών σολίστ.
Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει το συμφωνικό έργο «Ταφή» του Δημήτρη Μητρόπουλου και το ορατόριο για σολίστ, χορωδία και ορχήστρα «Οι Επτά Τελευταίοι Λόγοι του Χριστού στον Σταυρό» του Γιόζεφ Χαϋντν.
Η «Ταφή», η πρώτη σύνθεση του Δημήτρη Μητρόπουλου για μεγάλη ορχήστρα, γράφτηκε στην ύστερη εφηβεία του δημιουργού (ήταν μόλις 19 ετών όταν την ολοκλήρωσε), την εβδομάδα μετά το Πάσχα του 1915, στο πατρικό του σπίτι, της οδού Τρίτωνος στο Παλαιό Φάληρο. Η πρώτη εκτέλεση του έργου έγινε 20 μέρες αργότερα, στις 29 Απριλίου, από την Ορχήστρα του Ωδείου Αθηνών, σηματοδοτώντας παράλληλα το ντεμπούτο του Δημήτρη Μητρόπουλου (1896-1960) στο πόντιουμ του αρχιμουσικού, σ΄ό,τι, δηλαδή, θα διεκδικούσε, μια 15ετία αργότερα, την, σχεδόν πλήρη, αφοσίωσή του.
«Οι Επτά Τελευταίοι Λόγοι του Χριστού στον Σταυρό», είναι, αντίθετα, δημιουργία του, ώριμου πια και εμβαπτισμένου στον κλασικισμό, Γιόζεφ Χαϋντν (1732-1809). Αυτή είναι η δημοφιλέστερη και τελική εκδοχή (1796) ενός ορατορίου το οποίο είχε προϋπάρξει ως ορχηστρική σύνθεση, διαρθρωμένη κι εκείνη σε επτά σονάτες, όσες και οι, καταγεγραμμένες στα Ευαγγέλια, φράσεις του Εσταυρωμένου που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τον Αυστριακό μουσουργό.
Πόλος έλξης για το κοινό θα ήταν η ακρόαση και καθενός από τα έργα χωριστά. Ο τολμηρός συνδυασμός, όμως, των δύο συνθέσεων που γράφτηκαν με χρονική απόσταση δύο αιώνων και η μεταφυσική μουσική συνομιλία των δύο μείζονων δημιουργών, κάνει ακόμα πιο γοητευτική την πρόκληση. Πολλώ δε μάλλον που για την συγκεκριμένη συναυλία συμπράττουν ως σολίστ, εκτός από την ανερχόμενη Γιαπωνέζα υψίφωνο Καολί Ισσίκι, η μεσόφωνος Ελένη Βουδουράκη, από τις αξιολογότερες περιπτώσεις της ελληνικής, «λυρικής» νέας γενιάς, ήδη γνώριμη της Κ.Ο.Α. κι από άλλες συνεργασίες, όπως άλλωστε είναι και ο τενόρος Αντώνης Κορωναίος κι ο βαθύφωνος Πέτρος Μαγουλάς. Οι τέσσερις, εκπροσωπώντας μια νεώτερη γενιά μονωδών που φυσάει δροσιά στο λυρικό τραγούδι, πλαισιώνονται από την Χορωδία της ΕΡΤ.
Η συναυλία της Μεγάλης Τετάρτης εντάσσεται στον φετινό θεματικό κύκλο «Θυσία» της Κ.Ο.Α., ο οποίος αφιερώνεται σε σημαντικές συνθέσεις, εμπνευσμένες από ποικίλες εκφάνσεις της αρχέγονης έννοιας της θυσίας.Πηγή
Το πρόγραμμα της συναυλίας περιλαμβάνει το συμφωνικό έργο «Ταφή» του Δημήτρη Μητρόπουλου και το ορατόριο για σολίστ, χορωδία και ορχήστρα «Οι Επτά Τελευταίοι Λόγοι του Χριστού στον Σταυρό» του Γιόζεφ Χαϋντν.
Η «Ταφή», η πρώτη σύνθεση του Δημήτρη Μητρόπουλου για μεγάλη ορχήστρα, γράφτηκε στην ύστερη εφηβεία του δημιουργού (ήταν μόλις 19 ετών όταν την ολοκλήρωσε), την εβδομάδα μετά το Πάσχα του 1915, στο πατρικό του σπίτι, της οδού Τρίτωνος στο Παλαιό Φάληρο. Η πρώτη εκτέλεση του έργου έγινε 20 μέρες αργότερα, στις 29 Απριλίου, από την Ορχήστρα του Ωδείου Αθηνών, σηματοδοτώντας παράλληλα το ντεμπούτο του Δημήτρη Μητρόπουλου (1896-1960) στο πόντιουμ του αρχιμουσικού, σ΄ό,τι, δηλαδή, θα διεκδικούσε, μια 15ετία αργότερα, την, σχεδόν πλήρη, αφοσίωσή του.
«Οι Επτά Τελευταίοι Λόγοι του Χριστού στον Σταυρό», είναι, αντίθετα, δημιουργία του, ώριμου πια και εμβαπτισμένου στον κλασικισμό, Γιόζεφ Χαϋντν (1732-1809). Αυτή είναι η δημοφιλέστερη και τελική εκδοχή (1796) ενός ορατορίου το οποίο είχε προϋπάρξει ως ορχηστρική σύνθεση, διαρθρωμένη κι εκείνη σε επτά σονάτες, όσες και οι, καταγεγραμμένες στα Ευαγγέλια, φράσεις του Εσταυρωμένου που αποτέλεσαν πηγή έμπνευσης για τον Αυστριακό μουσουργό.
Πόλος έλξης για το κοινό θα ήταν η ακρόαση και καθενός από τα έργα χωριστά. Ο τολμηρός συνδυασμός, όμως, των δύο συνθέσεων που γράφτηκαν με χρονική απόσταση δύο αιώνων και η μεταφυσική μουσική συνομιλία των δύο μείζονων δημιουργών, κάνει ακόμα πιο γοητευτική την πρόκληση. Πολλώ δε μάλλον που για την συγκεκριμένη συναυλία συμπράττουν ως σολίστ, εκτός από την ανερχόμενη Γιαπωνέζα υψίφωνο Καολί Ισσίκι, η μεσόφωνος Ελένη Βουδουράκη, από τις αξιολογότερες περιπτώσεις της ελληνικής, «λυρικής» νέας γενιάς, ήδη γνώριμη της Κ.Ο.Α. κι από άλλες συνεργασίες, όπως άλλωστε είναι και ο τενόρος Αντώνης Κορωναίος κι ο βαθύφωνος Πέτρος Μαγουλάς. Οι τέσσερις, εκπροσωπώντας μια νεώτερη γενιά μονωδών που φυσάει δροσιά στο λυρικό τραγούδι, πλαισιώνονται από την Χορωδία της ΕΡΤ.
Η συναυλία της Μεγάλης Τετάρτης εντάσσεται στον φετινό θεματικό κύκλο «Θυσία» της Κ.Ο.Α., ο οποίος αφιερώνεται σε σημαντικές συνθέσεις, εμπνευσμένες από ποικίλες εκφάνσεις της αρχέγονης έννοιας της θυσίας.Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου