Σάββατο, 31 Οκτωβρίου 2009

Μουσική Δωματίου από το Γαλλικό Ινστιτούτο Λιβαδειάς


Το Γαλλικό Ινστιτούτο Λιβαδειάς διοργανώνει συναυλία με την Clara Cernat, βιολί και τον Thierry Huillet, πιάνο . Η συναυλία θα γίνει στην αίθουσα "Θολωτό Κρύας" σήμερα  31 Οκτωβρίου και ώρα 7.30 μ.μ. Θα παίξουν έργα μουσικής δωματίου των M. Ravel, C. Saint-Saëns, F. Liszt, όπως επίσης και των Ελλήνων συνθετών Αλίκης Κόλια και Χρήστου Β. Λαμπριανίδη.   

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ

Clara Sernat (Βιολί)
Η Clara Sernat, ρουμανικής καταγωγής, είναι διπλωματούχος στο βιολί και στο πιάνο. Κατάφερε να καταξιωθεί τόσο ώστε να καταφέρει να αποκτήσει τις υψηλότερες διακρίσεις της μουσικής ακαδημίας του Βουκουρεστίου όπου φοίτησε ως μαθήτρια του Stefan Georghiou. Η Clara Sernat, αποκτά από πολύ νωρίς μια θέση στο τοπίο των νέων βιρτουόζων της Ρουμανίας. Οι προσκλήσεις που της γίνονται από πολλές ορχήστρες της χώρας της για να παίξει ως σολίστ είναι αρκετά συχνές. Έχει διακριθεί σε πολλούς διεθνείς διαγωνισμούς (Bach – Παρίσι, παγκόσμιος διαγωνισμός βιολιού 'Citta di Andria" στην Ιταλία). Επιλέχθηκε το 1994 ανάμεσα στα «8 μεγάλα ταλέντα της Ευρώπης» για να τελειοποιήσει την τέχνη της κοντά σε μεγάλους δασκάλους όπως ο Tibor Vagra και ο Igor Ozim. Παθιασμένη με τη μουσική δωματίου, ταξιδεύει σ’ όλο τον πλανήτη στο πλευρό του συντρόφου της, πιανίστα, Tiery Ygie. Παράλληλα με τις συναυλιακές της δραστηριότητες, διδάσκει στο Εθνικό Ωδείο της Toulouse.


Tiery Ygie (Πιάνο)
Ο Tiery Ygie είναι πιανίστας και συνθέτης. Κατέχει το 1ο βραβείο πιάνου και μουσικής δωματιόυ του Ανώτατο Εθνικού Ωδείου Παρισίων. Ο Tiery Ygie, στα 22 του χρόνια, παίρνει το 1ο βραβείο του διεθνούς κύρους διαγωνισμού πιάνου Robert Casadesus του Κλίβελαντ. Έχει παίξει επίσης σε μεγάλες ορχήστρες σ' όλο τον κόσμο (Κλίβελαντ, Τόκιο, Μετροπόλιταν, Rai, Oppl κ.λπ.). Αφιερώνει ένα μεγάλο μέρος της δουλειάς του στη μουσική δωματίου. Συνοδεύει άλλους καλλιτέχνες με προεξάρχουσα τη σύζυγό του, αλλά και με τους Michel Portal, Alain Meunier και Maurizio Baglini. Οι ηχογραφήσεις του μεταδίδονται από τους μεγαλύτερους ραδιοφωνικούς σταθμούς. Συχνά καλείται να δώσει master classes. Το 2002 επιλέχτηκε από το συμβούλιο της Ευρώπης ως ερμηνευτής της επίσιμης απόδοσης του Ύμνου της Ευρώπης.


Παρασκευή, 30 Οκτωβρίου 2009

Διαγωνισμοί...



ΔΙΕΘΝΗΣ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ  «Δημήτρης Μητρόπουλος»

Mε στόχο την παρακίνηση των νέων συνθετών να εμπνευστούν από την ανιδιοτελή αφοσίωση του Δημήτρη Μητρόπουλου διεξάγεται για 13η χρονιά ο Διεθνής Διαγωνισμός Σύνθεσης «Δημήτρης Μητρόπουλος». Η τελική φάση (συναυλία, απονομή βραβείων) του διαγωνισμού θα πραγματοποιηθεί (6/11, 8.30μμ), στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Πρόεδρος της κριτικής επιτροπής είναι ο Πολωνός συνθέτης Zygmunt Krauze. . Ο διαγωνισμός πραγματοποιείται κάθε χρόνο στην Αθήνα, εναλλάξ για διεύθυνση ορχήστρας και σύνθεση. Η φετινή συμμετοχή χαρακτηρίζεται εντυπωσιακή, καθώς υποβλήθηκαν 75 υποψηφιότητες από 27 χώρες. Για την τελική φάση επιλέχθηκαν οι: Musheng Chen (Κίνα): «Dream Variations II», Manuel Martinez - Burgos (Ισπανία): «Communications», Andrea Nosari (Ιταλία): «L'alba dei sensi», Ηλίας Ραχανιώτης (Ελλάδα): «Στην Κατερίνα», Andrej Slezak (Σλοβακία/Ουγγαρία): «Tides». Ο Μίλτος Λογιάδης διευθύνει την Ορχήστρα των Χρωμάτων, διοργανώτρια του διαγωνισμού, σε συνεργασία με τον ΟΜΜΑ, υπό την αιγίδα του ΥΠΠΟ.


4ος ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΣΥΝΘΕΣΗΣ στη μνήμη του ΔΗΜΗΤΡΗ ΔΡΑΓΑΤΑΚΗ
Η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, τιμώντας τη μνήμη του μεγάλου ‘Ελληνα συνθέτη και Επίτιμου Προέδρου της, Δημήτρη Δραγατάκη προκηρύσσει σε συνεργασία
με το Σύλλογο Φίλων Δημ Δραγατάκη και το Ωδείο Φίλιππος Νάκαςτον 4ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Σύνθεσης
για συνθέτες/συνθέτριες ηλικίας έως 40 ετών.
Βασικοί όροι:για σόλο όργανο ή για οργανικό σύνολο, να υπερβαίνει τους ό εκτελεστές. να περιλαμβάνει οποιοδήποτε συνδυασμό ιο παρακάτω όργανα: φλάουτο, όμποε, κλαρινέτο, κόρνο, τρομπόνι, πιάνο,2 βιολιά, βιόλα, τσέλο, κοντραμπάσο κοι μαγνητοταινία.
Εφόσον πρόκειται για έργο μόνο ηλεκτρονικής μουσικής υποβάλλεται μαγνητοταινία.Διάρκεια: από 8 έως 12 λεπτά
Προθεσμία υποβολής: 31η Δεκεμβρίου 2009 (όχι σφραγίδα τοχυδρομείου).
Το έργο υποβάλλεται σε 2 αντίτυπα με ανώνυμο φάκελο. Βραβεία: 1.500, 900 και 600 ευρώ αντίστοιχα.
Πληροφορίες, ανολυτικός κανονισμός και έντυπα συμμετοχής: Ένωση Ελλήνων Μουσουργών,
Τηλ. 210-7256607 Περισσότερα

Πέμπτη, 29 Οκτωβρίου 2009

Καινούργιο τεύχος για το περιοδικό "πολύτονο"



Το  πολύτονο είναι το περιοδικό της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών
Ειναι Διμηνιαία έκδοση . Το πρώτο τεύχος κυκλοφόρησε τον Νοέμβριο του 2003.  
το τρέχον είναι το τεύχος Νο 36 

 απο την συντακτική ομάδα
+ θέσις 
 Αισιόδοξος Σεπτέμβρης
 O Σεπτέμβρης μοιάζει λίγο με τον Γενάρη. Περιέχει απολογισμούς και σχεδιασμούς.Έτσι, αποφασίσαμε και εμείς να σας παρουσιάσουμε μέσα από το Πολύτονον, που είναι η φωνή της Ένωσης Ελλήνων Μουσουργών, όλα όσα χρωματίζουν  τον πρώτο φθινοπωρινό μήνα.
Έχουμε επισημάνει πολλές φορές ότι ο πολιτισμός αναπτύσσεται όχι μόνο με βαθιές τομές, αλλά και με την βήμα – βήμα πραγματοποίηση μικρών στόχων, που ανοίγουν δρόμο σε μεγαλύτερες κατακτήσεις.Ο απολογισμός μας είναι θετικός. Όχι μόνο γιατί σε μία ιδιαίτερα δύσκολη
χρονιά πραγματοποιήθηκαν όλες οι εκδηλώσεις και συνδιοργανώσεις της Ε.Ε.Μ., αλλά και για έναν ακόμη λόγο: Χάρη στο «κυνήγι» και την ιδιαίτερη επιμονή και υπομονή του προέδρου, αλλά και πολλών μελών της Ένωσης, μπορέσαμε να πετύχουμε πολλούς ενδιάμεσους στόχους που μας επιτρέπουν να αντικρίζουμε τη καινούργια περίοδο με μεγαλύτερη αισιοδοξία....
απο ΤΑR 


Το περιοδικό "Πολύτονο" μπορείτε να το βρείτε στο ΤΡΟΦΩΝΙΟ ΩΔΕΙΟ
(πληροφορίες στη γραμματεία του Ωδείου)
Πληροφορίες-συνδρομές-παλαιά τεύχη-επικοινωνία:
Μ. Χ. Κριθαρά, Χανιώτου 17, 154 52 Ψυχικό, (210) 67 13 086
Email: cel-lignos@otenet.gr, lkanaris@otenet.gr, skarkou@otenet.gr
 

Τετάρτη, 28 Οκτωβρίου 2009

Eμιλι Χάουελ, ο νέος Μπετόβεν


Εμιλι Χάουελ είναι το όνομα του πρωτοποριακού προγράμματος ηλεκτρονικού υπολογιστή το οποίο καταφέρνει να παράγει πρωτότυπα έργα σύγχρονης κλασικής μουσικής.
Το πρόγραμμα αυτό το κατασκεύασε  ο Αμερικανός καθηγητής  Ντέιβιντ Κόουπ. 
Ο Ντέιβιντ Κόουπ. είναι καθηγητής Μουσικής Σύνθεσης στο Πανεπιστήμιο της Καλιφόρνιας Σάντα Κρουζ. και παράλληλα διατηρεί τον τίτλο του επίτιμου καθηγητή Πληροφορικής στο Πανεπιστήμιο Χiamen της Κίνας...
περισσότερα

Άννα

 Μνήμη!

Ο Αντρέ Μασόν, είναι γάλλος υπερρεαλιστής ζωγράφος.Το σχέδιο η «Αντίσταση», βρίσκεται στα όρια εξπρεσιονιστικης  γραφής και υπερρεαλιστικής ερμηνείας της μορφής. Μέσα από τις μαύρες ταραγμένες μορφές του κάρβουνου, αναδύει όχι την ηρωικότητα του ατόμου που αντιστέκεται, αλλά τη φρικαλέα απόγνωση και τον πόνο αυτού που βιώνει την κατάλυση της ελευθερίας του.
 του Η. ΜΟΡΤΟΓΛΟΥ




Τρίτη, 27 Οκτωβρίου 2009

Νέοι δίσκοι -CD

Η  σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου τραγουδά Ζακ Μπρελ».
  
 Χθές έγινε η παρουσίαση  του νέου  CD  της σοπράνου Σόνιας Θεοδωρίδου, με τίτλο «Sonia Theodoridou sings Jacques Brel»  σε εκδήλωση στο Μέγαρο Μουσικής . Ενα γεμάτο λυρισμό «ταξίδι» στην ποίηση και τη μουσική του Ζακ Μπρελ προσφέρει η γνωστή και διακεκριμένη σοπράνο. Το CD ηχογραφήθηκε  στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών (12/2008 και 1/2009), και  περιέχει 13  τραγούδια του σπουδαίου συνθέτη, ποιητή και τραγουδιστή, ερμηνευμένα με μοναδικό τρόπο από την λυρική τραγουδίστρια. Την ενορχήστρωση των τραγουδιών έκανε ο Θόδωρος Κοτεπάνος. Ο δίσκος κυκλοφορεί από την εταιρεία «Et' cetera». Στη  παρουσίαση  παρευρίσκονταν και μίλησαν για το cd μεταξύ αλλων , ο Γιώργος Χρονάς και  ο Γιάννης Πετρίδης.

«Η απλότητα των τραγουδιών και η αλήθεια του λόγου υπήρξαν πρόκληση για μένα» εξομολογήθηκε η σοπράνο μετά την παρουσίαση του άλμπουμ.
 
«Επρεπε να αφήσω κατά μέρος όλα τα στολίδια, που συνηθίζει να χρησιμοποιεί στην όπερα μια σοπράνο. Να ταπεινωθώ με έναν τρόπο»,
εξηγεί τη διαδικασία με την οποία προσέγγισε τα τραγούδια του Ζακ Μπρελ. Διαδικασία μακρά και με πολλές διακυμάνσεις, για χάρη της οποίας απομονώθηκε δύο μήνες στις Βρυξέλλες, μελετώντας μια νέα γλώσσα, τη γαλλική.  
«Πολλές ήταν οι φορές που ταυτιζόμουν σε βαθμό που δεν ήταν καλό και έπρεπε να πάρω μια απόσταση. Αλλες φορές έκλαιγα με το δικό του κλάμα»

Βιογραφικά 
Η σοπράνο Σόνια Θεοδωρίδου γεννήθηκε στη Βέροια. Σπούδασε στο Εθνικό Ωδείο Αθηνών «Μανώλης Καλομοίρης», τάξη Καίτης Παπαλεξοπούλου, απ' όπου αποφοίτησε με Άριστα Παμψηφεί και Αριστείο Εξαιρετικής Επίδοσης. Της απενεμήθη το βραβείο των υποτροφιών «Μαρία Κάλλας» και ως υπότροφος συνέχισε τις σπουδές της στην Ανωτάτη Μουσική Ακαδημία της Κολωνίας και στη συνέχεια στο Λονδίνο με την Vera Rosza.
Εχει εμφανιστεί στα σπουδαιότερα λυρικά θέατρα της Ευρώπης όπως: Frankfurt Oper, Berlin Staatsoper unten den Linden, Deutsche Opera Berlin, Staatsoper Hamburg, National Theater Muenich, Stuttgart, Theatre Royal de la Monnaie-Bruxelles, Theatre Chatelet de Paris, Teatro Communale di Firenze, Theatre Basel, Opera de Lyon, Opera de Montpellier, Festspiele Schwetzingen, Maifestspiele Wiesbaden, Amsterdam, Rotterdam, στο Μέγα
ρο Μουσικής Αθηνών κ Ωδείο Ηρώδου του Αττικού,Αρχαίο Θέατρο της Επιδαύρου κ.α
Ως σολίστ έχει τραγουδήσει σε αρκετές ιταλικές πόλεις καθώς και στη Κολωνία, τη Βουδαπέστη, τη Λισσαβόνα, το Τόκιο, τη Φρανκφούρτη κ.α. και έχει συνεργαστεί με δίασημους αρχιμουσικούς όπως ο Βόλφγκανγκ Ζαβάλις, Ζούμπιν Μέτα, Αντόνιο Παππάνο, Ρενέ Γιάκομπς, Κρίστοφ φον Ντοχνάνυι, Ίβαν Φίσερ, Μαρτσέλλο Βιόττι, Φρανς Μπρύγκεν Χέλμουντ Ρίλλιγνκ, Ρίτσαρντ Άμστρονγκ, Τζανλουιτζι Τζελμέτι.
 

 Περισσότερα  απο την Έφη Αγραφιώτη στο TAR 
 Εκλαψα με το κλάμα του Ζακ Μπρελ απο Ελευθεροτυπία

Δευτέρα, 26 Οκτωβρίου 2009

Επιλογές εκδηλώσεων



Ο ήλιος και το νησί του Πόρου- όπως τα είδε ο Μαρκ Σαγκάλ-  
Ο «άγνωστος» ποιητής Μαρκ Σαγκάλ «συγκατοικεί» με τον διάσημο ζωγράφο σε μια έκδοση γεμάτη χρώματα και Ελλάδα  

«Ο Μarc Chagall στην Ελλάδα- Ποιήματα»  


Συνήχηση ζωγραφικής -ποίησης - μουσικής, ο άγνωστος ποιητής και αγαπημένος μας 
ζωγράφος Μαρκ Σαγκάλ  στο Μέγαρο 

 Σήμερα 26 Οκτωβρίου 2009  πραγματοποιείται εκδήλωση - παρουσίαση του νέου
συλλεκτικού βιβλίου   στο Μέγαρο Μουσικης Αθηνών
«Ο Μarc Chagall στην Ελλάδα- Ποιήματα» (Εκδ. Αρμός) 
Ομιλητές θα  είναι οι Δημήτρης Μυταράς, Ιωάννης Μεταξάς, Δημήτρης Δημηρούλης, Άγγελος Δεληβορριάς, Λίνα Νικολακοπούλου. Ποιήματα του Μαρκ Σαγκάλ απαγγέλλουν οι ηθοποιοί Μηνάς Χατζησάββας, Γιώργος Καραμίχος, Κώστας Φαλελάκης. 
Θα ακουστούν και μελοποιημένα ποιήματα σε σύνθεση Δάφνης Αλεξανδρή. Ερμηνεύουν οι Χάρις Αλεξίου, Διονύσης Σαββόπουλος, Μελίνα Τανάγρη.

 
Αντίγραφο από σχέδιο του Σαγκάλ με αυτοπροσωπογραφία του, αφιέρωση στα γαλλικά («ευχαριστώ για την ωραία διαμονή») την υπογραφή του και την ημερομηνία («Πόρος, 4-9-1952»), από το βιβλίο επισκεπτών της Βίλας «Γαλήνη» και, δεξιά, έργο με τίτλο «Πόρος 1954»

Κυριακή, 25 Οκτωβρίου 2009

Σαν σήμερα στη μουσική...Ζώρζ Μπιζέ και Γιόχαν Στράους



          Σαν σήμερα 25 Οκτωβρίου 1838 γεννήθηκε ο Γάλλος συνθέτης George Bizet

 ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
Ο Alexandre César Léopold Bizet(1838 - 1875 )  , γνωστός αργότερα ως Georges Bizet, γεννήθηκε στις 25 Οκτωβρίου του 1838 στο Παρίσι από οικογένεια μουσικών. Πήρε τα πρώτα μαθήματα μουσικής από τους γονείς του -η μητέρα του ήταν ταλαντούχα πιανίστα και ο πατέρας του καθηγητής τραγουδιού και συνθέτης- και σε ηλικία 10 ετών έγινε δεκτός στο Ωδείο του Παρισιού, όπου φοίτησε το διάστημα 1848-57. Εκεί σπούδασε αντίστιξη με τους Zimmerman και Gounod, σύνθεση με το Fromental Halévy -του οποίου την κόρη παντρεύτηκε αργότερα το 1869- και υπό την καθοδήγηση του καθηγητή Marmontel έγινε ένας εξαιρετικός πιανίστας. Λέγεται πως ο Franz Liszt θαύμαζε ιδιαίτερα το παίξιμό του χαρακτηρίζοντάς τον ισάξιο με τον πιανίστα von Bülow και τον εαυτό του. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του, ο Bizet κέρδισε βραβεία σε πολλούς διαγωνισμούς πιάνου και οργάνου.Οι εξαιρετικές δυνατότητες του Bizet στη σύνθεση έγιναν φανερές από τα χρόνια της φοίτησής του στο Ωδείο, όταν σε ηλικία 17 ετών έγραψε την πρώτη του Συμφωνία σε ντο μείζονα. Στις 9 Απριλίου του 1857, με τη μονόπρακτη οπερέτα του Le Docteur Miracle, κέρδισε το βραβείο στο διαγωνισμό του Offenbach και στις 4 Ιουλίου του ίδιου χρόνου, με την καντάτα Clovis et Clotilde κέρδισε το βραβείο Prix de Rome, το οποίο του επέτρεψε να σπουδάσει τρία χρόνια στη Ρώμη. Παρόλα αυτά, ο ίδιος ο Bizet δεν ήταν πεισμένος για τις ικανότητές του ως συνθέτη. Αυτή η ανασφάλειά του, τον οδηγούσε συχνά σε καταθλίψεις και ίσως έτσι εξηγείται το γεγονός ότι πολλές φορές επεξεργαζόταν προηγούμενα έργα του, μέχρι τελικά να τα εγκαταλείψει. Πολύ σύντομα ο νεαρός συνθέτης καθιερώθηκε στα Παρισινά σαλόνια, συχνά καλεσμένος του Rossini, όπου εμφανιζόταν μαζί με το Liszt και το Rubinstein.
Στη Ρώμη, ο Bizet έμελλε να περάσει τα ευτυχέστερα χρόνια της σύντομης ζωής του σπουδάζοντας, συνθέτοντας και ταξιδεύοντας, αν κι εκεί αρρώστησε από πυώδη κυνάγχη, την ασθένεια που θα τον οδηγούσε αργότερα στο θάνατο. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στη Ρώμη, συνέθεσε πολλά έργα, από τα οποία διασώθηκαν μόνο τέσσερα, μεταξύ των οποίων μια όπερα buffa με τίτλο Don Procopio και ένα συμφωνικό κοράλ με τίτλο Vasco de Gama.....περισσότερα....Κείμενα: Μαρία
Μπελίδου












Σαν σήμερα 25 Οκτωβρίου 1825 γεννήθηκε ο Αυστριακός συνθέτης (βασιλιάς του βάλς) 
    Johann Strauss   




   
Γιόχαν Στράους ((Johann Strauss, 1825-1899)  Aυστριακός συνθέτης συνέθεσε πάνω από 500 βαλς, polkas, quadrilles, και άλλα είδη της χορευτικής μουσικής, καθώς και αρκετές οπερέτες και ένα μπαλέτο. Στη διάρκεια της ζωής του, ήταν γνωστός ως "The Waltz King", και ήταν σε μεγάλο βαθμό υπεύθυνος για τη δημοτικότητα του βαλς στη Βιέννη, κατά τη διάρκεια του 19ου αιώνα. Έκανε περιοδείες σε πολλές ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και μεγαλουπόλεις και γνώρισε μεγάλη επιτυχία. Τα βαλς του Στράους διακρίνονται για τη γοητευτική μελωδία τους και τον παιγνιδιάρικο ρυθμό τους..Ανάμεσα στις συνθέσεις του ξεχωρίζουν: «Ο όμορφος γαλάζιος Δούναβης», «Το σπίτι μου», «Βιεννέζικο αίμα» κ.ά. Έγραψε επίσης οπερέτες όπως «Δαντέλα της βασίλισσας», «Ο αθίγγανος βαρώνος», «Ο δασάρχης», «Νυχτερίδα» κ

Επιλογές εκδηλώσεων


σαν  σήμερα  γεννήθηκε ο Πάμπλο Πικάσο 25 Οκτωβρίου 1881


Κυριακή, 25 Οκτωβρίου 2009 (20:30)
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - «Αίθουσα Δημ. Μητρόπουλος»

«GALA ROSSINI»
Il Barbiere di Siviglia
Εισαγωγή
L’ Italiana in Algeri : “ Languir per una bella”
L’ Italiana in Algeri :
“Cruda sorte amor tiranno”
Semiramide : “ Bel raggio lusinghier»
La Cenerentola : Duetto Atto I Tutto a deserto
----------------------
Tancredi : “ O patria… Di tanti palpiti”
Il Barbiere di Siviglia : «Una voce poco fa”
Il Barbiere di Siviglia : “La callunia e un venticello” σε Do
Semiramide : Duetto Serbami ognor
Gazza ladra: Εισαγωγή

Τραγουδούν : Μαρίτα Παπαρίζου, Μίνα Πολυχρόνου, Τάσος Αποστόλου, Βασίλης Καβάγιας, Νίκος Σπανός  
Διευθύνει ο Μίλτος Λογιάδης 

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2009

Σαν σήμερα στη μουσική..."Μάνος Χατζιδάκις"


 Σαν σήμερα 23 Οκτωβρίου 1925 γεννήθηκε ο Μ.Χατζιδάκις

Πρόγραμμα εκδηλώσεων αφιερωμένο στο Μάνο Χατζιδάκι, με αφορμή τη γενέθλια ημέρα του, οργανώνει   στην Ξάνθη η Φιλοπρόοδη Ένωση (Φ.Ε.Ξ.). Στο δεκαήμερο εκδηλώσεων που προηγήθηκε παρουσιαστηκε  πλούσιο ραδιοφωνικό πρόγραμμα αφιερωμένο στο μεγάλο συνθέτη, εργαστήρι ζωγραφικής για παιδιά με τους ήρωες της Λιλιπούπολης, προβολή της ταινίας «Sweet Movie» (1974) σε μουσική του Μάνου Χατζιδάκι. Οι εκδηλώσεις κορυφώνονται σήμερα με δύο σημαντικές προσωπικότητες της μουσικής  τη  Νένα Βενετσάνου  τραγούδι , και την Έλενα Μουζάλα  στο πιάνο στο Δημοτικό Αμφιθέατρο Ξάνθης.  
  
  
 Κινηματογραφικό αφιέρωμα  στον συνθέτη  από την ΚΟΘ 
Στις αρχές Νοεμβρίου, η Κρατική Ορχήστρα Θεσσαλονίκης (ΚΟΘ) θα ηχογραφήσει το νέο cd της. Θα περιέχει το έργο «Sweet Suite» με γνωστά κι ανέκδοτα κινηματογραφικά θέματα του Μάνου Χατζιδάκι, τα οποία έχει επεξεργαστεί και εμπλουτίσει ο Νίκος Κυπουργός. Το έργο παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 2006 στο Φεστιβάλ Αθηνών.

απο το Θέατρο  



 "Η περιπέτεια ενός ποιήματος", ΕΡΤ 1988). 
 



Πέμπτη, 22 Οκτωβρίου 2009

Σαν σήμερα στη μουσική " Φράνς Λίστ"




Σαν σήμερα 22 Οκτωβρίου 1811 γεννήθηκε ο μεγάλος μουσουργός και πιανίστας Φρανς Λιστ. Θεωρείται ο θεμελιωτής της σύγχρονης τεχνικής στο πιάνο και ο δημιουργός του σύγχρονου συμφωνικού ποιήματος.   
 

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
Ο Φραντς Λιστ (Franz ή Ferenc Liszt) Γεννήθηκε στο Ράιντινγκ της Ουγγαρίας, κοντά στα σύνορα με την Αυστρία. Οι γονείς του ήταν γερμανικής καταγωγής και ο συνθέτης μεγάλωσε με μητρική γλώσσα τα γερμανικά. Από μικρός έδειξε το ταλέντο του στο πιάνο και σύντομα η οικογένειά του μετακόμισε στη Βιέννη για να λάβει συστηματική διδασκαλία. Εκεί πήρε μαθήματα πιάνου από τον συνθέτη Καρλ Τσέρνυ (Carl Czerny) και σύνθεσης από τον συνθέτη Αντόνιο Σαλιέρι. Το 1822 έδωσε την πρώτη του συναυλία και εντυπωσίασε το κοινό. Στη δεύτερη συναυλία του, το 1823, ανάμεσα στους ενθουσιασμένους ακροατές ήταν και ο Λούντβιχ βαν Μπετόβεν.Τον Δεκέμβριο του 1823 η οικογένεια Λιστ μετακόμισε στο Παρίσι, επίκεντρο τότε της καλλιτεχνικής και πνευματικής ζωής. Εκεί ο Λιστ δεν μπόρεσε να σπουδάσει στο Κονσερβατουάρ, γιατί δεν ήταν δυνατή η εγγραφή αλλοδαπών, αυτό όμως δεν είχε τελικά αρνητικές επιπτώσεις στην εκπαίδευσή του: συνέχισε όμως να μελετά με δασκάλους ή αυτοδίδακτος. Παράλληλα με τις σπουδές του έκανε πολλές περιοδείες για ρεσιτάλ στη Γαλλία και την Αγγλία και έγινε σύντομα γνωστός και αγαπητός στα ευρωπαϊκά σαλόνια.Στο Παρίσι γνώρισε πολλές προσωπικότητες του πνευματικού και καλλιτεχνικού χώρου, όπως τους Βίκτωρ Ουγκό, Λαμαρτίνο, Χάινριχ Χάινε, Βιτσέντζο Μπελίνι, Τζοακίνο Ροσίνι, Φρεντερίκ Σοπέν. Οι συνθέτες που θαύμαζε ήταν ο Εκτόρ Μπερλιόζ, ο Φρεντερίκ Σοπέν και ο Νικολό Παγκανίνι. Εκεί επίσης γνώρισε και δέχθηκε επίδραση από τις σοσιαλιστικές ιδέες του Σαιντ-Σιμόν και του Λαμεναί.
 
 Το 1827, κατά τη διάρκεια μιας περιοδείας, ο πατέρας του πέθανε ξαφνικά έπειτα από σύντομη ασθένεια. Ο Λιστ έμεινε τότε χωρίς υποστήριξη και έπρεπε να φροντίσει μόνος για την συνέχιση των σπουδών και της καριέρας του. Άρχισε να παραδίδει μαθήματα πιάνου και μάλιστα ερωτεύτηκε μια μαθήτριά του, αλλά η οικογένειά της απαγόρευσε τη συνέχιση της σχέσης τους. Λϊγο καιρό μετά ο συνθέτης πέρασε μια φάση θρησκοληψίας (για δεύτερη φορά, είχε εκδηλώσει και παλιότερα αυτήν την επιθυμία, αλλά το απέτρεψε ο πατέρας του). Για αρκετό καιρό διέκοψε τις δημόσιες εμφανίσεις και τα ίχνη του χάθηκαν. Λέγεται ότι ο ιερέας Λαμεναί, στενός φίλος της οικογένειας, τον βοήθησε να ξεπεράσει την κρίση.Το 1833 στο σπίτι του Φρεντερίκ Σοπέν γνωρίστηκε με την κόμισσα Μαρί ντ΄ Αγκού, η οποία τον ερωτεύτηκε και εγκατέλειψε τον σύζυγό της για να τον ακολουθήσει. Μαζί έζησαν ως το 1844 στην Ελβετία και την Ιταλία και απέκτησαν 3 παιδιά. Εκείνη τη χρονιά το ζευγάρι χώρισε. Αργότερα η κόμισσα έγινε συγγραφέας με το ψευδώνυμο Daniel Stern. Ως το 1847 ο Λιστ είχε αποκτήσει τεράστια φήμη ως πιανίστας.

 Αυτός ήταν μάλιστα που καθιέρωσε τον όρο "ρεσιτάλ" και σε αυτόν οφείλεται εν πολλοίς η συνήθεια να ερμηνεύονται τα σολιστικά έργα χωρίς παρτιτούρα στις συναυλίες. Είχε την ικανότητα να συναρπάζει το κοινό με το εξαιρετικά δεξιοτεχνικό και εντυπωσιακό παίξιμό του, όπως έκανε στο βιολί το ίνδαλμά του, ο Νικολό Παγκανίνι.
Από το 1848 ως το 1861 έζησε μόνιμα στη Βαϊμάρη (όπου είχε διοριστεί αρχιμουσικός το 1844), μαζί με τη νέα σύντροφό του Καρολίνα Ιβανόφσκα, εν διαστάσει σύζυγο του Ρώσου πρίγκηπα Ζάιν-Βιτγκενστάιν. Καθώς από το 1847 είχε εγκαταλείψει την καρίερα του πιανίστα για να αφοσιωθεί στη σύνθεση, δραστηριοποιήθηκε πλέον ως αρχιμουσικός δίνοντας πολλές συναυλίες και παράλληλα οργάνωσε την καλλιτεχνική ζωή της πόλης και προσέφερε υποστήριξη σε πολλούς νέους συνθέτες, ένας από τους οποίους ήταν ο Ρίχαρντ Βάγκνερ,  Αλεξάντρ Μποροντίν,Καμίγ Σαιν-Σανς, Μπέντριχ Σμέτανα. Το 1869 διορίστηκε σύμβουλος στη βασιλική αυλή της Ουγγαρίας και από τότε ζούσε εναλλάξ στη Ρώμη, στη Βαϊμάρη και τη Βουδαπέστη, ενώ παράλληλα έκανε περιοδίες. Το 1873 οι Ούγγροι τον ανακήρυξαν εθνικό ήρωα και το 1876 του ανέθεσαν τη διεύθυνση της Μουσικής Ακαδημίας της Βουδαπέστης.Στις 21 Ιουλίου του 1886 έκανε την τελευταία του δημόσια εμφάνιση σε συναυλία στο Λουξεμβούργο. Έπειτα επισκέφθηκε όπως κάθε χρόνο το Φεστιβάλ του Μπαϋρόιτ. Αντιμετώπιζε προβλήματα υγείας σε όλη τη διάρκεια του ταξιδιού και τελικά πέθανε λίγες μέρες μετά την άφιξή του στο Μπαϋρόιτ, στις 31 Ιουλίου.
Το έργο του είναι πλούσιο: περιλαμβάνει έργα για ορχήστρα, για πιάνο και ορχήστρα, χορωδιακά και έργα για σόλο πιάνο. Τα τελευταία είναι και τα πιο δεξιοτεχνικά, αφού ο ίδιος, με την εκπληκτική τεχνική του, εκμεταλλεύτηκε όλες τις δυνατότητες του οργάνου. Στα έργα του εναλλάσσονται στιγμές υπερβολικής δεξιοτεχνίας με στιγμές λυρισμού και ποιητικότητας και εμφανίζονται πολλές αρμονικές και μορφολογικές καινοτομίες..περισσότερα
 








Τετάρτη, 21 Οκτωβρίου 2009

3 σολίστ με την ορχήστρα της Αγίας Πετρούπολης


                           Σαν σήμερα 21 Οκτωβρίου 1907 γεννήθηκε ο Νίκος Εγγονόπουλος

Η Φιλαρμονική της Αγίας Πετρούπολης υπό τον πολυβραβευμένο μαέστρο Γιούρι Τεμιρκάνοφ θα πλαισιώσει σήμερα 21,22 και 23 Οκτωβρίου (ώρα: 20.30)στην Αίθουσα Φίλων της Μουσικής, τρεις κορυφαίους πιανίστες της νέας γενιάς, τον Ντένις Ματσούεφ, τον Νικολάι Λουγκάνσκι και τον Γιώργο-Εμμανουήλ Λαζαρίδη.

Οι τρεις σολίστ θα ερμηνεύσουν τα τρία μεγάλα κοντσέρτα του Ραχμάνινοφ. Θα ακουστούν επίσης έργα Τσαϊκόφσκι και Ρίμσκυ-Κόρσακοφ.

      
 Τετάρτη 21/10 – Ντένις Ματσούεφ
 Το άστρο του σιβηριανής καταγωγής Ματσούεφ ανέτειλε το 1998, όταν σε ηλικία 23 ετών θριάμβευσε στον περίφημο Διεθνή Διαγωνισμό Τσαϊκόφσκι της Μόσχας. Έκτοτε χάραξε αξιοζήλευτη καλλιτεχνική πορεία με εμφανίσεις, ρεσιτάλ και περιοδείες σε όλες τις Ηπείρους, συμμετοχές σε φεστιβάλ και δισκογραφικές παραγωγές, καθώς και με συνεργασίες με διάσημα συμφωνικά σύνολα και μαέστρους.
  
Πέμπτη 22/10 – Νικολάι Λουγκάνσκι
  Τη σκυτάλη από τον Ντένις Ματσούεφ θα πάρει την Πέμπτη 22 Οκτωβρίου ο Μοσχοβίτης Νικολάι Λουγκάνσκι, γνώριμος στους Έλληνες μουσικόφιλους από τις εμφανίσεις στο Ηρώδειο (2003, επίσης με έργα Ραχμάνινοφ) και την Πάτρα (2006). Στη νέα του εμφάνιση στην Αθήνα, ο 37χρονος πιανίστας θα παίξει το κοσμαγάπητο, επίσης τριμερές, Κοντσέρτο αρ. 2 σε ντο ελάσσονα, έργο 18 (1900-1) του Ραχμάνινοφ, μια σύνθεση υψηλότατων αξιώσεων ως προς την έκταση του χεριού πάνω στο κλαβιέ. Η πρώτη εκτέλεση του έργου φέρει την υπογραφή του ίδιου του δημιουργού, ενώ λέγεται ότι η μεγάλη επιτυχία του υπήρξε λυτρωτική για τον Ραχμάνινοφ, καθώς σηματοδότησε την έξοδό του από τριετή περίοδο βαθιάς κατάθλιψης.

  
Παρασκευή 23/10 – Γιώργος Εμμανουήλ Λαζαρίδης 
Στο Γιώργο Εμμανουήλ Λαζαρίδη ανήκει ο σολιστικός επίλογος αυτού του τριήμερου αφιερώματος στη ρωσική μουσική που θα ολοκληρωθεί με το Κοντσέρτο για πιάνο αρ. 1 σε φα δίεση ελάσσονα, έργο 1 (1890-1) και πάλι του Ραχμάνινοφ.
 Παρά το νεαρό της ηλικίας του Λαζαρίδη (είναι μόλις 30 ετών), το βιογραφικό του είναι πλούσιο: έχει επάξια κερδίσει πλειάδα διακρίσεων και υποτροφιών στην Ελλάδα και το εξωτερικό, έχει συμπράξει επανειλημμένα με γνωστά συμφωνικά συγκροτήματα (Φιλαρμονική Αμβούργου, Βασιλική Φιλαρμονική, κ.ά.), σύνολα δωματίου (Κουαρτέτα Μέντιτσι, Υζαΰ) και μαέστρους (Μάρρινερ, Μέτσμαχερ, Τίλσον-Τόμας, κ.ά.). Ο διακεκριμένος καλλιτέχνης είναι επίσης συνθέτης. Δημιουργίες του έχουν παρουσιαστεί κατά καιρούς εντός και εκτός ελληνικών συνόρων.

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2009

"Duo Goliardi" ένας ασυνήθιστος συνδυασμός οργάνων...


Ένας ασυνήθιστος  ηχητικός συνδυασμός οργάνων (φλάουτο με ράμφος και ακκορντέον  κονσέρτου) από το   Duo Goliardi .   Το ιδιαίτερο αυτό  duo   ερμηνεύει μουσική από τον μεσαίωνα μέχρι σήμερα.  Η συναυλία με τίτλο "Duo Polifonia"  θα πραγματοποιηθεί  σήμερα Tρίτη 20 Οκτωβρίου 2009 και ώρα 20:30   στο Κέντρο Μουσικής Σύνθεσης & Ερμηνείας  σε συνεργασία και με το Μουσείο Ηρακλειδών, ( Ηρακλειδών 16 – Θησείο)
  
Αναλυτικά το πρόγραμμα της συναυλίας
 
 -Johann Sebastian Bach (1685-1750) Σονάτα σε φα μείζονα BWV 529
 - Lucente stella (Ιταλία 14ος αι.) από τον κώδικα Rossi
 -Γιώργος Κυριακάκης (1967) Schema IV (2004)
 - Jürgen Ganzer (1950)Phantasia 84
  -Johann Walther (1496- 1570) Κανόνας Secundi toni
  -Guillaume de Machaut (1300-1377) J’ aim sans penser - Sans cuer   m’ en   vais – Douce dame jolie  - Aνον. (Ιταλία 14ος αι.) Σαλταρέλο Situs malus- Σαλταρέλο
 -Παραδοσιακό Κάτω Ιταλίας Σαλταρέλο
 -Γιάννης Κωνσταντινίδης (1903-1984)3 Ελληνικοί χοροί
 -Γέρανος (Παραδοσιακό Ζακυνθινό)
 -Ταραντέλα Sansarlat (Ανόνυμου)
  -Ταραντέλα (από το βιβλίο Musurgia Universallis 1650 του AthanasiusKircher




 
Λίγα λογια για το DUO COLIARDI
Δημήτρης Κούντουρας, φλάουτο με ράμφος ,Κωνσταντίνος Ράπτης, ακορντεόν κονσέρτου (μπαγιάν)

Το Duo Goliardi ιδρύθηκε το 2003 από τον φλαουτίστα Δημήτρη Κούντουρα και τον ακκορντεονίστα  Κωνσταντίνο Ράπτη. Με αυτόν τον ιδιαίτερο συνδυασμό, που δεν έχει ιστορικό προηγούμενο, το duo  προσεγγίζει ένα μεγάλο εύρος ρεπερτορίου από τον όψιμο Μεσαίωνα μέχρι τη σύγχρονη μουσική δημιουργία και από ιστορικές ταραντέλες μέχρι την μουσική για όργανο του J.S.Bach. 
Στόχος του είναι από τη μια πλευρά να εκφράσει μουσική παλαιότερων εποχών μέσα από μια διαφορετική ηχητική προοπτική πιστή στο μουσικό κείμενο και ύφος (με διαφορετική βέβαια Στόχος του είναι από τη μια πλευρά να εκφράσει μουσική παλαιότερων εποχών μέσα από μια διαφορετική ηχητική προοπτική πιστή στο μουσικό κείμενο και ύφος (με διαφορετική βέβαια ενορχήστρωση) και από την άλλη πλευρά να προβάλει καινούργια έργα γραμμένα γι’ αυτό το συνδυασμό. Συνεργάζεται με σημαντικούς συνθέτες της νεότερης γενιάς και έχει παρουσιάσει έργα σε πρώτη εκτέλεση. Στη μέχρι τώρα πορεία του το Duo Goliardi έχει εμφανιστεί σε συναυλίες και φεστιβάλ σε διάφορες πόλεις, όπως στο 7ο φεστιβάλ Bach της Ρίγα, στη Λεττονία, στο Διεθνές Φεστιβάλ Μουσικής του Μπαχρέιν, σε σειρές μουσικής Δωματίου στο Μπουργκβέντελ, στο Ανόβερο, στο Μύνστερ και στη Βιέννη καθώς και σε πόλεις τις Ελλάδας.

Δημήτρης Κούντουρας, φλάουτο με ράμφος
Ξεκίνησε τις μουσικές του σπουδές στη Θεσσαλονίκη με τον G. Gourdier στο φλάουτο με ράμφος και με τον Ι. Μακοβέι στο φλάουτο. Σπούδασε φλάουτο με ράμφος, μπαρόκ φλάουτο και ερμηνεία παλαιάς μουσικής στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Ουτρέχτης, στην Ολλανδία, (δίπλωμα σολίστ 2001) κι έπειτα στο Ινστιτούτο Παλαιάς Μουσικής της Ακαδημίας του Μιλάνου (με υποτροφία του ιδρύματος Μarco Fodella) καθώς και στο Ωδείο της πόλης της Βιέννης. Σπούδασε μουσική του Μεσαίωνα και της Αναγέννησης στο Ινστιτούτο Παλαιάς Μουσικής του Τρόσινγκεν και παρακολούθησε σεμινάρια σε Γαλλία και Ιταλία με τους S. Marq και D. Bruggen. Καθηγητές του υπήρξαν οι Heiko ter Schegget, Wilbert Hazelzet, Kees Boeke και Daniele Bragetti. Έχει διδάξει στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ. και σε σεμινάρια στην Ακαδημία του Λουγκάνο, στις Ημέρες Παλαιάς Μουσικής του Φίχτελμπεργκ, στο Ιόνιο Πανεπιστήμιο, στο Μουσικό Χωριό του Πηλίου, στο καλοκαιρινό σεμινάριο “Giardino di Amadeus - Ticino”. Ερευνά ζητήματα και σχέσεις μουσικής και Ουμανισμού κατά τον 16ο και 17ο αιώνα ως υποψήφιος διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Αθηνών

Κωνσταντίνος Ράπτης, ακορντεόν κονσέρτου (μπαγιάν) 
 Ο Κωνσταντίνος Ράπτης γεννήθηκε στα Ιωάννινα, όπου πήρε τα πρώτα μαθήματα ακορντεόν στο Δημοτικό Ωδείο της πόλης από τη Μ. Παπανικολαόυ. Συνέχισε τις σπουδές του στο Νέο Ωδείο Θεσσαλονίκης και στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής και Θεάτρου του Ανοβέρου (Academy of Music and Theater) στην τάξη της Prof. Elsbeth Moser, ως υπότροφος του Ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης». Παράλληλα σπούδασε ανώτερα θεωρητικά με τον Ι. Παπαδάτο, πιάνο με τη Ν. Μιχαηλίδου και μουσικολογία στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.Ο Κωνσταντίνος Ράπτης έχει δώσει συναυλίες σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες ως σολίστ, καθώς και με σύνολα μουσικής δωματίου, συχνά παρουσιάζοντας έργα σε πρώτη παγκόσμια εκτέλεση. Έχει συμπράξει μεταξύ άλλων με την ορχήστρα της όπερας Unter den Linden του Βερολίνου, την Academia Santa Cecilia, τις ορχήστρες της ραδιοφωνίας του Ανοβέρου και του Αμβούργου, το Ensemble Modern, την Καμεράτα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. Συνεργάζεται με συνθέτες όπως οι Ε. Καραϊνδρου, Θ. Αντωνίου, Γ. Κυριακάκης, δίνει διαλέξεις, συμβάλλοντας στη διάδοση του ακορντεόν κονσέρτου. Είναι μέλος του κουαρτέτου tangos a cuatro, του Ensemble Megaphon και του Trio Gorrion. Έχει ηχογραφήσει για την ECM (Ελένη Καραϊνδρου «Το λιβάδι που δακρύζει») και για την Άρκυς (Γιώργος Κυριακάκης «Ουλαλούμ»). Παράλληλα με τη συναυλιακή του δραστηριότητα συμμετείχε σε διαγωνισμούς ακορντεόν, λαμβάνοντας τιμητικές διακρίσεις. Διετέλεσε βοηθός (Assistant) στην Ανωτάτη Σχολή Μουσικής και Θεάτρου του Ανοβέρου στην τάξη της Prof. Elsbeth Moser και από το 2005 διδάσκει στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας στη Θεσσαλονίκη


http://www.duo-goliardi.comhttp://www.duo-goliardi.com//

Δευτέρα, 19 Οκτωβρίου 2009

Η όπερα "Αλκηστη "του Γκλούκ στο Μέγαρο


Η τρίπρακτη όπερα «Άλκηστη» του Κρίστοφ Βίλιμπαλντ Γκλουκ -σε μορφή συναυλίας που εμπλουτίζεται με τη σκηνοθετική ματιά του Νίκου Πετρόπουλου- ανεβαίνει σήμερα 19 και 22 Οκτωβρίου, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
 Πρωταγωνιστεί μία από τις πιο περιζήτητες πρωταγωνίστριες της οπερατικής σκηνής, η Ιταλίδα ντίβα, Αννα Κατερίνα Αντονάτσι, που θα ερμηνεύσει έναν από τους πιο συγκλονιστικούς  ρόλους.
Μαζί της ο  αμερικανός τενόρος Γκρέγκορι Κούντε .Θα  ενσαρκώσουν τους ρόλους του πρωταγωνιστικού ζευγαριού στο πλαίσιο μιας διαλεχτής διανομής, στην οποία συμπράττουν επίσης διακεκριμένοι έλληνες καλλιτέχνες. 
Η επιμέλεια του σκηνικού χώρου και ο σχεδιασμός των προβολών είναι του Νίκου
Πετρόπουλου και οι φωτισμοί του Δημήτρη Παπαδόπουλου. 
Τη διεύθυνση της Ορχήστρας Πατρών σε όργανα εποχής έχει ο Γιώργος Πέτρου, ενώ τη μουσική προετοιμασία έχει φροντίσει ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος. Συμμετέχει η Χορωδία της ΕΡΤ.

 Λίγα λόγια για την  όπερα "Αλκηστη"

 Ο Γκλουκ εμπνεύστηκε από την «Αλκηστη» του Ευριπίδη: Ο Απόλλωνας, σε ανταπόδοση της φιλοξενίας που του επεφύλαξε ο Αδμητος, βασιλιάς των Φερών στη Θεσσαλία, τον γλιτώνει από το θάνατο. Αλλά με έναν όρο: κάποιος άλλος να δεχτεί να πεθάνει στη θέση του. Μόνο η γυναίκα του, η Αλκηστη, δέχεται να κάνει αυτή τη θυσία. Ομως τελικά, ο από μηχανής θεός Ηρακλής την αρπάζει από τον Αδη και την φέρνει πίσω στον άντρα της
 Ο συνθέτης συνέθεσε την Αλκηστη σε μια εποχή που είχε εμπλακεί σε μια σημαντική αισθητική διαμάχη.Το έργο αυτό είναι ο δεύτερος καρπός (μετά τον «Ορφέα και την Ευρυδίκη») μιας ανανεωτικής προσπάθειας για να απαλλαγεί η όπερα «από όλες τις καταχρήσεις, που, ως αποτέλεσμα της αδικαιολόγητης ματαιοδοξίας των τραγουδιστών, παραμόρφωσαν την ιταλική όπερα και την μετέτρεψαν από το πιο λαμπερό και όμορφο θέαμα στο πιο γελοίο και βαρετό
 Η μουσική μου», έλεγε ο Γκλουκ, «δεν είναι για να την ακούς αλλά για να τη βλέπεις. «Πράγματι», υποστηρίζει ο Γ. Πέτρου, «αν κάποιος ακούσει τη μουσική αυτή μόνη της, μπορεί και να μην εντυπωσιαστεί ιδιαίτερα. Σκηνικά, όμως, λειτουργεί υπέροχα». Η μουσική άλλωστε, κατά τον συνθέτη, όφειλε να υποστηρίζει το δράμα και όχι να το ανταγωνίζεται. «Ο Γκλουκ προσπάθησε να πλησιάσει τη λογική της αρχαίας τραγωδίας του Ευριπίδη. Ηθελε κάθε νότα να εξυπηρετεί τον λόγο. Κι έλεγε: αν η μουσική μου δεν παιχτεί με τη θεατρική λογική, είναι μουσική για μαριονέτες».

Αννα Κατερίνα Αντονάτσι,
Ενα από τα σαγηνευτικότερα ταλέντα του σημερινού λυρικού θεάτρου, η όμορφη 48χρονη Αντονάτσι έχει μια φωνή που έχει διχάσει τους κριτικούς: άλλοι εκστασιάζονται, άλλοι τολμηρότεροι τη συγκρίνουν με την Κάλλας κι άλλοι, πιο ψύχραιμοι, επισημαίνουν πως πρόκειται για μια μη κατατάξιμη φωνή (μεταξύ σοπράνο και μέτζο), «σκοτεινή και περίεργη, προορισμένη να μην αρέσει σε όλους». Ακόμα κι όσοι στέκονται επιφυλακτικοί απέναντι στη χροιά της, υποκλίνονται στην παρουσία της. Η Αντονάτσι έχει ένταση, πάθος, μαγνητισμό και είναι εξαιρετική ηθοποιός. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι παιδικό της όνειρο ήταν το θέατρο πρόζας .όλο το άρθρο της Ναταλί Χατζηαντωνίου στην Ελευθεροτυπια http://lyrichouse.wordpress.com/2009/09/20/αννα-κατερίνα-αντονάτσι-η-μόδα-του-μπο/