Ποιος είναι άραγε ο Παβαρότι του 21ου αιώνα; Τρία χρόνια μετά τον θάνατο του θρυλικού «βασιλιά των ψηλών ντο», η κουβέντα επανέρχεται συχνά-πυκνά στο προσκήνιο. Η αλήθεια είναι ότι είχε ξεκινήσει ενώ ακόμη ο τενόρος βρισκόταν εν ζωή και, καθώς οι μηχανισμοί προώθησης αποκτούσαν ολοένα και μεγαλύτερη δύναμη στον χώρο της όπερας, οι «υποψηφιότητες» ήταν πολλές: από τον Μαρτσέλο Αλβαρεζ ως τον Ρομπέρτο Αλάνια, από τον Ραμόν Βάργκας ως τον Σαλβατόρε Λίτσιτρα και, πιο πρόσφατα, από τον Χουάν Ντιέγκο Φλόρεζ ως τον Ρολάντο Βιλαζόν, οι τενόροι που διεκδίκησαν τα σκήπτρα του «απόλυτου σταρ» της νεότερης γενιάς κάθε άλλο παρά έλειψαν, γεννώντας ελπίδες στο διεθνές κοινό. Ο συνδυασμός φωνής, τεχνικών δυνατοτήτων, σκηνικής παρουσίας, απήχησης- σε επίπεδο λατρείας- στον κόσμο και, βεβαίως, αντοχής στον χρόνο αποδείχτηκε δύσκολος. Ωστόσο, το μάρκετινγκ δεν δείχνει να τα παρατά. Το φαβορί για τη διαδοχή
Τον τελευταίο ενάμιση χρόνο οι προβολείς πέφτουν ολοένα εντονότερα στον 33χρονο Ιταλό Βιτόριο Γκρίγκολο. Αυτές τις ημέρες ο γεννημένος στο Αρέτσο το 1977 τενόρος εμφανίζεται στη Μητροπολιτική Οπερα της Νέας Υόρκης ερμηνεύοντας τον ρόλο του Ροντόλφο στη δημοφιλή όπερα «La Βoheme», που αναβιώνει στην κλασική σκηνοθεσία του Φράνκο Τζεφιρέλι . Οι ιθύνοντες της Μετροπόλιταν ευελπιστούν να επαναληφθεί ο θρίαμβος που γνώρισε ο Γκρίγκολο στο ντεμπούτο του στο Κόβεντ Γκάρντεν τον περασμένο Ιούνιο, όπου ερμήνευσε τον ρόλο του Ντε Γκριέ στη νέα παραγωγή της «Μανόν» και προκάλεσε πραγματικό παραλήρημα. Προς ενημέρωση επισημαίνω ότι η εν λόγω παραγωγή είχε αρχικά σχεδιαστεί με πρωταγωνιστές το δίδυμο Ρολάντο Βιλαζόν- Αννα Νετρέμπκο. Αλλά όταν ο μεξικανός τενόρος αποχώρησε εξαιτίας των γνωστών προβλημάτων υγείας, ο Γκρίγκολο κλήθηκε να τον αντικαταστήσει και, όπως φάνηκε, τα κατάφερε θαυμάσια.
Απεταξάμην την popera
Ορισμένοι εκφράζουν προβληματισμό για το «παρελθόν» του λαμπερού τενόρου στον χώρο της λεγόμενης popera (τη συνεργασία με την crossover μεσόφωνο Κάθριν Τζένκινς, για παράδειγμα). Ο ίδιος δείχνει να θέλει να το αφήσει οριστικά πίσω του χαράσσοντας νέα πορεία στον κόσμο του «ορθόδοξου» λυρικού θεάτρου. Απ΄ ό,τι φαίνεται δε οι επιθυμίες του «βγαίνουν». Χαρακτηριστική η δήλωση του ισχυρού άνδρα της Μετροπόλιταν Πίτερ Γκελμπ , ο οποίος φέρεται να έχει «κλείσει» τον Γκρίγκολο ως το 2016. «Υπάρχουν περισσότεροι από έναν δρόμοι για να φθάσει κανείς στη Ρώμη. Το ίδιο ισχύει και για αυτό το θέατρο» είπε χαρακτηριστικά. Παρ΄ ότι δεν αναφέρθηκε ευθέως στον Παβαρότι, ο Γκελμπ υποστήριξε την ανάγκη να βρεθούν πραγματικοί σουπερστάρ στη νέα γενιά τενόρων. «Υπάρχουν πραγματικά λίγοι» πρόσθεσε «και είναι σημαντικό να τους ανακαλύψουμε. Ο Βιτόριο έχει μια μεταφυσική σχέση με το κοινό. Είμαι πεπεισμένος για τις δυνατότητές του».
Ισμα Τουλάτου
Διαβάστε περισσότερα: http://www.tovima.gr/default.asp?pid=2&artid=361822&ct=4&dt=20/10/2010#ixzz13JRq3VCE
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου