Σάββατο, 26 Μαρτίου 2011

«ΜελΟδύσσεια: μια μουσική ιστορία για νέους» από τη Μουσική Βιβλιοθήκη«Λίλιαν Βουδούρη».

                                                       (http://melodisia.mmb.org.gr)
«ΜελΟδύσσεια: μια μουσική ιστορία για νέους» είναι ο τίτλος του νέου διαδραστικού εκπαιδευτικού προγράμματος που δημιούργησε η Μουσική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας «Λίλιαν Βουδούρη».
Το πρόγραμμα έχει σκοπό να εισάγει και να εξοικειώσει με τη λεγόμενη κλασική μουσική τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, τους σπουδαστές των ωδείων της χώρας αλλά και όλους όσοι ενδιαφέρονται για τη μουσική και βρίσκονται στα πρώτα στάδια της επαφής μαζί της, μέσω της γνωριμίας με σημαντικούς συνθέτες, έργα και μορφές οι οποίες θεωρούνται σταθμοί στην εξέλιξη της δυτικοευρωπαϊκής έντεχνης δημιουργίας, από τον Μεσαίωνα ώς την εποχή μας.


Η ΜελΟδύσσεια (http://melodisia.mmb.org.gr) είναι ειδικά φτιαγμένη για το ελληνικό κοινό με δεδομένο ότι αποτελεί πρωτότυπη δημιουργία στην ελληνική γλώσσα κι εκπονήθηκε από το επιστημονική προσωπικό της Μουσικής Βιβλιοθήκης με βάση τη χρήση πρωτότυπων κειμένων, ηχητικών παραδειγμάτων από συναυλίες του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών αλλά και εικόνων από έντυπα της Βιβλιοθήκης και μεγάλων μουσείων με μηδενικό κόστος για τον χρήστη.
Όπως εξηγεί η διευθύντρια της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη», Στεφανία Μεράκου στόχος είναι «να δημιουργηθεί ένα ζωντανό και διαδραστικό εργαλείο για την διδασκαλία της Ιστορίας της Μουσικής στα ελληνικά, προσβάσιμο από την τάξη, το ωδείο ή το σπίτι». 
Στους σκοπούς του προγράμματος εντάσσεται επίσης η αφύπνιση του ενδιαφέροντος των μαθητών για μια μουσική παράδοση η οποία, όχι σπάνια, φέρει την ετικέτα της «βαρετής» και της «δύσκολης». Η ένταξη της μουσικής αυτής στο γενικότερο πλαίσιο του σχολικού προγράμματος μέσω της διασύνδεσής της με τα μαθήματα της Ιστορίας, της Γλώσσας και των Επιστημών αλλά και η αξιοποίηση του σπάνιου υλικού της Βιβλιοθήκης και η διάθεσή του, μέσω της ψηφιοποίησης, σε άλλες ομάδες πέραν του ακαδημαϊκού κοινού, ολοκληρώνουν τους επιμέρους σκοπούς του προγράμματος.
Newsroom ΔΟΛ

Τετάρτη, 23 Μαρτίου 2011

Όταν η μουσική συναντά την ποίηση ...


   
21 Μ;αρτίου 2011 Παγκόσμια ημέρα ποίησης 
Όταν η μουσική συναντά την ποίηση ... το αποτέλεσμα είναι μαγικό 
... Ήταν ένα μικρό αφιέρωμα στον σπουδαίο ποιητή και υπέροχο άνθρωπο Μιχάλη Γκανά 
περισσότερα  εδώ... και ένας αέρας ζεστός / γιασεμιά φορτωμένος, /φυσάει βουρκωμένος. /Λευκό μου γιασεμί, /μη νυχτώσεις. 
 

Φωτογραφικό υλικό από την κοινή εκδήλωση  του Ωδείου μας με το βιβλιοπωλείο Σύγχρονη Έκφραση


 
 Οι φωτογραφίες είναι του Δ..Καλπύρη δείτε όλες τις φωτογραφίες εδώ

Δευτέρα, 21 Μαρτίου 2011

Αφιέρωμα στον Μιχάλη Γκανά - Παναγιώτης Καλαντζόπουλος

"Για τη συνήθεια του ερωτα" του Παναγιώτη Καλαντζόπουλου
Τρία απο τα πιο όμορφα τραγούδια αυτού του δίσκου  είναι σε ποίηση Μιχάλη Γκανά
Λευκό μου γιασεμί.
Σ΄αγαπώ
Ενός λεπτού φιλί

Τα τραγούδια ερμηνεύει η Έλλη Πασπαλά 


Παναγιώτης Καλαντζόπουλος - Σύντομο βιογραφικό
Γεννήθηκε στην Αθήνα, σπούδασε μουσική στο Λονδίνο από το 1975 έως το 1980, στο Guildhall School for Music and Drama, και μετά στην Ecole Normale de Musique στο Παρίσι. Με την επιστροφή του στην Ελλάδα συνεργάστηκε ως μουσικός με τον Μάνο Χατζιδάκι και ως ενορχηστρωτής στην δισκογραφία. Από το 1986 γράφει μουσική για τον κινηματογράφο, για τηλεοπτικές σειρές, για θεατρικές παραστάσεις και για ντοκιμαντέρ.
Το 1993 απέσπασε το πρώτο βραβείο Καλύτερης Μουσικής για την τηλεοπτική σειρά "Africa" και το πρώτο βραβείο Καλύτερης Μουσικής Τηλεοπτικής Διαφήμισης. Το 1999 πήρε το Βραβείο Μουσικής στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για την ταινία του Κώστα Καπάκα "Peppermint". Tο καλοκαίρι του 1998 έγραψε μουσική για την "Ηλέκτρα" του Σοφοκλή, που ανέβηκε στο αρχαίο θέατρο της Επιδαύρου από το Εθνικό Θέατρο.
Έχει ηχογραφήσει συνολικά εννέα δίσκους, εκ των οποίων οι έξι ήταν με κινηματογραφικές μουσικές.
Από το 2003 έχει μαζί με την γυναίκα του, την Ευανθία Ρεμπούτσικα, το Cantini, τη δική τους δισκογραφική εταιρία με την οποία έχει κυκλοφορήσει το CD-single "Με τα μάτια κλειστά" καθώς και το πρόσφατο "Πέμπτη απόγευμα".

 

Σάββατο, 19 Μαρτίου 2011

Αφιέρωμα στον Μιχάλη Γκανά - Δημήτρης Παπαδημητρίου "Τραγούδια για τους μήνες"

"Τραγούδια για τους μήνες". Μουσική  Δημήτρης  Παπαδημητρίου
   Τέσσερα τραγούδια από το δίσκο  είναι σε ποίηση  Μιχάλη Γκανά :
                                Λιανοτράγουδο
                                 Μαύρα πιόνια 
                                 Πάμε ξανά στα θαύματα          
                                 Του πόθου τ' αγρίμι  

Ένας από τους ελάχιστους δίσκους της τελευταίας δεκαετίας που μελοποιούν ποίηση και καταφέρνουν να συνδυάσουν ένα άρτιο μουσικό αποτέλεσμα με μια ευρεία απήχηση στο κοινό ήταν ο δίσκος
Δώδεκα εκλεκτά ποιήματα που υπογράφονται από σπουδαίους ποιητές. Από τη Σαπφώ ως τη Μαρία Πολυδούρη και από τον Κώστα Καρυωτάκη ως τον Οδυσσέα Ελύτη και το Μιχάλη Γκανά. Στον επίλογο του δίσκου μελοποιείται μια σειρά από δημοτικά δίστιχα, άριστο δείγμα και αυτοί του ζωντανού λαϊκού ποιητικού λόγου. ’λλωστε, όπως σημειώνει ο Δ. Παπαδημητρίου, "η Σαπφώ και ο Γκανάς απέχουν μόλις ένα μήνα - το πολύ. Και ο Κώστας Καρυωτάκης, μόλις παρά ένα μήνα, δεν πρόλαβε να βρει στο σπίτι του τον παλαιό συμφοιτητή του, τον Οδυσσέα Ελύτη".
Οι μουσικές φόρμες που ακολουθεί ο συνθέτης είναι οικείες και ως επί το πλείστον λαϊκές. Έτσι, ανάμεσα στα χαμηλόφωνα και μελωδικά τραγούδια, συναντάμε και ένα τσιφτετέλι στο πιο γνωστό, ίσως, τραγούδι του δίσκου "Του πόθου το αγρίμι", ένα χασάπικο μινόρε στο ποήμα του Κ. Καρυωτάκη "Σε παλαιό συμφοιτητή", ένα ζειμπέκικο στα "Μαύρα Πιόνια" και έναν επτάσημο καλαματιανό στο ποιήμα του Ελύτη "Σου το ’πα για τα σύννεφα".
Τα ποιήματα του δίσκου προέρχονται από:
-- Οδυσσέα Ελύτη, "Τα Ρω του Έρωτα".
-- Κώστα Καρυωτάκη, "Νηπενθή".
-- Μαρία Πολυδούρη, "Τριλλιες που σβήνουν".
-- Μιχάλη Γκανά, "Ανθοδέσμη".
-- Σαπφώ, από τα "Μικρά Λυρικά" του Σωτήρη Κακίση.
-- "Τα δημοτικά μας τραγούδια" του Γιώργου Ιωάννου. Tα "Τραγούδια για τους μήνες" κυκλοφόρησαν το 1996.





Παρασκευή, 18 Μαρτίου 2011

Αφιέρωμα στον Μιχάλη Γκανά "Ασίκικο πουλάκη" Μ.Θεοδωράκης

Μίκη Θεοδωράκη: Ασίκικο Πουλάκη σε στίχους Μιχάλη Γκανά -  Με τον Βασίλη Λέκκα
Ο δίσκος γράφεται το 1995 και κυκλοφορεί ένα χρόνο αργότερα. Ο ίδιος ο Μίκης τον χαρακτηρίζει ως ένα από τα ωραιότερα δώρα για τα 70 του χρόνια! Περιλαμβάνει 10 τραγούδια, τα 9 σε στίχους του Μ. Γκανά και ερμηνεία του Β. Λέκκα και το 1 σε στίχους και ερμηνεία δική του ("Η κάθοδος των Δωριέων", τραγούδι παλιότερο από το δίσκο "Διόνυσος" (1985), με τον Θανάση Μωραΐτη).
Κοινό στοιχείο των περισσότερων τραγουδιών είναι ο ασίκικος σκοπός, ένας ρυθμός – χορός δικής του φαντασίας. Η έμπνευση του ρυθμού αυτού πρέπει να προκαλείται στις αρχές της δεκαετίας του `80. Σε συνέντευξή του στον Βασίλη Αγγελικόπουλο ("Τα Νέα", 6 – 02 – 1984) αναφέρει σχετικά ο Μ. Θεοδωράκης: "Μ’ έχει ξετρελάνει αυτός ο ρυθμός! Πώς να περιγράψω αυτή τη λεβεντιά που έχει…Τον ονόμασα ασίκικο. Δεν είναι καρσιλαμάς ούτε χασάπικος ούτε καλαματιανός – είν’ απ’ όλ’ αυτά, αλλά είναι κάτι άλλο. Είναι ένας νέος μουσικός δρόμος, που οδηγεί σε άλλο ήθος. Έχει κάτι το καθαρά διονυσιακό". Και στο ένθετο του δίσκου συμπληρώνει: " Ο ρυθμός αυτός, παντρεμένος με τους Δρόμους, μας πηγαίνει κατ’ ευθείαν στα παράλια της Μικρασίας, εκεί που κάποτε έλαμψε ο ελληνικός πολιτισμός, στη γλυκειά Ιωνία, τη ρίζα της μητέρας μου".
Η αναφορά στη μητέρα του συνθέτη αποτελεί τον δεύτερο συνδετικό κρίκο των τραγουδιών του δίσκου. ’λλωστε αυτό δηλώνει και το όνομα του δίσκου που ονομάστηκε Πουλάκη (το "κη" με ήτα) από το επίθετο της οικογένειας της μητέρας του Μίκη, που ξεριζώθηκε με την Καταστροφή από τον Τσεσμέ. "Πράγματι για μένα είναι πολύ σημαντικό, γιατί οι υπόλοιπες μουσικές ρίζες, η κρητική, η λαϊκή, η ευρωπαϊκή, κυριάρχησαν μέσα στη μουσική μου, έτσι ώστε να αδικηθεί η μητρική που θα έπρεπε να είναι και η πιο δυνατή…Πρόκειται λοιπόν κατ’ αρχήν για την αποκατάσταση μιας αδικίας".
Έτσι και οι στίχοι του Μ. Γκανά ακολουθούν αυτή τη θεματική. Είναι μάλιστα στιγμές που δίνεται η εντύπωση ότι μιλάει ο ίδιος ο Μίκης μέσα από τα λόγια του στιχουργού. "Πότε σαν πουλάκι, πότε στα δεσμά / όλη η ζωή μου ένα ξάφνιασμα" ή "χρυσά φτερά, βυζαντινό μου βλέμμα / αρχάγγελοι χορεύανε στο αίμα…" ή "καμένα σπίτια και μια σπίθα στην καρδιά / μα η Ελλάδα όπως πάντα μακριά". Κάθε τραγούδι δημιουργεί δυνατές και καθαρές εικόνες, τα λυρικά στοιχεία είναι δοσμένα με μέτρο και η συγκίνηση αναδύεται ατόφια και ζωντανή χωρίς να ευκολίες και υπερβολές.
Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και από τον ενορχηστρωτή Γιάννη Σπάθα, ο οποίος ήταν μάλιστα αυτός που πρότεινε στο συνθέτη την έκδοση του συγκεκριμένου δίσκου. Ο Σπάθας κατάφερε, χωρίς να ξεφύγει από το γνώριμο ύφος του Θεοδωράκη, να το ανανεώσει και να το εμπλουτίσει με πιο "φρέσκιες" ιδέες και πιο σύγχρονους ήχους. Ήταν η εποχή που ο Σπάθας συνεργαζόταν στενά με το Β. Λέκκα και φαίνεται πως έτσι προέκυψε η επιλογή του τελευταίου. Και ο Λέκκας δικαιώνει την επιλογή αυτή γιατί δίνει μεστές και ολοκληρωμένες ερμηνείες, με δυνατό τρόπο και πλούσιο (ίσως υπερβολικό σε κάποιες περιπτώσεις) συναίσθημα.
Τα δύο πρώτα τραγούδια του δίσκου ακούστηκαν πολύ και ξεχώρισαν: "Σημαδεμένος απ’ την αγάπη" και "Κοίτα με στα μάτια". Αξιόλογα όλα τα υπόλοιπα και κυρίως το "Αϊβαλί", "Η κάθοδος των Δωριέων" και "Οι δρόμοι του Αρχάγγελου". Από αυτό το τελευταίο οι ακόλουθοι στίχοι, που είναι πιστεύω και ο καλύτερος επίλογος γι’ αυτή την παρουσίαση:
"Γιάννενα και Τρίπολη και Κρήτη
ρίζα μου περηφάνια Ψηλορείτη,
Ζάτουνα και νησιά της αγωνίας,
φλέβα μου μυστική της Ιωνίας.

Χάλκινο το τραγούδι μας στο στόμα
Τίποτε δεν το φίμωσε ακόμα".
__________________________________________________
Πηγή: Μουσική Πυξίδα



Πέμπτη, 17 Μαρτίου 2011

Αφιέρωμα στον Μιχάλη Γκανά


Ο Μιχάλης Γκανάς γεννήθηκε στον Τσαμαντά Θεσπρωτίας το 1944.Το 1948 βρέθηκε στην Αλβανία και μετά στην Ουγγαρία μαζί με την οικογένειά του. Επέστρεψε στη Ελλάδα το 1954.
Το χρονικό αυτής της περιπέτειας καταγράφτηκε στο πεζό Μητριά πατρίδα (Κείμενα, Αθήνα 1981).
Το 1962 κατέβηκε στην Αθήνα, για να σπουδάσει Νομικά, αλλά δεν ολοκλήρωσε τις σπουδές του για λόγους βιοποριστικούς. Βιβλιοπώλης για μια δεκαπενταετία στη «Δωδώνη», συνεργάστηκε αργότερα με την κρατική τηλεόραση ως επιμελητής λογοτεχνικών εκπομπών και σεναριογράφος.
Από το 1989 ως τη συνταξιοδότησή του το 2005 εργάστηκε ως κειμενογράφος σε διαφημιστική εταιρεία.Ποιήματά του έχουν μεταφραστεί σε διάφορες γλώσσες, ενώ στίχοι του έχουν μελοποιηθεί από γνωστούς Έλληνες συνθέτες. Μετέφρασε τις Νεφέλες του Αριστοφάνη για το Θέατρο Τέχνης-Κάρολος Κουν (1991), τους Επτά επί Θήβας του Αισχύλου για το ΔΗΠΕΘΕ Πατρών (1994) και το Άσμα ασμάτων (Μελάνι, Αθήνα 2005).
Το 1994 τιμήθηκε με το Κρατικό Βραβείο Ποίησης για το βιβλίο του Παραλογή.
Συλλογές1978 Ακάθιστος δείπνος (Κείμενα, Αθήνα).
1980 Μαύρα λιθάρια (Κείμενα, Αθήνα).
1989 Γυάλινα Γιάννενα (Καστανιώτης, Αθήνα).
1993 Παραλογή (Καστανιώτης, Αθήνα).
1993 Ανθοδέσμη. Ποιήματα και τραγούδια για μια νύχτα (μαζί με τους Ηλία Λάγιο, Γιώργο Κοροπούλη και Διονύση Καψάλη, Άγρα, Αθήνα).
2000 Τα μικρά 1969-1999. Άγνωστα και γνωστά ποιήματα (Καστανιώτης, Αθήνα).
2002 Στίχοι (Μελάνι, Αθήνα).
2003 Ο ύπνος του καπνιστή (Καστανιώτης, Αθήνα).
2005 ΑΣΜΑ ΑΣΜΑΤΩΝ
2007 Μητριά πατρίδα (Αφήγημα) (εκδόσεις Μελάνι)
2010 γυναικών μικρές και πολύ μικρές ιστορίες (εκδόσεις Μελάνι)

Δευτέρα, 14 Μαρτίου 2011

Παγκόσμια ημέρα ποίησης "Αφιέρωμα στον ΜΙΧΑΛΗ ΓΚΑΝΑ " Η ΜΟΥΣΙΚΗ ΣΥΝΑΝΤΑ ΤΗΝ ΠΟΙΗΣΗ


Το ΤΡΟΦΩΝΙΟ ΩΔΕΙΟ,  το βιβλιοπωλείο ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ και οι φίλοι τους γιορτάζουν και φέτος την παγκόσμια ημέρα ποίησης με αφιέρωμα στον ποιητή Μιχάλη Γκανά.
Στην εκδήλωση θα παρευρεθεί ο ποιητής και θα διαβασει ποιηματά του .

Το πρόγραμμα περιλαμβάνει:
Ομιλία απο τον Γιώργο Θεοχάρη για τον ποιητή και το έργο του .
Απαγγελίες απο τους Γιώργο Αγραφιώτη, Κώστα Καναβούρη, Βάσω Κατσικογιάννη  
Μουσική απο το ΤΡΟΦΩΝΙΟ ΩΔΕΙΟ

Ποιήματα και στίχοι  του ποιητή που έχουν μελοποιηθεί απο τους Μ.Θεοδωράκη, Ν.Ξυδάκη, Π. Καλαντζόπουλο , Δ. Παπαδημητρίου, Ara Dinkjan , θα ερμηνέυσουν οι :
Πέπη Θεοχάρη και  Κατερίνα Κώτσου
Πιάνο : Κατερίνα Μπότση
κιθάρα: Μαρία Πανουργιά
ούτι, λαούτο: Γιώργος Πούλος
ακκορντεόν: Θανάσης Σαράντης

Κυριακή, 13 Μαρτίου 2011

H «Χορωδία της Ουτοπίας»... στην εκδήλωση "Η ανθρώπινη φωνή" στο Μέγαρο

Οι φωνές πολλές, αλλά στην ουσία μία. Μια φωνή που βγαίνει από αθώες παιδικές ψυχές, έξι έως δεκαπέντε ετών. Μια φωνή που ενώνει πολιτισμούς και ιδιαιτερότητες. Και τώρα έχει την ευκαιρία να ακουστεί πιο δυνατά από ποτέ
Σήμερα  Κυριακή, 13 /3  το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών θα υποδεχτεί, στο πλαίσιο της εκδήλωσης «Η ανθρώπινη φωνή» την πολυπολιτισμική «Χορωδία της Ουτοπίας». ( κύκλος εκδηλώσεων  "Κυριακή πρωί στο Μέγαρο" που επιμελείται η  Έφη Αβέρωφ Μιχαηλίδη)
Θα τραγουδήσουν Μάνο Λοίζο, θα παρασύρουν το κοινό σε ρυθμούς Αντριου Λόιντ Βέμπερ αλλά και τζαζ.Κυρίως όμως, θα δείξουν πώς κατάφεραν να ξεπεράσουν διαφορετικές εθνικότητες και πολιτισμούς μέσα από τις νότες.

Παρασκευή, 11 Μαρτίου 2011

Σαν σήμερα στη μουσική... " Άστορ Πιατσόλα"

                             Σαν σήμερα 11 Μαρτίου 1921 γεννήθηκε ο σημαντικότερος  Αργεντίνος συνθέτης  του τάνγκο και μπαντονεονίστας Άστορ Πιατσόλα


Θεωρείται ο πιο σημαντικός συνθέτης του τάγκο κατά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα. Οι συνθέσεις του έφεραν επανάσταση στο παραδοσιακό τάγκο, ενσωματώνοντας σ' αυτό στοιχεία τζαζ και κλασικής μουσικής, και δημιούργησαν το nuevo tango (νέο τάγκο). Ήταν επίσης εξαίρετος μπαντονεονίστας και συχνά ερμήνευε τις συνθέσεις του με διάφορα μουσικά σχήματα. Στην Αργεντινή είναι γνωστός ως "El Gran Ástor" ("ο Μέγας Άστορ").
Το έργο του θεωρείται ότι έφερε την επανάσταση στο παραδοσιακό τάνγκο και δημιούργησε το nuevo tango, ενσωματώνοντας στοιχεία τζαζ και κλασικής μουσικής.


Γεννήθηκε το 1921 στην Αργεντινή από γονείς Ιταλούς μετανάστες, το μεγαλύτερο μέρος των παιδικών του χρόνων, ωστόσο, έζησε στη Νέα Υόρκη, όπου και ξεχώρισε ως παιδί θαύμα για τις επιδόσεις του στο μπαντονεόν.
Όταν το 1937 επέστρεψε στην Αργεντινή, μαθήτευσε κοντά στον Αργεντινό συνθέτη Αλμπέρτο Χιναστέρα. Η επιρροή των μουσικών των Στραβίνσκι, Μπάρτοκ, Ραβέλ και άλλων, τον οδήγησε στο να εγκαταλείψει για ορισμένο διάστημα το τάνγκο και να ασχοληθεί με τη σύνθεση της σύγχρονης κλασικής μουσικής.

Δευτέρα, 7 Μαρτίου 2011

" Σε ποιόν ανήκει το μέγαρο Μουσικής;"

( απο Τo ΕΛΕΥΘΕΡΟ ΒΗΜΑ του TaR)
του Γιώργου Λιγνού  
ΣΕ ΠΟΙΟΝ ΑΝΗΚΕΙ ΤΟ ΜΕΓΑΡΟ ΜOΥΣΙΚΗΣ; Μελαγχολικές σκέψεις πάνω στο Δημόσιο Πολιτισμό
Τι ερώτηση είναι αυτή; Μα στο λαό, θα έρθει η απάντηση. Άλλωστε είναι εποπτευόμενος πολιτιστικός οργανισμός του ΥΠ.ΠΟ (ας αφήσουμε τον Τουρισμό έξω), θα συμπληρώσουν οι υπερασπιστές της Απόφασης Ανάληψης Υποχρέωσης του ΥΠ.ΟΙΚ.
Φυσικά έχουν δίκιο. Τύποις μιλώντας αφού με απόφαση της προηγούμενης κυβέρνησης είχε μπεί το Ελληνικό δημόσιο εγγυητής του δανείου μεταξύ της Εθνικής και του ΟΜΜΑ. Μόνο που το ΟΜΜΑ ήταν σε καθεστώς εκχώρησης προς τον μακαρίτη Χρήστο Λαμπράκη.
Προφανώς δεν ετίθετο θέμα να μην ενισχυθεί η προσπάθεια. Μεταξύ μας έχουμε έτσι ένα χώρο της προκοπής και στεγάστηκαν και δομές και ορχηστρικά σχήματα. Να μην περιλάβω στα κοινωνικά ωφέλη το γεγονός πως έστω και για λόγους ματαιοδοξίας διέβησαν την πόρτα του Μεγάρου εύποροι κύριοι και κυρίες που αλλιώς δεν θα τους συναντούσατε ποτέ.

Παρασκευή, 4 Μαρτίου 2011

Σαν σήμερα στη μουσική..."Αντόνιο Βιβάλντι"

 Σαν σήμερα γεννήθηκε στην Βενετία στις 4 Μαρτίου 1678 o Αντόνιο Λούτσιο Βιβάλντι

Αντόνιο Βιβάλντι(1678 - 1741)

Έκλεψαν Στραντιβάριους και το πωλούσαν... 100 ευρώ

Όταν δεν γνωρίζεις από μουσική ακόμη και κλέφτης να είσαι τελικά την πατάς. Οι Βρετανοί που έκλεψαν το βιολί δεν ήξεραν ότι κρατούσαν θησαυρό
Μέχρι τη στιγµή που πληκτρολόγησαν στο Google τη λέξη Στραντιβάριους, οι κλέφτες που µόλις το είχαν αρπάξει από ένα σαντουιτσάδικο στο Λονδίνο δεν είχαν ιδέα ότι το βιολί που κρατούσαν στα χέρια τους αξίζει µία περιουσία. Το 300 ετών µουσικό όργανο, ένα από τα µόλις 450 σε όλον τον κόσµο, αξίζει περίπου 1,5 εκατ. ευρώ.Καθώς όµως εκείνοι δεν είχαν ιδέα, επιχείρησαν να το πουλήσουν µέσω Ιντερνετ, προκειµένου να κερδίσουν το «αστρονοµικό» ποσό των 100 ευρώ.

Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011

"O Πέτρος και ο λύκος "- Μουσικές περιπλανήσεις

Ένα μουσικοπαιδαγωγικό βιβλίο που στηρίζεται στο ομώνυμο παραμύθι του Sergei Prokofiev
της Ευτυχίας Τσεσμελή και Κωνσταντίνας Δασκαλάκη
Ένα βιβλίο που προσεγγίζει διαθεματικά τη γνώση με σαφή προσανατολισμό στη Μουσική.
Το βιβλίο αυτό απευθύνεται σε παιδιά ηλικίας 9-12 χρονών. Πρόκειται για μία διαθεματική και βιωματική προσέγγιση των παραμέτρων που αναδύονται από το γνωστό μουσικό παραμύθι του Sergei Prokofiev. Τα παιδιά μαθαίνουν για τα όργανα της ορχήστρας, εισάγονται στη μορφολογία της μουσικής αναλύοντας αλλά και τραγουδώντας τα μουσικά θέματα που έχει γράψει ο Prokofiev και διδάσκονται θεωρία παρατηρώντας την παρτιτούρα. Μέσα από την πλούσια εικονογράφηση και τα σταυρόλεξα, κρυπτόλεξα και τις πολλές διασκεδαστικές ασκήσεις, οι μαθητές ασχολούνται δημιουργικά με τη μουσική και μαθαίνουν παίζοντας. Το βιβλίο είναι σχεδιασμένο για να διδαχτεί στη σχολική τάξη, στα ομαδικά μαθήματα των ωδείων (θεωρία, οργανογνωσία), αλλά μπορεί να αποτελεί και μια ευχάριστη συντροφιά για τον ελεύθερο χρόνο ενός παιδιού. Το βιβλίο του δασκάλου είναι ένας οδηγός στον οποίο υπάρχουν όλες οι λύσεις των ασκήσεων. Ταυτόχρονα αποτελεί έναν πλήρη και επιστημονικό οδηγό διδασκαλίας.

"Life in the Middle - Μουσική του μεσοπολέμου"

Η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση, το Hellenic American University και την Ένωση Αποφοίτων Αμερικανικών Πανεπιστημίων, παρουσιάζει συναυλία με την Μαργαρίτα Συγγενιώτου και τον Ανδρέα Ζαφειρόπουλο με τίτλο “Life in the Middle”.
Η συναυλία θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011, στις 20:30 στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Κολωνάκι).
Η εκδήλωση αποτελεί μουσικό ταξίδι στην Ευρώπη και την Αμερική του μεσοπολέμου και των πρώτων μεταπολεμικών χρόνων. Η Μαργαρίτα Συγγενιώτου (φωνή) και ο Ανδρέας Ζαφειρόπουλος (πιάνο) θα ερμηνεύσουν τραγούδια των: Kurt Weill, Angel Cabral, Luis Bonfa, George Gershwin, Cole Porter, Αττίκ, Γιαννίδη Σουγιούλ κ.ά.
Συναυλία Πέμπτη 3 Μαρτίου 2011, 20:30
Είσοδος ελεύθερη ,Διεύθυνση Θέατρο Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, Μασσαλίας 22, Κολωνάκι

Τρίτη, 1 Μαρτίου 2011

Σαν Σήμερα στη Μουσική ... 'Frédéric François Chopin "

Σαν σήμερα 1 Μαρτίου 1810 γεννήθηκε ο F. Chopin
(το ζήτημα της ημερομηνίας γέννησής του δεν έχει λυθεί μέχρι σήμερα. Σύμφωνα με δική του γραπτή κατέθεση ήρθε στον κόσμο την 1η Μαρτίου του 1810)
Ο F. Chopin έχει χαρακτηρισθεί ως «ποιητής του πιάνου» και είναι ο πιο διακεκριμένος Πολωνός συνθέτης, κορυφαίος πιανίστας και κύριος εκπρόσωπος της μουσικής της ρομαντικής περιόδου.

                                       

Εδώ τα Βιογραφικά