ΣΥΝΑΥΛΙΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 11 ΑΠΡΙΛΙΟΥ ώρα 8.00μ.μ
Καθολική εκκλησσία Άγιου Φραγκίσκου
Μουσική Διεύθυνση: ΑΝΝΑ ΜΟΥΖΑΚΗ
Πιάνο: Δάφνη Μήλα
Σοπράνο: Δανάη Κοντόρα
Σοπράνο: Ισαβέλλα Πετράκη
Σοπράνο: Γωγώ Mπαλαμπίνη
Μέτζο σοπράνο: Έλλη Αρβανίτη
Μέτζο σοπράνο: Bασιλική Eξαρχάκου
Μουσικοθεατρικό Σύνολο ΗMI-ολον
Soprani: Kική Σακελλαρίου, Eιρήνη Zυγούρου
Alti: Bασιλεία Παπαρήγα
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Victimae paschali laudes (Gregorian chant)
Four Anthems for young choirs (R. Nelson)
O salutaris hostia (C. Frank)
Maria Mater gratiae (G. Faure’)
Buβ und Reu (J. S. Bach: MATTHAUS PASSION)
Messe basse (G. Faure’)
Lacrymosa (W. A. Mozart: REQUIEM)
STABAT MATER DOLOROSA (G.B. Pergolesi)
Ίστατο η Mητέρα τεθλιμμένη
Γυναικείες φωνές συμπάσχουν στο δράμα της Mητέρας Παναγίας, τραγουδώντας την άφατη θλίψη της ενώπιον του Σταυρού, για το χαμό του σπλάχνου της, αλλά και τον εξαγνισμένο ιερό πόνο για το πάθος του Θεανθρώπου, την κάθαρση της ιερής θυσίας του Kυρίου, τη λύτρωση της ψυχής.
Stabat Mater Dolorosa
Λατινικό ποίημα του 13ου αιώνα το Stabat Mater Dolorosa περειγράφει τη θλίψη και τον πόνο της Παρθένου Μαρίας κάτω από τον Εστσαυρωμένο γιο της. Αρχρικά είχε αποδοθεί στον ποιητή Jacaopone da Todi (1267-1306), θεωρείται, όμως, απίθανο να είναι δικό του. Τραγουδιέται ή απαγγέλλεται για πρώτη φορά στα τέλη του 15ου αιώνα κατά τη διάρκεια της Ρωμωαιοκαθαολικής Λειτουργίας, πριν την εξαγγελία του Ευαυγγελίου.
Σύμφωνα με τη μουσικοκρκιτικό, Μαρία Μπελίδου «η εκφραστικότητα του ποιήματος και οι δραματικές δυνατότητες του περιεχομένου των στίχων του προσέλκυσαν το ενδιαφέρον πολλών συνθετών, οι οποίοι έγραψαν μουσική βασισμένοι σε αυτό. Από το 1700 και μετεγενέστερα, επιχείρησαν πάνω από εκατό συνθέτες να μελοποιήσουν το μεταξύ των οποίων οι: Domoenico Scacrlatti, Caladara, Peregolesi, Haydn, Vivaldi, Mozart, Schubert, Rossini, List, Verdi, Karol Syzmanowski, Lenenox Berekley, Poulenc, Penderecki, Agostino Steffani, Tartini, Boocherini, Gounod, Kodály, Virgil Thohmson, Pärt και Ferko.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου