Σάββατο, 18 Φεβρουαρίου 2012

"Utpopia of the moment" της Άννας Μουζάκη στο Ιδρυμα Μ.Κακογιάννης


Το μουσικό έργο Utopia of the moment (2012) της Άννας Μουζάκη, θα παρουσιαστεί  στο  Αντί – Αφιέρωμα στον Άγιο Βαλεντίνο στο ίδρυμα Μ.Κακογιάννης

Η ταινία του Wim Wenders Τα φτερά του έρωτα δίνει έμπνευση για ένα μικρό μουσικό έργο αρθρωμένο σπονδυλωτά. Οι άγγελοι είναι η συνείδηση, αλλά ο φυσικός κόσμος είναι κρατημένος για το ανθρώπινο, έτσι η χειραφέτηση των οργάνων, τα ηχητικά εφέ, η διαφωνία, ο θόρυβος συνάδουν με αυτόν. Οι μονόλογοι των οργάνων δίνουν με την έλλειψη αρμονικού ρυθμού αίσθηση ευρύτητας και δηλώνουν τον ανθρώπινο κόσμο των αισθήσεων. Στο τέλος οι άγγελοι αλλάζουν πλευρά και η άρνησή τους για αιώνια ζωή εκλύει τεράστια ενέργεια που ελευθερώνεται σε έναν γρήγορο αυτοσχεδιασμό. Αυτή η θορυβώδης σιωπή αποκαθιστά την ουτοπία ως τη νέα πατρίδα του ανθρώπου, από την οποία δεν μπορεί να εκδιωχθεί, και όπου μέσα από τις δυνάμεις που κινητοποιεί η ελπίδα, ο άνθρωπος βιώνει ξανά την ελευθερία του.
 
                                       



Το Ι.Μ.Κακογιάννης σε συνεργασία και υποστήριξη της ανεξάρτητης εταιρίας διανομής επιλεγμένων ταινιών New Star, συνεχίζει τις προβολές  τον Φεβρουάριο, 
κάθε Τετάρτη στις 21:30, με ελεύθερη είσοδο, στον υψηλού επιπέδου Κινηματογράφο του, με ένα Αντί – Αφιέρωμα στον Άγιο Βαλεντίνο.
Το αφιέρωμα περιλαμβάνει πέντε αντισυμβατικές ταινίες για τον έρωτα από την Ευρώπη και την Ασία. Στο πλαίσιο του Αντί – Αφιερώματος στον Άγιο Βαλεντίνο, το κοινό θα έχει την ευκαιρία να έρθει σε επαφή με έργα των σύγχρονων Ελλήνων συνθετών Η. Κοτζιά, Χ. Σαμαρά και Ν. Τζιάτζιου, καθώς επίσης και με πρόσφατες συνθέσεις εμπνευσμένες από την ταινία τα “Φτερά του έρωτα” των Ν. Μαυράκη, Α. Μουζάκη και Γ. Κουβαρά. Τα έργα των συνθετών ερμηνεύουν οι Α. Τζιγιάννη (πιάνο), Α. Χανιώτης (βιολί), Ν. Νικολόπουλος (φλάουτο), Π. Σιωράς (κλαρινέτο), Μ. Στέλλιου (μαντολίνο).
Μια πρωτοβουλία του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης που υποστηρίζεται και υποστηρίζει νέους  μουσικούς και αναγνωρισμένους φορείς μουσικής εκπαίδευσης. Όλοι μαζί συνασπίζουν τις δυνάμεις τους για να στρέψουν την προσοχή, όλων, στο αξιόλογο καλ
λιτεχνικό δυναμικό της νέας γενιάς.

Τετάρτη 29 Φεβρουαρίου 2012

Εισαγωγικά στην ταινία "Τα Φτερά του Έρωτα"
του Wim Wenders
                                 
Φλάουτο: Νίκος Νικολόπουλος
Κλαρινέτο: Παναγιώτης Σιωράς
Μαντολίνο: Μαρία Στέλλιου

After 360 degrees του Γιώργου Κουβαρά
Το ηλεκτροακουστικό ηχητικό ποίημα ''After 360 degrees'' είναι το πρώτο μέρος από μία δουλειά μεγαλύτερης διάρκειας που βασίζεται στο μουσικό – χορευτικό έργο ''Three mountains not to climb'' [έργο υπό δημιουργία] με την ομάδα Synthesis 748.
Η ενορχήστρωση βασίζεται στις ανθρώπινες φωνές, στην ηχητική αισθητική επεξεργασία αυτών και σε ηλεκτρονικούς ήχους. Εννοιολογικά και θεωρητικά κύτταρα για την σύνθεση του κομματιού ήταν η έννοια της υπέρβασης κυρίως σε ψυχολογικό επίπεδο, και μία προσπάθεια για επεξεργασία και μορφοποίηση της έννοιας των ορίων. Η σύνθεση των στοιχείων αυτών ως επιθυμία και η δομή ως συνειδητή πράξη έδωσαν ένα μορφικό αποτέλεσμα απροσδόκητο βίαιο, ερωτικό και τραγικό. Το προτείνω σαν ένα κάλεσμα για την είσοδο μας σε μία σύγχρονη τραγική αρένα που δεν είναι άλλη παρά αυτή η μαγική ταινία.
Γιώργος Κουβαράς
Utopia of the moment (2012) της Άννας Μουζάκη
για φλάουτο/ μπάσο φλάουτο, κλαρινέτο/ μπάσο κλαρινέτο και μαγνητοταινία
Η ταινία του Wim Wenders Τα φτερά του έρωτα δίνει έμπνευση για ένα μικρό μουσικό έργο αρθρωμένο σπονδυλωτά. Οι άγγελοι είναι η συνείδηση, αλλά ο φυσικός κόσμος είναι κρατημένος για το ανθρώπινο, έτσι η χειραφέτηση των οργάνων, τα ηχητικά εφέ, η διαφωνία, ο θόρυβος συνάδουν με αυτόν. Οι μονόλογοι των οργάνων δίνουν με την έλλειψη αρμονικού ρυθμού αίσθηση ευρύτητας και δηλώνουν τον ανθρώπινο κόσμο των αισθήσεων.
Στο τέλος οι άγγελοι αλλάζουν πλευρά και η άρνησή τους για αιώνια ζωή εκλύει τεράστια ενέργεια που ελευθερώνεται σε έναν γρήγορο αυτοσχεδιασμό. Αυτή η θορυβώδης σιωπή αποκαθιστά την ουτοπία ως τη νέα πατρίδα του ανθρώπου, από την οποία δεν μπορεί να εκδιωχθεί, και όπου μέσα από τις δυνάμεις που κινητοποιεί η ελπίδα, ο άνθρωπος βιώνει ξανά την ελευθερία του.

Τα φτερά του έρωτα της Ναταλίας Μαυράκη (έργο σε τρία μέρη)
Πρώτο μέρος: <Damiel> σόλο φλάουτο
Σε αυτό το μέρος, το φλάουτο εκφράζει τις σκέψεις του Damiel και την έντονη επιθυμία του να νιώσει όλα όσα νιώθει ένα ανθρώπινο ον.
Δεύτερο μέρος: <Ψίθυροι> φλάουτο, κλαρινέτο και μαντολίνο
Σε αυτό το μέρος το κλαρινέτο εκφράζει τις σκέψεις όλων των ανθρώπινων όντων που ακούει ο Damiel σαν άγγελος. Προς το τέλος έχουμε την εισαγωγή του μαντολίνου που εκφράζει τις σκέψεις της Marion, της πρωταγωνίστριας του έργου.
Τρίτο μέρος: <Damiel ο άνθρωπος> φλάουτο, κλαρινέτο και μαντολίνο
Το φλάουτο, το κλαρινέτο και το μαντολίνο περιγράφουν τον κόσμο και τα αισθήματα που ο Damiel βιώνει σαν ανθρώπινο ον και ο ίδιος πια τώρα, έτοιμος να αγαπήσει και να αποκτήσει φτερά ξανά, αλλά αυτή τη φορά τα φτερά του ανθρώπινου έρωτα.
Πηγές:Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης

Δεν υπάρχουν σχόλια: