. Τροφώνιο Ωδείο

Σάββατο 13 Απριλίου 2013

Τα κοντσέρτα του Μπετόβεν σε φορτεπιάνο. Συνέντευξη με τον Γιώργο Πέτρου.

Το τριήμερο 12-14 Απριλίου, στην αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» του Μεγάρου Μουσικής, η Καμεράτα υπό τον Γιώργο Πέτρου θα συνοδεύσει εννιά Έλληνες πιανίστες που θα παρουσιάσουν όλες τις συνθέσεις του Μπετόβεν για πιάνο και ορχήστρα. Μοιρασμένα σε τρεις βραδιές, θα ακουστούν τα πέντε γνωστά κοντσέρτα για πιάνο, το τριπλό κοντσέρτο για βιολί, τσέλο και πιάνο, η αυθεντική πιανιστική μεταγραφή του κοντσέρτου για βιολί από τον ίδιο τον Μπετόβεν, μια σύγχρονη ενορχήστρωση νεανικού κοντσέρτου του Μπετόβεν από Φίλιππο Τσαλαχούρη και η Φαντασία για πιάνο, ορχήστρα και χορωδία. Όλα τα έργα θα αποδοθούν σε όργανα εποχής, συνεπώς θα ηχήσουν όπως τα πρωτάκουσαν ο συνθέτης και το κοινό του πριν περίπου 200 χρόνια στην Βιέννη. Για το ιδιαίτερα ενδιαφέρον αυτό εγχείρημα μιλήσαμε αναλυτικά με τον αρχιμουσικό και πιανίστα Γιώργο Πέτρου.



Γιώργος Πέτρου
Γιώργος Πέτρου

Ι.ΣΒΩΛΟΣ: Πότε ξεκίνησε να παίζει η Καμεράτα σε όργανα εποχής;
Γ.ΠΕΤΡΟΥ: Αν δεν κάνω λάθος, πριν τρία χρόνια, το 2009.
ΙΣ: Τότε θα’ λεγα ότι διατρέξατε μάλλον γρήγορα την απόσταση από τότε που οι συναυλίες σας με όργανα εποχής συνιστούσαν μια εκκεντρικότητα, ένα αξιοπερίεργο της ελληνικής μουσικής ζωής, στο να προτείνετε πλήρη προγράμματα, έως και ολόκληρους κύκλους όπως αυτός με τα πιανιστικά κοντσέρτα του Μπετόβεν.

ΓΠ: Ναι, έτσι είναι. Τώρα πλέον οι συναυλίες μας με όργανα εποχής συνιστούν μια μόνιμη κατάσταση, έχουν πάρει το δρόμο τους και απολαμβάνουν σημαντική αποδοχή και στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Και, ευτυχώς, όλες δίδονται σε γεμάτες αίθουσες! Απ’ ό,τι δε μαθαίνω οι πωλήσεις στον κύκλο Μπετόβεν, που ξεκινάει στις 12/3, πάνε πολύ καλά: έχουν ήδη διατεθεί άνω των 1.000 εισιτηρίων για κάθε βραδιά. Πάμε “super”!
ΙΣ: Οι συναυλίες θα δοθούν στην αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης»;
ΓΠ: Ναι. Τα 1.000 άτομα που ήδη ξέρουμε ότι θα έρθουν είναι μεν η μισή χωρητικότητα της αίθουσας αλλά πιστεύω ότι για ένα τέτοιο «μουσικό μαραθώνιο» τριών συναυλιών είναι θαυμάσια.
ΙΣ: Γιατί επιλέξατε να συμπυκνώσετε τις συναυλίες σ’ ένα τριήμερο και όχι να τις διασπείρετε;
ΓΠ: Κατ’ αρχήν διότι είναι πολύ δυσκολότερο να οργανώσεις ένα τέτοιο εγχείρημα διεσπαρμένα, απαιτεί τριπλάσιο χρόνο. Από την άλλη θέλαμε το όλο να έχει μια αίσθηση σκληροπυρηνικού, να δώσουμε στον κόσμο την ευκαιρία να πάρει ένα χορταστικό “overdose”. Μάλιστα, ακούγοντας όλα μαζί τα έργα του Μπετόβεν για πιάνο και ορχήστρα, δίδεται η δυνατότητα να έχει κανείς ένα μέτρο σύγκρισης. Ταυτόχρονα όλο αυτό  λειτουργεί και ως μια μεγάλη φιέστα μπετοβενικής μουσικής. Ίσως είναι λίγο ρομαντική αυτή η αντίληψη…
συνεχίστε την ανάγνωση 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου