. Τροφώνιο Ωδείο
▼
Σάββατο 30 Μαρτίου 2013
Δευτέρα 25 Μαρτίου 2013
Συναυλία - Αφιέρωμα στον Δημήτρη Φάμπα
Το Τροφώνιο Ωδείο σας προσκαλεί στη συναυλία - αφιέρωμα στον κιθαρίστα και συνθέτη Δημήτρη Φάμπα
Μαθητές και καθηγητές θα παίξουν τα έργα του.
Θα γίνει αναφορά στη ζωή και στο έργο του.
Κυριακή 31 Μαρτίου 2013 , ώρα 7μ.μ.
Μαθητές και καθηγητές θα παίξουν τα έργα του.
Θα γίνει αναφορά στη ζωή και στο έργο του.
Κυριακή 31 Μαρτίου 2013 , ώρα 7μ.μ.
Αίθουσα Πολλαπλών Χρήσεων Περιφερειακής Ενότητας Βοιωτίας (Διοικητήριο) Φίλωνος 35-39 Λιβαδειά |
Τετάρτη 20 Μαρτίου 2013
Οι Human Touch την Παρασκευή 22 Μαρτίου στην Αστραδενή
Η Αστραδενή υποδέχεται την Άνοιξη με μια ξεχωριστή μουσική συνάντηση με τους Human Touch.
Παρασκευή 22 Μαρτίου στις 21:30
Οι Human Touch, μετά από δεκαπέντε χρόνια ζωής, αποτελούν πλέον ένα από τα πιο γνωστά και αναγνωρισμένα συγκροτήματα της χώρας μας.
Ο David Lynch, ο Σταύρος Λάντσιας κι ο Γιώτης Κιουρτσόγλου, έχοντας αποκτήσει τη δική τους ξεχωριστή ταυτότητα στον χώρο της μουσικής, κινούνται σ’ένα ευρύ φάσμα ρυθμών και ηχοχρωμάτων. Η μουσική τους, μέσα από την ποικιλία οργάνων που παίζει ο καθένας, άμεση και επικοινωνιακή συμπαρασύρει τον ακροατή γεμίζοντάς τον εικόνες και συναισθήματα. Οι Human Touch έχουν παίξει στα περισσότερα φεστιβάλ της χώρας και έχουν ένα ενθουσιώδες κοινό στην Ευρώπη.
Πρόκειται για ένα group με προσωπικότητα και μοναδικό στυλ. Η κάθε τους εμφάνιση έχει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα λόγω της ελευθερίας που νιώθουν μεταξύ τους να ταξιδεύουν μέσα από τον αυθορμητισμό… και ξέρουν να το μοιραστούν.
Οι Human Touch όντως είναι ένα “ανθρώπινο άγγιγμα”
Παρασκευή 22 Μαρτίου στις 21:30
Οι Human Touch, μετά από δεκαπέντε χρόνια ζωής, αποτελούν πλέον ένα από τα πιο γνωστά και αναγνωρισμένα συγκροτήματα της χώρας μας.
Ο David Lynch, ο Σταύρος Λάντσιας κι ο Γιώτης Κιουρτσόγλου, έχοντας αποκτήσει τη δική τους ξεχωριστή ταυτότητα στον χώρο της μουσικής, κινούνται σ’ένα ευρύ φάσμα ρυθμών και ηχοχρωμάτων. Η μουσική τους, μέσα από την ποικιλία οργάνων που παίζει ο καθένας, άμεση και επικοινωνιακή συμπαρασύρει τον ακροατή γεμίζοντάς τον εικόνες και συναισθήματα. Οι Human Touch έχουν παίξει στα περισσότερα φεστιβάλ της χώρας και έχουν ένα ενθουσιώδες κοινό στην Ευρώπη.
Πρόκειται για ένα group με προσωπικότητα και μοναδικό στυλ. Η κάθε τους εμφάνιση έχει έναν ξεχωριστό χαρακτήρα λόγω της ελευθερίας που νιώθουν μεταξύ τους να ταξιδεύουν μέσα από τον αυθορμητισμό… και ξέρουν να το μοιραστούν.
Οι Human Touch όντως είναι ένα “ανθρώπινο άγγιγμα”
David Lynch
Γεννήθηκε το 1961 στο Λος 'Αντζελες, από μουσική οικογένεια. 'Αρχισε να ασχολείται με τη μουσική όταν ο δάσκαλός του στο σχολείο τον εισήγαγε στο κλασικό φλάουτο. Όταν έγινε 15 χρονών ξεκίνησε μαθήματα τζαζ και σαξόφωνου και πήρε υποτροφία για το IDYLLWILD SCHOOL OF MUSIC AND THE ARTS.Συνεχίζοντας τις σπουδές του, πήγε στο Λας Βέγκας όπου σπούδασε τζαζ πλάι σε μουσικούς όπως ο Garvin Buschelle (συνεργάτης των John Coltrane και Ben Webster) και ο James Moody (ένας από τους μεγαλύτερους μουσικούς του Be Bop).
Στα 17 του χρόνια ενορχήστρωσε τη μπάντα του τμήματος σύγχρονης μουσικής του σχολείου του και ψηφίστηκε ως ο καλύτερος τζαζ μουσικός της χρονιάς, γεγονός που του έδωσε της δυνατότητα να αρχίσει τη σταδιοδρομία του ως μουσικός. Στη συνέχεια επέστρεψε στο Λος 'Aντζελες όπου πήρε μαθήματα αυτοσχεδιασμού, αρμονίας και σύνθεσης στα DISC GROVE MUSIC WORKSHOPS, ενώ ταυτόχρονα έπαιζε σε club.
Το 1982 έφυγε από την Αμερική για να εγκατασταθεί μόνιμα στην Ελλάδα. Ήταν από τα ιδρυτικά μέλη των ISKRA, που το 1996 εξέδωσαν το άλμπουμ "A New Day" στο οποίο ο David υπογράφει τα περισσότερα κομμάτια. Το δεύτερο άλμπουμ του με τίτλο 'Παράστασις' κυκλοφόρησε το 1988. Παράλληλα συμμετείχε σε φεστιβάλ και συνεργαζόταν με σημαντικούς καλλιτέχνες όπως Η Ελένη Καραίνδρου, ο Χάρης και ο Πάνος Κατσιμίχας, ο Γιώργος Νταλάρας, η Έλλη Πασπαλά, η Ελένη Τσαλιγοπούλου, οι Culture, ο Joe Higgs, ο Barry White και άλλοι.
Το 1995 κυκλοφορεί ο πρώτος προσωπικός δίσκος του με τίτλο 'LIT'L SONG' και το 1998 το 'Wandering Home'.Την ίδια περίοδο σχηματίζει το τρίο HUMAN TOUCH με τους Γιώτη Κιουρτσόγλου και Σταύρο Λάντσια και κυκλοφορούν το πρώτο άλμπουμ τους με τίτλο 'Human Touch'. Η σχέση και η επικοινωνία που αναπτύσσουν μεταξύ τους ως μουσικοί κάνει το σχήμα να αντέξει στο χρόνο με πολλές ζωντανές εμφανίσεις, ενώ παράλληλα ο Lynch συνεχίζει τις εμφανίζεται του και ως σέσιον μουσικός.
Τον Ιανουάριο του 2004 κυκλοφορεί το δεύτερο άλμπουμ των HUMAN TOUCH με τίτλο MOVIN' (LIBRA MUSIC).
Γιώτης Κιουρτσόγλου
Γεννήθηκε στην Κοζάνη το 1965. Ξεκίνησε κιθάρα το 1981.Πρώτες επιρροές από παραδοσιακή, τη ροκ και τη soul μουσική. Το 1983 στράφηκε στο ηλεκτρικό μπάσο ενώ τα ακούσματά τoυ κινήθηκαν στο χώρο της Jazz. Μελέτησε Jazz αρμονία και θεωρία με το Θεόδωρο Καπηλίδη. Μαζί με τους Θεόδωρο και Νίκο Καπηλίδη δημιούργησαν το electric jazz trio.Το 1988 φοίτησε στο Musician's Institute του Los Angeles όπου διδάχτηκε την τεχνική του μπασου από μεγάλους δασκάλους, μεταξύ των οποίων ήταν και ο Gary Willis, ο Bob Magnuson και ο Jeff Berlin. Ζώντας εκείνο το διάστημα στην Αμερική , είχε την ευκαιρία να παρακολουθήσει από κοντά μεγάλους μουσικούς και να προσεγγίσει τη μουσική τους, την τεχνική τους, αλλά και τη φιλοσοφία τους για τη ζωή και για τη σχέση του ανθρώπου με τη μουσική.
Παράλληλα με τις σπουδές του, εμφανίστηκε σε πολλές μουσικές σκηνές του Los Angeles. To 1989 αποφοίτησε από Μ . Ι . βραβευμένος ως "The most improved student of the year" ενώ προτάθηκε και ως "the most outstanding player". Με την επιστροφή του στην Ελλάδα εμφανίστηκε με τους electric jazz trio στο Jazz Club "Μαντάτο" στη Θεσσαλονίκη με το σαξοφωνίστα Manny Boyd και τον τρομπετίστα Danny Hayes. Ηχογράφησε με αυτούς δυο δίσκους, έναν με jazz standards και έναν με συνθέσεις του Θεόδωρου Καπηλίδη. Το 1993 ηχογραφεί με τον ισραηλινό κιθαρίστα Lior Yekutelli και τον Ελβετό ντράμερ Mark Halbeer το δίσκο Exit. Την περίοδο αυτή εμφανιζόταν σε διάφορα clubs στην Ελλάδα και την Ευρώπη με την Έλλη Πασπαλά και τον David Lynch.
To 1996 μαζί με τον κιθαρίστα Κώστα Μπαλταζάνη και το ντράμερ Πέτρο Κούρτη δημιούργησαν το τρίο Ίασις και τον ομώνυμο δίσκο.Την ίδια περίοδο γίνεται στενότερη η συνεργασία του με τον David Lynch και το Σταύρο Λάντσια με τη μορφή του συγκροτήματος Human Touch. Ο καρπός της συνεργασίας αυτής ήταν ένας δίσκος το 1998 με τον ίδιο τίτλο. Η δουλειά αυτή αποτελεί αποτέλεσμα της εσωτερικής τους αναζήτησης, ένας ωραίος συνδυασμός σύγχρονης τεχνικής και επιστροφής στην παράδοση.
Το 2003 συνεργαζεται για μια συναυλία στη Θεσσαλονίκη με τον παγκοσμίου φήμης ντράμερ Billy Cobham. Ακολουθούν συναυλίες των Human Touch σε όλη την Ελλάδα αλλά και στο εξωτερικό όπου καταξιώθηκαν παίζοντας σε συναυλίες και φεστιβάλ δίπλα σε μεγάλα ονόματα της παγκόσμιας μουσικής, ενώ απο τις αρχές του 2004 κυκλοφορούν και το νέο τους δίσκο Movin'. Παράλληλα συνεργάζεται με πάρα πολλούς Έλληνες και ξένους καλλιτέχνες, τόσο στη δισκογραφία όσο και σε ζωντανές εμφανίσεις.
Σταύρος Λάντσιας
Ο Σταύρος Λάντσιας γεννήθηκε στην Κύπρο το 1966. Σπούδασε κλασσικό πιάνο και θεωρία μουσικής στο Ελληνικό Ωδείο Λευκωσίας. Το 1986 πηγαίνει στην Αμερική για σπουδές και το 1990 παίρνει δίπλωμα ενορχήστρωσης από το Berklee College of Music της Βοστώνης. Παράλληλα, παρακολουθεί μαθήματα σύνθεσης μουσικής για κινηματογράφο.Το 1992 επιστρέφει στην Αθήνα όπου εργάζεται κυρίως ως ενορχηστρωτής-πιανίστας στην ελληνική δισκογραφία, τηλεόραση και θέατρο.
Συνθέσεις του παρουσιάζει με τους Human Touch, το group που έχει δημιουργήσει με τους διακεκριμένους μουσικούς Γιώτη Κιουρτσόγλου και David Lynch. Στην πρώτη τους δισκογραφική δουλειά (1998) εκτός από πιάνο παίζει ντραμς, ακουστική κιθάρα και κρουστά.
Η πρώτη του προσωπική δισκογραφική δουλειά έχει τον τίτλο “Επιστροφή” και περιέχει συνθέσεις ενορχηστρωμένες για πιάνο, όμποε, κουαρτέτο εγχόρδων, κοντραμπάσο και τύμπανα.Σε δύο συνθέσεις φιλοξενείται ο Haig Yazdjian στο ούτι και φωνή.
Τον Μάιο του 2002 κυκλοφόρησε την δεύτερη δισκογραφική του δουλειά, με τίτλο “Το Ταξίδι Μιας Νότας”.
http://www.humantouch.gr/index.html?i1
Τρίτη 12 Μαρτίου 2013
Η ενασχόληση των βρεφών και των παιδιών με τη Μουσική
Για τα βρέφη και τα νήπια, η μουσική μπορεί να είναι ιδιαίτερα
σημαντική καθώς ενισχύει την προσωπική, κοινωνική και εκπαιδευτική τους
ανάπτυξη. Γι’ αυτό είναι σημαντικό για όλους τους γονείς να ενθαρρύνουν
το ενδιαφέρον και την ενασχόληση των παιδιών τους με τη μουσική.
Από τη μία, η έρευνα έχει παρουσιάσει σημαντικά στοιχεία όσων αφορά τις επιδράσεις της μουσικής στα παιδιά – ακόμη και όταν είναι βρέφη και βρίσκονται μέσα στη μήτρα. Από την άλλη, η ενεργός συμμετοχή και ενασχόληση με τη μουσική έχει αποτυπωθεί πως ωθεί προς πιο ολοκληρωμένες γλωσσικές και μαθηματικές ικανότητες, πιο θετικά αποτελέσματα στο σχολείο, καλύτερα προσαρμοσμένη κοινωνική συμπεριφορά, ενώ συμβάλει στη βελτίωση του χωροταξικoύ συλλογισμού, ο οποίος είναι η βάση των επιστημών και ιδιαίτερα της μηχανολογικής επιστήμης.
Αν και ο χωροταξικός συλλογισμός μπορεί να ακούγεται ως μία δυσνόητη έννοια, ωστόσο στην πράξη τον γνωρίζουμε όλοι και τον μαθαίνουμε ως παιδιά. Στα πρώτα χρόνια της ζωής τους, τα παιδιά μαθαίνουν να καταλαβαίνουν τις έννοιες του χώρου, όπως το αριστερά και το δεξιά, ή μαθαίνουν να αναγνωρίζουν εμπόδια στο δρόμο τους και να γνωρίζουν πώς να τα αποφύγουν.
Είναι σημαντικό για τα παιδιά να εξασκούν αυτές τις δεξιότητες, και αυτό είναι δυνατόν να γίνει με τη βοήθεια καθημερινών δραστηριοτήτων που περιλαμβάνουν διαδραστικά τραγούδια που ενώνουν την κίνηση, τον χώρο και τις ιδέες-σκέψεις. Εάν ένα παιδί είναι ικανό να αναπτύξει δυνατές και σωστές βασικές έννοιες του χώρου από νωρίς, τότε μπορεί να αναπτύξει και πιο σύνθετες χωροταξικές συλλογιστικές δεξιότητες, που τελικά θα του επιτρέψουν να επιτύχει πιο σύνθετα γνωστικά χαρακτηριστικά, όπως είναι το διάβασμα και η κατανόηση χαρτών και γραφημάτων.
Παίζοντας μουσική σε έμβρυα μπορούμε να επιτύχουμε τη διέγερση μηχανισμών που τελικά θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της διανόησης αυτών, όπως καθώς και να αυξηθεί η μετεμβρυακή μουσική και γλωσσική εξέλιξη τους.
Από τη μία, η έρευνα έχει παρουσιάσει σημαντικά στοιχεία όσων αφορά τις επιδράσεις της μουσικής στα παιδιά – ακόμη και όταν είναι βρέφη και βρίσκονται μέσα στη μήτρα. Από την άλλη, η ενεργός συμμετοχή και ενασχόληση με τη μουσική έχει αποτυπωθεί πως ωθεί προς πιο ολοκληρωμένες γλωσσικές και μαθηματικές ικανότητες, πιο θετικά αποτελέσματα στο σχολείο, καλύτερα προσαρμοσμένη κοινωνική συμπεριφορά, ενώ συμβάλει στη βελτίωση του χωροταξικoύ συλλογισμού, ο οποίος είναι η βάση των επιστημών και ιδιαίτερα της μηχανολογικής επιστήμης.
Αν και ο χωροταξικός συλλογισμός μπορεί να ακούγεται ως μία δυσνόητη έννοια, ωστόσο στην πράξη τον γνωρίζουμε όλοι και τον μαθαίνουμε ως παιδιά. Στα πρώτα χρόνια της ζωής τους, τα παιδιά μαθαίνουν να καταλαβαίνουν τις έννοιες του χώρου, όπως το αριστερά και το δεξιά, ή μαθαίνουν να αναγνωρίζουν εμπόδια στο δρόμο τους και να γνωρίζουν πώς να τα αποφύγουν.
Είναι σημαντικό για τα παιδιά να εξασκούν αυτές τις δεξιότητες, και αυτό είναι δυνατόν να γίνει με τη βοήθεια καθημερινών δραστηριοτήτων που περιλαμβάνουν διαδραστικά τραγούδια που ενώνουν την κίνηση, τον χώρο και τις ιδέες-σκέψεις. Εάν ένα παιδί είναι ικανό να αναπτύξει δυνατές και σωστές βασικές έννοιες του χώρου από νωρίς, τότε μπορεί να αναπτύξει και πιο σύνθετες χωροταξικές συλλογιστικές δεξιότητες, που τελικά θα του επιτρέψουν να επιτύχει πιο σύνθετα γνωστικά χαρακτηριστικά, όπως είναι το διάβασμα και η κατανόηση χαρτών και γραφημάτων.
Παίζοντας μουσική σε έμβρυα μπορούμε να επιτύχουμε τη διέγερση μηχανισμών που τελικά θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη της δημιουργικότητας και της διανόησης αυτών, όπως καθώς και να αυξηθεί η μετεμβρυακή μουσική και γλωσσική εξέλιξη τους.
Σάββατο 9 Μαρτίου 2013
O Μαγικός αυλός του Μότσαρτ τον Μάρτιο στη Λυρική Σκηνή
Μία από τις
δημοφιλέστερες όπερες του ρεπερτορίου, O Μαγικός αυλός του Μότσαρτ
επιστρέφει τον Μάρτιο στην Εθνική Λυρική Σκηνή, σε μουσική διεύθυνση
Ηλία Βουδούρη - Μίλτου Λογιάδη και σκηνοθεσία Αρνώ Μπερνάρ. Πρόκειται
για ένα από τα πιο χαρακτηριστικά έργα του Μότσαρτ, το οποίο λειτουργεί
σε πολλά επίπεδα. Προσφέρει χαρά στα παιδιά, ενώ την ίδια στιγμή
επιτρέπει στους μεγάλους να απολαύσουν την εξαιρετική μουσική και ένα
συμβολικό κείμενο με προεκτάσεις.
Η παραγωγή, σε σκηνοθεσία του
διακεκριμένου γάλλου Αρνώ Μπερνάρ, πρωτοπαρουσιάστηκε στην Εθνική
Λυρική Σκηνή, την καλλιτεχνική περίοδο 2010-11 σημειώνοντας μεγάλη
επιτυχία. Πρόκειται για μια παράσταση υψηλής αισθητικής που κατάφερε να
κερδίσει κοινό και κριτικούς.
Ο Μαγικός αυλός είναι η τελευταία από
τις δεκαεπτά όπερες που έγραψε ο Μότσαρτ, ενώ λίγο πριν τον θάνατο του
κατάφερε να τη διευθύνει στην πρεμιέρα που δόθηκε στην Βιέννη στις 30
Σεπτεμβρίου 1791.
Η αδελφοσύνη, η ελευθερία, η αγάπη, η
νίκη του καλού, η αναζήτηση της αρετής, το μεγαλείο της σιωπής και η
επικράτηση της αλήθειας είναι οι αξίες που περιγράφει η μεγαλειώδης
όπερα.
Ο μαγικός αυλός
Μουσική διεύθυνση: Ηλίας Βουδούρης – Μίλτος ΛογιάδηςΣκηνοθεσία: Αρνώ Μπερνάρ
ΠΡΕΜΙΕΡΑ 9 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013
9, 10, 13, 22, 23, 27, 28, 29 Μαρτίου 2013
9, 10, 13, 22, 23, 27, 28, 29 Μαρτίου 2013
ΘΕΑΤΡΟ ΟΛΥΜΠΙΑ
Ώρα έναρξης: 20.00
Ώρα έναρξης: 20.00
Ζαράστρο: | Δημήτρης Καβράκος (9, 22, 27, 29/3) |
Δημήτρης Κασιούμης (10, 13, 23, 28/3) | |
Ταμίνο: | Αντώνης Κορωναίος (9, 13, 22, 27, 29/3) |
Μούζα Νκούνα (10/3) | |
Νίκος Στεφάνου (23, 28/3) | |
Ομιλητής: | Κώστας Ντότσικας (9, 13, 22, 27, 29/3) |
Γιώργος Ρούπας (10, 23, 28/3) | |
Βασίλισσα της νύχτας: | Βασιλική Καραγιάννη (9, 22, 29/3) |
Χριστίνα Πουλίτση (13, 23, 28/3) | |
Μαριάννα Μανσόλα (10, 27/3) | |
Παμίνα: | Μαρία Μητσοπούλου (9, 13, 22, 27, 29/3) |
Μίνα Πολυχρόνου (10, 23, 28/3) | |
Τρεις κυρίες: | Τζούλια Σουγλάκου (9, 22, 27, 29/3) |
Αντωνία Καλογήρου (10, 13, 23, 28/3) | |
Γεωργία Ηλιοπούλου (9, 22, 27, 29/3) | |
Αλεξάνδρα Ματθαιουδάκη (10, 13, 23, 28/3) | |
Αγγελική Καθαρίου (9, 22, 27, 29/3) | |
Λυδία Αγγελοπούλου (10, 13, 23, 28/3) | |
Παπαγκένο: | Χάρης Ανδριανός (9, 13, 22, 27, 29/3) |
Αρκάδιος Ρακόπουλος (10, 23, 28/3) | |
Παπαγκένα: | Ελπινίκη Ζερβού (13, 22, 23, 27, 29/3) |
Μυρσίνη Μαργαρίτη (9, 10, 28/3) | |
Μονόστατος: | Χρήστος Κεχρής (9, 13, 22, 27, 29/3) |
Άρης Προσπαθόπουλος (10, 23, 28/3) | |
Τρία αγόρια: | Νίκη Χαζιράκη - Μιράντα Μακρυνιώτη - Αθηνά Καστρινάκη |
Πρώτος Ιερέας: | Γιώργος Ρούπας (9, 13, 22, 27, 29/3) |
Κώστας Ντότσικας (10, 23, 28/3) | |
Δεύτερος Ιερέας: | Άρης Προσπαθόπουλος (9, 13, 22, 27, 29/3) |
Χρήστος Κεχρής (10, 23, 28/3) | |
Πρώτος αρματωμένος: | Σταμάτης Μπερής (9, 10, 13, 22/3) |
Γιώργος Ζωγράφος (23, 27, 28, 29/3) | |
Δεύτερος αρματωμένος: | Μιχάλης Κατσούλης (9, 10, 13, 22/3) |
Θεόδωρος Μωραΐτης (23, 27, 28, 29/3) |
Πέμπτη 7 Μαρτίου 2013
Συναυλία για την Ημέρα της Γυναίκας από την ΚΟΑ
Μία συναυλία αφιερωμένη στην ευαισθησία αλλά και στον δυναμισμό της γυναικείας μουσικής γραφής και … ερμηνείας, θα δώσει η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών την Πέμπτη 7 Μαρτίου, παραμονή της Παγκόσμιας Ημέρας της Γυναίκας, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Η βραδιά υπόσχεται την παρουσία της εκλεκτής πιανίστας Ναταλίας Μιχαηλίδου ως σολιστ καθώς και της αρχιμουσικού Λίζας Ξανθοπούλου στο πόντιουμ, σ’ ένα πρόγραμμα που είναι αμιγώς γυναικεία υπόθεση. Περιλαμβάνει το νέο έργο «Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ» που συνέθεσε η Κωνσταντία Γουρζή κατά παραγγελία της Κ.Ο.Α., το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα της Κλάρα Βηκ-Σούμαν και την Πέμπτη Συμφωνία της, γνωστής στην εποχή της ως «ο θηλυκός Μπετόβεν», Αιμιλίας Μάγερ.
Διακεκριμμένη συνθέτις και μαέστρος η Κωνσταντία Γουρζή, που ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’80, ζει και δημιουργεί στην Γερμανία, αφιερώνει τη νέα της σύνθεση στη μνήμη της Μαρίας Κάλλας. Οχι τυχαία. Το έργο της «Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ», αποτελείται από έξι μινιατούρες, εμπνευσμένες από ισάριθμα χαρακτικά του Γερμανού καλλιτέχνη Alexander Polzin, ο οποίος αποτυπώνει το κεφάλι της Μαρίας Κάλλας, χωρίς στόμα, μπροστά από την Πορτάρα της Νάξου, σε έξι διαφορετικές χρωματικές παραλλαγές.
Κόρη του Φρήντριχ Βηκ, σύζυγος του, αγαπημένου μαθητή του πατέρα της, Ρόμπερτ Σούμαν και μητέρα επτά παιδιών, η Κλάρα Βηκ-Σούμαν δεν ήταν το είδος της γυναίκας που ετεροκαθορίζεται. Εκθαμβωτική πιανίστα με λαμπρή σταδιοδρομία και επιτυχημένες περιοδείες ανά την Ευρώπη, ασχολήθηκε από πολύ νέα και με την σύνθεση, γράφοντας μία σειρά από πολύ ενδιαφέροντα έργα για πιάνο, τραγούδια, δύο έργα μουσικής δωματίου και ένα Κοντσέρτο για πιάνο. Το τελευταίο είχε αρχίσει να το συνθέτει το 1833 όταν ήταν μόλις 14 ετών. Δύο χρόνια αργότερα, τον Νοέμβριο του 1835, έγινε η επίσημη πρεμιέρα στη Λειψία, με την Ορχήστρα Γκεβάντχαους και σολίστ την ίδια την Κλάρα υπό την μουσική διεύθυνση του Φέλιξ Μέντελσον. Παρότι έργο έφηβης, το Κοντσέρτο εντυπωσιάζει για τον βαθύ λυρισμό και την δραματικότητά του.
Κληρονόμος της, διόλου ευκαταφρόνητης, περιουσίας του φαρμακοποιού πατέρα της, η Αιμιλία Μάγερ προτίμησε να «παντρευτεί» τις τέχνες. Αφοσιώθηκε στην γλυπτική και στην μουσική, σπουδάζοντας καταρχάς σύνθεση κοντά στον, προβεβλημένο τότε, Γερμανό συνθέτη Καρλ Λέβε που ως βαθύς γνώστης και μελετητής του έργου του Μπετόβεν και φίλος του Μέντελσον, άσκησε σημαντική επιρροή στην διαμόρφωση του προσωπικού ύφους της μαθήτριάς του. Η Μάγερ υπήρξε η πολυγραφότερη Γερμανίδα γυναίκα συνθέτις του 19ου αιώνα. Έγραψε πάμπολλα έργα, ασχολούμενη κατά κύριο λόγο με μεγάλες φόρμες. Καθώς, μετά τον θάνατό της, το έργο της περιήλθε σε αφάνεια (μόλις τα τελευταία είκοσι περίπου χρόνια έχει αρχίσει να επανέρχεται σποραδικά στο μουσικό προσκήνιο), παραμένει άγνωστο το πότε ακριβώς γράφτηκε η Πέμπτη Συμφωνία της. Το ύφος, πάντως, προσομοιάζει γενικά σε αυτό των συμφωνικών έργων του Μέντελσον.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Πέμπτη, 7 Μαρτίου, 20.30
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΓΟΥΡΖΗ (γεν.1962)
«Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ», έργο 51, για συμφωνική ορχήστρα (παραγγελία της Κ.Ο.Α.)
ΚΛΑΡΑ ΒΗΚ-ΣΟΥΜΑΝ (1819-1896)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα
EMILIE MAYER (1812-1883)
Συμφωνία αρ.5 σε φα ελάσσονα
Σολίστ, Ναταλία Μιχαηλίδου, πιάνο
Μουσική Διεύθυνση, Λίζα Ξανθοπούλου
Η βραδιά υπόσχεται την παρουσία της εκλεκτής πιανίστας Ναταλίας Μιχαηλίδου ως σολιστ καθώς και της αρχιμουσικού Λίζας Ξανθοπούλου στο πόντιουμ, σ’ ένα πρόγραμμα που είναι αμιγώς γυναικεία υπόθεση. Περιλαμβάνει το νέο έργο «Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ» που συνέθεσε η Κωνσταντία Γουρζή κατά παραγγελία της Κ.Ο.Α., το Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα της Κλάρα Βηκ-Σούμαν και την Πέμπτη Συμφωνία της, γνωστής στην εποχή της ως «ο θηλυκός Μπετόβεν», Αιμιλίας Μάγερ.
Διακεκριμμένη συνθέτις και μαέστρος η Κωνσταντία Γουρζή, που ήδη από τα τέλη της δεκαετίας του ’80, ζει και δημιουργεί στην Γερμανία, αφιερώνει τη νέα της σύνθεση στη μνήμη της Μαρίας Κάλλας. Οχι τυχαία. Το έργο της «Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ», αποτελείται από έξι μινιατούρες, εμπνευσμένες από ισάριθμα χαρακτικά του Γερμανού καλλιτέχνη Alexander Polzin, ο οποίος αποτυπώνει το κεφάλι της Μαρίας Κάλλας, χωρίς στόμα, μπροστά από την Πορτάρα της Νάξου, σε έξι διαφορετικές χρωματικές παραλλαγές.
Κόρη του Φρήντριχ Βηκ, σύζυγος του, αγαπημένου μαθητή του πατέρα της, Ρόμπερτ Σούμαν και μητέρα επτά παιδιών, η Κλάρα Βηκ-Σούμαν δεν ήταν το είδος της γυναίκας που ετεροκαθορίζεται. Εκθαμβωτική πιανίστα με λαμπρή σταδιοδρομία και επιτυχημένες περιοδείες ανά την Ευρώπη, ασχολήθηκε από πολύ νέα και με την σύνθεση, γράφοντας μία σειρά από πολύ ενδιαφέροντα έργα για πιάνο, τραγούδια, δύο έργα μουσικής δωματίου και ένα Κοντσέρτο για πιάνο. Το τελευταίο είχε αρχίσει να το συνθέτει το 1833 όταν ήταν μόλις 14 ετών. Δύο χρόνια αργότερα, τον Νοέμβριο του 1835, έγινε η επίσημη πρεμιέρα στη Λειψία, με την Ορχήστρα Γκεβάντχαους και σολίστ την ίδια την Κλάρα υπό την μουσική διεύθυνση του Φέλιξ Μέντελσον. Παρότι έργο έφηβης, το Κοντσέρτο εντυπωσιάζει για τον βαθύ λυρισμό και την δραματικότητά του.
Κληρονόμος της, διόλου ευκαταφρόνητης, περιουσίας του φαρμακοποιού πατέρα της, η Αιμιλία Μάγερ προτίμησε να «παντρευτεί» τις τέχνες. Αφοσιώθηκε στην γλυπτική και στην μουσική, σπουδάζοντας καταρχάς σύνθεση κοντά στον, προβεβλημένο τότε, Γερμανό συνθέτη Καρλ Λέβε που ως βαθύς γνώστης και μελετητής του έργου του Μπετόβεν και φίλος του Μέντελσον, άσκησε σημαντική επιρροή στην διαμόρφωση του προσωπικού ύφους της μαθήτριάς του. Η Μάγερ υπήρξε η πολυγραφότερη Γερμανίδα γυναίκα συνθέτις του 19ου αιώνα. Έγραψε πάμπολλα έργα, ασχολούμενη κατά κύριο λόγο με μεγάλες φόρμες. Καθώς, μετά τον θάνατό της, το έργο της περιήλθε σε αφάνεια (μόλις τα τελευταία είκοσι περίπου χρόνια έχει αρχίσει να επανέρχεται σποραδικά στο μουσικό προσκήνιο), παραμένει άγνωστο το πότε ακριβώς γράφτηκε η Πέμπτη Συμφωνία της. Το ύφος, πάντως, προσομοιάζει γενικά σε αυτό των συμφωνικών έργων του Μέντελσον.
ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΒΡΑΔΙΑΣ ΜΕ ΜΙΑ ΜΑΤΙΑ
Πέμπτη, 7 Μαρτίου, 20.30
Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,
Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΑ ΓΟΥΡΖΗ (γεν.1962)
«Τα έξι γράμματα για την Κάλλας: ΑΠΟΛΛΩΝ», έργο 51, για συμφωνική ορχήστρα (παραγγελία της Κ.Ο.Α.)
ΚΛΑΡΑ ΒΗΚ-ΣΟΥΜΑΝ (1819-1896)
Κοντσέρτο για πιάνο και ορχήστρα
EMILIE MAYER (1812-1883)
Συμφωνία αρ.5 σε φα ελάσσονα
Σολίστ, Ναταλία Μιχαηλίδου, πιάνο
Μουσική Διεύθυνση, Λίζα Ξανθοπούλου
Δευτέρα 4 Μαρτίου 2013
Σάββατο 2 Μαρτίου 2013
Το Τροφώνιο Ωδείο συμμετέχει σε εκδήλωση στον Ορχομενό
Το Τροφώνιο Ωδείο συμμετέχει στην εκδήλωση που διοργανώνουν φορείς του Ορχομενού για να τιμήσουν τους εν ενεργεία
ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με τόπο καταγωγής
τον Ορχομενό Βοιωτίας.
Στο μουσικό μέρος της εκδήλωσης συμμετέχουν οι:
Ρεγγίνα Σαρούν - 1ο βιολί
Όλγα Ευθυμίου - 2ο βιολί
Ναταλία Σερμπάτα - τσέλο
Κωνσταντίνος Ζώτας - κιθάρα
Ανδρέας Μπούρας - κιθάρα
σε έργα των A.Vivaldi, D.Shostakovich, Manuel de Falla
ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ 7 ΜΜ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ του ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ο ΔΗΜΟΣ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ, ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΚΡΙΠΟΥΣ και η Π.Π.Ο - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ σας προσκαλούν την Κυριακή 3 Μαρτίου 2013 7.00 το απόγευμα στο Πολιτιστικό Κέντρο Ορχομενού, όπου τιμούν τους εν ενεργεία ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με τόπο καταγωγής τον Ορχομενό Βοιωτίας. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ: ΤΡΟΦΩΝΙΟ ΩΔΕΙΟ - ΝΕΑΝΙΚΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Π.Π.Ο. ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Στο μουσικό μέρος της εκδήλωσης συμμετέχουν οι:
Ρεγγίνα Σαρούν - 1ο βιολί
Όλγα Ευθυμίου - 2ο βιολί
Ναταλία Σερμπάτα - τσέλο
Κωνσταντίνος Ζώτας - κιθάρα
Ανδρέας Μπούρας - κιθάρα
σε έργα των A.Vivaldi, D.Shostakovich, Manuel de Falla
ΚΥΡΙΑΚΗ 3 ΜΑΡΤΙΟΥ 7 ΜΜ ΣΤΟ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ του ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ
ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
Ο ΔΗΜΟΣ ΟΡΧΟΜΕΝΟΥ, ο ΙΕΡΟΣ ΝΑΟΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ ΣΚΡΙΠΟΥΣ και η Π.Π.Ο - ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ σας προσκαλούν την Κυριακή 3 Μαρτίου 2013 7.00 το απόγευμα στο Πολιτιστικό Κέντρο Ορχομενού, όπου τιμούν τους εν ενεργεία ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ στην Ελλάδα και το εξωτερικό, με τόπο καταγωγής τον Ορχομενό Βοιωτίας. ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ: ΤΡΟΦΩΝΙΟ ΩΔΕΙΟ - ΝΕΑΝΙΚΟ ΧΟΡΕΥΤΙΚΟ ΤΜΗΜΑ Π.Π.Ο. ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ: ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΒΟΙΩΤΙΑΣ
Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013
Η Μάρθα Φριντζήλα και ο Τάκης Φαραζής στην Αστραδενή
Η Αστραδενή έχει την τιμή να φιλοξενεί την Μάρθα Φριντζήλα και τον Τάκη Φαραζή την Παρασκευή 1/3 σε μια μουσική παράσταση με τίτλο
"ΜΕ ΤΟ ΦΕΓΓΑΡΙ ΠΕΡΠΑΤΩ"
Ιστορίες ανθρώπων..........ιστορίες τραγουδιών.
Μέσα σε ένα νυχτερινό τοπίο η Μάρθα Φριντζήλα και ο Τάκης Φαραζής αφουγκράζονται τις μοναχικές διαδρομές ανθρώπων που αναζητούν μια καινούργια πατρίδα, η φωνή τους τραγούδι σιωπηλό, το τραγούδι παράπονο, το τραγούδι κραυγή.
Το τραγούδι ελπίδα... Καραβάνια ανθρώπων ταξιδεύουν στο άγνωστο κάτω απ' το Φως του Φεγγαριού...
Μαζί τους ο Παναγιώτης Τσεβάς στο ακορντεόν.
Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013 στις 21:30
Ιστορίες ανθρώπων..........ιστορίες τραγουδιών.
Μέσα σε ένα νυχτερινό τοπίο η Μάρθα Φριντζήλα και ο Τάκης Φαραζής αφουγκράζονται τις μοναχικές διαδρομές ανθρώπων που αναζητούν μια καινούργια πατρίδα, η φωνή τους τραγούδι σιωπηλό, το τραγούδι παράπονο, το τραγούδι κραυγή.
Το τραγούδι ελπίδα... Καραβάνια ανθρώπων ταξιδεύουν στο άγνωστο κάτω απ' το Φως του Φεγγαριού...
Μαζί τους ο Παναγιώτης Τσεβάς στο ακορντεόν.
Παρασκευή 1 Μαρτίου 2013 στις 21:30