«Είµαστε γείτονες και θα πρέπει να είµαστε φίλοι» λένε νέοι µουσικοί από την Τουρκία και την Ελλάδα, οι οποίοι ενώνουν το ταλέντο τους σε συναυλίες από το 2008.
Η Ελληνοτουρκική Ορχήστρα Νέων αποτελείται απο νέους μουσικούς ηλικίας 14- 27 έτών από
Ελλάδα και Τουρκία.
Απο το 2008 ενώνουν το ταλέντο τους σε συναυλίες κλασικής µουσικής που γίνονται το καλοκαίρι
Στη σύµπραξή τους µάλιστα η χρηµατική αµοιβή απουσιάζει, καθώς µοναδικό κίνητρο των συµµετεχόντων είναι η εκπαίδευση η εμπειρία και η προυπηρεσία
Η ιδέα για την Ελληνοτουρκική Ορχήστρα Νέων ήταν της Λένης Κονιαλίδη, ενώ τη στήριξε ο Ισίν Μετίν, πρύτανης της Μουσικής Σχολής του Πανεπιστηµίου Μπιλκέντ στην Αγκυρα. Με αποτέλεσµα η Ορχήστρα Νέων του Πανεπιστηµίου Μπιλκέντ και η Ελληνική Ορχήστρα Νέων να ενωθούν για συναυλίες σε Αθήνα, Πάτρα, Καβάλα, Αγκυρα, Κωνσταντινούπολη.
Την Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου στον προαύλιο χώρο του Νέου Μουσείου της Ακρόπολης θα βρεθεί για μια συναυλία με διάσημες άριες από όπερες και γνωστά κομμάτια της κλασικής μουσικής.
Τη μουσική διεύθυνση της ορχήστρας έχει αναλάβει ο Αναστάσιος Συμεωνίδης.
Το πρόγραμμα έχει ως εξής:
Μότσαρτ: Cosi Fan Tutte «Εισαγωγή»
Μότσαρτ: Aria Tamino (Dies Bildniss ist bezaubernd schon) από την όπερα «Μαγικός Αυλός».
Μότσαρτ: Aria Don Ottavio (Il mio tesoro in tanto) από την όπερα «Ντον Τζιοβάνι».
Βάγκνερ: Schmerzen (από τα Wesendock Songs). Για Mezzo Soprano και ορχήστρα.
Βάγκνερ: Traume (από τα Wesendock Songs). Για Mezzo Soprano και ορχήστρα
Βέρντι: Aria Azucena (Stride la vampa) από την όπερα «Τροβατόρε».
Σεν Σανς: Duetto (Mon coeur s' ouvre a ta voix) από την όπερα Samson et Dalida
Σούμπερτ: Erlkonig (Ballade von Goethe) για Mezzo Soprano και ορχήστρα, ενορχήστρωση Berlioz
Σούμπερτ: Συμφωνία αρ. 8 (Ημιτελής)
Οι σολίστες που συμπράττουν με την ορχήστρα είναι οι τραγουδιστές Άννα Παγκάλου, μέτζο σοπράνο, Κωνσταντίνος Κληρονόμος, τενόρος.
Οι συναυλίες πραγματοποιούνται με την υποστήριξη του Γενικού Προξενείου της Τουρκίας Αθηνών - Πειραιώς και της Γαλλικής Πρεσβείας στην Ελλάδα.
Πηγή :Ναυτεμπορική,Τα Νέα, in.gr
Ορχήστρα ελληνοτουρκικού φλερτ
. Τροφώνιο Ωδείο
▼
Τρίτη 31 Αυγούστου 2010
Κυριακή 29 Αυγούστου 2010
"Οι δικοί μας κλασικοί - Χάρης Βρόντος "
Αναδημοσίευση απο το Δίφωνο
Κλασική τέχνη και λόγια ελληνική δημιουργία…
Από την αρχή αυτού του θεματικού κύκλου, μιλήσαμε για τις αντιξοότητες αλλά και τη συναρπαστική πορεία της Έντεχνης Ελληνικής Μουσικής. Αναφερθήκαμε στα ρεύματα και στις τάσεις που κατά καιρούς ανέδειξαν οι αισθητικές επιταγές, αλλά και στις κοινωνικοπολιτιστικές αξίες και παραδόσεις. Παράλληλα παρουσιάσαμε αρκετούς δημιουργούς τού χθες. Γι’ αυτούς που η ιστορία της μουσικής μίλησε και μας έδωσε αδιάσειστα στοιχεία και ντοκουμέντα κρίσης.
Για το σήμερα όμως, που τα μουσικά πράγματα είναι εν τω γίγνεσθαι, είναι εφικτή άραγε η σκιαγράφηση του μουσικού παρόντος; Και επιπροσθέτως, αφού η μουσική δημιουργία είναι άρρηκτα δεμένη με την ακρόασή της, πώς είναι δυνατόν να τη γνωρίσουμε όταν τα μουσικά μας σύνολα, σχεδόν στην πλειονότητά τους, την απαξιώνουν;
Ζητήσαμε από έναν σύγχρονο Έλληνα συνθέτη να μας εκφράσει την άποψή του, να μας μιλήσει για το έργο του και κατά πόσο αυτό είναι φιμωμένο εκ των πραγμάτων, ή όχι. Ο Χάρης Βρόντος έχει το λόγο.
Η δόξα είναι του περιέχοντος
Σήμερα δεν υπάρχουν εξωτερικά κίνητρα για να συνθέσει κανείς συμφωνίες, κοντσέρτα ή όπερες. Αν συμβαίνει να γράφονται ακόμη τέτοια έργα, είναι γιατί η ανάγκη κάποιων μουσικών να μιλήσουν για τον καιρό τους βρίσκει την ολοκλήρωσή της σε αυτές τις μορφές. Έτσι μόνο επιβιώνουν καλλιτεχνικά. Γράφω λοιπόν κι εγώ τώρα την πέμπτη όπερά μου σε λιμπρέτο δικό μου με τίτλο Υπόθεση Ζακόπουλος. Δυστυχώς, στη χώρα μας σχεδόν κανείς πια δεν παραγγέλνει στους συνθέτες έργα για ορχήστρα ή όπερες. Ούτε η ΕΡΤ ούτε η Λυρική Σκηνή ούτε οι Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης ούτε το Ελληνικό Φεστιβάλ ούτε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, που αρκείται σε ελάχιστες παραγγελίες για σύνολα μουσικής δωματίου.
Κλασική τέχνη και λόγια ελληνική δημιουργία…
Από την αρχή αυτού του θεματικού κύκλου, μιλήσαμε για τις αντιξοότητες αλλά και τη συναρπαστική πορεία της Έντεχνης Ελληνικής Μουσικής. Αναφερθήκαμε στα ρεύματα και στις τάσεις που κατά καιρούς ανέδειξαν οι αισθητικές επιταγές, αλλά και στις κοινωνικοπολιτιστικές αξίες και παραδόσεις. Παράλληλα παρουσιάσαμε αρκετούς δημιουργούς τού χθες. Γι’ αυτούς που η ιστορία της μουσικής μίλησε και μας έδωσε αδιάσειστα στοιχεία και ντοκουμέντα κρίσης.
Για το σήμερα όμως, που τα μουσικά πράγματα είναι εν τω γίγνεσθαι, είναι εφικτή άραγε η σκιαγράφηση του μουσικού παρόντος; Και επιπροσθέτως, αφού η μουσική δημιουργία είναι άρρηκτα δεμένη με την ακρόασή της, πώς είναι δυνατόν να τη γνωρίσουμε όταν τα μουσικά μας σύνολα, σχεδόν στην πλειονότητά τους, την απαξιώνουν;
Ζητήσαμε από έναν σύγχρονο Έλληνα συνθέτη να μας εκφράσει την άποψή του, να μας μιλήσει για το έργο του και κατά πόσο αυτό είναι φιμωμένο εκ των πραγμάτων, ή όχι. Ο Χάρης Βρόντος έχει το λόγο.
Η δόξα είναι του περιέχοντος
Σήμερα δεν υπάρχουν εξωτερικά κίνητρα για να συνθέσει κανείς συμφωνίες, κοντσέρτα ή όπερες. Αν συμβαίνει να γράφονται ακόμη τέτοια έργα, είναι γιατί η ανάγκη κάποιων μουσικών να μιλήσουν για τον καιρό τους βρίσκει την ολοκλήρωσή της σε αυτές τις μορφές. Έτσι μόνο επιβιώνουν καλλιτεχνικά. Γράφω λοιπόν κι εγώ τώρα την πέμπτη όπερά μου σε λιμπρέτο δικό μου με τίτλο Υπόθεση Ζακόπουλος. Δυστυχώς, στη χώρα μας σχεδόν κανείς πια δεν παραγγέλνει στους συνθέτες έργα για ορχήστρα ή όπερες. Ούτε η ΕΡΤ ούτε η Λυρική Σκηνή ούτε οι Κρατικές Ορχήστρες Αθηνών και Θεσσαλονίκης ούτε το Ελληνικό Φεστιβάλ ούτε το Μέγαρο Μουσικής Αθηνών, που αρκείται σε ελάχιστες παραγγελίες για σύνολα μουσικής δωματίου.
Τετάρτη 25 Αυγούστου 2010
Σαν σήμερα στη Μουσική... " Leonard Berstein"
Σαν σήμερα 25 Αυγούστου 1918 γεννήθηκε ο συνθέτης & μαέστρος Λέοναρντ Μπερνστάιν
Βιογραφικά
Γ εννημένος τo Lawrence, στην πολιτεία της Μασαχουσέτης, ιο 1918, ο Berstein έλαβε εξαιρετική εκπαίδευση στο Βοston Latin School πριν φοιτήσει στο Πανεπιστήμιο του Ηarvard όπου σπούδασε πιάνο με την Helen Loates και σύνθεση με τον Waiter Piston. Έγινε δεκτός από το φημισμένο Βerkshire Center, περισσότερο γνωστό ως Tanglewood, όπου σπούδασε διεύθυνση ορχήστρας με τον Serge Koussevitzky.Το ταλέντο του εντυπωσίασε τον Koussevitzky και ο νεαρός Berstein έγινε βοηΘός του το 1942. Η μεγάλη του ευκαιρία ήρθε το 1944, όπου εργαζόταν ως βοηθός διευθυντής στη Φιλαρμονική της Νέας Υόρκης. Στις 13 Νοεμβρίου Bruno Walter έπρεπε να διευθύνει ένα σημαντικο κονσέρτο που, επιπλέον, θα μεταδιδόταν από το ραδιόφωνο. Ξαφνικά αδιαθέτησε ο μεγάλος μαέστρος, οπότε ο Berstein ήταν υποχρεωμένος να διευθύνει την ορχήστρα με μόλις μερικές ώρες προετοιμασίας.
Δευτέρα 23 Αυγούστου 2010
"Πανσεληνος Αυγούστου 2010 με κλασσική μουσική...."
Οι συναυλίες κλασσικής μουσικής που θα πραγματοποιηθούν για την φετινή Αυγουστιάτικη Πανσέληνο Τρίτη 24 Αυγούστου σε αρχαιολογικούς χώρους ανά την Ελλάδα με ελεύθερη είσοδο
Αρχαία Σικυώνα, 9μμ
DOREMIS ENSEMBLE: Karl-Heinz Schütz (φλάουτο), Claire Dolby (βιολί), Vera Reigersberg (βιόλα), Ernst Weissensteiner (κοντραμπάσο)
Ερμηνεύουν έργα των: J.S. Bach, Max Reger, Joseph Haydn, Aleksey Igudesman, G.B. Pergolesi, Johann Strauss
Αρχαία Νεμέα, 9μμ
Σύνολο SAITSIING: Theresa Dlouhy (φωνητικά - σοπράνο), Ulli Engel (βιολί), Elisabeth Wiesbauer (βιολί), Jörg Zwicker (βιολοντσέλο), Hubert Hoffmann (λάουτο), Erich Traxler (τσέμπαλο)
Ερμηνεύουν έργα των: Johann Joseph,Johann Adolph Hasse, Antonio Vivaldi, Antonio Bononcini, Johann Jacob Froberger
Αρχαία Κόρινθος, 9μμ
EUROPEAN CHAMBER PLAYERS: Raphael Handschuh (βιόλα), Cornelia Burghardt (βιολοντσέλο I), Gillian Rycroft (βιολοντσέλο II), Charlotte Scott (βιολί I), Amy Cardigan (βιολί II), Tom Lessels (κλαρινέτο)
Ερμηνεύουν έργα των: Johannes Brahms, Franz Schubert
Ιερό Ποσειδώνος Καλαυρία Πόρου
Συναυλία κλασικής μουσικής, σε συνεργασία µε τον Δήµο Πόρου και τη Διεθνή Θερινή Ακαδημία Πιάνου
Αίθριο Αρχαιολογικού Μουσείου Ολυμπίας
Ο πιανίστας Παναγιώτης Γώγος ερμηνεύει έργα Ludwig van Beethoven (Σονάτα υπό το Σεληνόφως), Franz Liszt (δεύτερη μπαλάντα) και Frédéric Chopin.
Ιερά Μονή Ιωάννου του Θεολόγου Βελίκας, Δήμος Μελιβοίας Λάρισα
Τρίο FLARCHIΤ: Γιώργος Τσιαρδάκας, φλάουτο - Στέλιος Κοτρώτσιος, κλαρινέτο - Σπύρος Καβαλλιεράτος, κιθάρα.
Ερμηνεύουν έργα των: Joseph Kreutzer, Ferdinand Rebay, Gaetano Donizetti, Giusepe Verdi, Ernesto Nazareth, Heitor Villa-Lobos, Donato Semeraro, Mάνου Χατζηδάκι.
Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου
«Επί Χορδών και Τάσεων». Το κουαρτέτο από κιθάρες με τους Αργύρη Μπατσκίνη, Πάρι Θεοδωράκη, Νίκο Προσήλια και Ταξιάρχη Κούντρια θα ερμηνεύσει έργα των Vivaldi, Bocherini και Χατζιδάκι.
του Γιώργου Παυλίδη
Αρχαία Σικυώνα, 9μμ
DOREMIS ENSEMBLE: Karl-Heinz Schütz (φλάουτο), Claire Dolby (βιολί), Vera Reigersberg (βιόλα), Ernst Weissensteiner (κοντραμπάσο)
Ερμηνεύουν έργα των: J.S. Bach, Max Reger, Joseph Haydn, Aleksey Igudesman, G.B. Pergolesi, Johann Strauss
Αρχαία Νεμέα, 9μμ
Σύνολο SAITSIING: Theresa Dlouhy (φωνητικά - σοπράνο), Ulli Engel (βιολί), Elisabeth Wiesbauer (βιολί), Jörg Zwicker (βιολοντσέλο), Hubert Hoffmann (λάουτο), Erich Traxler (τσέμπαλο)
Ερμηνεύουν έργα των: Johann Joseph,Johann Adolph Hasse, Antonio Vivaldi, Antonio Bononcini, Johann Jacob Froberger
Αρχαία Κόρινθος, 9μμ
EUROPEAN CHAMBER PLAYERS: Raphael Handschuh (βιόλα), Cornelia Burghardt (βιολοντσέλο I), Gillian Rycroft (βιολοντσέλο II), Charlotte Scott (βιολί I), Amy Cardigan (βιολί II), Tom Lessels (κλαρινέτο)
Ερμηνεύουν έργα των: Johannes Brahms, Franz Schubert
Ιερό Ποσειδώνος Καλαυρία Πόρου
Συναυλία κλασικής μουσικής, σε συνεργασία µε τον Δήµο Πόρου και τη Διεθνή Θερινή Ακαδημία Πιάνου
Αίθριο Αρχαιολογικού Μουσείου Ολυμπίας
Ο πιανίστας Παναγιώτης Γώγος ερμηνεύει έργα Ludwig van Beethoven (Σονάτα υπό το Σεληνόφως), Franz Liszt (δεύτερη μπαλάντα) και Frédéric Chopin.
Ιερά Μονή Ιωάννου του Θεολόγου Βελίκας, Δήμος Μελιβοίας Λάρισα
Τρίο FLARCHIΤ: Γιώργος Τσιαρδάκας, φλάουτο - Στέλιος Κοτρώτσιος, κλαρινέτο - Σπύρος Καβαλλιεράτος, κιθάρα.
Ερμηνεύουν έργα των: Joseph Kreutzer, Ferdinand Rebay, Gaetano Donizetti, Giusepe Verdi, Ernesto Nazareth, Heitor Villa-Lobos, Donato Semeraro, Mάνου Χατζηδάκι.
Αρχαιολογικό Μουσείο Βόλου
«Επί Χορδών και Τάσεων». Το κουαρτέτο από κιθάρες με τους Αργύρη Μπατσκίνη, Πάρι Θεοδωράκη, Νίκο Προσήλια και Ταξιάρχη Κούντρια θα ερμηνεύσει έργα των Vivaldi, Bocherini και Χατζιδάκι.
του Γιώργου Παυλίδη
Κυριακή 22 Αυγούστου 2010
" 'Oπερα με πολιτική αιχμή"
Του ΓΙΑΝΝΗ ΣΒΩΛΟΥ
Να, λοιπόν, που το Μπάιροϊτ κατάφερε να ξαναγίνει πρωτοσέλιδο με μια θετική είδηση, μονοπωλώντας τη δημοσιότητα! Πρώτη φορά μετά από χρόνια, φέτος το θέμα δεν ήταν ένα ακόμη επεισόδιο ίντριγκας των μελών της οικογένειας Βάγκνερ για τη διαδοχή στη διεύθυνση του θεσμού. Μετά τον πρόσφατο θάνατο του Βόλφγκανγκ Βάγκνερ, τα ηνία ανέλαβαν οι δύο ετεροθαλείς κόρες του, δισέγγονες του συνθέτη, και τα πράγματα ηρέμησαν.
Τους προβολείς, λοιπόν, έστρεψε στην επαρχιακή κωμόπολη της Βαυαρίας η νέα παραγωγή του «Λόενγκριν», σε σκηνοθεσία του ευφυούς όσο και αμφιλεγόμενου Χανς Νόιενφελς. Ο 69χρονος γερμανός σκηνοθέτης τοποθέτησε τη δράση σε ένα εργαστήριο με πειραματόζωα, για την ακρίβεια με λευκά και μαύρα ποντίκια. Ετσι έντυσε τη χορωδία, δηλαδή τους κατοίκους της Βραβάντης: φοβισμένα, κατατρεγμένα πλάσματα που προσαρμόζονται σε κάθε νέα κατάσταση και γνωρίζουν ενστικτωδώς να επιβιώνουν, ένας πολεμοχαρής λαός καιροσκόπων, που μισεί την αδυναμία και θαυμάζει την ισχύ. Ο Λόενγκριν μπαίνει στον κόσμο τους και τους δείχνει μια διέξοδο. Δεν είναι ιππότης, ούτε επιθυμεί να γίνει ήρωας, να φέρει σε πέρας κάποια ανώτερη αποστολή ως αρχηγός. Επιδιώκει μόνον να ορίσει ο ίδιος την τύχη του ως ελεύθερος άνθρωπος. Προσπερνώντας κάθε επιταγή, επενδύει μόνον στην ευτυχία με την Ελζα, μέσα από έναν έρωτα χωρίς όρους. Ξεχνώντας κάθε ρομαντικό, παραμυθένιο στοιχείο, παίρνοντας επίσης αποστάσεις από τις πατριωτικές/εθνικιστικές αιχμές της όπερας, ο Νόιενφελς προκάλεσε όσο και όπως αναμενόταν.
Ταυτόχρονα, όμως, αποστόμωσε τους επίδοξους επικριτές του εκπλήττοντας με μια από τις πιο λεπτομερώς επεξεργασμένες και συνεπείς δουλειές του. Η σκηνοθεσία του έγινε θετικά δεκτή από τη μεγαλύτερη μερίδα του τύπου. Αδιαφιλονίκητος αστέρας υπήρξε ο νέος γερμανός τενόρος Γιόνας Κάουφμαν στον επώνυμο ρόλο. Την καταλληλότητά του γι' αυτό είχε δείξει ήδη από πέρσι, τραγουδώντας πρώτη φορά Λόενγκριν στην Κρατική Οπερα της Βαυαρίας.
Σαν σήμερα στη Μουσική... " Claude Debussy"
Σαν σήμερα 22 Αυγούστου 1862 γεννιέται ο γάλλος συνθέτης Κλωντ Ντεμπυσσύ
Ο Κλωντ Ντεμπυσσύ (22 Αυγούστου 1862 – 25 Μαρτίου 1918, πλήρες όνομα: Achille-Claude Debussy, /aʃil klod dəbysi/) ήταν Γάλλος συνθέτης. Θεωρείται ο κύριος εκπρόσωπος του κινήματος του μουσικού ιμπρεσιονισμού, αν και ο ίδιος δεν αποδεχόταν τον χαρακτηρισμό αυτό. Ο Ντεμπυσσύ δεν είναι μόνο ένας από τους γνωστότερους Γάλλους συνθέτες, αλλά και μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της δυτικής μουσικής, σηματοδοτώντας το πέρασμα από την ρομαντική εποχή στη μοντέρνα μουσική του 20ού αιώνα.
διαβάστε περισσότερα πο την βικιπαίδεια
Ο Κλωντ Ντεμπυσσύ (22 Αυγούστου 1862 – 25 Μαρτίου 1918, πλήρες όνομα: Achille-Claude Debussy, /aʃil klod dəbysi/) ήταν Γάλλος συνθέτης. Θεωρείται ο κύριος εκπρόσωπος του κινήματος του μουσικού ιμπρεσιονισμού, αν και ο ίδιος δεν αποδεχόταν τον χαρακτηρισμό αυτό. Ο Ντεμπυσσύ δεν είναι μόνο ένας από τους γνωστότερους Γάλλους συνθέτες, αλλά και μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της δυτικής μουσικής, σηματοδοτώντας το πέρασμα από την ρομαντική εποχή στη μοντέρνα μουσική του 20ού αιώνα.
διαβάστε περισσότερα πο την βικιπαίδεια
Κυριακή 15 Αυγούστου 2010
"Ψευτοκουλτούρα αγοράς"
Το μαχητικό και αφυπνηστικό άρθρο της πιανίστα Έφης Αγραφιώτη στην εφημερίδα "Καθημερινή" άρχισε να προκαλεί συζητήσεις, σχόλια ,σκέψεις ...
Έτσι ο γνωστός κιθαρίστας Νότης Μαυρουδής έγραψε και αυτός κάποιες σκέψεις πάνω στο άρθρο τις οποίες και παραθέτω... απο το blog του Μια χώρα που ξεχνάει τα παιδιά της…
...Και η εξαιρετική πιανίστα Έφη Αγραφιώτη, στην ¨Καθημερινή¨ www.kathimerini.gr της ίδιας ημερομηνίας (13/8) θίγει ένα τεράστιο σύγχρονο θέμα περί ¨αγοραίας καλλιτεχνίας¨ με τον ενδεικτικό τίτλο: ¨Βαφτίζουμε καλλιτεχνία ό,τι φέρνει χρήμα¨ http://news.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_civ_1_13/08/2010_411317
και δεν τσιγκουνεύεται λόγια, σκέψεις και επιχειρήματα γύρω από ό,τι την απασχολεί.
Από το άρθρο της, επιλέγω απόσπασμα που λέει: ¨Επιβλήθηκε μια ψευτοκουλτούρα «αγοράς», αντικαθιστώντας το «μέσον», τον παρά με τον «στόχο», τη δημιουργία. Το χρήμα είναι αυτοσκοπός.¨
Αλλού: ¨Στον χώρο της λόγιας μουσικής, σήμερα όλα υπολειτουργούν, δεν υποστηρίζονται ούτε στο βαθμό που το Σύνταγμα επιβάλλει.¨
Τις γνωρίζω τις θέσεις της Έφης. Μέσα από τα ενδιαφέροντα βιβλία της, από συζητήσεις, από την αρθρογραφία της εδώ στο TaR, στο Πολύτονο, πάντα ευθύβολη και μαχητική, ρίχνει τα βέλη της προς πάσα κατεύθυνση. Δεν μασάει λόγια. Σχετικά με την απαξίωση της καλλιτεχνικής ποιότητας στη χώρα μας, βάλλει και κατά της πολιτικής του Μεγάρου Μουσικής.
Γράφει: ¨Ακόμα και το Μέγαρο Μουσικής, που τόσο χειροκροτήθηκε, μεταβάλλεται σε ένα ιδιότυπο μονοπωλιακό κατάστημα, με προβλήματα ηγεμονικής εσωστρέφειας των πολιτιστικών διαχειριστών του και αυταρχικού αυτισμού, που γεννά σκέψεις για την «αδυναμία» των προϊσταμένων του να ξεχωρίζουν την προσωπική καλλιτεχνική διαδρομή από την εξυπηρέτηση της διοικητικής τους ευθύνης¨
Προσυπογράφω. Ας αναρωτηθούμε: θα εκλάβουμε ως Τέχνη μόνο ό,τι ¨βγάζει¨ χρήμα; Θα περιοριστούμε στη χρηματιστηριακή αξία τής Τέχνης (όχι μόνο της μουσικής Τέχνης); Με τις περιπτώσεις (στην προκειμένη περίπτωση, της μουσικής), που δεν έχουν χρηματικό κέρδος, τι κάνουμε; Ποιος είναι εκείνος ο φορέας (κρατικός ή ιδιωτικός) που θα ενδιαφερθεί να φροντίσει ώστε να προετοιμαστεί ένα έδαφος κατάλληλο να αναπτυχθεί μια δυναμική τέτοια και τόση, που να βοηθάει και να συντηρεί έργα, ανθρώπους, πειραματισμούς, συμμετοχές, με δημιουργικό ενδιαφέρον, που (όμως) μπορεί να μη φέρνει ανταποδοτικά οφέλη…
Παρασκευή 13 Αυγούστου 2010
"Bαφτίζουμε καλλιτεχνία ό,τι φέρνει χρήμα"
Της Εφης Αγραφιωτη
Ο πολιτισμός έχει ανάγκη το χτες και το σήμερα, είναι συνδυασμός κληρονομούμενων στοιχείων και ζώσας ενέργειας, τόσο στα Γράμματα όσο και στις Τέχνες. Κι όμως, ο πολιτισμός του τόπου μου αρέσκεται στο να με αποκλείει!
Επιβλήθηκε μια ψευτοκουλτούρα «αγοράς», αντικαθιστώντας το «μέσον», τον παρά, με τον «στόχο», τη δημιουργία. Το χρήμα είναι αυτοσκοπός.
Η Τέχνη είναι αδύναμη να παράγει χρήμα, άρα βαφτίστε καλλιτεχνία ό,τι φέρνει χρήμα. Πολλοί σαν εμένα λοιπόν δεν ξέρουν τι ρόλο παίζουν πλέον!
Η λέξη «πολιτιστικό» ευφραίνει σαν γλυκό κουταλιού το στόμα. Ταυτίζεται κατ’ εξακολούθηση από τα ΜΜΕ και τους πολιτικούς, με την υποκουλτούρα, που τη χρειάζεται ο μέσος άνθρωπος για να… ξεσκάσει από τα προβλήματα. Δεν το κρίνουμε αυστηρά, δεν αντιστεκόμαστε, ούτε το φοβόμαστε. Το προσπερνάμε, πράγμα πολύ επικίνδυνο.
Στον χώρο της λόγιας μουσικής, σήμερα όλα υπολειτουργούν, δεν υποστηρίζονται ούτε στον βαθμό που το Σύνταγμα επιβάλλει. Οι μουσικοί, νέοι και έγκριτοι, δεν υπάρχουμε, στέκουμε στο περιθώριο, κακοφωτισμένοι, πίσω από αυτούς που «φέρνουν» χρήματα.
Ο πολιτισμός έχει ανάγκη το χτες και το σήμερα, είναι συνδυασμός κληρονομούμενων στοιχείων και ζώσας ενέργειας, τόσο στα Γράμματα όσο και στις Τέχνες. Κι όμως, ο πολιτισμός του τόπου μου αρέσκεται στο να με αποκλείει!
Επιβλήθηκε μια ψευτοκουλτούρα «αγοράς», αντικαθιστώντας το «μέσον», τον παρά, με τον «στόχο», τη δημιουργία. Το χρήμα είναι αυτοσκοπός.
Η Τέχνη είναι αδύναμη να παράγει χρήμα, άρα βαφτίστε καλλιτεχνία ό,τι φέρνει χρήμα. Πολλοί σαν εμένα λοιπόν δεν ξέρουν τι ρόλο παίζουν πλέον!
Η λέξη «πολιτιστικό» ευφραίνει σαν γλυκό κουταλιού το στόμα. Ταυτίζεται κατ’ εξακολούθηση από τα ΜΜΕ και τους πολιτικούς, με την υποκουλτούρα, που τη χρειάζεται ο μέσος άνθρωπος για να… ξεσκάσει από τα προβλήματα. Δεν το κρίνουμε αυστηρά, δεν αντιστεκόμαστε, ούτε το φοβόμαστε. Το προσπερνάμε, πράγμα πολύ επικίνδυνο.
Στον χώρο της λόγιας μουσικής, σήμερα όλα υπολειτουργούν, δεν υποστηρίζονται ούτε στον βαθμό που το Σύνταγμα επιβάλλει. Οι μουσικοί, νέοι και έγκριτοι, δεν υπάρχουμε, στέκουμε στο περιθώριο, κακοφωτισμένοι, πίσω από αυτούς που «φέρνουν» χρήματα.
Τετάρτη 11 Αυγούστου 2010
"Μουσικές βιβλιοθήκες"
Το μεγαλύτερο μέρος του μουσικού υλικού που διαθέτει η Μουσική Βιβλιοθήκη του Δήμου Αθηναίων σε βιβλία, παρτιτούρες, cd κ.λπ. είναι σπάνιο και δεν κυκλοφορεί σήμερα στο εμπόριο
Η βιβλιοθήκη, ως χώρος μελέτης και έρευνας στη χώρα μας, δεν αποτελεί μέρος της νοοτροπίας και της καθημερινότητας του πολίτη, είτε αυτός είναι ερευνητής είτε απλώς φιλομαθής. Σε αυτό συντελούν ίσως και τα εμπόδια που συναντά κάποιος προσπαθώντας να εντρυφήσει στον κόσμο των βιβλιοθηκών: λίγες ώρες εξυπηρέτησης κοινού, συχνά απρόθυμο και ανενημέρωτο προσωπικό, έλλειψη τάξης, υλικό χαμένο ή μη προσβάσιμο λόγω ανακαινίσεων, μετακομίσεων ή ακόμα και κλειστές πόρτες λόγω διακοπών, για ένα μεγάλο διάστημα του καλοκαιριού. Παρά τα εμπόδια και τις δυσκολίες που θα συναντήσει στο διάβα του ένας μελετητής, το ταξίδι αξίζει τον κόπο• και ευτυχώς υπάρχουν φωτεινά παραδείγματα βιβλιοθηκών που αποτελούν έναν μικρό παράδεισο για τον ενδιαφερόμενο.
Οι μουσικές βιβλιοθήκες θα μπορούσαν ίσως να χαρακτηριστούν –αν όχι οι πιο– από τις πιο ενδιαφέρουσες βιβλιοθήκες. Ο κόσμος της μουσικής, αποτελούμενος από βιβλία, παρτιτούρες, δίσκους, χειρόγραφα, αρχεία καλλιτεχνών, απλώνεται μπροστά στα μάτια του ερευνητή ή του απλού φιλόμουσου σαν μια αστείρευτη πηγή μουσικών πληροφοριών και σπάνιου αρχειακού υλικού, δωρισμένου πολλές φορές από τους ίδιους τους συνθέτες, γεγονός που προσδίδει στα αποκτήματα ανεκτίμητη ιστορική αξία.
Η βιβλιοθήκη, ως χώρος μελέτης και έρευνας στη χώρα μας, δεν αποτελεί μέρος της νοοτροπίας και της καθημερινότητας του πολίτη, είτε αυτός είναι ερευνητής είτε απλώς φιλομαθής. Σε αυτό συντελούν ίσως και τα εμπόδια που συναντά κάποιος προσπαθώντας να εντρυφήσει στον κόσμο των βιβλιοθηκών: λίγες ώρες εξυπηρέτησης κοινού, συχνά απρόθυμο και ανενημέρωτο προσωπικό, έλλειψη τάξης, υλικό χαμένο ή μη προσβάσιμο λόγω ανακαινίσεων, μετακομίσεων ή ακόμα και κλειστές πόρτες λόγω διακοπών, για ένα μεγάλο διάστημα του καλοκαιριού. Παρά τα εμπόδια και τις δυσκολίες που θα συναντήσει στο διάβα του ένας μελετητής, το ταξίδι αξίζει τον κόπο• και ευτυχώς υπάρχουν φωτεινά παραδείγματα βιβλιοθηκών που αποτελούν έναν μικρό παράδεισο για τον ενδιαφερόμενο.
Οι μουσικές βιβλιοθήκες θα μπορούσαν ίσως να χαρακτηριστούν –αν όχι οι πιο– από τις πιο ενδιαφέρουσες βιβλιοθήκες. Ο κόσμος της μουσικής, αποτελούμενος από βιβλία, παρτιτούρες, δίσκους, χειρόγραφα, αρχεία καλλιτεχνών, απλώνεται μπροστά στα μάτια του ερευνητή ή του απλού φιλόμουσου σαν μια αστείρευτη πηγή μουσικών πληροφοριών και σπάνιου αρχειακού υλικού, δωρισμένου πολλές φορές από τους ίδιους τους συνθέτες, γεγονός που προσδίδει στα αποκτήματα ανεκτίμητη ιστορική αξία.
"Μπαϊρόιτ τζούνιορ"
Οι ετεροθαλείς αδελφές Καταρίνα Βάγκνερ (αριστερά) και Εύα Βάγκνερ Πασκιέ (δεξιά) είναι αποφασισμένες να αλλάξουν το προφίλ του Φεστιβάλ του Μπαϊρόιτ
Για δεκαετίες ολόκληρες το περίφημο Φεστιβάλ του Μπαϊρόιτ είχε καταγραφεί ως μια διοργάνωση ελιτίστικη όπου, προκειμένου να εξασφαλίσουν το πολυπόθητο εισιτήριο, οι ενδιαφερόμενοι έπρεπε να περιμένουν ακόμη και δέκα ολόκληρα χρόνια. Ωστόσο οι νέες συνδιευθύντριες, οι ετεροθαλείς αδελφές Εύα Βάγκνερ Πασκιέ και Καταρίνα Βάγκνερ, είναι αποφασισμένες να αλλάξουν αυτό το προφίλ. Μία από τις πρώτες τους ενέργειες ήταν να ανοίξουν το Φεστιβάλ στις νεαρές ηλικίες, αρχής γενομένης από τα μικρά παιδιά. Στο πλαίσιο αυτό η περυσινή παραγωγή του «Ιπτάμενου Ολλανδού», μια παράσταση ωριαίας διάρκειας ειδικά προσαρμοσμένη για λιλιπούτειους θεατές, γνώρισε τεράστια επιτυχία και δικαίωσε τις προσδοκίες τους. Εφέτος το εγχείρημα συνεχίστηκε με μια 70λεπτη παράσταση του «Ταγχόιζερ» η οποία φιλοξενήθηκε σε έναν ειδικά διαμορφωμένο χώρο δοκιμών. ...
Δευτέρα 9 Αυγούστου 2010
"3η Κρουστοπανήγυρις στο Κομμένο"
Σήμερα Δευτέρα 9 Αυγούστου το βράδυ ανοίγει τις πύλες της στην πλατεία του χωριού η 3η Κρουστοπανήγυρις του Κομμένου με μια μεγάλη συναυλία υπό τους ήχους των σχημάτων ΗΧΟΔΡΑΣΗ και ΚΡΟΤΑΛΑΡΤΑ. Και ακολουθεί αμέσως μετά το quartet με τους Αντρέα Γεωργίου στις κιθάρες, Σάμι Αμίρη στο πιάνο, Μanuel Orza στο μπάσο και Γιάννη Σταυρόπουλο στα ντραμς. Από το πρωί στις 11 έως το βράδυ στις 10 θα παραδίδονται μαθήματα κρουστών σε διάφορα σημεία του χωριού.
Οι εκδηλώσεις της 3ης Κρουστοπανήγυρης θα κορυφωθούν στις 16 Αυγούστου, την ημέρα του μνημοσύνου των 317 θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας, στην οποία θα λάβουν μέρος όλοι οι κρουστοί που θα διδάξουν στη διάρκεια του φεστιβάλ.
Οι εκδηλώσεις της 3ης Κρουστοπανήγυρης θα κορυφωθούν στις 16 Αυγούστου, την ημέρα του μνημοσύνου των 317 θυμάτων της ναζιστικής θηριωδίας, στην οποία θα λάβουν μέρος όλοι οι κρουστοί που θα διδάξουν στη διάρκεια του φεστιβάλ.
Το πολιτιστικό δεκαήμερο του Κομμένου περιλαμβάνει, επίσης, ένα εικαστικό εργαστήρι με μαθήματα ζωγραφικής και γλυπτικής, θεματικές εκθέσεις με αναφορές στην ιστορία του Κομμένου και στις δραστηριότητες του Μορφωτικού Συλλόγου, διάφορα δρώμενα στην κατασκήνωση, ανοιχτές συζητήσεις, βραδιές rock με τοπικά συγκροτήματα στην αποθήκη και πολλές άλλες εκπλήξεις.
Τετάρτη 4 Αυγούστου 2010
Σαν σήμερα στη Μουσική... " Louis Armstrong"
Σαν σήμερα 4 Αυγούστου 1901 γενιέται ο Louis Armstrong.
BIOΓΡΑΦΙΚΑ
Ο Λούις Ντάνιελ Άρμστρονγκ (4 Αυγούστου 1901 – 6 Ιουλίου 1971) (γνωστός και με τα προσωνύμια Satchmo ή Pops) ήταν Αμερικανός μουσικός της τζαζ. Υπήρξε μία χαρισματική προσωπικότητα και καινοτόμος ερμηνευτής, με πλούσια μουσικά προσόντα και σημαντική συνεισφορά στο είδος. Αποτελεί σήμερα έναν από τους δημοφιλέστερους τζαζ μουσικούς του 20ού αιώνα. Διακρίθηκε αρχικά ως τρομπετίστας και αργότερα ως τραγουδιστής.
Ο Άρμστρονγκ γεννήθηκε στις 4 Αυγούστου του 1901, στη Νέα Ορλεάνη. Υπήρξε γιος φτωχής οικογένειας, την οποία ο πατέρας του, Γουίλλιαμ Άρμστρονγκ, εγκατέλειψε όταν ο Λούις Άρμστρονγκ ήταν ακόμα σε βρεφική ηλικία. Η ενασχόλησή του με τη μουσική ξεκίνησε όταν άρχισε να μαθαίνει κορνέτο[2] συμμετέχοντας στην ορχήστρα του αναμορφωτηρίου New Orleans Home for Colored Waifs, όπου κατέληξε αρκετές φορές εξαιτίας εγκληματικής συμπεριφοράς, με πιο χαρακτηριστικό περιστατικό, αυτό που συνέβη κατά τη διάρκεια ενός πρωτοχρονιάτικου εορτασμού, όταν ο Άρμστρονγκ πυροβόλησε στον αέρα με το όπλο του πατέρα του. Ακολουθούσε συχνά της παρελάσεις της τοπικής ορχήστρας των πνευστών ενώ παράλληλα προσπαθούσε να παρακολουθήσει παλαιότερους μουσικούς, όπως τον Μπανκ Τζόνσον και κυρίως τον Κινγκ Όλιβερ, ο οποίος αποτελούσε ένα είδος πατρικής φιγούρας για τον Λούις Άρμστρονγκ.Αργότερα, συμμετείχε και ο ίδιος σε ορχήστρες ενώ ξεκίνησε να περιοδεύει ως μουσικός με την ορχήστρα του πιανίστα Fate Marable, η οποία έπαιζε πάνω σε ένα ατμόπλοιο που διέσχιζε τον Μισισιπί. Ο Άρμστρονγκ παρομοίασε την περίοδο αυτή με τη φοίτηση σε ένα πανεπιστήμιο, καθώς αποκόμισε σημαντικές εμπειρίες και γνώσεις. Το 1919, όταν ο Κινγκ Όλιβερ εγκατέλειψε την πόλη της Νέας Ορλεάνης, ο Άρμστρονγκ τον αντικατέστησε στην ορχήστρα του Έντουαρντ "Κιντ" Όρι, που αποτελούσε εκείνη την εποχή μία από τις πιο δημοφιλείς τζαζ ορχήστρες. περισσότερα
Ο Λούις Άρμστρονγκ επηρεάστηκε από ένα ευρύ φάσμα μουσικών ειδών, πέρα από την τζαζ και το μπλουζ, τη λαϊκή λατινοαμερικανική παράδοση, τις κλασικές συμφωνίες και την όπερα και ενσωμάτωσε στοιχεία αυτών στις εμφανίσεις του.
BIOΓΡΑΦΙΚΑ
Ο Λούις Ντάνιελ Άρμστρονγκ (4 Αυγούστου 1901 – 6 Ιουλίου 1971) (γνωστός και με τα προσωνύμια Satchmo ή Pops) ήταν Αμερικανός μουσικός της τζαζ. Υπήρξε μία χαρισματική προσωπικότητα και καινοτόμος ερμηνευτής, με πλούσια μουσικά προσόντα και σημαντική συνεισφορά στο είδος. Αποτελεί σήμερα έναν από τους δημοφιλέστερους τζαζ μουσικούς του 20ού αιώνα. Διακρίθηκε αρχικά ως τρομπετίστας και αργότερα ως τραγουδιστής.
Ο Άρμστρονγκ γεννήθηκε στις 4 Αυγούστου του 1901, στη Νέα Ορλεάνη. Υπήρξε γιος φτωχής οικογένειας, την οποία ο πατέρας του, Γουίλλιαμ Άρμστρονγκ, εγκατέλειψε όταν ο Λούις Άρμστρονγκ ήταν ακόμα σε βρεφική ηλικία. Η ενασχόλησή του με τη μουσική ξεκίνησε όταν άρχισε να μαθαίνει κορνέτο[2] συμμετέχοντας στην ορχήστρα του αναμορφωτηρίου New Orleans Home for Colored Waifs, όπου κατέληξε αρκετές φορές εξαιτίας εγκληματικής συμπεριφοράς, με πιο χαρακτηριστικό περιστατικό, αυτό που συνέβη κατά τη διάρκεια ενός πρωτοχρονιάτικου εορτασμού, όταν ο Άρμστρονγκ πυροβόλησε στον αέρα με το όπλο του πατέρα του. Ακολουθούσε συχνά της παρελάσεις της τοπικής ορχήστρας των πνευστών ενώ παράλληλα προσπαθούσε να παρακολουθήσει παλαιότερους μουσικούς, όπως τον Μπανκ Τζόνσον και κυρίως τον Κινγκ Όλιβερ, ο οποίος αποτελούσε ένα είδος πατρικής φιγούρας για τον Λούις Άρμστρονγκ.Αργότερα, συμμετείχε και ο ίδιος σε ορχήστρες ενώ ξεκίνησε να περιοδεύει ως μουσικός με την ορχήστρα του πιανίστα Fate Marable, η οποία έπαιζε πάνω σε ένα ατμόπλοιο που διέσχιζε τον Μισισιπί. Ο Άρμστρονγκ παρομοίασε την περίοδο αυτή με τη φοίτηση σε ένα πανεπιστήμιο, καθώς αποκόμισε σημαντικές εμπειρίες και γνώσεις. Το 1919, όταν ο Κινγκ Όλιβερ εγκατέλειψε την πόλη της Νέας Ορλεάνης, ο Άρμστρονγκ τον αντικατέστησε στην ορχήστρα του Έντουαρντ "Κιντ" Όρι, που αποτελούσε εκείνη την εποχή μία από τις πιο δημοφιλείς τζαζ ορχήστρες. περισσότερα
Ο Λούις Άρμστρονγκ επηρεάστηκε από ένα ευρύ φάσμα μουσικών ειδών, πέρα από την τζαζ και το μπλουζ, τη λαϊκή λατινοαμερικανική παράδοση, τις κλασικές συμφωνίες και την όπερα και ενσωμάτωσε στοιχεία αυτών στις εμφανίσεις του.
Τρίτη 3 Αυγούστου 2010
"Βραδυά κιθάρας στο Λαύκο"
Βραδιά Κιθάρας
"υπό το φώς των αστεριών και των κεριών "στον τόπο που γέννησε τον μεγάλο κιθαρίστα Δημήτρη Φάμπα, στο Λαύκο του Ν. Πηλίου
Ο Πολιτιστικός Σύλλογος Λαυκιωτών «Η Δράση» διοργανώνει αύριο Τετάρτη 4 Αυγούστου,και ώρα 8.30μμ μια Βραδιά Κιθάρας υπό το φώς των αστεριών και των κεριών στον τόπο που γέννησε τον μεγάλο κιθαρίστα Δημήτρη Φάμπα, στο Λαύκο του Ν. Πηλίου. Η συναυλία θα γίνει στο Αρχοντικό Παρίση. Παίρνουν μέρος το ντούο των Μηνά Μπόγρη (κιθάρα) και Ντόρας Αθανασίου (φωνή) και η Εύα Φάμπα (κιθάρα). Ανέκδοτα ποιήματα του Τίτου Πατρίκιου απαγγέλει ο Μιχάλης Μητρούσης. Η είσοδος είναι ελεύθερη.
Μπορεί οι 4ες Διεθνείς Ημέρες Κιθάρας Λαύκου, να αναβλήθηκαν για τον Ιούλη του 2011 προσμένοντας σε καλύτερες συνθήκες και στην εκ νέου συμπαράσταση όλων των καλλιτεχνών, των φιλόμουσων και των φίλων του φεστιβάλ αυτού, όμως είναι σίγουρο πως η κιθάρα έχει γερές ρίζες στην περιοχή και τους ανθρώπους της και οι φωνές που ζητούσαν τη μελωδία της να ακουστεί και φέτος στο χωριό ήταν πάρα πολλές.
Έτσι η Βραδιά Κιθάρας έχει ένα πρόγραμμα πολύ πλούσιο και ενδιαφέρον με πολύ Ελληνικό χρώμα και το παρουσιάζουν καλλιτέχνες με ταλέντο αδιαμφισβήτητο. Χορηγός: Αρχοντικό Παρίση –Χορηγός επικοινωνίας ΕΡΑ Βόλου
Δευτέρα 2 Αυγούστου 2010
"5ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας"
5ο Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας από Παρασκευή 6 Αυγούστου έως και το Σάββατο 21 Αυγούστου
Καλλιτεχνική διευθύντρια: Ντόρα Μπακοπούλου
Το Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας θα διεξαχθεί μεταξύ 6-21 Αυγούστου. Η έναρξη θα γίνει με τη συναυλία υπό τον τίτλο «Ο Γύρος του Κόσμου με τρεις φωνές» με τη συμμετοχή της Μαρίας Φαραντούρη, της Ελλης Πασπαλά και της Σαβίνας Γιαννάτου.Το πρόγραμμα περιλαμβάνει επίσης συναυλίες αφιερωμένες στη διπλή επέτειο των 200 χρόνων από τη γέννηση των Σοπέν και Σούμαν, ρεσιτάλ με δημοφιλείς άριες από όπερες, βραδιές μουσικής δωματίου, ένα αφιέρωμα στο γαλλικό τραγούδι κ. α
Με καλλιτεχνική διευθύντρια τη διεθνούς φήμης σολίστ πιάνου Ντόρα Μπακοπούλου, το «Διεθνές Μουσικό Φεστιβάλ Αίγινας» διοργανώθηκε για πρώτη φορά το 2006. Από την πρώτη στιγμή γνώρισε μεγάλη αποδοχή από τους κατοίκους του νησιού αλλά και τους πολλούς επισκέπτες του, και έγινε αναπόσπαστο μέρος του Αιγινίτικου καλοκαιριού. Ο Σύλλογος Φίλων του Διεθνούς Μουσικού Φεστιβάλ Αίγινας που ιδρύθηκε πρόσφατα, αποδείχθηκε πολύτιμος για την πραγματοποίηση του και φέτος, παρ΄ όλες τις δυσκολίες.
Το φετινό φεστιβάλ είναι αφιερωμένο στη μνήμη του μεγάλου ζωγράφου μας Γιάννη Μόραλη, ένθερμου φίλου και υποστηρικτή του θεσμού από τα πρώτα του βήματα, και λάτρη της Αίγινας.
Ιστορικό και Λαογραφικό Μουσείο Δήμου Αίγινας (Σπύρου Ρόδη 16)& Παραλία Αύρας Αίγινας
Το πρόγραμμα αναλυτικά