Παρασκευή, 31 Αυγούστου 2012

Καλή μουσική χρονια!

Το ΤΡΟΦΩΝΙΟ ΩΔΕΙΟ ξεκινάει τη νέα μουσική χρονιά στις 3 Σεπτέμβρη με καινούρια τμήματα!
Xαμηλότερα δίδακτρα!
Kαι όπως πάντα υψηλό επίπεδο σπουδών!
Γιατί η Γνώση δεν επιδέχεται εκπτώσεις...

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ – ΕΓΓΡΑΦΕΣ
Δευτέρα έως Παρασκευή
10.30π.μ. - 1.00μ.μ.
&
6.00μ.μ. - 9.00μ.μ 
Mπουφίδου 39, Λιβαδειά 
τηλ. 2261087570

Τρίτη, 28 Αυγούστου 2012

Όταν η μουσική ανατρέπει τα όρια

Στη χώρα μας αποτελεί το βασικό όργανο της μουσικής μας παράδοσης και σε πολλές βαλκανικές χώρες επίσης. Στη τζαζ έχει το δικό του ειδικό βάρος και στην κλασική μουσική επίσης. Το κλαρίνο διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στη μουσική πολλών περιοχών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και παρ' όλες τις διαφορές παρουσιάζει πολλές υφολογικές ομοιότητες στα είδη μουσικής στα οποία εξακολουθεί να κυριαρχεί. Άλλωστε δεν είναι τα εθνικά σύνορα που καθορίζουν τη μουσική ταυτότητα των λαών. 
Ωστόσο παραμένει απρόσμενη αλλά άκρως ενδιαφέρουσα η συνάντηση που θα πραγματοποιηθεί στο workshop που οργανώνει το Ινστιτούτο Γκαίτε, στο οποίο θα συνευρεθούν δεξιοτέχνες και σολίστ του κλαρίνου από διάφορες χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης, έτοιμοι να καταδείξουν πολιτισμικές συγγένειες και μουσικές διασταυρώσεις. Ως αποκορύφωμα αυτής της συνάντησης έρχεται η συναυλία που θα δώσουν οι μουσικοί την Παρασκευή 31 Αυγούστου (10 μ.μ.) στο Bios (Πειραιώς 84) με ελεύθερη είσοδο.
Στο workshop του Ινστιτούτου Γκαίτε αλλά και στη σκηνή του Bios θα συναντηθούν οι Σταύρος Παζαρέντζης (κλαρίνο, Ελλάδα), Sergiu Balutel (κλαρίνο, Ρουμανία), Slobodan Trkulja (κλαρίνο, Σερβία), Oguz Büyükberber (κλαρίνο, Τουρκία), Claudio Puntin (κλαρινέτο, Ελβετία/ Ιταλία), Steffen Schorn (κλαρινέτο, Γερμανία) και Bodek Janke (κρουστά, Πολωνία/ Ρωσία). Θα έχουν την ευκαιρία να πειραματιστούν, να αυτοσχεδιάσουν, να ανακαλύψουν κοινά στοιχεία και μοτίβα μεταξύ της τζαζ, της μουσικής δωματίου και της παραδοσιακής μουσικής κλαρίνων των Βαλκανίων.
Η μουσική πολυμορφία που θα προκύψει από αυτή την απρόσμενη μουσική συνάντηση εκτός από το Bios θα παρουσιαστεί επίσης σε μια σειρά συναυλιών σε διάφορες χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Έτσι στις 2 Σεπτεμβρίου θα δοθεί συναυλία στο Brasov της Ρουμανίας, στις 4 Σεπτεμβρίου στη Θεσσαλονίκη, στις 6 Δεκεμβρίου στο Σαράγεβο, στη Βοσνία-Ερζεγοβίνη, στις 8 Δεκεμβρίου στο Βελιγράδι και στις 9 Δεκεμβρίου στο Novi Sad στη Σερβία, στις 11 Δεκεμβρίου στο Ζάγκρεμπ της Κροατίας, στις 13 Δεκεμβρίου στην Άγκυρα και στις 14 Δεκεμβρίου στην Κωνσταντινούπολη, στην Τουρκία. Παράλληλα προγραμματίζονται και άλλες συναυλίες τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, οι οποίες θα ανακοινωθούν τις επόμενες ημέρες. Πηγή

Δευτέρα, 27 Αυγούστου 2012

Η "Συναύγεια" στα Τροφώνια


  Το συγκρότημα " Συναύγεια" συμμετέχει στα Τροφώνια 2012 τη 
Δευτέρα 27 Αυγούστου 2012
     
  Ιωάννα Βούτσα (φωνή)
  Γιώργος Πούλος (φωνή, λαούτο, ούτι)
  Μαρία Πανουργιά (κιθάρα)
  Ρεγγίνα Σαρούν (βιολί)
  Παναγιώτης Καραδήμος (κρουστά) 

ΑΝΟΙΚΤΟ ΘΕΑΤΡΟ ΚΡΥΑΣ - ΛΙΒΑΔΕΙΑ ώρα 9.00μ.μ. (είσοδος ελεύθερη)

Τετάρτη, 22 Αυγούστου 2012

Σαν σήμερα στη Μουσική... " Claude Debussy"

 Σαν σήμερα 22 Αυγούστου 1862 γεννήθηκε ο Γάλλος συνθέτης 
Κλωντ Ντεμπυσσύ

150 χρόνια από τη γεννησή του

 Θεωρείται ο κύριος εκπρόσωπος του κινήματος του μουσικού ιμπρεσιονισμού, αν και ο ίδιος δεν αποδεχόταν τον χαρακτηρισμό αυτό. Ο Ντεμπυσσύ δεν είναι μόνο ένας από τους γνωστότερους Γάλλους συνθέτες, αλλά και μία από τις σημαντικότερες προσωπικότητες της δυτικής μουσικής, σηματοδοτώντας το πέρασμα από την ρομαντική εποχή στη μοντέρνα μουσική του 20ού αιώνα... περισσότερα
 

 
Ο Ντεμπυσσύ στη Βίλα των Μεδίκων στη Ρώμη, το 1885. (Κέντρο και πάνω, φορώντας ένα άσπρο σακάκι)




 

Η  Deutsche Grammophon γιορτάζει την επέτειο των 150 χρόνων από τη γέννηση του Claude Debussy  
  Μάθετε περισσότερα

Τρίτη, 21 Αυγούστου 2012

Σαν σήμερα στη μουσική... Γιάννης Κωνσταντινίδης

Σαν σήμερα 21 Αυγούστου 1903 γεννήθηκε ο  συνθέτης πιανίστας και μαέστρος Γιάννης Κωνσταντινίδης.




                            

ΒΙΟΓΡΑΦΙΚΑ
Κωνσταντινίδης Γιάννης
(Σμύρνη 1903 - Αθήνα 1984). Από τις πιο διακεκριμένες προσωπικότητες της Ελλ. Μουσικής του 20ού αι. (τόσο της "κλασικής" όσο και της "ελαφράς", στην οποία διέπρεψε με το ψευδώνυμο "Κώστας Γιαννίδης").
 Ήταν συνθέτης, πιανίστας και μαέστρος. Γόνος εύπορης οικογένειας (με καταγωγή από τη Ζαγορά Πηλίου) ήρθε από πολύ μικρός σε επαφή με τη μουσική και πήρε τα πρώτα μαθήματα πιάνου και αρμονίας στη Σμύρνη από τον Δημοσθένη Μιλανάκη. 
Τις παραμονές της Μεγάλης Καταστροφής του 1922 κατέφυγε με περιπετειώδεις συνθήκες στη Γερμανία και επί δεκαετία σπούδασε μουσική, αρχικά στη Δρέσδη με τον Γ.Γ. Μράσζεκ και μετά στο Βερολίνο (στην Ανώτατη Μουσική Ακαδημία και στο Ωδείο "Στερν") μαθητεύοντας στους: Καρλ Ραίσλερ (πιάνο), Πάουλ Γιουόν (ανώτερα θεωρητικά και σύνθεση), Καρλ Έρενμπεργκ (διεύθυνση ορχ.) και Κουρτ Βάιλ (ενορχήστρωση). Στο Βερολίνο συνδέεται φιλικά με τον Ν. Σκαλκώτα, ενώ αναγκάζεται για λόγους βιοπορισμού να παίζει πιάνο σε καμπαρέ, θέατρα, "ντάνσιγκ", κινηματογράφους (εποχή "βωβού") και ραδιόφωνο. Πρωτοεμφανίζεται ως συνθέτης στο Θέατρο του Στράλσουντ (Βορεια Γερμανία) με την οπερέτα "Το μικρόβιο της αγάπης" (1927). Το φθινόπωρο του 1931 φεύγει από τη Γερμανία και εγκαθίσταται στην Αθήνα, όπου επί 30 ολόκληρα χρόνια εργάζεται για λόγους βιοποριστικούς στο μουσικό θέατρο και γενικά, στον ελαφρό χώρο (παίρνοντας το ψευδώνυμο "Κώστας Γιαννίδης", για να μην συγχέεται με τον συνθέτη Γρηγόρη Κωνσταντινίδη, που ήδη είχε καθιερωθεί στον ίδιο χώρο).

Παρασκευή, 10 Αυγούστου 2012

Μουσική και μικρές ηλικίες: Τέσσερα δημοφιλή μουσικοπαιδαγωγικά συστήματα για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.

Aναδημοσίευση από από classicalmusic.gr
Εδώ και μερικές δεκαετίες στον χώρο της ελληνικής μουσικής εκπαίδευσης έχουν κάνει την εμφάνισή τους διάφορα μουσικοπαιδαγωγικά συστήματα, που έχουν σαν στόχο να φέρουν τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας σε μια πρώτη επαφή με την τέχνη της μουσικής. Οι ραγδαίες εξελίξεις στον χώρο της παιδαγωγικής επιστήμης τον 20ο αιώνα- ο οποίος έχει ονομαστεί και “αιώνας της παιδικής ηλικίας”- είχαν στρέψει το ενδιαφέρον όλο και περισσότερων επιστημόνων από τον χώρο της εκπαίδευσης, της ψυχολογίας, της κοινωνιολογίας και άλλων συναφών κλάδων των ανθρωπιστικών επιστημών στη μελέτη του παιδιού. Ένα ενδιαφέρον που δεν άργησαν να συμμεριστούν ακόμη και οι συνθέτες της κλασικής μουσικής, οι οποίοι υπήρξαν θεμελιωτές των πρώτων μουσικοπαιδαγωγικών συστημάτων που έκαναν την εμφάνισή τους στο β΄ μισό του 20ου αιώνα. Δεν είναι, λοιπόν, τυχαίο που εκείνη την περίοδο αναγνωρίζεται ο παιδαγωγικός ρόλος της μουσικής- ο οποίος συνίσταται όχι μόνο στην ευεργετική της επίδραση στη νοητική και συναισθηματική ανάπτυξη των μικρών παιδιών, αλλά και στη δύναμή της να φέρνει κοντά τους ανθρώπους, μέσα από την κοινή τους συμμετοχή σε ένα πολιτισμικό γεγονός, όπως είναι το να παίζουν μουσική μαζί με άλλους ή να παρακολουθούν  μία συναυλία.
Στα μουσικοπαιδαγωγικά συστήματα που παρουσιάζονται παρακάτω ο μικρός μαθητής συμμετέχει ενεργά ως μέλος μιας ομάδας και αλληλεπιδρά με τους συνομηλίκους του μέσα από τους ρόλους του “ακροατή” και του “μουσικού εκτελεστή”. Γνωρίζει τη μουσική χρησιμοποιώντας τα πιο προσιτά “μουσικά όργανα” που διαθέτει· την κίνηση, το σώμα και τη φωνή του. Για να κατανοήσει τις βασικές μουσικές έννοιες  τις βιώνει πολλές φορές εμπειρικά και μέσα σε διαφορετικά πλαίσια, πριν τις μάθει στη θεωρία. Η αυτενέργεια, η σύνδεση των καθημερινών εμπειριών του με τις διαδικασίες και τα αντικείμενα της μάθησης, το παιχνίδι, ο ρόλος των γονέων και των άλλων ενηλίκων στη μαθησιακή διαδικασία, όπως και η αλληλεπίδραση με τους συνομηλίκους του θεωρούνται σημαντικά εργαλεία μάθησης και ανάπτυξης του παιδιού και συμβάλουν θετικά στην ολόπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας και των ικανοτήτων του. Ο “μικρός μουσικός” μαθαίνει, έτσι, να ακούει και να κάνει μουσική, διευκολύνεται σημαντικά στα επόμενα στάδια της μουσικής του εκπαίδευσης, αλλά και στην κοινωνικοποίησή του- αφού ταυτόχρονα κατακτά απαραίτητες κοινωνικές δεξιότητες.

 Μέθοδος  Dalcroze