Τετάρτη, 29 Φεβρουαρίου 2012

Κιθάρες-έργα τέχνης!!!



                            Κιθάρες-έργα τέχνης από κουτιά πούρων!
Ο Chuck Meyer κατάγεται από το Ιλινόις των ΗΠΑ και όλη του τη ζωή ασχολείται με τη μηχανολογία, καθώς έχει σπουδάσει ηλεκτρολόγος-μηχανολόγος στο Πανεπιστήμιο του New Lenox.
Γενικότερα στη ζωή του δεν καταπιάστηκε ποτέ με τη μουσική, εκτός από μία φορά ως έφηβος, όταν επιχείρησε να παίξει κιθάρα με την παρέα του. Αυτό κράτησε μόλις 10 λεπτά, καθώς εγακτέλειψε γρήγορα την προσπάθεια, αφού, όπως υποστηρίζει ο ίδιος: «δεν μου άρεσε ο ήχος της…».

perierga.gr - Κιθάρες-έργα τέχνης από κουτιά πούρων!

Μετά από χρόνια, ψάχνοντας «άσχετες» πληροφορίες στο Internet, βρέθηκε μπροστά σε ένα βίντεο σχετικά με τις κιθάρες και τα… πούρα! Ανήσυχο πνεύμα και δημιουργική προσωπικότητα όπως είναι μπήκε στον πειρασμό να μάθει περισσότερα για τη… σχέση τους.

perierga.gr - Κιθάρες-έργα τέχνης από κουτιά πούρων!

Έτσι ούτε λίγο ούτε πολύ ανακάλυψε ότι μπορούσε να κατασκευάσει κιθάρες με κουτιά πούρων, και μάλιστα «τέλειες»! Μόλις είχε αρχίσει για τον Chuck το «παιχνίδι» της… μουσικής δημιουργίας.

Δευτέρα, 27 Φεβρουαρίου 2012

Ταξίδι στην κλασική περίοδο της μουσικής με όχημα την κιθάρα


ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
 Σας  προσκαλούμε σε ένα«Ταξίδι στην κλασική περίοδο της μουσικής με όχημα 
την κιθάρα»
 Οδηγοί οι μαθητές και οι καθηγητές του τμήματος κλασσικής  κιθάρας του Ωδείου σε
έργα των
F.Sor, M.Giuliani, D.Aguado, M.Carcassi, F.Molino, J.Kuffner,F.Carulli

 Θα παρουσιαστεί από μαθήτριες η ζωή και το έργο των κιθαριστών με παράλληλη προβολή διαφανειών σε powerpoint.
            Σάββατο 3 Μαρτίου 2012 και ώρα 7.00μ.μ.                

Αίθουσα εκδηλώσεων ΤΡΟΦΩΝΙΟΥ ΩΔΕΙΟΥ
(Μπουφίδου 39 Λιβαδειά)

Χαρταετοί


  Μ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗΣ
                                            

Κυριακή, 26 Φεβρουαρίου 2012

Η Αποκριά



                                      


Εικόνες: Poen de Wijs

 
                                                                   

Σάββατο, 25 Φεβρουαρίου 2012

Μουσικοχορευτική παράσταση απο τη " Nefelopetra" σήμερα στην Αστραδενή

  Οι Νεφελόπετρα είναι ένα τολμηρό μουσικό σχήμα τεσσάρων νέων ταλαντούχων μουσικών. Με ένα φλάουτο, μια κιθάρα, ένα βιολί και μια μαγική φωνή, υπόσχονται μια ξεχωριστή γιορτινή μουσικοχορευτική παράσταση στην Αστραδενή.

                               

 περισσότερα ΕΔΩ και ΕΔΩ

 από Αrt cafe Αστραδενή 

Πάρτυ μασκέ, ζωντανή μουσική, χορευτικά και video art από τους Nefelopetra στην Αστραδενή

Η Αστραδενή σας προσκαλεί το Σάββατο 25 Φεβρουαρίου σε ένα μοναδικό πάρτυ μασκέ, μια μουσικοχορευτική παράσταση από τους Nefelopetra, με ακούσματα gipsy jazz, flamenco, κινηματογραφικά soundtracks και προβολές video art. 

Οι Nefelopeta θα βρεθούν πάνω στη σκηνή της Αστραδενής με κουστούμια και μακιγιάζ που παραπέμπουν σε καμπαρέ του Παρισιού το 1920…

Όλοι μαζί θα ταξιδέψουμε με τις υπέροχες χορογραφίες και τις δυνατές χορευτικές μελωδίες της Νεφελόπετρας.

Η Στέλλα Σμυρνάκη και Γιάννης Φίλιας στα φωνητικά, ο Στέφανος Παπαδόπουλος στο Cajon, ο Πέτρος Πολίτης στην κιθάρα και τη σύνθεση, η Γιώτα Καραμoύτσιου στο φλάουτο και η Νεφέλη Μαρκάκη στο βιολί.

Σας περιμένουμε να ταξιδέψετε μαζί μας.

                                       

Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012

Ηλίας Σακαλάκ: Φωτογραφίζοντας Μουσικές

 του Αλκη Αναστόπουλου  (Αναδημοσίευση από το TAR)

Σαν μουσικός ακούω και ερμηνεύω τη Μουσική. Σαν φωτογράφος βλέπω και αισθάνομαι τη Μουσική μέσα από τους φακούς μου. Σε αυτό το λεύκωμα παρουσιάζω με καμάρι κάποιες στιγμές από τον Μουσικό μου Κόσμο."Ακούστε" τες…
Με αυτά τα λόγια στο οπισθόφυλλο "υπογράφει" ο Ηλίας Σακαλάκ το φωτογραφικό του λεύκωμα “Music Through My Lens”, το οποίο και μου έδωσε την αφορμή να σας παρουσιάσω αυτή την "άλλη πλευρά" του γνωστού τσελίστα: όχι την μουσική, αλλά τη φωτογραφική!
Ο Ηλίας Σακαλάκ γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου και σπούδασε θεωρητικά  με  τον  Γιάννη  Ιωαννίδη  και  τσέλο  με  τον  Βύρωνα  Φιδετζή. Συνέχισε τις σπουδές του στο Λονδίνο με  καθηγητές  στο  βιολοντσέλο  τους  Derek  Simpson,  Michael  Hurwitz  και  David  Kenedy και στη Διεύθυνση Ορχήστρας τους Bernhard  Keefe  και  Arthur  Davidson. Σήμερα είναι μέλος της Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής "Καμεράτα".

(κάνοντας "κλικ" πάνω στις φωτογραφίες μπορείτε να τις δείτε σε μεγαλύτερο μέγεθος)
Για χρόνια είχε μια απλή, "συνηθισμένη" σχέση με τη φωτογραφία: πάντα υπήρχε φωτογραφική μηχανή στην οικογένειά του, αλλά, χωρίς να του είναι ξένο το αντικείμενο, δεν του είχε προκαλέσει παλιότερα εκείνο το ξεχωριστό ενδιαφέρον που θα τον οδηγούσε από νωρίς σε μια βαθύτερη ενασχόληση με τη φωτογραφική τέχνη.
Σε αρκετά μεγαλύτερη ηλικία πλέον, βιντεοσκοπώντας οικογενειακές στιγμές, άρχισε να συνειδητοποιεί πως τα πλάνα που τραβούσε ήταν περισσότερο στατικές εικόνες, παρά κινούμενες λήψεις. Έτσι, πριν από δέκα περίπου χρόνια, απέκτησε την πρώτη δική του φωτογραφική μηχανή και άρχισε να μελετάει συστηματικά την τέχνη της φωτογραφίας, τόσο πρακτικά, όσο και θεωρητικά (μέσω βιβλίων και διαδικτύου). Πολύ σύντομα, η Φωτογραφία εξελίχθηκε στο προσωπικό του πάθος, το οποίο πλέον συνυπάρχει αρμονικά με την "πρώτη και παντοτινή" του αγάπη, τη Μουσική.


Έλληνες και ξένοι συνθέτες του Μεταμοντερνισμού στο Mέγαρο

Οι εξερευνήσεις του χάρτη της σύγχρονης μουσικής συνεχίζονται στο Μέγαρο με έναν σταθμό στον Διεθνή …  Μεταμοντερνισμό με έργα Άνταμς, Άντρισσεν, Αντές, Αντωνίου, Γκουμπαϊντούλινα και Χατζημιχελάκη.

Θα τα παρουσιάσει το Ελληνικό Συγκρότημα Σύγχρονης Μουσικής, την Πέμπτη 23 Φεβρουαρίου (ώρα έναρξης: 20.30), στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος.

Διευθύνει ο διακεκριμένος συνθέτης, μαέστρος και ακαδημαϊκός δάσκαλος Θόδωρος Αντωνίου.
Η συναυλία πραγματοποιείται στο πλαίσιο των εκδηλώσεων της Σειράς «Μουσικές του 20ού και του 21ου αιώνα-Σταθμοί Σύγχρονης Μουσικής». Τα σολιστικά μέρη των έργων θα ερμηνεύσουν οι: Ηλίας Σδούκος (βιόλα), Βίκυ Στυλιανού (πιάνο), Αγγελίνα Τκάτσεβα (ρωσικό σαντούρι), Στέλλα Τσάνη (βιολί) και Γιώργος Φαρούγγιας (φαγκότο).
  Εκλεκτισμός-Μεταμοντερνισμός, δύο παρεξηγημένες έννοιες
Όπως αναφέρει ο Θόδωρος Αντωνίου σε σημείωμά του για τη συναυλία της 23ης Φεβρουαρίου, ο Μεταμοντερνισμός διαφέρει από τον Εκλεκτισμό. Bασικό γνώρισμα του Μεταμοντερνισμού είναι η «αισθητική σύγκρουση», για την οποία ο Θ. Αντωνίου διατυπώνει με σαφήνεια την εξής άποψη: «Στον  Eκλεκτισμό,  οι συνθέτες του 20ού αιώνα, όπως π.χ. ο Μπέντζαμιν Μπρίττεν, ο Ντμίτρι Σοστακόβιτς, κ.ά., χρησιμοποιούσαν στα έργα τους στοιχεία από τη μουσική διαφόρων εποχών αλλά κυρίως ευρωπαϊκής κατεύθυνσης και αισθητικής. Στο Μεταμοντέρνο, οι συνθέτες, εκτός από τα παραπάνω στοιχεία, χρησιμοποιούν επίσης μουσική “έθνικ” και αισθητικές εξωευρωπαϊκών πολιτισμών, με αποτέλεσμα να δημιουργείται “αισθητική σύγκρουση” (clash)».

Κυριακή, 19 Φεβρουαρίου 2012

Λεφτά υπάρχουν!

Αναδημοσίευση απο clasicalmusic.gr

συντ. ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΝΑΣΟΣ ημ. 24/01/2012
Την πρώτη εβδομάδα του Ιανουαρίου διάβασα σε έντυπη εφημερίδα1, ότι η προπώληση των εισιτηρίων για την παράσταση των Αλεξίου-Γαλάνη “Σε μπλε βελούδο” πήγαινε πολύ καλά: ο/η δημοσιογράφος ανέφερε μάλιστα τον αριθμό των 10.000 προπωλημένων εισιτηρίων -αρχές Ιανουαρίου, εν τω μεταξύ οι παραστάσεις έχουν αρχίσει. Ανέτρεξα, κάποια στιγμή αργότερα, στην ιστοσελίδα της διοργανώτριας εταιρείας για να δω τις τιμές εισιτηρίων: από 20 ως 60 ευρώ δίνουν μέση τιμή τα 40.
10.000 εισιτήρια είναι λοιπόν, ένα ποσό τουλάχιστον 200.000€ ή με την μέση τιμή 400.000. Το ποσό πολύ πιθανόν, σε κάποιους να φαντάζει υψηλό, σε άλλους δε, χαμηλό. Υποθέτω δε, ότι το κόστος της παραγωγής έχει καλυφθεί ήδη, και θα υπάρξει, καλώς, κέρδος. Αναμενόμενα όλα αυτά, εφόσον, θεωρητικά, αυτό αρέσει στον πολύ κόσμο. Θεωρώ όμως, και θα επιχειρήσω να το δείξω με παραδείγματα, ότι το ποσό είναι όχι απλώς υψηλό, αλλά απλώς δυσθεώρητο, τουλάχιστον όσον αφορά τον επαγγελματικό χώρο της κλασσικής μουσικής στην Ελλάδα.
Ο διεθνής διαγωνισμός “Δημήτρης Μητρόπουλος” ακυρώθηκε το 2011-ή αν προτιμάτε, μετατέθηκε για αργότερα- ελλείψει 20.000€. Η ετήσια χορηγία του Ωνασείου Ιδρύματος προς την Ορχήστρα των Χρωμάτων είναι γύρω στις 300.000€. Η Κρατική Ορχήστρα Αθηνών θα είχε σχεδόν διπλάσια ετήσια επιχορήγηση με το ποσό αυτό. Αυτά τα λίγα παραδείγματα για τους εποπτευόμενους από το κράτος οργανισμούς.
Περνώντας αποκλειστικά στους ιδιώτες: υπάρχουν εννιά μικρές αίθουσες συναυλιών στην Αθήνα. Οι έξι είναι παραδοσιακές, Φ.Σ. Παρνασσός, Ινστιτούτο Goethe, Γαλλικό Ινστιτούτο, Ελληνοαμερικάνικη Ένωση, Ωδείο Φίλιππος Νάκας, Ωδείο Αθηνών, και οι τρεις νεώτερες, οι χώροι About, Knot Gallery, και το Ίδρυμα Θεοχαράκη.

Σάββατο, 18 Φεβρουαρίου 2012

"Utpopia of the moment" της Άννας Μουζάκη στο Ιδρυμα Μ.Κακογιάννης


Το μουσικό έργο Utopia of the moment (2012) της Άννας Μουζάκη, θα παρουσιαστεί  στο  Αντί – Αφιέρωμα στον Άγιο Βαλεντίνο στο ίδρυμα Μ.Κακογιάννης

Η ταινία του Wim Wenders Τα φτερά του έρωτα δίνει έμπνευση για ένα μικρό μουσικό έργο αρθρωμένο σπονδυλωτά. Οι άγγελοι είναι η συνείδηση, αλλά ο φυσικός κόσμος είναι κρατημένος για το ανθρώπινο, έτσι η χειραφέτηση των οργάνων, τα ηχητικά εφέ, η διαφωνία, ο θόρυβος συνάδουν με αυτόν. Οι μονόλογοι των οργάνων δίνουν με την έλλειψη αρμονικού ρυθμού αίσθηση ευρύτητας και δηλώνουν τον ανθρώπινο κόσμο των αισθήσεων. Στο τέλος οι άγγελοι αλλάζουν πλευρά και η άρνησή τους για αιώνια ζωή εκλύει τεράστια ενέργεια που ελευθερώνεται σε έναν γρήγορο αυτοσχεδιασμό. Αυτή η θορυβώδης σιωπή αποκαθιστά την ουτοπία ως τη νέα πατρίδα του ανθρώπου, από την οποία δεν μπορεί να εκδιωχθεί, και όπου μέσα από τις δυνάμεις που κινητοποιεί η ελπίδα, ο άνθρωπος βιώνει ξανά την ελευθερία του.
 
                                       

Πέμπτη, 16 Φεβρουαρίου 2012

Τρεις πιανίστες σ’ ένα πιάνο

Τρεις πιανίστες σ’ ένα πιάνο
Πορτραίτο συνθέτη: Γιώργος Κουμεντάκης 23 Φεβρουαρίου 2012 21:00 Μικρή Σκηνή  "Στέγη Γραμμάτων και Τέχνων
Η εκδήλωση εντάσσεται στον Κύκλο  Πορτραίτο συνθέτη 
Καθένας από τους τρεις πιανίστες θα παίξει ένα μέρος από τη Μεσόγειο Έρημο και ένα έργο κλασικής μουσικής της αρεσκείας του, που να συνδέεται υφολογικά με αυτήν (Alexander Scriabin, Leoš Janáček, J.S. Bach, Maurice Ravel). Η συναυλία θα ολοκληρωθεί με το έργο Ένας Γρύλλος στο Φαράγγι του Κοτσυφού, για τρεις πιανίστες σε ένα πιάνο, που γράφτηκε ειδικά για τη συγκεκριμένη συναυλία και θα παρουσιαστεί σε πρώτη εκτέλεση.
Η Μεσόγειος Έρημος (1998-2000), γράφτηκε μετά από ανάθεση του Michael Marks Charitable Trust. Έργο για πιάνο, αποτελείται από 24 κομμάτια, τα οποία αντλούν το περιεχόμενό τους από την πανίδα και τη χλωρίδα της Μεσογείου.
Πιάνο: Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου, Λορέντα Ράμου & Γιώργος Κωνσταντίνου
Video installation & performance: Πέτρος ΤουλούδηςSoundscapes: Tim Ward
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

Alexander Scriabin
Σονάτα για πιάνο αρ. 9, έργο 68, Black Mass (1912-1913)

Γιώργος Κουμεντάκης
Μεσόγειος Έρημος (1998-2000)

1. Ζευγάρι (2004) / 2. Γύλος / 3. Σφυρίδα / 4. Ζαργάνα / 5. Ο Δρόμος του Μεταξιού (2002) / 6. Σαμιαμίδι / 7. Θυμάρι / 8. Δυόσμος / 9. Μύγα / 10. Ανεμώνα / 11. Ο Κορμοράνος του Γιάννη Ξενάκη

Τρίτη, 14 Φεβρουαρίου 2012

"Κοντσέρτα για κιθάρα"


                                                  Kώστας Κηρολύτης

 Διονυσία Τροντή

Ο Κώστας Κηρολύτης (καθηγητής του Ωδείου μας) και η Διονυσία Τροντή παρουσιάζουν τρία κονσέρτα για κιθάρα των Ιταλών συνθετών Α.Vivaldi και M. Giuliani με συνοδεία κουαρτέτου εγχόρδων.
Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2012 και ώρα 20.00
                                στο  ATHENAEUM LA DIVINA Aδριανου 3, 10555 Aθήνα


Κουαρτέτο Εγχόρδων
Λευτέρης Παπανικολάου: 1ο Βιολί
Μαριαλένα Καραγιάννη: 2ο Βιολί 

Ελευθερία Τόγια:Βιόλα
Λευκή Κολοβού:Βιολοντσέλο.


Παρασκευή, 10 Φεβρουαρίου 2012

Μίκης Θεοδωράκης - Ντμίτρι Σοστακόβιτς Μια συνάντηση κορυφής

Το αφιέρωμα στο συμφωνικό έργο του Μίκη Θεοδωράκη ξεκινά σήμερα Παρασκευή 10 Φεβρουαρίου (ώρα: 08.30 μμ.) στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης με την παρουσίαση του Adagio και του Κοντσέρτου για πιάνο αρ. 2, με σολίστ τον διάσημο Γαλλοκύπριο πιανίστα και συνθέτη Κυπριανό Κατσαρή.
Στο δεύτερο μέρος της βραδιάς, θα ακουστεί η Συμφωνία αρ. 6 σε σι ελάσσονα, έργο 54 του Ντμίτρι Σοστακόβιτς, ενός από τους μεγαλύτερους Ρώσους συνθέτες του 20ού αιώνα. Πρόκειται για συμπαραγωγή του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών και της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών. Τις συνθέσεις θα ερμηνεύσει η Κ.Ο.Α. υπό τη διεύθυνση του αρχιμουσικού Λουκά Καρυτινού.
 Για τον Μίκη Θεοδωράκη η σχέση του με την συμφωνική μουσική υπήρξε κάτι περισσότερο από ζωτική. Για την μοναδική αυτή σχέση που σχετίζεται με την πνευματική απογείωση και την προσωπική ευτυχία έχει μιλήσει ο μεγάλος έλληνας δημιουργός «Επειδή πιστεύω ότι για τα έλλογα όντα, δηλαδή για τον άνθρωπο, η ζωή είναι ένας συνεχής αγώνας μεταξύ της αρμονίας και του χάους, ο θρίαμβος της ζωής επί του θανάτου ολοκληρώνεται με την πλήρη πνευματική απογείωση που, μέσω της αρμονίας, μάς οδηγεί στην ταύτισή μας με το ιερό κέντρο της συμπαντικής αρμονίας ως τη μοναδική απόδειξη ότι εκτιμήσαμε σωστά τη δωρεά της ζωής. Φανταστείτε την ευτυχία που ένιωσα με την αποκάλυψη της συμφωνικής μουσικής. Έως τότε θεωρούσα τον εαυτό μου τυχερό, γιατί με είχε επιλέξει η μουσική άθελά μου, χαρίζοντάς μου τη δυνατότητα να ζω μέσα στον κόσμο της μουσικής αρμονίας» (Γιώργος Αρχιμανδρίτης, Μίκης Θεοδωράκης: Η ζωή μου, Εκδόσεις Πατάκη, 2011)

Τετάρτη, 8 Φεβρουαρίου 2012

Αθηναϊκό “fringe”

Έχουμε αναφερθεί ξανά στην βαθμιαία ανάδυση νέων, περιφερειακών μουσικών χώρων, που, ως προς το μέγεθος, το προβαλλόμενο ρεπερτόριο αλλά και το κοινό προς το οποίο αποτείνονται, ουδεμία σχέση έχουν με «παραδοσιακές» αίθουσες συναυλιών όπως το Μέγαρο, ο «Παρνασσός», το Ινστιτούτο Γκαίτε ή αίθουσες ρεσιτάλ ωδείων όπως του «Φίλιππος-Νάκας» ή του “Athenaeum”. Τους νέους αυτούς χώρους θα χαρακτηρίζαμε ως “fringe” (περιθωριακούς), με το ειδικό περιεχόμενο και τους θετικούς συσχετισμούς που φέρει ο όρος αυτός στην Δύση. Πρωτοεμφανίστηκαν πριν δύο-τρία χρόνια καταθέτοντας τις συνειδητά εκκεντρικές προτάσεις τους με πολύ ενδιαφέροντα χρονισμό, την ίδια στιγμή που μείζονες θεσμοί και κεντρικοί χώροι εκδηλώσεων άρχιζαν να πλήττονται από τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης. Ασφαλώς, ουδείς θα ισχυριζόταν ότι η παρέμβασή τους αναστατώνει την τοπογραφία ή διαταράσσει διαμορφωμένες βασικές ισορροπίες της αθηναϊκής μουσικής ζωής. Ωστόσο, τα όσα συμβαίνουν εκεί συνιστούν καλομελετημένες μίκρο-αντι-προτάσεις. Συχνά, μάλιστα, το ενδιαφέρον τους ισομοιράζεται ανάμεσα στα ίδια έργα και στον τρόπο που αυτά συνδυάζονται μεταξύ τους ενεργοποιώντας συνειρμούς, φωτίζοντας συγγένειες, παραπέμποντας σε εξωμουσικά συμφραζόμενα κλπ. Τέλος, ας μη γελιόμαστε: στη χώρα μας ο ιστορικός (δηλαδή ο προ του 1950) μουσικός μοντερνισμός εξακολουθεί να θεωρείται απαγορευτικά δύσπεπτος, ενώ -για να θυμηθούμε λίγο τον Μπρεχτ!- η πρόσληψη της σοβαρής μουσικής συνεχίζει να συντελείται κυρίως ως  «γαστριμαργική» απόλαυση και πολύ λιγότερο ως πολιτιστικό γεγονός με προεκτάσεις. Συνεπώς η δυνατότητα να ακούσει κανείς ζωντανά σπάνιο ρεπερτόριο, και μάλιστα έξυπνα διασυνδεδεμένο με ιστορικά ή σύγχρονα συμφραζόμενα, λειτουργεί πολλαπλώς θετικά: ως σωτήρια παρακαμπτήριος που δίνει διεξόδους, προσφέρει ευκαιρίες να κερδηθεί χαμένος χρόνος και να καλυφθούν χρόνια ελλείμματα εκσυγχρονισμού, ξαναχαρίζει στην ακρόαση της σοβαρής μουσικής την ζωογόνο αίσθηση της συνάφειας με το παρόν και της περιπέτειας, του απροσδόκητου και του επικίνδυνου…

Τρίτη, 7 Φεβρουαρίου 2012

Νίκος Κυπουργός: «Οι αληθινές αξίες δεν κινδυνεύουν από τις κρίσεις»!

Συνέντευξη στον Σ.Ματζάνα
 Το 1994 ο Νίκος Κυπουργός έγραψε ένα μιούζικαλ σε λιμπρέτο του θεατρικού σκηνοθέτη Θωμά Μοσχόπουλου (στο οποίο συνεργάστηκε και ο ίδιος ο συνθέτης). Ένα «παραμύθι» με πολλά όμως, περισσότερο ή λιγότερο αιχμηρά, σχόλια για τη μουσική, τον τρόπο που λειτουργεί και τους ανθρώπους που μετέχουν στη συνολική διαδικασία της, το «Σιωπή Ο Βασιλιάς Ακούει», παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στο Μέγαρο Μουσικής και λίγο αργότερα κυκλοφόρησε σε CD με τη διανομή που είχε και στην παράσταση. Τους πρωταγωνιστικούς ρόλους, δηλαδή του Βασιλιά και της Μούσας, ερμήνευσαν αντίστοιχα οι Τάσης Χριστογιαννόπουλος και Τίνα Μαλακατέ, αλλά συμμετείχαν και πολλοί άλλοι θαυμάσιοι ερμηνευτές όπως ο Γιάννης Σαμσιάρης στον ρόλο του μουσικού, η Δάφνη Πανουργιά, η Εύα Κέσσερλινγκ κ.ά. με τη συνοδεία της ορχήστρας ALEA III της Βοστόνης υπό την διεύθυνση του Θεόδωρου Αντωνίου.
Το CD αυτό όμως δυστυχώς δεν πούλησε ιδιαίτερα και έτσι όταν η πρώτη παρτίδα του εξαντλήθηκε δεν επανακυκλοφόρησε. Δεν ήταν διαθέσιμο λοιπόν για πολλά χρόνια, ώσπου πέρυσι ο Νίκος Κυπουργός δέχτηκε μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση από την ανεξάρτητη εκδοτική και δισκογραφική εταιρεία Μικρή Άρκτος ως προς την επανακυκλοφορία του.

Λεωνίδας Καβάκος: Η Ελλάδα σήμερα δεν ξέρει ποια είναι


 «Η ανθρωπότητα αξίζει ό,τι περνάει σήμερα. Δεν μπορώ να διανοηθώ πως ένας πολιτισμένος, υποτίθεται, κόσμος επιτρέπει να υπάρχει ένα σύστημα ολόκληρο το οποίο λειτουργεί ποντάροντας στη δυστυχία άλλων ανθρώπων» λέει ο Λεωνίδας Καβάκος
 
Η πολιτική και η τέχνη, το παρελθόν και το μέλλον, εμείς και ο κόσμος. Ο διεθνούς φήμης βιολονίστας, ο οποίος ετοιμάζεται να παρουσιάσει στο Μέγαρο Μουσικής όλες τις σονάτες για βιολί του Μπετόβεν, σε μια συζήτηση χωρίς φόβο αλλά με πολύ πάθος
«Το κατά πόσο είναι γνωστά τα έργα του Μπετόβεν, που ούτως ή άλλως είναι αφού αποτελούν διαρκή σημεία αναφοράς, δεν έχει για μένα κύρια σημασία. Το ποιοι τα έχουν ερμηνεύσει στο παρελθόν, ούτε κι αυτό με απασχολεί. Αν θεωρούσα ότι δεν έχω κάτι προσωπικό να δώσω δεν θα ασχολιόμουν καν, τουλάχιστον δεν θα τα παρουσίαζα ολοκληρωμένα. Αυτό που είναι το πιο βασικό είναι η ίδια η μουσική, το μήνυμά της, η προσωπικότητα του ανθρώπου αυτού ο οποίος, αν και αντιμετώπισε προβλήματα ακοής από νωρίς, κατόρθωσε να σφραγίσει με τη δημιουργία του την ανθρωπότητα μέσα στους αιώνες».
Μιλώντας για τις Σονάτες για βιολί του Μπετόβεν που παρουσιάζει στο σύνολό τους (δέκα τον αριθμό) σε έναν κύκλο τριών συναυλιών στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών - αλλά και σε σχεδόν ολόκληρη την Ευρώπη την καλλιτεχνική περίοδο 2012-2013 - ο Λεωνίδας Καβάκος εκφράζεται με δέος και ενθουσιασμό. Με αυτές τις φράσεις ξεκίνησε η δίωρη, περίπου, κουβέντα μας πριν από μερικές ημέρες, σε ένα σύντομο διάλειμμα του 44χρονου διεθνούς φήμης βιολονίστα από τις επαγγελματικές του υποχρεώσεις σε Βιέννη και Λονδίνο.

Πληθωρικός και χειμαρρώδης, από τα πρώτα κιόλας λεπτά η ροή του λόγου του με «υποχρέωσε» να ανατρέψω το πλάνο ερωτήσεων που είχα ετοιμάσει ακολουθώντας τον σε μια ελεύθερη συζήτηση χωρίς φόβο αλλά με πάθος πραγματικό.

Σε μια εποχή όπως η σημερινή, πιστεύετε πως η ανάγκη επιστροφής στις κλασικές αξίες, στη μουσική του Μπετόβεν εν προκειμένω, είναι πιο επιτακτική;

«Δεν πιστεύω πως είναι θέμα συγκεκριμένης εποχής. Τα μεγάλα επιτεύγματα της τέχνης και της επιστήμης είναι για μένα οι δύο φάροι που πρέπει να οδηγούν και να καθοδηγούν τους ανθρώπους και την εξέλιξή τους διαρκώς. Είναι σταθερό σημείο αναφοράς για τις επόμενες γενιές. Και δεν μιλώ μόνο για τα θετικά, αλλά και για τα αρνητικά. 

Κυριακή, 5 Φεβρουαρίου 2012

" Μουσικές γάτες, μουσικοί γίγαντες και μια εγχείριση... con brio!" (φωτογραφίες)

                
Οι μαθητές οι γονείς και οι καθηγητές του Ωδείου μας είχαν την χαρά να παρακολουθήσουν μια πολύ καλή συναυλία και να μάθουν για τη Μπαρόκ Μουσική και τους συνθέτες αυτής της περιόδου με ένα όμορφο πρωτότυπο μουσικοθεατρικό τρόπο. 
Η ιδέα της έμπειρης μουσικολόγου και παιδαγωγού Έφης Αβέρωφ-Μιχαηλίδου, να παρουσιάσει τη Μπαρόκ μουσική θεατρικά, με ηθοποιούς τους ίδιους τους μουσικούς που είχαν φορέσει ρούχα και περούκες της εποχής εκείνης, κράτησε το ενδιαφέρον μικρών και μεγάλων.
Οι μουσικοί του Τrio OPUS (Δημήτρης Σέμσης, Αστέριος Πούφτης, Γιάννης Τσανακαλιώτης) άφησαν τη σοβαρότητα με την οποία συνήθως παίζεται η κλασική μουσική και παρουσίασαν θεατρικά με πολύ χιούμορ και κέφι γνωστά έργα των Χαίντελ, Μπαχ, Σκαρλάττι,Ταρτίνι.
Η Έφη Μηνακούλη  έπαιξε θεόρβη (ένα έγχορδο μουσικό όργανο, που υπάγεται στην υποκατηγορία των νυκτών και χρησιμοποιείται ιστορικά για να περιγράψει μια σειρά από είδη λαούτου)
Ήταν και αυτή ντυμένη με ένα φόρεμα της εποχής εκείνης και τραγούδησε ένα απόσπασμα από τον πρόλογο της όπερας «Ορφέας» του Μοντεβέρντι.
Η ευχάριστη έκπληξη  σε όλους μας ήταν στο τέλος όπου η συναυλία έκλεισε με  «εγχείριση», επί της σκηνής μια εγχείριση έτσι όπως τη φαντάστηκε ο  συνθέτης Μαρέν Μαρέν Μαραί.
Είμαστε πολυ τυχεροί! Ήταν μια υπέροχη μουσικοθεατρική παράσταση δοσμένη με κέφι και χιούμορ, παρέχοντας ουσιαστικές γνώσεις με άμεσο, και συμμετοχικό τρόπο.

Πέμπτη, 2 Φεβρουαρίου 2012

"Κυριακή Πρωί στο Μέγαρο" με το Τροφώνιο Ωδείο


Η φωτογραφία είναι κατασκευή (ένα είδος κολλάζ) της Έφης Αβέρωφ Μιχαηλίδου για την εκδήλωση

Οι μαθητές και οι καθηγητές του Τροφώνιου Ωδείου θα παρακολουθήσουν το πρόγραμμα του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών
"ΚΥΡΙΑΚΗ ΠΡΩΙ ΣΤΟ ΜΕΓΑΡΟ - Μουσικές γάτες, μουσικοί γίγαντες και μια εγχείριση... con brio!" που επιμελείται η  μουσικολόγος και παιδαγωγός  Έφη Αβέρωφ-Μιχαηλίδου
 Trio Opus I:
Δημήτρης Σέμσης βιολί
Αστέριος Πούφτης βιολοντσέλο
Γιάννης Τσανακαλιώτης πιάνο

Έφη Μηνακούλη θεόρβη
Έργα: Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ, Ντομένικο Σκαρλάττι, Τζουζέππε Ταρτίνι, Κλάουντιο Μοντεβέρντι
 ΚΥΡΙΑΚΗ 5 Φεβρουαρίου 2012 ώρα 11.30π.μ
(ώρα αναχώρησης 8.30π.μ από το Ζάππειο- Λιβαδειά)

Για το πρόγραμμα
από e-go.gr
Μουσικές γάτες, μουσικοί γίγαντες και μια εγχείριση... con brio! Πώς μπορεί μια γάτα να γίνει πηγή έμπνευσης για έναν συνθέτη; Και οι γίγαντες τι σχέση έχουν με τη μουσική; Μπορούν οι μουσικοί να πραγματοποιούν επεμβάσεις επί σκηνής; Και με τι είδους εργαλεία;
Απαντήσεις στα ερωτήματα θα δοθούν από τον Δημήτρη Σέμση, τον Αστέριο Πούφτη, τον Γιάννη Τσανακαλιώτη (τα μέλη του Trio OPUS I) και την Έφη Μηνακούλη, όχι μόνο με λόγια και νότες, αλλά και με έργα! Σκοπός των τεσσάρων σολίστ είναι να παρασύρουν τους μικρούς και νεαρούς ακροατές σε ένα μουσικοθεατρικό παιχνίδι υπό τη σκηνοθετική καθοδήγηση του Πάρι Μέξη.
Την επιμέλεια και παρουσίαση αυτής της κυριακάτικης συναυλίας έχει η Έφη Αβέρωφ-Μιχαηλίδου. Η έμπειρη μουσικολόγος και παιδαγωγός προλογίζει τις εκδηλώσεις της συγκεκριμένης σειράς από το 2001 επιμένοντας ιδιαίτερα στη σημασία του μουσικού παιχνιδιού και στη «συμμετοχή των ίδιων των παιδιών» και αποφεύγοντας τις «διδακτικού χαρακτήρα αποστασιοποιημένες παρουσιάσεις».
Με αφορμή το Μπαρόκ, το Μέγαρο προτείνει στο παιδικό και νεανικό κοινό, μια διασκεδαστική πρωινή περιήγηση στον κόσμο της μουσικής, την Κυριακή 5 Φεβρουαρίου (ώρα έναρξης: 11.30 πμ.) στην Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης.
Το Τrio OPUS I, –ο Δημήτρης Σέμσης στο βιολί, ο Αστέριος Πούφτης στο βιολοντσέλο και o Γιάννης Τσανακαλιώτης στο πιάνο– και η Έφη Μηνακούλη (θεόρβη) αφήνουν στο ράφι την υπερβολική σοβαρότητα που περιβάλλει συχνά την κλασική μουσική και παρουσιάζουν με πολύ χιούμορ και κέφι γνωστές αλλά και σπάνιες παρτιτούρες των Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ, Ντομένικο Σκαρλάττι, Τζουζέππε Ταρτίνι, Κλάουντιο Μοντεβέρντι και άλλων συνθετών.

Τετάρτη, 1 Φεβρουαρίου 2012

Εκπαιδευτικά προγράμματα από την Κ.Ο.Α

 Μια σημαντική πρωτοβουλία από το Σύλλογο Μουσικών Υπαλλήλων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών

Δελτίο Τύπου
Ο Σύλλογος Μουσικών Υπαλλήλων της Κρατικής Ορχήστρας Αθηνών σε συνεργασία με την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών οργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα για τα παιδιά μας και τα σχολειά τους θεωρώντας  ότι η μουσική παίζει ευεργετικό ρόλο στην διαμόρφωση της προσωπικότητας και του χαρακτήρα των παιδιών μας.
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος προσκαλούμε τα σχολεία να επισκεφτούν  δωρεάν την Κρατική Ορχήστρα Αθηνών στον χώρο δοκιμών της, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών και σε ώρα δοκιμής, προκειμένου να ζήσουν από κοντά την συναρπαστική εμπειρία της προετοιμασίας μιας συναυλίας αλλά να γνωρίσουν και πιο σπάνια όργανα.
Το σύνολο των παιδιών που μπορούν να συμμετέχουν σε αυτό το πρόγραμμα θα ήταν καλό να μην ξεπερνά τα 25 με 30 παιδιά την φορά για λόγους οικονομίας χώρου.
Επίσης θα ήταν χρήσιμο να προηγείται συνεννόηση του υπευθύνου εκπαιδευτικού μαζί μας για την προετοιμασία των παιδιών σε σχέση με τα έργα που θα παρακολουθήσουν.
Ακόμη προσφέρει την δυνατότητα παρακολούθησης συναυλιών της Κ.Ο.Α, με εισιτήριο 3 ευρώ ανά παιδί και δωρεάν είσοδο για τους συνοδούς καθηγητές. Σε αυτήν την περίπτωση μετά από συνεννόηση μπορούμε αν θέλετε να επιλέξουμε εμείς προγράμματα που θεωρούμε ότι θα είναι ελκυστικά για τα παιδιά και να σας τα υποδείξουμε με εισαγωγικά κείμενα και βιντεάκια για την προετοιμασία των παιδιών.
Τέλος υπάρχει και η δυνατότητα συναυλίας τμήματος της ορχήστρας ή συνόλου μουσικής δωματίου μουσικών της ΚΟΑ στο σχολείο σας, εφ' όσον αυτό διαθέτει τον κατάλληλο χώρο.
Πληροφορίες μπορείτε να αντλήσετε από την ιστοσελίδα του συλλόγου μας στο
http://smykoa.blogspot.com καθώς και την υπό κατασκευή σελίδα της ορχήστρας στο
www.koa.gr
Σε σχέση τώρα με τις δοκιμές που μπορούν να παρακολουθήσουν τα παιδιά (θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας) προτείνουμε δοκιμές από την προετοιμασία των παρακάτω συναυλιών (ιδανικότερες ημέρες κατά την διάρκεια της εβδομαδιαίας προετοιμασίας της ορχήστρας είναι  η Τετάρτη και  η Πέμπτη):
1. ΜΟΤΣΑΡΤ ΣΥΝ 1  (ΣΥΝΑΥΛΊΑ 8 ΜΑΡΤΊΟΥ)
ΒΟΛΦΓΚΑΝΓΚ ΑΜΑΝΤΕΟΥΣ ΜΟΤΣΑΡΤ