Τρίτη, 31 Μαΐου 2011

Η Εθνική Λυρική Σκηνή ανοίγει το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών

Με την Αγροτική Ιπποσύνη και τους Παλιάτσους, δύο εμβληματικές όπερες του ιταλικού βερισμού, ανοίγει η Εθνική Λυρική Σκηνή την αυλαία στο φετινό Φεστιβάλ Αθηνών. Μελωδίες γεμάτες ένταση, εκφραστικές αρμονίες και ατμοσφαιρική ενορχήστρωση χρωματίζουν τη σφιχτοδεμένη πλοκή, καθώς παρουσιάζονται μπροστά μας τα συναισθήματα των χαρακτήρων με τον πιο ωμό τρόπο. Η παρουσία του Γκρέιαμ Βικ, ενός από τους κορυφαίους σκηνοθέτες όπερας παγκοσμίως, εγγυάται μια συναρπαστική προσέγγιση. Σκηνικά και ενδυματολογικά την παραγωγή εμπλουτίζει ο Γιώργος Σουγλίδης, ενώ τους φωτισμούς έχει αναλάβει ο Τζουζέππε ντι Ιόριο. Τους εκλεκτούς και καταξιωμένους σολίστ από την Ελλάδα και το εξωτερικό πλαισιώνουν η Παιδική Χορωδία «Rosarte» με την Ορχήστρα και τη Χορωδία της Ε.Λ.Σ., υπό την έμπειρη μπαγκέτα του αρχιμουσικού της Λουκά Καρυτινού
Η Εθνική Λυρική Σκηνή ανοίγει το φετινό Φεστιβάλ Αθηνών
Καβαλερία Ρουστικάνα Πιέτρο Μασκάνι
Μελόδραμα σε μια πράξη, Λιμπρέτο: Τζοβάννι Ταρτζιόνι-Τοτζέττι και Γκουίντο Μενάσκι,βασισμένο στο ομώνυμο δράμα του Τζοβάννι Βέργκα

Παλιάτσοι Ρουτζέρο Λεονκαβάλλο
Δράμα με πρόλογο και δύο πράξεις,Λιμπρέτο: Ρουτζέρο Λεονκαβάλλο
αναλυτικά

Τρίτη, 24 Μαΐου 2011

Σαν σήμερα στη μουσική... 'Μποµπ Ντίλαν'

Σαν σήμερα 24 Μαϊου το 1941 γεννιέται ο αμερικανός τραγουδιστής και συνθέτης.Μπομπ Ντίλαν, καλλιτεχνικό ψευδώνυμο του Ρόμπερτ Άλεν Ζίμερμαν


Θρύλος ετών εβδοµήντα! Της Μαρίας Μαρκουλή

από ΤΑ ΝΕΑ

Σήµερα (Τρίτη 24 Μαΐου) ο Μποµπ Ντίλαν γίνεται 70 χρονών. Εβδοµήντα! Μια «παραφωνία» στην ποπ κουλτούρα, που έχει ψύχωση µε ό,τι νέο, τη στιγµή µάλιστα που τα καινούργια είδωλα της µουσικής ξεπετιούνται κιόλας από την κούνια. Και ο Μποµπ, 70άρης, παραµένει ένας διαφορετικός σταρ, που ενδιαφέρει το κοινό, που παράγει έργο και είναι κάπου εκεί έξω και µαγεύει τους φαν. Πάνταµε έναν µυστήριο δικό του τρόπο.
Ο Ρόµπερτ Σέλτον, φίλος του και βιογράφος, επανεκδίδει το «No Direction Home», συµπληρωµένο µε νέο υλικό. Είναι άλλωστε ο άνθρωπος στον οποίο ο Ντίλαν χρωστάει τα πρώτα καλά λόγια που γράφτηκαν γι’ αυτόν και εκείνος στον οποίο είχαν µιλήσει οι γονείς του».
«∆εν έφυγα από το σπίτι µου από περιέργεια να γνωρίσω καινούργια πράγµατα και να δω τι συνέβαινε αλλού. Απλά ήθελα να φύγω. Βαριόµουν και ήθελα να φύγω. Ποτέ δεν ησύχασα και δεν δέχτηκα την ανία», έλεγε ο Ντίλαν στον Σέλτον, τον άνθρωπο που τον «ανακάλυψε» και έγραψε εκείνη την περίφηµη κριτική το 1961 που τον περιέγραφε ως «το καινούργιο λαµπερό πρόσωπο της φολκ µουσικής».
«Μπορώ να µείνω ξαπλωµένος το κρεβάτι µου για τρεις ώρες και να κοιτάω το ταβάνι, αλλάαυτό δεν είναι ανία», εξηγούσε ο Ντίλαν στον Σέλτον που το 1986 υπέγραφε τη βιογραφία του.
Η µητέρα του Μπέτι έδινε την εικόνα: «∆εν ήταν ποτέ αποκοµµένος από την οικογένεια και τους φίλους, αλλά του άρεσε να ονειρεύεται, πήγαινε πάνω στο δωµάτιό του και ονειρευόταν ότι κάποια µέρα θα γινόταν πολύ διάσηµος», έλεγε η κ. Ζίµερµαν το 1966.
«Βλέπεις – έλεγε οΝτίλαν στον Σέλτον –δεν προέρχοµαι από καµία σπουδαία κοινωνία της µεσαίας τάξης των προαστίων. Εκεί που ζούσα δεν υπήρχαν προάστια. ∆εν υπήρχε η περιοχή των φτωχών και η περιοχή των πλούσιων, η σωστή πλευρά του δρόµου και η λάθος πλευρά του δρόµου. ∆εν υπάρχουν γραµµές στα µέρη µου.
Ποτέ δεν υπήρχαν. Από όσο ξέρω, εκεί που ζούσα κανείς δεν είχε κάτι που να µην έχει ο άλλος. Ολοι όσοι ήξερα είχαντα ίδια πράγµατα... Το σκέφτοµαι συχνά ότι το Χίµπινγκ δεν µε επηρέασε στο να γίνω αυτό που είµαι σήµερα» – έλεγε στον Σέλτον, λίγο πριν εκείνος επισκεφτεί το Χίµπινγκ (όπου ο 6χρονος Ντίλαν µε την οικογένεια είχαν µετακοµίσει).
Του είχε πει και κάτι άλλο. «Εχεις ποτέ µυρίσει...
γέννηση; Λοιπόν αυτόςείναι ο λόγος πουµετακινούµαι, όταν κάτι καινούργιο γεννιέται». Γι’ αυτό άλλαζε σπίτια µε το που τέλειωνετη δουλειά ενός άλµπουµ. 
Παρά την ηλικία του, παραµένει ένας διαφορετικός σταρ, που ενδιαφέρει το κοινό, παράγει έργο και είναι κάπου εκεί έξω µαγεύοντας τους φαν 
ΕΒΔΟΜΗΝΤΑ ΧΡΟΝΩΝ ΣΗΜΕΡΑ Ο ΜΠΟΜΠ ΝΤΙΛΑΝ απο" ΤΑ ΝΕΑ"
«Τον δρόµο µου εγώ τον έφτιαξα µόνος µου»

Παρασκευή, 20 Μαΐου 2011

Σαν σήμερα στη μουσική... "Ζbigniew Preisner"


Σαν σήμερα το 1955 γεννιέται ο Zbigniew Preisne.ο διάσημος πολωνός συνθέτης των ταινιών του Κισλόφσκι
                                            
«..Ο Κισλόφσκι με έμαθε την ελεθερία της έκφρασης. Το νόημα της τέχνης είναι η ελευθερία, η ελευθερία έκφρασης. Γι' αυτό πιστεύω ότι όσο και αν προσπαθήσουν κάποιοι για το αντίθετο, αργά ή γρήγορα η τέχνη θα διαδοθεί...»«..Το τεράστιο άλμα της τεχνολογίας, δεν στηρίχθηκε σε κάποιο φιλοσοφικό ή ψυχολογικό υπόβαθρο, ούτε στη τέχνη. Οι άνθρωποι έχουν λησμονήσει την ψυχή τους – δεν έχουν ούτε χρόνο ούτε χώρο να της αφιερώσουν...»
Ζμπίκνιου Πράϊσνερ
Διαβάστε περισσότερα

"Κιθάρες και μαντολίνα στη σύγχρονη Ελλάδα"

αναδημοσέυση απο το TAR
                                  Έκθεση μουσικών οργάνων, διαλέξεις, συναυλίες
ΧΟΡΗΓΟΣ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ TaR
Μια έκθεση κατασκευής μουσικών οργάνων είναι πάντα ένα καλοδεχούμενο γεγονός. Η αρχή, τουλάχιστον στην πρόσφατη ιστορία, είχε γίνει από τον Σύλλογο Φίλων Καλλιτεχνικής Οργανοποιίας πρίν από μια εικοσαετία περίπου. Πριν δυο περίπου χρόνια το Tar είχε οργανώσει μια Έκθεση κατασκευής Κλασικής Κιθάρας και εφέτος έγινε ακόμα μια έκθεση. Την έκθεση αυτή τη φορά διοργάνωσαν το «Εργαστήρι Μουσικής Αγωγής και Κατασκευής Μουσικών Οργάνων» του Τμήματος Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία (ΤΕΑΠΗ, Πανεπιστήμιο Αθηνών) σε συνεργασία με το Μουσείο Ελληνικών Λαϊκών Μουσικών Οργάνων Φοίβου Ανωγειανάκη - Κέντρο Εθνομουσικολογίας (MΕΛΜΟΚΕ). Το θέμα αυτής της χρονιάς ήταν «Κιθάρες και Μαντολίνα στη σύγχρονη Ελλάδα» και το Tar υπήρξε χορηγός επικοινωνίας.
Η έκθεση ήταν πλαισιωμένη από διαλέξεις και συναυλίες και φιλοξενήθηκε για 5 μέρες στο νεοκλασικό κτίριο του Πανεπιστημίου Αθηνών «Κωστής Παλαμάς» (Ακαδημίας 48 & Σίνα, Αθήνα) από το απόγευμα της 4ης Μαϊου μέχρι την Κυριακή το πρωί της 8ης Μαϊου.
διαβάστε περισσότερα

Τετάρτη, 18 Μαΐου 2011

"H βαθιά συναισθηματική σχέση του Μάνου Χατζιδάκι με τον Gustav Mahler"



Αναδημοσίευση απο το blog "Ιδιωτική οδός"

Η ΒΑΘΙΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΣΧΕΣΗ ΤΟΥ ΜΑΝΟΥ ΧΑΤΖΙΔΑΚΙ ΜΕ ΤΟΝ GUSTAV MAHLER
Του Παναγιώτη Αντ. Ανδριόπουλου (από το βιβλίο Τρία κείμενα για τον G. Mahler)

«Θυμάμαι δάσκαλο, καλή του ώρα, που πριν τριανταπέντε χρόνια μάς εμάθαινε τον Μάλερ: Συνθέτης γερμανός, έχων συνθέσει μακροσκελείς συμφωνίας, μη παιζομένας και μερικάς μελωδίας επιτυχείς. Με τις δύο αυτές γραμμές, μαθαίναμε για τον αγαπημένο τότε, φίλο μας Γουσταύο Μάλερ που τον είχαμε κιόλας ανακαλύψει, είχαμε διαβάσει τις συμφωνίες του όλες και τις σφυρίζαμε τα βράδυα συνθηματικά ανάμεσα σε φίλους, σαν μελωδίες αγαπημένες και προσωπικές»
1.Ο Μένης Κουμανταρέας είπε πρόσφατα για την περίοδο αυτή των νεανικών χρόνων του Μάνου Χατζιδάκι, του οποίου η όρεξη για μουσικές ακροάσεις με φίλους ήταν ανεξάντλητη: «Ο Μάνος σού ΄βαζε στο πικάπ Μάλερ, ένα όνομα εντελώς άγνωστο εκείνη την εποχή, και σε κοίταζε στα μάτια για να δει αν συγκινείσαι – όπως εκείνος – απ΄ αυτό που ακούς. Αλλιώς σε απέρριπτε»
2. Και ο Μάρκος Δραγούμης σ΄ ένα κείμενό του για τη φιλία του με τον Χατζιδάκι ομολογεί ότι από δίσκους της συλλογής του Χατζιδάκι πρωτογνωρίστηκε – ανάμεσα σε άλλα έργα – με τις συμφωνίες αρ. 2 και 8 του Μάλερ
3. Ενώ ο μεγάλος Μορίς Μπεζάρ έγραψε στον Μάνο: «Εσύ ήσουν εκείνος που με έπεισε να μεταφέρω χορευτικά το Adagietto του Μάλερ. Αυτόν τον συνθέτη και πολλούς άλλους, μου τους φανέρωσες εσύ»4.Η αγάπη και η εκτίμηση και ο απεριόριστος θαυμασμός του Χατζιδάκι για τον Μάλερ ήταν δεδομένα και αναμφισβήτητα και ο Χατζιδάκις επειδή ελκόταν από το μυστήριο και τη μαγεία της ζωής αλλά και της εποχής του Μάλερ, έφτιαξε πρώτα ένα Tango.

                                       
Ένα Tango για την Alma Mahler: « Μια σημαντική γυναίκα. Ερωμένη και σύζυγο προσωπικοτήτων...
Ανάμεσά τους ο Μάλερ και ο Καντίνσκι. Η κόρη της Μανόν πέθανε σε ηλικία 18 ετών και ενέμπνευσε τον Άλμπαν Μπέργκ να γράψει γι΄ αυτήν το περίφημο κοντσέρτο του για βιολί “στη μνήμη ενός αγγέλου”. Εδώ χρησιμοποιώ μέρη από το δεύτερο μέρος της 7ης συμφωνίας και από τα “Τραγούδια για νεκρά παιδιά” του Μάλερ, καθώς και από το κοντσέρτο για βιολί του Μπέργκ»

5. Στο εσώφυλλο του δίσκου «Οι Μύθοι μιας γυναίκας» (ένας υπέροχος και πάντοτε προς ανακάλυψιν κύκλος τραγουδιών των Χατζιδάκι - Γκάτσου με τη Νάνα Μούσχουρη σε μια πρωτόγνωρη ερμηνεία ) ο Χατζιδάκις σημειώνει για το Tango – αφιέρωμα στην Alma Mahler με τον τίτλο «Κραυγές για ενός Αγγέλου μνήμη»:

"Γκούσταβ Μάλερ " 100 χρόνια από το θανατό του


      Σαν σήμερα 18 Μαϊου 1911 πέθανε ο  Γκούσταβ Μάλερ.
      
 2011: Έτος Μάλερ -100 χρόνια απο το θανατό του

Ο Γκούσταβ Μάλερ (γερμ. Gustav Mahler, 7 Ιουλίου 1860 - 18 Μαΐου 1911) ήταν Αυστριακός συνθέτης και διευ2011: Έτος Μάλερθυντής ορχήστρας, εβραϊκής καταγωγής. Συνέθεσε κυρίως συμφωνίες και μελοποίησε τραγούδια. Ο Μάλερ έγινε ευρύτερα γνωστός εν ζωή ως ένας από τους κύριους ορχηστρικούς και μελοδραματικούς διευθυντές της εποχής του.

Έχει αναγνωριστεί ως ένας από τους σημαντικότερους σύγχρονους ύστερο - ρομαντικούς συνθέτες, αν και η μουσική του δεν έγινε ποτέ πλήρως αποδεκτή από το μουσικό καθεστώς της Βιέννης κατά τη διάρκεια της ζωής του
Βικιπαίδεια

"Εκδρομή στην Κωνσταντινούπολη "

                                                   
7 HMEΡΗ    ΕΚΔΡΟΜΗστην Κωνσταντινούπολη
(Αλεξανδρούπολη - Κωνσταντινούπολη - Ξάνθη) 

Το  ΤΡΟΦΩΝΙΟ ΩΔΕΙΟ  διοργανώνει εκδρομή  για μαθητές, γονείς
  καθηγητές του Ωδείου
ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΕΣ: 2 έως 8 Ιουλίου
ΕΔΩ το πρόγραμμα

Σάββατο, 14 Μαΐου 2011

Απεργία στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης,

Σε απεργία, ακόμη και στη διάρκεια των εξετάσεων των 500 σπουδαστών του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης, προχωρούν οι 83 καθηγητές του μοναδικού δημόσιου φορέα μουσικής εκπαίδευσης της χώρας. Την Πέμπτη πραγματοποίησαν 24ωρη απεργία ενώ εξήγγειλαν 24ωρη στις 17 Μαΐου και κυλιόμενες 48ωρες, αρχής γενομένης στις 26 και 27 Μαΐου.
Πλην των 18 μόνιμων καθηγητών, όλοι οι υπόλοιποι παραμένουν απλήρωτοι επί 8μηνο. Η επιχορήγηση, η οποία καλύπτει κατά 80% ανελαστικές δαπάνες, μειώθηκε κατά 50%. Την ίδια στιγμή υπάρχει διοικητικό κενό, καθώς παραιτήθηκαν τα 2 από τα 5 μέλη του Δ.Σ., ενώ εδώ και 9 μήνες παραμένει κενή και η θέση του διευθυντή.
Παράλληλα, σε εξέλιξη βρίσκεται ΕΔΕ του υπουργείου Πολιτισμού και Τουρισμού για τον τρόπο αξιολόγησης των καθηγητών. Οι καθηγητές κατηγορούν τη διοίκηση για αδιαλλαξία και έλλειψη εμπειρίας, που οδήγησε το ΚΩΘ σε απόλυτο τέλμα και συρρίκνωση.

Το ΚΩΘ είναι το μοναδικό κρατικό ωδείο στην Ελλάδα και η φοίτηση των σπουδαστών σ’ αυτό είναι δωρεάν.

"Η Γιορτή ξεκινάει..."


Ετοιμάσου να την ακούσεις!
Σφεντόνα, (Λ. Αλεξάνδρας 22, Αθήνα) 20/5/2011
Ώρα προσέλευσης: 20.30
Έχουμε ακόμη έναν μήνα μέχρι τις κεντρικές εκδηλώσεις της Ευρωπαϊκής Γιορτής της Μουσικής, και ήρθε η ώρα να το γιορτάσουμε!
Ο χρόνος μετράει αντίστροφα και στις λίγες πλέον εβδομάδες που έχουν μείνει για να ακουστούν στις πόλεις όλης της χώρας μελωδίες από γνωστές και άγνωστες μουσικές, η «Γιορτή» φιλοδοξεί να δώσει την εύθυμη νότα που χρειαζόμαστε, με σκοπό να γεμίσουν οι πλατείες από μουσικούς και ο κόσμος να κατακλύσει τους δρόμους. Η Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής επιστρέφει από τις 21 έως τις 23 Ιουνίου για 12η συνεχόμενη χρονιά και εμείς ετοιμαζόμαστε να την υποδεχθούμε με ένα μοναδικό γλέντι!
Στις 20 Μαΐου η Σφεντόνα θα γεμίσει με worldήχους, πολύ χορό και αστείρευτο κέφι. Η μουσική μπορεί και η ΕΓΜ για μια ακόμη χρονιά επιστρέφει με καλύτερη διάθεση από ποτέ.

Τέσσερα μουσικά σχήματα:
Βασίλης Βασιλάτος “ Ιστορίες Για Κρουστά”,
SalonumuzKlimalidir,
Ομοθυμαδόν και
Γιάλα
καταλαμβάνουν τη σκηνή της Σφεντόνας και με το δικό τους μοναδικό ύφος μας παρουσιάζουν μέσα από την μουσική, μια εικόνα τη Ελληνικής μουσικής σκηνής με σκοπό να μας ξεσηκώσουν για ξέφρενο χορό και να μας δώσουν μια πρώτη γεύση για το τι πρόκειται να ακολουθήσει στις ελληνικές πόλεις από τις 21 μέχρι τις 23 Ιουνίου.
Παράλληλα, κατά την διάρκεια της μικρής αυτής «Γιορτής», στις 20 Μαΐου, εκτός από τα παραπάνω σχήματα θα υπάρχουν και αρκετές ακόμα μουσικές εκπλήξεις, ενώ κατά την διάρκεια του eventθα παρουσιαστούν οι πόλεις που θα συμμετέχουν στην Ευρωπαϊκή Γιορτή της Μουσικής 2011, οι ημερομηνίες διεξαγωγής, τα stages, ενώ θα υπάρχει και ειδικό stand με αιτήσεις για όσους θέλουν και φέτος να συμμετέχουν στην ΕΓΜ εθελοντικά!
Πληροφορίες:www.europeanmusicday.gr

Τετάρτη, 11 Μαΐου 2011

Oι ορχήστρες κάτω απο την Ακρόπολη ...


                                                         βίντεο απο την συναυλία                            

                                           

Κυριακή, 8 Μαΐου 2011

«Στην κρίση εμείς απαντάμε με πολιτισμό»

Απόσπασμα απο την έναρξη της Συναυλίας στην είσοδο της Ακρόπολη με κεντρικό σύνθημα «στην κρίση εμείς απαντάμε με πολιτισμό» η Ομοσπονδία των εργαζομένων στο ΥΠΠΟΤ (ΠΟΕ-ΥΠΠΟΤ) και η ΠΟΣΠΕΡΤ. 8/5/2011

                                   

από «Απλήρωτοι Εργαζόμενοι».

" Καμεράτα και...Καμεράτα junior!"

Καμεράτα και...Καμεράτα junior!

Εφηβοι μουσικοί της Ορχήστρας Δωματίου Νέων των Φίλων της Μουσικής πήραν το βάπτισμα του πυρός στο Μέγαρο με την ευκαιρία των 20 ετών της Καμεράτας 
Η πρώτη συναυλία της Καμεράτα junior, της Ορχήστρας Δωματίου Νέων των Φίλων της Μουσικής δόθηκε νωρίτερα στην Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος του Μεγάρου. Το «βάπτισμα του πυρός» πήραν οι ταλαντούχοι έφηβοι μουσικοί τους οποίους διευθύνει ο βιολονίστας Δημήτρης Σέμσης, στη διάρκεια της εορταστικής εκδήλωσης που διοργάνωσε ο Σύλλογος οι Φίλοι της Μουσικής υπό την προεδρία του κ. Κωνσταντίνου Πυλαρινού με την ευκαιρία της εφετινής επετείου των 20χρονων της Καμεράτα. Η ίδρυση της Καμεράτα junior εντάσσεται στο πλαίσιο του σταθερού ενδιαφέροντος του Συλλόγου για τους νέους και την μουσική εκπαίδευση έτσι όπως εκφράζεται μέσω της συνέχειας και επέκτασης των ήδη υπαρχόντων εκπαιδευτικών προγραμμάτων αλλά και την δημιουργία νέων θεσμών.
Στην εκδήλωση που έγινε νωρίτερα πέρα από τον εισαγωγικό χαιρετισμό, τις ομιλίες και την απονομή αναμνηστικής πλακέτας σε τιμώμενους μουσικούς καθώς και πρώην και νυν στελέχη του Μέγαρου Μουσιοκής Αθηνών, προβλήθηκε ταινία αφιερωμένη στα 20χρονα της Καμεράτα η οποία θύμισε στους παρευρισκόμενους τους κυριότερους σταθμούς της πορείας της Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής.

Σάββατο, 7 Μαΐου 2011

"Κυριακή 8 ΜΑΪΟΥ 11:00 π.μ στους πρόποδες της Ακρόπολης οι ορχήστρες "ΔΙΑΔΗΛΩΝΟΥΝ" με ΜΟΥΣΙΚΗ "



Την Κυριακή 8 Μαϊου 2011 στις 11:00 το πρωί,
στους πρόποδες της Ακρόπολης Αθηνών, στον Άρειο Πάγο,
οι ορχήστρες και οι χορωδίες που ανήκουν στο Υπουργείο Πολιτισμού,προσφέρουν ένα δίωρο δωρεάν μουσικής.

Είναι η δική μας αντίδραση στην εξαθλίωση,
είναι το δικό μας όχι στις περικοπές του Πολιτισμού.
Το ΟΧΙ των εργαζομένων του Υπουργείου Πολιτισμού.

Συμμετέχουν:
ΚΡΑΤΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΑΘΗΝΩΝ,ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΛΥΡΙΚΗΣ ΣΚΗΝΗΣ,
ΕΘΝΚΗ ΣΥΜΦΩΝΙΚΗ ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΕΡΤ, ΟΡΧΗΣΤΡΑ ΣΥΓΧΡΟΝΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΕΡΤ
ΧΟΡΩΔΙΑ ΕΡΤ

Η εκδήλωση γίνεται υπο την αιγίδα των Ομοσπονδιών
των εργαζομένων στο Υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού (Π.Ο.Ε.-ΥΠ.ΠΟ.Τ)και των εργαζομένων στην ΕΡΤ (Π.Ο.Σ.Π.Ε.Ρ.Τ.).
Οι δυο Ομοσπονδίες σηκώνουν και όλο το βάρος της διοργάνωσης.
 

Στην κρίση εμείς απαντάμε με Τέχνη.
Στην κρίση εμείς απαντάμε με Πολιτισμό.
Στην κρίση εμείς απαντάμε με Μουσική.

"Πανελλαδική διαμαρτυρία μουσικών σχολείων "

Πανελλαδική διαμαρτυρία πραγματοποιήθηκε την Πέμπτη 5 Μαίου από τα Μουσικά Σχολεία της χώρας, με βασικό αίτημα την ίδρυση δημόσιου φορέα με δικό τους προϋπολογισμό και με αρμοδιότητες τη μεταφορά και τη σίτιση των μαθητών. Η μεταφορά των αρμοδιοτήτων από τις νομαρχίες στους δήμους, στο πλαίσιο του «Καλλικράτη», θεωρούν ότι προκαλεί σοβαρές δυσλειτουργίες στα μουσικά και καλλιτεχνικά σχολεία.
Μαθητές και γονείς τεσσάρων καλλιτεχνικών και ενός μουσικού σχολείου της Αττικής, συγκεντρώθηκαν στην πλατεία Συντάγματος ζητώντας την ίδρυση δημόσιου φορέα για τη μετακίνηση των μαθητών. Στη συνέχεια η Ένωση Γονέων Μουσικών και Καλλιτεχνικών Σχολείων Ελλάδος επέδωσε, κατά τη διάρκεια της συγκέντρωσης διαμαρτυρίας στο Σύνταγμα, ψήφισμα με τα αιτήματά της στο υπουργείο Εσωτερικών με αντιπροσωπεία της. Η αντιπροσωπεία της Ένωσης Γονέων, ζήτησε επίσης να οριστεί συνάντηση με τον υπουργό Εσωτερικών Γιάννη Ραγκούση.
Οι καλλικρατικοί δήμοι, εξαιτίας των οικονομικών και διοικητικών τους προβλημάτων, δεν έχουν διασφαλίσει τη δωρεάν μεταφορά και σίτιση των μαθητών, με κίνδυνο η επόμενη σχολική χρονιά να μείνει στον αέρα, ενώ η μεταφορά των σχετικών κονδυλίων από το υπουργείο Εσωτερικών προς τους δήμους δεν έχει ολοκληρωθεί.

"Μήνυμα από τους encardia"

encardia

  ΓΥΝΑΙΚΕΣ ΤΟΥ ΝΟΤΟΥ

F r a n c a   T a r a n t i n o
οι  encardia  αυτήν τη φορά μοιράζονται τη σκηνή με μία χορεύτρια που ξεχωρίζει για τη δωρικότητα και την ιδιαίτερα σεμνή της παρουσία.
Η σχέση του παλιού με το νέο και  της τέχνης με την απλότητα αποτελούν τον καμβά της προτεινόμενης παράστασης, αλλά και του σεμιναρίου που θα προηγηθεί.

Σάββατο 7 Μαΐου
Eliart, Κων/πόλεως 127 Βοτανικός, (Στάση Μετρό Κεραμεικός)
Τηλ. 2103477677
(για το σεμινάριο χορού πληροφορίες στο 6974087551)

"Οι συναυλίες στο ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ"


Έργα για πιάνο με τέσσερα χέρια των Rachmaninov-Gavrilin-Gershwin
με τις ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ &  ΣΠΥΡΙΔΑΚΗ ΧΡΙΣΤΙΝΑ



  Σάββατο 27/5/11   ώρα 21:00  
 Σύγχρονη μουσική σύνθεση
  Με αφορμή την συναυλία του στο Πυθαγόρειο Ωδείο ο πιανίστας-συνθέτης Σταύρος Λάντσιας μοιράζεται μαζί μας την “διαδικασία” αλλά και τα “εργαλεία” που χρησιμοποιεί στην μουσική του δημιουργία.
 Θα μοιράσει παρτιτούρες με παραδείγματα από τα έργα που θα παρουσιάσει στην συναυλία.
 Θα μας μιλήσει για την σημασία του αυτοσχεδιασμού, των ηχοχρωμάτων των “δρόμων” (κλίμακες-modes) και για συγκεκριμένες τεχνικές ανάπτυξης ιδεών-μοτίβων.
 Θα μας βοηθήσει να αναγνωρίζουμε αλλά και να χρησιμοποιούμε την μουσική φόρμα σαν μέσο απελευθέρωσης και όχι περιορισμού.
 Οι αρχικές του σπουδές στο κλασσικό πιάνο καθώς και οι μετ’ έπειτα jazz σπουδές στο Berklee College of Music (ενορχήστρωση-μουσική για κινηματογράφο), κάνουν τη διάλεξη αλλά και τη συναυλία ενδιαφέρουσα για μουσικούς όλων των οργάνων και μουσικών κατευθύνσεων (κλασσική-jazz-παραδοσιακή).
 Στην συναυλία συμμετέχουν:
 Γιώργος Καλούδης - Τσέλο, Κρουστά, Κρητικη Λύρα
 Ανδρέας Πολυζωγόπουλος - Τρομπέτα, Flugelhorn
 Οι συμμετέχοντες στο ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ-ΔΙΑΛΕΞΗ με το ίδιο εισιτήριο θα παρακολουθήσουν και τη συναυλία.


Σάββατο 14 /5/11  ώρα 21:00
Πέντε νέοι μουσικοί ερμηνεύουν έργα κλασικής,jazz  και κινηματογραφικής μουσικής σε μια βραδιά αφιερωμένη στον γλυκό ήχο των χάλκινων πνευστών.
Ανδρέας Νικολούζος(τρομπέτα), Γεώργιος Καλογιάννης(τρομπέτα), Βαγγέλης Βαβυλουσάκης (κόρνο), Ανδρέας Κολποδίνος (τρομπόνι), Μενέλαος Μωραΐτης (τούμπα).
Φιλική συμμετοχή Μόρφη-Μέτζου Ασημίνα(τραγούδι) και Νίκος Ρουσάκης (τραγούδι).
Μουσική διεύθυνση, επιμέλεια προγράμματος Αντώνης Καρατζίκης.


 Duende
 Παρασκευή 3 Ιουνίου 2011  ώρα 21:00
  Μια ιδιαίτερη μουσική συνάντηση, όπου η σαγηνευτική φωνή της Ελένης Πέτα και το κιθαριστικό ταπεραμέντο του Παναγιώτη Μάργαρη ενώνονται και ταξιδεύουν σε προορισμούς γοητευτικούς, γεμάτους πολυποίκιλα φωνητικά και καθαριστικά ηχοχρώματα …
  Τραγούδια της Πορτογαλίας, της Ισπανίας, της Γαλλίας συναντούν διαχρονικά κομμάτια της ελληνική τραγουδοποΐίας αλλά και της ξένης ροκ σκηνής, δημιουργώντας ένα μοναδικό, γεμάτο εκπλήξεις μουσικό τοπίο

 
ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ
ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ-ΔΙΑΛΕΞΗ  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27.5.2011 ώρα 19:00
ΣΥΝΑΥΛΙΑ  ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 27.5.2011 ώρα 21:00
Λ. Λ. Μαραθώνος 43 Άνοιξη Αττικής
ibfo@comm.com.gr
κρατήσεις στο t2108143260 f2108143262