Σάββατο, 30 Απριλίου 2011

"Ο Δάσκαλός μας Δημήτρης Φάμπας "


Ο Σύλλογος Φίλων της Κιθάρας «Δημήτρης Φάμπας» και το Μουσείο Μπενάκη σας προσκαλούν σε ένα μουσικό αφιέρωμα στον Κορυφαίο Έλληνα κιθαρίστα συνθέτη Δημήτρη Φάμπα, με αφορμή την συμπλήρωση 15 χρόνων από το θάνατό του
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 13 ΜΑΙΟΥ 2011, ώρα 8.30μμ
Αμφιθέατρο Μουσείου Μπενάκη, Κτίριο Οδού Πειραιώς, Πειραιώς 138 και Ανδρονίκου
Παίρνουν μέρος οι κιθαρίστες : Eύα Φάμπα, Γιώργος Μαυροειδής, Δημήτρης Κασφίκης, Άγγελος Αγκυρανόπουλος, Κώστας Τσερεγκώφ, η μικρή Τζένη Κωνσταντινίδου και η ηθοποιός Ηλέκτρα Καπετανάκη
Μέσα από το πρόγραμμα της συναυλίας προσπαθούμε να παρουσιάσουμε την ταλαντούχα προσωπικότητα του σπουδαίου αυτού καλλιτέχνη με την μουσική του για μία και δύο κιθάρες, τη μουσική του για παιδιά, τα τραγούδια του αλλά και τις συνεργασίες του με τους Μεγάλους
Μάνο Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη και Τάσο Λειβαδίτη.
Να δώσουμε την ευκαιρία στους νεώτερους να γνωρίσουν και στους παλαιότερους να θυμηθούν την ζηλευτή τέχνη του Δημήτρη Φάμπα που υπήρξε ο στυλοβάτης της Ελληνικής κιθαριστικής τέχνης.

Πέμπτη, 28 Απριλίου 2011

"Η Καμεράτα συναντά τον Αρτούρο Σαντοβάλ"

Ενας από τους ζωντανούς θρύλους της λάτιν τζαζ σκηνής, ο διάσημος κουβανός τρομπετίστας Αρτούρο Σαντοβάλ κάτοχος, μεταξύ πολλών άλλων, πέντε βραβείων Grammy, έρχεται στην Αθήνα για μια συναυλία στο Μέγαρο στις 7 Μαϊου (Αίθουσα Χρήστος Λαμπράκης, στις 20.30). Θα εμφανιστεί από κοινού μ΄έναν επίσης κορυφαίο εκπρόσωπο της σύγχρονης τζαζ, τον αμερικανό σαξοφωνίστα Τσίκο Φρίμαν- ο οποίος, ας σημειωθεί, τα τελευταία τρία χρόνια ζει μόνιμα στη Θεσσαλονίκη- και με τη συνοδεία της «δικής μας» Καμεράτα υπό τον Αλέξανδρο Μυράτ.

                                       

Τετάρτη, 27 Απριλίου 2011

"H μουσική μας βγάζει τον καλό μας εαυτό"


Της Βάννας Μαρκετάκη
Οποιοδήποτε είδος μουσικής κι αν ακούμε, φαίνεται πως παίζει πρωταρχικό ρόλο στη ζωή μας, και μάλιστα συσχετίζεται με την έκφραση των πιο θετικών μας συναισθημάτων. Σε αυτό το συμπέρασμα κατέληξε μια νέα σουηδική μελέτη με τη συμμετοχή 32 φοιτητών 20 έως 31 ετών, των οποίων τα συναισθήματα «ανιχνεύτηκαν» κατά τη διάρκεια μιας ημέρας με τη βοήθεια ενός κομπιούτερ χειρός. Το κομπιούτερ ήταν προγραμματισμένο να παράγει σε επτά άτακτα διαστήματα ένα ηχητικό σήμα στου οποίου το άκουσμα οι φοιτητές έπρεπε να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο. Στο 37% των περιπτώσεων το σήμα συνέπεσε με τη στιγμή που ο συμμετέχων άκουγε μουσική. Στο 64% αυτών των περιπτώσεων οι φοιτητές ανέφεραν συναισθήματα ευφορίας, αγαλλίασης ή νοσταλγίας. Αντιθέτως, συναισθήματα θυμού, άγχους και αδιαφορίας αναφέρθηκαν τις περισσότερες φορές όταν ο ηχητικός τόνος δεν συνέπιπτε με μουσικό άκουσμα. Στη μελέτη συνυπολογίστηκαν και άλλοι παράγοντες που θα μπορούσαν να επηρεάσουν το συναίσθημα, όπως η προσωπικότητα των συμμετεχόντων ή η περίσταση στην οποία βρίσκονταν τη δεδομένη στιγμή. Ο ενθουσιασμός, η ευχαρίστηση και ο θυμός ήταν πιο πιθανόν να καταγραφούν σε κοινωνικές παρά σε μοναχικές στιγμές ενώ η νοσταλγία, η μελαγχολία και η ηρεμία κυρίως όταν οι συμμετέχοντες ήταν μόνοι. Με αυτά τα δεδομένα η έρευνα έδειξε πως η συναισθηματική «απάντηση» στα μουσικά ακούσματα εξαρτάται από πολυσύνθετους παράγοντες μεταξύ του ακροατή, της μουσικής και της κατάστασης.

Κυριακή, 17 Απριλίου 2011

Φωτογραφίες (2) απο τη Συναυλία - Αφιέρωμα στο ποιητή των τραγουδιών Νίκο Γκάτσο



Περισσότερες φωτογραφίες

Φωτογραφίες (1) απο τη Συναυλία - Αφιέρωμα στο ποιητή των τραγουδιών Νίκο Γκάτσο




περισσότερες φωτογραφίες

Γράμμα στον κύριο Νίκο Γκάτσο



              Βίντεο για τη συναυλία - αφιέρωμα του Τροφώνιου Ωδείου στον ποιητή των τραγουδιών, Νίκο Γκάτσο, για τα 100 χρόνια από τη γέννησή του

Σάββατο, 16 Απριλίου 2011

Ο ποιητής των τραγουδιών

Σήμερα  η γενική συναυλία όλων των μαθητών του  Ωδείου μας  που είναι αφιερωμένη στον ποιητή  τραγουδιών ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ
100 χρόνια από τη γέννηση του Νίκου Γκάτσου
Σάββατο 16 Απριλίου 2011 ώρα 7.30 μ.μ. ,
Αίθουσα: «Άργύρη & Ιωάννας Κορτέση - Εστίας Μητέρας» Λιβαδειά

Τρίτη, 12 Απριλίου 2011

Για τον Νίκο Γκάτσο

Ο έρωτας κι ο θάνατος « παντοτινοί σύντροφοι»  βασιλεύουν στον  κόσμο
  των τραγουδιών του Γκάτσου, σαν να ορίζουν τη μοίρα αθώων ηρώων που τους 
 φανταζόμαστε, τους συμπαθούμε και   συμπάσχουμε μαζί τους, παρόλο που
 η ιστορία ή ο μύθος τους μας δίνεται ελλειπτικά. Γιατί έχουμε  να κάνουμε με στίχους
 άκρως ποιητικούς, που, ακόμα κι όταν υποτάχτηκαν  στη μελωδία και στην τυραννία της ρίμας, 
 δεν άγγιξαν ποτέ τη χυδαιότητα μιας επικαιρικής κατασκευής
      Μαρία Ρόζα Καρακάουσι    Διδάκτωρ Ελληνικής και Λατινικής Φιλολογίας
      Πανεπιστήμιο του Παλέρμο

Πέμπτη, 7 Απριλίου 2011

"ΣΥΝΑΥΛΙΑ– ΑΦΙΕΡΩΜΑ στο ποιητή των τραγουδιών ΝΙΚΟ ΓΚΑΤΣΟ"


100 χρόνια από τη γέννηση του Νίκου Γκάτσου

ΣΥΝΑΥΛΙΑ – ΑΦΙΕΡΩΜΑ στο ποιητή των τραγουδιών
Σάββατο 16 Απριλίου 2011 ώρα 7.30 μ.μ. , 
Αίθουσα: «Άργύρη & Ιωάννας Κορτέση - Εστίας Μητέρας» Λιβαδειά

Το Τροφώνιο Ωδείο αφιερώνει την γενική  συναυλία του στον  κορυφαίο ποιητή και στιχουργό  Νίκο Γκάτσο  με αφορμή τη συμπλήρωση των 100 χρόνων από τη γέννησή του. Οι μαθητές, οι καθηγητές και η χορωδία του Ωδείου  θα παρουσιάσουν ένα απάνθισμα των τραγουδιών του , μελοποιημένων από τους Μ. Χατζιδάκι, Μ. Θεοδωράκη, Σ. Ξαρχάκο, Δ. Μούτση, Γ. Χατζηνάσιο. Για τη ζωή και το έργο  του ποιητή θα μιλήσει η φιλόλογος Βάσω Κατσικογιάννη.

Λίγα λόγια για τον Νίκο Γκάτσο
Ο Νίκος Γκάτσος  σφράγισε με τους στίχους του το έντεχνο ελληνικό τραγούδι από τη δεκαετία του 1950 ως εκείνη του 1980, κομίζοντας σε αυτό τον υπερρεαλιστικό λόγο αλλά και συνδυάζοντας τον με τη δημοτική παράδοση. Η πνευματική κληρονομιά του Νίκου Γκάτσου παραμένει ζωντανή μέσα από την ποίησή του, που ενέπνευσε τους μεγάλους μας συνθέτες
Γεννημένος το 1911 στην Ασέα Αρκαδίας  ήταν ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του '30 γνωστός στους φιλολογικούς κύκλους των Αθηνών, συμμετέχοντας στα λογοτεχνικά καφενεία της εποχής. Εκεί έγινε κοινωνός του ρεύματος του υπερρεαλισμού και μέλος της συντροφιάς των κυριοτέρων εν Ελλάδι εκπροσώπων του. Η συναναστροφή αυτή θα οδηγήσει στο κορυφαίο ποιητικό του έργο, την «Αμοργό». Η συγγραφή άρχισε ένα βράδυ στο σπίτι του Γκάτσου, παρουσία του Οδυσσέα Ελύτη, σαν ένα «παιχνίδι υπερρεαλιστικής μίμησης» για να εξελιχθεί σε ένα από τα σημαντικότερα κείμενα του σύγχρονου ελληνικού υπερρεαλισμού. Η ποιητική αυτή σύνθεση κυκλοφόρησε το 1943 σε 308 αντίτυπα, ως σήμερα όμως έχει ξεπεράσει τις 40.000 αντίτυπα σε πωλήσεις.
Από τις αρχές της δεκαετίας του '50 ως τα τέλη του '80 ο Νίκος Γκάτσος δημοσιοποίησε περίπου 350 στίχους του σε τραγούδια των Μάνου Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Σταύρου Ξαρχάκου, Δήμου Μούτση, Χριστόδουλου Χάλαρη, Γιώργου Χατζηνάσιου, Λουκιανού Κηλαηδόνη. Με τον Χατζιδάκι υπήρχε μια διαρκής σχέση που μέσα σε περίπου 45 χρόνια γέννησε 10 κύκλους τραγουδιών και πολλά σκόρπια τραγούδια. «Ο Ματωμένος Γάμος» έφερε τη «Μυθολογία». ‘Η Επιστροφή’ έφερε την «Αθανασία’ και «Τα παράλογα». Και ο κύκλος έκλεισε με τους «Μύθους μιας γυναίκας» και τους «Αντικατοπτρισμούς».
Με τους άλλους συνθέτες υπήρξαν περισσότερο "εποχικές" οι συνεργασίες. Με τον Θεοδωράκη έγραψαν κάποια χαρακτηριστικά τραγούδια των χρόνων του '60. Τότε άρχισε και η συνεργασία με τον Ξαρχάκο, ωστόσο τα χρόνια του '70 και του '80 έφεραν εξίσου δυναμικά αποτελέσματα.
 Με τον Μούτση και τον Κηλαηδόνη η στιχουργική του Γκάτσου συνδέθηκε και υπηρέτησε την πρώτη περίοδο της δημιουργίας τους. Το 1975  συνεργάστηκε με τον Χ. Χάλαρη και με τον Γ. Χατζηνάσιο το 1985.
περισσότερα ΕΔΩ

Πώς οι Έλληνες συνθέτες πρωτοπορούν και … προκαλούν! 36 παρτιτούρες για όλους

απο το TAR
Η εν λόγω διακεκριμένη έκδοση σε επιμέλεια του συνθέτη και εκπαιδευτικού Μιχάλη Κεφάλα (ο επιμελητής είναι γνωστός και από άλλα παρόμοια μουσικού - εκπαιδευτικού κυρίως χαρακτήρα συγγράμματα) ελκύει άμεσα το ενδιαφέρον για το κίνητρο, τον στόχο και τους αποδέκτες στους οποίους απευθύνεται.Πρόκειται για ένα συγκεντρωμένο εκπαιδευτικό υλικό γραμμένο αποκλειστικά από έλληνες συνθέτες και απευθυνόμενο τόσο σε μαθητές της μουσικής με ειδικές ανάγκες – ή ορθότερα με ειδικά χαρίσματα – όσο και σε εκπαιδευτικούς που διεξάγουν το λειτούργημά τους σε αντίστοιχους τομείς της εκπαίδευσης.Είναι η πρώτη φορά που έλληνες συνθέτες προσπαθούν να καλύψουν τις μουσικές εκπαιδευτικές ανάγκες των ΑμεΑ (Άτομα με Αναπηρίες). Το βιβλίο ολοκληρώθηκε με την χρηματοδότηση του Πνευματικού Κέντρου του Δήμου Υμηττού, της εκδοτικής εταιρείας ΕΛΙΞ και του Μουσικού Οίκου «Παπαγρηγορίου-Νάκα», είναι δίγλωσσο (ελληνικά-αγγλικά) και συνοδεύεται από cd, ενώ σύντομα προγραμματίζεται η έκδοση ενός ξεχωριστού τεύχους σε γραφή Braille που θα απευθύνεται ειδικά σε άτομα με προβλήματα όρασης. Το όλο project ξεκίνησε πριν από ένα περίπου χρόνο, όταν η 9μελής καλλιτεχνική-επιστημονική επιτροπή που συναπαρτίζουν οι: Χριστιάνα Αδαμοπούλου, Θόδωρος Αντωνίου, Αθανάσιος Δρίτσας, Πελίνα Ευαγγέλου, Λευκοθέα Καρτασίδου, Γιάννης Σπετσιώτης, Μαρία Φιλιάνου και Ντόρα Ψαλτοπούλου-Καμίνη, με πρόεδρο και μέλος τον Μιχάλη Κεφάλα προκήρυξε με πανελλήνια πρόσκληση ενδιαφέροντος-διαγωνισμό για τη δημιουργία μουσικού εκπαιδευτικού ρεπερτορίου για ΑμεΑ. 14 συνθέτες επιλέχθηκαν ανάμεσα στα υποψήφια έργα, ανάμεσά τους και συνθέτες οι ίδιοι με ειδικές ανάγκες. Οι δημιουργοί αυτοί είναι οι: Μαρίζα Βαμβουκλή, Γιώργος Δαραβέλης, Φραγκούλης Καραγιαννόπουλος, Μπάμπης Καρράς, Έφη Μαρκουλάκη, Δημήτρης Μπούκας, Βαγγέλης Μπουντούνης, Απόστολος Ντάρλας, Αλεξάνδρα Περιστεράκη, Ευαγγελία Σερέτη, Ελένη Σκάρκου, Γεράσιμος Τριανταφύλλου, Βασιλική Φιλιππαίου και Νίκος Χατζηελευθερίου, οι οποίοι κινούνται ανάμεσα στη σύνθεση για πιάνο, κιθάρα, την μουσική δωματίου, αλλά και τα μικρά ορχηστρικά σύνολα εκπαιδευτικού πάντα χαρακτήρα.Όπως αναφέρεται στο δελτίο τύπου από την καλλιτεχνική επιτροπή: «Θεωρούμε πολύτιμο τον συντονισμό των συνθετών με τους ειδικούς παιδαγωγούς, την γονιμοποίηση του έργου τους με ιδέες από τον χώρο της μουσικής ψυχολογίας, της μουσικοθεραπείας και της ανθρωπολογίας της εκπαίδευσης και, τελικά, την ευαισθητοποίησή τους απέναντι στις ιδιαιτερότητες και την οπτική μιας σημαντικής κοινωνικής ομάδας».
  Διαβάστε περισσότερα 

Τραγούδια Πορτογαλίας, Ισπανίας,Γαλλίας απο το Duende στο Πυθαγόρειο Ωδείο


ΣΑΒΒΑΤΟ 9 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010  ώρα 21:00 

  Μια ιδιαίτερη μουσική συνάντηση, όπου η σαγηνευτική φωνή της Ελένης Πέτα και το κιθαριστικό ταπεραμέντο του Παναγιώτη Μάργαρη ενώνονται και ταξιδεύουν σε προορισμούς γοητευτικούς, γεμάτους πολυποίκιλα φωνητικά και καθαριστικά ηχοχρώματα …
  Τραγούδια της Πορτογαλίας, της Ισπανίας, της Γαλλίας συναντούν διαχρονικά κομμάτια της ελληνική τραγουδοποΐίας αλλά και της ξένης ροκ σκηνής, δημιουργώντας ένα μοναδικό, γεμάτο εκπλήξεις μουσικό τοπίο

ΠΥΘΑΓΟΡΕΙΟ ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ
Λ.Λ.Μαραθώνος 43 Άνοιξη 14569
Αγορά Εισιτηρίου
Θέσεις ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟΥ

Δευτέρα, 4 Απριλίου 2011

Χρήστου Τσιαμούλη: "Αριθμητικό Τροπικό Σύστημα της Ελληνικής Μουσικής"

Τα ανώνυμα λαϊκά-αστικά τραγούδια και οι ελληνικοί χοροί αποτελούν εθνική μας κληρονομιά, η οποία διεσώθη μέχρι την εποχή μας μέσα από λαϊκούς δημιουργούς και εκτελεστές.
Η μουσική αυτή παράδοση είναι η μαρτυρία ενός ζωντανού νεοελληνικού πολιτισμού, που συνεχίζει να συγκινεί και να μεταδίδεται σε κάθε νέα γενιά μουσικών, που την ανακαλύπτει ξανά, με τον δικό της ξεχωριστό τρόπο.
Είναι γνωστό πως λαός χωρίς γραπτή γλώσσα και γνώση της ιστορίας του χάνει τα χαρακτηριστικά του και λησμονιέται στο πέρασμα του χρόνου.
Η στροφή της νέας γενιάς στη μελέτη της παραδοσιακής μουσικής επιβάλλει την άμεση καταγραφή τού τόσο πλούσιου και ποικιλόμορφου μουσικού υλικού, τη θεωρητική συστηματοποίηση και τη μετάδοση της μουσικής αυτής τέχνης στις επόμενες γενιές.
Η μουσική πολυγλωσσία που υφίστανται οι μαθητές κατά τη διδασκαλία, ελλείψει κατάλληλου θεωρητικού εγχειριδίου, οδήγησε στη σκέψη δημιουργίας ενός Αριθμητικού συστήματος που να γεφυρώνει τις δύο μεγαλύτερες παραδόσεις της τροπικής μουσικής:
των εκκλησιαστικών Ήχων και των ανατολικών Μακάμ.
Πηγή: ΤΑR
Παρουσίαση του βιβλίου στον ΙΑΝΟ Εδώ

Σάββατο, 2 Απριλίου 2011

Διάλεξη και συναυλία από την κιθαρίστρια Εύα Φάμπα


Ναι η κιθάρα είναι ένα όργανο πολυαγαπημένο. Μικροί και μεγάλοι θέλουν να μάθουν να παίζουν και να δημιουργούν μουσικά κομμάτια χτυπώντας τις έξι χορδές της. Πως όμως θα προσεγγίσουν το όργανο αυτό σε βάθος;
 Πως θα καταφέρουν να ανοίξουν την πόρτα σε έναν άλλο μουσικό κόσμο όχι και τόσο γνωστό, τον πλούσιο κόσμο της μουσικής γραμμένης για κιθάρα; Και εστιάζοντας στην παιδική ηλικία, τι κομμάτια, τι μουσικό υλικό υπάρχει γραμμένο για παιδιά που μαθαίνουν κιθάρα; Είτε ακόμα και για μεγάλα παιδιά με μουσικές ευαισθησίες;Σε αυτό το ευαίσθητο θέμα που έχει να κάνει με "κιθαρίστες" μικρής ηλικίας και την μουσική τους εκπαίδευση επέλεξε να αναφερθεί η κιθαρίστρια Εύα Φάμπα στην διάλεξή της τo Σάββατο 2 Απρίλη, ώρα 12.30μμ στον ΙΑΝΟ (Σταδίου 24)
Μουσική για κιθάρα, γραμμένη για παιδιά. Δημήτρης Φάμπας, Jorge Cardoso, Nikita KoshkinΤο θέμα αυτό γίνεται πολύ ενδιαφέρον μέσα από τις μουσικές τριών συνθετών του Έλληνα Δημήτρη Φάμπα, του Ρώσου Nikita Koshkin και του Αργεντινού Jorge Cardoso, δηλαδή τις "μελωδίες" του πρώτου, τους "μασκαράδες" του δεύτερου και τις "σουίτες για παιδιά" του τρίτου ειδικά γραμμένες για τα παιδιά που μαθαίνουν κιθάρα.

Eνα νέο ρεπερτόριο για την κιθάρα ειδικά γραμμένο για παιδιά.

Την διάλεξη θα ακολουθήσει συναυλία όπου μια ομάδα μικρών και ταλαντούχων κιθαριστών, μαθητών της Εύας Φάμπα θα παίξει έργα των συνθετών Δημήτρη Φάμπα, Jorge Cardoso, Nikita Koshkin και Εύας Φάμπα.
Η Εύα Φάμπα είναι μια γνωστή και καταξιωμένη κιθαρίστρια. Παράλληλα με την καριέρα της ως ερμηνεύτριας του οργάνου συνθέτει, εκδίδει και επιμελείται μουσικών εκδόσεων και διδάσκει την τέχνη της κιθάρας σε ωδεία αλλά και σε σεμινάρια σε διεθνή φεστιβάλ και πανεπιστήμια.Περισσότερα στην ιστοσελίδα της www.evafampas.gr

guitarjournal   http://www.musicheaven.gr/html/