Κυριακή, 27 Φεβρουαρίου 2011

«ΤΡΙΑ ΣΥΝ ΕΝΑ …ΧΡΕΗ!!!» Μια διαφορετική συναυλία από μια διαφορετική ορχήστρα.

αναδημοσίευση απο το ΤΑR
Πολύς ο λόγος τον τελευταίο καιρό για κάθε είδους χρέη. Χρέη κρατικά, χρέη ατομικά, χρέη οικογενειακά, μα πάντα οικονομικά! Μόνο για το ηθικό χρέος δε γίνεται πια λόγος. Πολύς επίσης ο λόγος για επικείμενη πτώχευση που πλησιάζει αδυσώπητα σε κάθε επίπεδο. Μονάχα για την πνευματική πτώχευση δεν γίνεται λόγος πια, καθώς απ’ ότι φαίνεται βρισκόμαστε ήδη από καιρό κοιμώμενοι στις ανοιχτές αγκάλες της.
Ως τώρα γνωρίζαμε ορχήστρες που σαν εταιρίες, σαν οργανισμοί που μετέχουν της παραγωγικής διαδικασίας βασίζονταν σε επιχορηγήσεις ή συνδρομές των τακτικών εραστών της μουσικής τέχνης. Να όμως, που τα πράγματα δεν έχουν μόνο μία διάσταση. Ο τίτλος μιας διαφορετικής συναυλίας: «Τρία συν ένα …χρέη!!!» στάθηκε αφορμή για την παρουσίαση της άλλης αυτής διάστασης, αλλά και για τη συνέντευξη που ακολουθεί.
Η Αθηναϊκή Συμφωνική Ορχήστρα Νέων ή αλλιώς ΑΣΟΝ προγραμματίζει για την Κυριακή 13 Μαρτίου, στις 12:00 το μεσημέρι, στην Aula της Φιλοσοφικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών μια συναυλία γεμάτη …χρέη! Χρέη όμως όχι οικονομικά, ούτε υλικά, αλλά μονάχα ηθικά και συνειδησιακά.

Παρασκευή, 25 Φεβρουαρίου 2011

Χάνσελ και Γκρέτελ

                           
 Το  ΜΟΥΣΙΚΟ ΘΕΑΤΡΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ ΗΜΙ-ολον σε μουσική διδασκαλία της Άννας Μουζάκη παρουσιάζει την όπερα  Hänsel und Gretel  του Ε .HUMPERDINCK  στις 3 και 4 Μαρτίου στο Athenaeum ώρα 20.30 μμ
    Ε .HUMPERDINCK  Hänsel und Gretel
Λιμπρέτο: ADELHEID WETTE
Μετάφραση: ΝΙΚΟΣ ΔΕΛΗΒΟΡΙΑΣ
...Mουσική διεύθυνση-διδασκαλία: ANAΣTAΣIOΣ ΣΥΜΕΩΝΙΔΗΣ
Σκηνοθεσία : ΣTEΛΛA KΩNΣTANTATOY
Σκηνογραφία: ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ ΚΑΠΑΓΙΑΝΝΙΔΗ, ΕΡΗ ΤΡΙΑΝΤΑΦΥΛΛΟΥ
Διδασκαλία χορωδίας: ΑNNA ΜΟΥΖΑΚΗ
Πιάνο: ΙΩΑΝΝΑ ΙΣΜΥΡΙΔΗ
Διανομή
ΧΕΝΣΕΛ: Bασιλική Eξαρχάκου
ΓΚΡΕΤΕΛ : Δανάη Kοντόρα
ΜΑΓΙΣΣΑ : Mατίνα Bελιμαχίτη
ΜΗΤΕΡΑ: Εβίτα Πετράκη
ΠΑΤΕΡΑΣ : Νίκος Ζιάζιαρης
ΣΚΟΝΑΝΘΡΩΠΟΣ : Έλλη Ζιάζιαρη
ΔΡΟΣΟΑΝΘΡΩΠΑΚΙ: Γωγώ Μπαλαμπίνη
ΒΟΥΒΟ ΠΡΟΣΩΠΟ: Βασίλης Ασημακόπουλος
Χορωδία
Εβελίνα Αναστασίου, Ελένη Kατσίβελου , Γωγώ Μπαλαμπίνη, Bασιλεία Παπαρήγα,
και οι μαθήτριες του εκπαιδευτικού ομίλου Stagecoach:
Βάσια Αντώναρου, Νάσια Γιαπανά, Ρεγγίνα Μακρή, Πέγκυ Μητσοπούλου, Κατερίνα Ξυνογαλά, Δημητρία Τριανταφύλλη, Ευγενία Φραγκούλη, Γιοβάννα Χαλκιοπούλου

Μετά το κόψιμο της επιχορήγησης, συρρίκνωση;

Η πολιτική της απαξίωσης και αναλγησίας απέναντι στους ελάχιστους ελληνικούς μουσικούς φορείς κορυφώνεται από την κυβέρνηση.
Στο «στόχαστρό» της τώρα βρίσκεται το ορχηστρικό όραμα του Μάνου Χατζιδάκι. Ενώ το κράτος δίνει νέα «χείρα βοηθείας» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών καταβάλλοντας 2,6 εκατ. ευρώ για δάνειό του στην Εθνική Τράπεζα, αποφάσισε τη διακοπή της ετήσιας επιχορήγησης στην Ορχήστρα των Χρωμάτων! Και αυτό, παρά την υποχρέωσή του που ορίζει ο σχετικός νόμος (2273/1994), που κατέστησε την Ορχήστρα αυτοτελές ΝΠΙΔ, εποπτευόμενο από τον υπουργό Πολιτισμού και επιχορηγούμενο από το ελληνικό Δημόσιο για την κάλυψη των λειτουργικών δαπανών, καθώς και για τον ετήσιο προϋπολογισμό των δραστηριοτήτων της. Η ετήσια επιχορήγηση του ΥΠΠΟ-Τ είναι προϋπόθεση για την επιβίωση και συνέχιση του σημαντικού έργου της Ορχήστρας. Η κατάργησή της επιβουλεύεται όχι μόνο το μέλλον, αλλά και το παρόν της.

Πέμπτη, 24 Φεβρουαρίου 2011

Ο Alain Lefevre στις "Κακές παρέες"

Σήμερα  Πέμπτη, 24 Φεβρουαρίου 2011, στις 19:00 ο διάσημος Καναδός πιανίστας Alain Lefevre θα βρίσκεται στη σκηνή του ιδρύματος «Μιχάλης Κακογιάννης» (Πειραιώς 206).
 Αυτή τη φορά ο Alain Lefevre θα παρουσιάσει ένα έργο ζωής, που τον απασχόλησε τα τελευταία 25 χρόνια. Πρόκειται για την αναβίωση της ξεχασμένης μουσικής του Andre Mathieu (1929-1968), στην οποία ο καλλιτέχνης αφιερώθηκε με επιμονή και μεθοδικότητα. Από αυτή του την ενασχόληση προέκυψε το βασικό υλικό για την ταινία «Child Prodigy» του Luc Dionne. Το φιλμ αφηγείται τη ζωή του Andre Mathieu, που χαρακτηρίστηκε ως ιδιοφυΐα της μουσικής ενώ δεν ήταν λίγοι αυτοί που τον αποκαλούσαν «μικρό Καναδό Μότσαρτ».
Στην ταινία ο Alain Lefevre υπογράφει τη μουσική επιμέλεια, αλλά ερμηνεύει και τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Στις συναυλίες θα ακουστούν οι μουσικές που ντύνουν την ταινία.

Τετάρτη, 23 Φεβρουαρίου 2011

Μουσικής θάλασσα τεταραγμένη...


Της Έφης Αγραφιώτη (TAR)

Στέκουμε αποσβολωμένοι, έκπληκτοι. Πονάμε για την καταλυτική δύναμη των οικονομικών κατολισθήσεων. Οσο κι αν μας παρηγορεί η διαπίστωση ότι είμαστε μέρος ενός «πανευρωπαϊκού προβλήματος» εν τούτοις γνωρίζουμε ότι δεν πρόκειται γι’ αυτό ακριβώς.
Ας επικεντρωθούμε λοιπόν σε μια ουσιαστική λεπτομέρεια για τον μουσικό χώρο: Ο περιορισμός, λόγω κρίσης, από το ΥΠΠΟ, οικονομικής στήριξης, σε καλλιτεχνικά δρώμενα και προγράμματα φαίνεται αυτονόητη ενέργεια, αλλά και αυτό ακόμα έχει δύο όψεις: για τα λιγότερο σημαντικά (επιχορηγούμενα μέχρι τούδε, αλλά ο Θεός ξέρει γιατί) θα το δικαιολογήσουμε εύκολα: τέλος στις παρέες των υπουργών και των συμβούλων, είναι ευκαιρία να γκρεμίσουμε την «ύποπτη» πλευρά των επιχορηγήσεων, να ξαναχτίσουμε το οικοδόμημα υγιώς. Δεν είναι μόνον αυτό όμως.

«Δωράκι» του Δημοσίου στο Μέγαρο Μουσικής


Στις διατάξεις του νέου φορολογικού νομοσχεδίου περιλαμβάνεται και η αποπληρωμή από το Δημόσιο, του δανείου που είχε πάρει ο Οργανισμός του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών το 2007, αξίας 95 εκατ. ευρώ για να «ολοκληρώσει τις κτιριακές του εγκαταστάσεις».
Το Δημόσιο είχε εγγυηθεί για αυτό το δάνειο και πλέον στον καινούριο νόμο σημειώνει πως αναλαμβάνει την υποχρέωση πληρωμής των δόσεων του χωρίς να έχει μελλοντικά απαιτήσεις από τον ΟΜΜΑ. Πρόκειται για δάνειο 25 χρόνων με εξαμηνιαίες δόσεις, αξίας 95 εκατ. ευρώ και περίοδος χάριτος έξι χρόνων για το κεφάλαιο.
Όπως αναφέρει η αιτιολογική έκθεση του νόμου, το δάνειο θα πληρώνεται από το Δημόσιο "Προς αποφυγή εμπλοκών που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη λειτουργία της δανειακής συμβάσεως αλλά και τις δραστηριότητες του ΟΜΜΑ, και ενόψει επίσης των δυσχερειών που συνδέονται με την ενεργοποίηση κάθε φορά της εγγυήσεως του Ελληνικού Δημοσίου".
Ο Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα του, είναι μη κερδοσκοπικός οργανισμός και διοικείται από συμβούλιο του οποίου τα μισά μέλη διορίζονται από το υπουργείο Πολιτισμού και Τουρισμού και τα άλλα μισά από τον Σύλλογο ''Οι Φίλοι της Μουσικής''.
Πηγή:Ελευθεροτυπία

Δευτέρα, 14 Φεβρουαρίου 2011

«Ταξίδι στην Αναγέννηση & στο Μπαρόκ με όχημα την κιθάρα»

ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ
 Σας  προσκαλούμε σε ένα«Ταξίδι στην  Αναγέννηση & στο Μπαρόκ με όχημα 
την κιθάρα»
 Οδηγοί οι μαθητές και οι καθηγητές του τμήματος κλασσικής  κιθάρας του Ωδείου
   
            Σάββατο 19 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 7.00μ.μ.                

Αίθουσα εκδηλώσεων ΤΡΟΦΩΝΙΟΥ ΩΔΕΙΟΥ
(Μπουφίδου 39 Λιβαδειά)


"Άφησε με να έλθω μαζί σου ..."


Μια βραδιά λόγου και μουσικής όπου εναλλάσονται έργα για σόλο πιάνο , κύκλοι τραγουδιών και απαγγελία
Οι τραγουδίστριες Έλλη Αρβανίτη , Άννα Παγκάλου και η ηθποιός Ευτυχία Δρακοπούλου και ο πιανίστας Νίκος Τσαλίκης, θα παρουσιάσουν κύκλους τραγουδιών ελλήνων συνθετών σε ποίηση Γ.Ρίτσου , Γ.Σεφέρη κ.α   
                        
                                     ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 18 Φεβρουαρίου 2011 ώρα 8.30μμ
                                        ΑTHENAEUM  ( Ανδριανού 3 Θησείο)

Παρασκευή, 11 Φεβρουαρίου 2011

Σεμινάριο " Ανάλυση & μουσικά συστήματα " απο τον Νίκο Καριώτη

                            26/2 - 21/5/2011 -  ΑΝΑΛΥΣΗ & ΜΟΥΣΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΘΕΩΡΗΤΙΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΟΝ PALESTRINA ΕΩΣ ΤΟΝ MESSIAEN

Διδάσκων καθηγητής: ΝΙΚΟΣ ΚΑΡΙΩΤΗΣ
(Συνθέτης ,Διευθυντής Χορωδίας , Καθηγητής Ανώτερων Θεωρητικών και Σύνθεσης)
Προσκεκλημένοι καθηγητές:
Γιώργος Ζερβός (Συνθέτης ,μουσικολόγος,μόνιμος επίκουρος καθηγητής του Τμήματος Μουσικών σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών.)
Γιώργος Φιτσιώρης (Διδάκτωρ μουσικολογίας - Επίκουρος Καθηγητής της θεωρίας της Ευρωπαϊκής Μουσικής του τμήματος μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών )


Στο Καλλιτεχνικό Εργαστήρι "ΜΑΡΣΥΑΣ" -Μεταμόρφωση (Ευβοίας 8 & Πυθίας 2)
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ: Ανεξάρτητος Σύνδεσμος Μουσική Ανάπτυξης (Α. Σ. Μ. Α.)
Για περισσότερες πληροφορίες και προεγγραφές στα:
210 - 2844432, 6981386802, 6979244653, 6981997069 και στο http://www.asma.gr/

Πέμπτη, 10 Φεβρουαρίου 2011

Κουμεντάκης: «Εν λευκώ» στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών

Πέμπτη 10 Φεβρουαρίου 2011, 8:30μ.μ.
«Εν λευκώ»: Γιώργος Κουμεντάκης
Κύκλος, ΜΕΤΑΤΡΟΠΙΕΣ: ομιλία και συναυλία
Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής
Αίθουσα Δημήτρης Μητρόπουλος

Η Καμεράτα προσκαλεί σημαντικούς δημιουργούς να παρουσιάσουν τα έργα τους, αλλά και να ερμηνεύσουν ή να σχολιάσουν τις μουσικές που οι ίδιοι επιλέγουν.
Ο φετινός κύκλος ΜΕΤΑΤΡΟΠIEΣ ξεκινά με τη συναυλία "Εν Λευκώ", το πρόγραμμα της οποίας έχει επιμεληθεί ο συνθέτης Γιώργος Κουμεντάκης. Τα φαινομενικά ετερόκλητα έργα των Giya Kancheli, Arvo Pärt, (ECM), Gerardo di Giusto, και, βέβαια, του Γιώργου Κουμεντάκη αναδεικνύουν τον τρόπο με τον οποίο σύγχρονοι συνθέτες αφομοιώνουν και μεταλλάσσουν το παραδοσιακό μουσικό υλικό της χώρας καταγωγής τους, αλλά και τη βαθύτερη καλλιτεχνική και υπαρξιακή τους στάση απέναντι σε αυτό και απέναντι σε μια απόκεντρα βιωμένη μουσική ιστορία του παρελθόντος και του παρόντος.

Τετάρτη, 9 Φεβρουαρίου 2011

"Σπάνιο ηχητικό τεκμήριο'


Του ΓΙΩΡΓΟΥ Ε. ΠΑΠΑΔΑΚΗ
«Λύρες του Σαμμακοβιού»
(ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΒΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΟΥΣΙΚΗΣ)
Το «Κέντρο Ερεύνης και Προβολής της Εθνικής Μουσικής» -Μουσικό Λαογραφικό και Φιλολογικό Αρχείο Σίμωνος και Αγγελικής Καρά- δημοσίευσε ένα μέρος από το σπάνιο και ανέκδοτο υλικό του: 23 από τα τραγούδια και τους σκοπούς που ηχογράφησε ο Σίμων Καράς το 1958 και το 1964 στην Κομοτηνή, όπως τα απέδωσαν δύο κορυφαίοι λυράρηδες από την ανατολική Θράκη, ο Χαράλαμπος Μενίδης (1884-1966) και ο Γιώργης Γκορές.
Το Σαμμακόβι ή Σαμμάκοβο από την εποχή που εμφανίζεται (στα τέλη του 15ου αιώνα) ήταν ένα σημαντικό, πλούσιο κεφαλοχώρι, εξαιτίας των μεταλλείων σιδήρου που υπήρχαν εκεί. Περί το 1650 βρισκόταν σε μεγάλη ακμή. Εμποροι έφθαναν με καραβάνια από μακρινές αποστάσεις. Ερχονταν να φορτώσουν το περίφημο «Σαμμακόβ δεμιρί» (σαμμακοβίτικο σίδερο). Η τουρκική κυβέρνηση αγόραζε μεγάλες ποσότητες σιδήρου. Οι Σαμμακοβίτες έτσι απέκτησαν μια ξεχωριστή θέση στο τουρκικό κράτος. Ιδιαιτέρως οι ιδιοκτήτες σιδηρωρυχείων είχαν σπουδαία προνόμια. Ωστόσο, καταπίεζαν τους εργάτες, με αποτέλεσμα να γίνονται εξεγέρσεις, πράγμα που προκάλεσε την επέμβαση του κράτους, που ανέλαβε τη διοίκηση των ορυχείων.

Σάββατο, 5 Φεβρουαρίου 2011

"Γκόγια - Μπετόβεν: Δρόμοι σιωπής"

Μια συνάντηση των δύο καλλιτεχνών μέσα από μια παράσταση για σόλο πιάνο και βίντεο
Η παράσταση, μέσα από μια αλληλουχία εικόνων βίντεο και ζωντανής πιανιστικής ερμηνείας, σκιαγραφεί έναν παραλληλισμό ανάμεσα στη ζωή και τη δημιουργία δύο μεγάλων καλλιτεχνών, του Μπετόβεν και του Γκόγια, παρότι δεν συναντήθηκαν ποτέ και πιθανότατα αγνοούσαν ο ένας την ύπαρξη του άλλου. Οι βιογραφίες τους όμως παρουσιάζουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά: η σύμπνοια με το πνεύμα της εποχής τους στην αρχή της σταδιοδρομίας τους, οι ομοιότητες στον κοινωνικό τους περίγυρο, οι πολιτικές τους πεποιθήσεις, που διαμορφώθηκαν στην Ευρώπη των Ναπολεόντειων πολέμων, και το κυριότερο, η δημιουργική αντίδραση που είχαν απέναντι στην απώλεια της ακοής τους, φτάνοντας στην πιο προσωπική τους έκφραση προς το τέλος της ζωής τους.
Τρείς «γέφυρες» μας οδηγούν από τη μια βιογραφία στην άλλη. Η πρώτη αφορά έργα που είναι ακόμα πιστά στους κανόνες της παράδοσης. Μετά την αρχική εισαγωγή του βίντεο και τις εικόνες από τις βασιλικές ταπισερί του Γκόγια, ακούγονται ζωντανά οι Μπαγκατέλλες έργο 33 του Μπετόβεν. Το δεύτερο βίντεο αναφέρεται στην περίοδο που η σιωπή αρχίζει ακούσια να γεμίζει τη ζωή των δύο δημιουργών. Το προσωπικό δράμα του Μπετόβεν κορυφώνεται την εποχή που γράφει τη Σονάτα έργο 26. Μετά την ακρόαση του έργου, το τρίτο βίντεο γεφυρώνει έργα με σαφείς πολιτικές καταβολές: τους πίνακες για την εξέγερση της 2ας και 3ης Μαρτίου 1808 στη Μαδρίτη και τις οξυγραφίες των Δεινών του πολέμου με την Ηρωική συμφωνία. Η πιο ουσιαστική προσέγγιση γίνεται κατά την τελευταία δημιουργική περίοδο των δύο καλλιτεχνών. Ο Γκόγια ζωγραφίζει τους Μαύρους πίνακες, τρομακτικά οράματα που γεμίζουν τους τοίχους του ίδιου του του σπιτιού, ενώ ο Μπετόβεν συνθέτει τα τελευταία κουαρτέτα εγχόρδων, τις τελευταίες σονάτες για πιάνο (ακούγεται ζωντανά η Σονάτα έργο 110), την 9η Συμφωνία και τη Missa Solemnis. Μήπως τελικά η εμπειρία της σιωπής ήταν μια μοναδική απελευθέρωση;
Σύλληψη / ρεσιτάλ πιάνου: Λορέντα Ράμου Βίντεο: Μedea Εlectronique – Κλεοπάτρα Κοραή, Michael Larsson, Μανώλης Μανουσάκης, Εικαστική σύμβουλος: Malvina Bompart
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΡΕΣΙΤΑΛ
Ludwig van Beethoven
Έξι Μπαγκατέλλες, έργο 33
Σονάτα Νο 12 σε λα ύφεση μείζονα, έργο 26
Σονάτα Νο 31 σε λα ύφεση μείζονα, έργο 110



Πιανιστικές, και όχι μόνο, αποδράσεις της Λορέντας Ράμου ΕΔΩ

"Για τη χρησιμότητα της μουσικής"


Tης Έφης Αγραφιώτη απο το ΤΑR
Είχα διαβάσει μήνες πριν στην εφημερίδα «το Βήμα» άρθρο, που υποστήριζε ότι η εκμάθηση μουσικών οργάνων ακονίζει εντυπωσιακά το μυαλό, βοηθά στην πρόσληψη των ξένων γλωσσών και στη χρήση της μητρικής μας γλώσσας, ενισχύει την αφομοίωση που προέρχεται από οποιασδήποτε ανάγνωση, μας βοηθάει να χρησιμοποιήσουμε αναλυτικά κάθε προσλαμβάνουσα, οργανώνει την ομιλία, μας κρατά συγκεντρωμένους και αποδοτικούς ακόμα και σε περιβάλλοντα όπου επικρατούν συγχύσεις και θόρυβοι. Αυτά δεν τα έγραφε κάποιος φιλόμουσος δημοσιογράφος, αλλά ήταν αποτελέσματα σοβαρών πανεπιστημιακών ερευνών στο Ιλλινόι. Οι επικεφαλής της έρευνας συνιστούσαν μάλιστα σε όλα τα σχολεία να προσπαθήσουν να προσθέσουν οπωσδήποτε μαθήματα μουσικών οργάνων, επανεξετάζοντας το ρόλο της μουσικής και της διδασκαλίας οργάνων στην ψυχολογική και εγκεφαλική απόδοση των παιδιών. Η μουσική πρακτική γυμνάζει πολλές συγχρόνως οργανικές λειτουργίες, όπως η γυμναστική προσφέρει σωματική και όχι μόνον, ευεξία. Η νευρωνική δράση των παιδιών που μαθαίνουν να παίζουν μουσικά όργανα αποδεικνύεται αρτιότερη των άλλων παιδιών.

Πέμπτη, 3 Φεβρουαρίου 2011

"Το ρε και το μι απ' την ηρεμία"... ένα όμορφο τραγούδι της Νεφέλης Λιούτα

           

                                                                              

Nefeli Walking Undercover - Το ρε και το μι απ' την ηρεμία,
Λόγια / Ήχοι / Ανακατέματα / Παιξίματα: Νεφέλη Λιούτα,
Κονσόλες / Μικρόφωνα / Στησίματα / Φτιαξίματα: Ottomo,
Σκηνοθεσία: Κωνσταντίνος Κουκουλιός,

Στο τετράγωνο σπίτι δε φτάνει το φως
μόνο ο λύκος ουρλιάζει αλυχτάει σιωπηλός

σου χαιδεύει τα μάτια σε γδέρνει τυφλός
κι ο αέρας αδειάζει αδειάζεις σκυφτός

Στο τετράγωνο σπίτι αγκαλιάζεις κορμιά
μα τα μάτια σου ψάχνουν το λύκο μακρυά

να φυλάει τις ανάσες να μη σ' ακουμπάν
και στ' αστέρια χυμάει λευκή παγωνιά

Στο μικρό στο μεγάλο εδώ
θα ακούς το ρε το μι απ' την ηρεμία

Στο τετράγωνο σπίτι η μόνη φωνή
κατοικεί σε μια τρύπα στενή φυλακή

τρώει τη σάρκα της πίνει απ' την άδεια πληγή
και θρηνεί με καημό το χαμένο παιδί


Μα η αλύτρωτη φλόγα φωλιάζει βαθιά
μες στα μάτια τα μέσα τα άγρια πουλιά

και ακούω στο μικρό στο μεγάλο εδώ
το ρε και το μι απ' την ηρεμία


Άιντε δεν μαραίνεται
μον' πικραίνεται

και βαράει στα στήθια
Κλαίει αχ και ματώνει βρε

μα δε μένει ορέ
αχ στιγμή στα δίχτυα

 http://nefeli-haiku.blogspot.com/

για την Νεφέλη Λιούτα ...
 είναι 21 χρονών, είναι φοιτήτρια στη Νομική και δίνει μαθήματα διαβάζοντας [και/από] τα περιεχόμενα. Έχει ένα πτυχίο στο βιολί, συνεχίζει τις κλασικές σπουδές της και είχε την τύχη να δουλέψει δύο καλοκαίρια εθελοντικά ως δημοσιογράφος στο πολιτιστικό τμήμα της 'Ελευθεροτυπίας'. Ασταθώς ή σταθερότερα παίζει και έπαιξε βιολί σε ωραίες μπάντες όπως αυτή των Mimosa's Dream, των Bad Bid και του αγαπημένου της κομίστα Pan Pan, χάρη στον οποίο διαβάζει κόμικς. Είναι περήφανο μέλος της κολλεκτίβας Leon και δε θα ήθελε να είναι πουθενά αλλού γιατί Leon ίσον οικογένεια. Γράφει μουσικά παραμύθια όπως αυτό με το φουσκωτό ψάρι φούρναρη που ερωτεύτηκε ένα ανορεξικό φύκι διαιτολόγο και των οποίων την ιστορία παρουσίασαν μαζί με το Σύνολο Χάλκινων Πνευστών της ΚΟΑ στον Παρνασσό. Κάνει δικά της live που και που. Γράφει στο http://nefeli-haiku.blogspot.com. Ζωγραφίζει μπλουζάκια φτιάχνει κοσμήματα με κουμπάκια - τα κουμπάκια είναι πολύτιμα. Λατρεύει αντικειμενικά και υποκειμενικά τον Θανάση Παπακωνσταντίνου και είναι η θερμότερη φαν των Portico Quartet στην Ελλάδα. Αυτά είναι κάποια από τα επίσημα βιογραφικά της στοιχεία. Κατά τα άλλα, αγαπάει πολύ την οικογένειά της, τους φίλους και τη γάτα της, είναι αντιεκδηλωτική, κάποιες φορές αυθόρμητη και κάποιες άλλες αμήχανη, της αρέσει η σοκολάτα με φουντούκι και πιστεύει με πάθος οτι όλα στη ζωή είναι κύκλος. Από τον Οκτώβρη του '09 ασχολείται με τα δικά της κομμάτια, ως Nefeli Walking Undercover, ανακαλύπτοντας τη μαγεία των υπό εξαφάνιση φυσικών ήχων και τους σχεδιάζει artwork με UHU για να μη μαζέψει το δωμάτιο της. Αυτό τον καιρό ετοιμάζει βίντεο και κάτι ακόμα. Στις 26 Σεπτεμβρίου του 2009 γνώρισε τον Vincent Moon και άλλαξε η ζωή της.
http://www.myspace.com/nefeliathens