Πέμπτη, 29 Απριλίου 2010

"Η ζωή είναι ωραία " με τον Νικόλα Πιοβάνι

 Ο Νικόλα Πιοβάνι θα είναι στο Μέγαρο Μουσικής, σήμερα  29 Απριλίου, για μια συναυλία με τις γνωστές αγαπημένες συνθέσεις του. Ο βραβευμένος με Όσκαρ για τη μουσική του στην ταινία «La Vita e Bella» («Η ζωή είναι ωραία» του Ρομπέρτο Μπενίνι), έχει ιδιαίτερους δεσμούς με την Ελλάδα.
 
Μαθήτευσε δίπλα στον Μάνο Χατζιδάκι, ο οποίος τον παρουσίασε στο ελληνικό κοινό το 1979, στο Φεστιβάλ Ανωγείων, κι αργότερα πάλι ο Μάνος Χατζιδάκις τον σύστησε στον Φεντερίκο Φελίνι για να γράψει μουσική στις ταινίες του «Intervista» και «Τζίντζερ και Φρεντ». 

Ο συνθέτης, που έχει στο ενεργητικό του συνεργασίες με διάσημους σκηνοθέτες, όπως οι Νάνι Μορέτι, Τζουζέπε Τορνατόρε, Μάριο Μονιτσέλι, αδελφοί Ταβιάνι, Μπίγκας Λούνα και Ντούσαν Μακαβέγιεφ, ξεκίνησε την καριέρα του στη μουσική του κινηματογράφου, το 1970, με το «Nel nome del padre» του Μάρκο Μπελόκιο. Έχει, επίσης, γράψει μουσική δωματίου, για θέατρο, τηλεόραση και μπαλέτο.

 Εκτός από το Όσκαρ, που κέρδισε, έχει προταθεί για τα βραβεία GRAMMY και CESAR. Από το 2008 είναι Ιππότης των Γραμμάτων και των Τεχνών του Γαλλικ 
Στην Αθήνα σ’ αυτή τη μοναδική συναυλία στο Μέγαρο Μουσικής θα συνοδεύεται από 5μελή μπάντα και θα ερμηνεύσει τις πιο γνωστές συνθέσεις του από τη μεγάλη και γόνιμη πορεία του. Έτσι, όλοι θα διαπιστώσουν γιατί «η Ζωή είναι Ωραία» όταν υπάρχουν συνθέτες σαν το NICOLA PIOVANI.
Το ελληνικό κοινό, όπως και το ευρωπαϊκό έχουν αγαπήσει τις μελωδίες του και τον έχουν κατατάξει ως έναν από τους μεγαλύτερους συνθέτες κινηματογραφικής και θεατρικής μουσικής. 

Τετάρτη, 28 Απριλίου 2010

Νέα βιογραφία του Μάλερ απο τον μουσικολόγο Κωνσταντίνο Φλώρο


Ψυχαναλύοντας τον Μάλερ
 Στην Αυστρία ήταν Βοημός, στη Γερμανία Αυστριακός και στον κόσμο εβραίος.
Εγραφε πάντοτε καλοκαίρι, γιατί τον χειμώνα εργαζόταν ως αρχιμουσικός. 


Μια νέα βιογραφία του συνθέτη από τον κορυφαίο μουσικολόγο της Γερμανίας Κωνσταντίνο Φλώρο εδώ

Παίζοντας το «Vexations» του Erik Satie...


Ο Κωνσταντίνος Λυγνός συζητά με τον πιανίστα Τίτο Γουβέλη


 Το Σάββατο 10 Απριλίου, λίγο μετά τις εννιά το βράδυ, ο Τίτος Γουβέλης ξεκίνησε, την παρουσίαση ενός από τα πιο περίεργα «εναλλακτικά» έργα του ιστορικού ρεπερτορίου: το «Vexations» για πιάνο του Erik Satie (1866 – 1925).
Πρόκειται για ένα «μουσικό θραύσμα» ή σκίτσο που διαρκεί πάνω – κάτω, μόλις ενάμιση λεπτό, το οποίο όμως πρέπει, σύμφωνα με τις οδηγίες του συνθέτη, να επαναληφθεί 840 φορές! (Δεκαπέντε περίπου ώρες αργότερα, το μεσημέρι της Κυριακής 11 Απριλίου, γύρω στις δωδεκάμιση, η εκτέλεση είχε ολοκληρωθεί...)



 περισσότερα tar

Κυριακή, 25 Απριλίου 2010

Καινούργιο τεύχος για το Περιοδικό Πολύτονον


Κυκλοφορεί το Τεύχος Νο. 39
 
Διαβάστε 5 άρθρα που περιλαμβάνεται από νέο τεύχος του περιοδικού ΠΟΛΥΤΟΝΟN (απο ΤΑR)


Τρία Χρόνια Διαδικτυακό Tar   του Κωνσταντίνου Λυγνού
"Τι έχει κάνει η Ένωση για μένα;" του Θόδωρου Αντωνίου
 VEXATIONS του Erik SatieΈνας μουσικός ουριβόρος ή το "Δακτυλίδι" των φτωχών του Τίτου Γουβέλη
Αφιέρωμα στον Δημήτρη Μητρόπουλο (1ο Μέρος)
Αφιέρωμα στον Δημήτρη Μητρόπουλο (2ο Μέρος) του Απόστολου Κώστιου
 Ιστορία της Jazz (1o Μέρος) Η άκρη του νήματος
Ιστορία της Jazz (2o Μέρος) Δυτική Αφρική (Οι ρίζες)του Άγγελου Γαβριήλ

Παρασκευή, 23 Απριλίου 2010

«ΤΑ ΕΓΓΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΑΝ»


«ΤΑ ΕΓΓΥΣ ΚΑΙ ΤΑ ΠΕΡΑΝ»

του ΝΙΚΟΥ ΚΥΠΟΥΡΓΟΥ
          Μουσική παράσταση που ηχογραφήθηκε  και αποτυπώθηκε στη δισκογραφία. 

 Πέντε έργα συνθέτουν το νέο δίσκο του Νίκου Κυπουργού, έτσι όπως ακούστηκαν, σε πρώτη εκτέλεση, στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών το 2008.
Στην Κινηματογραφική Σουίτα In Canto, ο συνθέτης συναντά την Ελευθερία Αρβανιτάκη, που εδώ ερμηνεύει ιδανικά πέντε τραγούδια από ισάριθμες ταινίες (σε στίχους Σταμάτη Δαγδελένη, Παρασκευά Καρασούλου, Αφροδίτης Μάνου, Λίνας Νικολακοπούλου, Στράτου Στασινού).
 Οι μουσικές του Νίκου Κυπουργού από μόνες τους φτιάχνουν εικόνες. Όπως αυτές της ΑΝΔΡΟΜΑΧΗΣ, της μουσικής που έγραψε για την παράσταση του ομώνυμου έργου του Ρακίνα που παρουσιάστηκε στην Επίδαυρο από το Εθνικό θέατρο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου. Της ΑΝΑΦΟΡΑΣ ΣΤΟ ΜΟΡΑΛΗ, της μινιμαλιστικής μουσικής για το ντοκυμανταίρ του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου με θέμα τη ζωή και το έργο του μεγάλου ζωγράφου. Αυτές της ΑΝΟΙΞΗΣ ΣΤΟΝ ΑΙΜΟ, με επτά ορχηστρικές μινιατούρες από την κινηματογραφική του μουσική, σε ύφος ανατολικό. Κι αυτές των ΠΕΡΑΝ, των πέντε ύμνων «πάνω σε κείμενα μιας γλώσσας χαμένης», για εκκλησιαστικό όργανο, ορχήστρα και παιδική χορωδία, έργου γραμμένου ειδικά για τη συναυλία κατά παραγγελίαν του Μεγάρου Μουσικής.
Aποφασιστική είναι η συμβολή των συντελεστών του δίσκου: της Καμεράτας – Ορχήστρας των Φίλων της Μουσικής, ενισχυμένης με εξαιρετικούς σολίστ όπως ο Θόδωρος Κοτεπάνος στο εκκλησιαστικό όργανο και το πιάνο, ο Δημήτρης Δεσύλλας στα κρουστά και πολλοί άλλοι. Έκπληξη και η ερμηνεία της Παιδικής Χορωδίας Νέας Γενιάς Ζηρίδη, που αποτελείται κυρίως από παιδιά του Δημοτικού. Κι όλοι αυτοί κάτω από τη στέρεη μπαγκέτα του Αλέξανδρου Μυράτ. 
Ένας ιδιαίτερος δίσκος, που συνενώνει στοιχεία σύγχρονα και χρώματα παραδοσιακά συνδυασμένα με μέτρο, οικονομία και φαντασία...
αναλυτικά:
Τα Πέραν: Πέντε ύμνοι για τον ήλιο, τη μητέρα, τη ζωή, τον άνθρωπο..., πάνω σε κείμενα μιας γλώσσας χαμένης. Το έργο γράφτηκε το 2008, ύστερα από παραγγελία του Μεγάρου Μουσικής Αθηνών. 
 Άνοιξη στον Αίμο (Orient Express Suite): Επτά ορχηστρικές μινιατούρες ενορχηστρωμένες για έγχορδα και κρουστά, σε ύφος που παραπέμπει στην καθ’ ημάς και την Εγγύς Ανατολή. Τα θέματα προέρχονται από τις ταινίες: Rom, Ο Δραπέτης, Meri – Amen, Memed My Hawk, Passeurs De Reves, Sevgilim Istanbul, καθώς και από την τηλεοπτική σειρά Η Δε Πόλις Ελάλησεν.
Αναφορά στο Μόραλη: Ήταν το βασικό θέμα στο ντοκιμαντέρ του Στέλιου Χαραλαμπόπουλου Μόραλης (2005), πάνω στη ζωή και το έργο του μεγάλου Έλληνα ζωγράφου. Στη συγκεκριμένη μορφή του, ξαναδουλεύτηκε ενορχηστρωτικά και δομικά και προστέθηκαν τα κρουστά.
Ανδρομάχη: Γράφτηκε την άνοιξη του 2007 για την παράσταση του ομώνυμου έργου του Ρακίνα που παρουσιάστηκε στην Επίδαυρο από το Εθνικό Θέατρο, σε σκηνοθεσία Δημήτρη Μαυρίκιου. Τον επόμενο χρόνο τα επί μέρους θέματα συμπτύχθηκαν σε ένα ενιαίο έργο με μορφή σουίτας, με ελάχιστες παρεμβάσεις στην αρχική ενορχήστρωση.
Κινηματογραφική Σουίτα «In Canto»: Την απαρτίζουν τέσσερις μικρότερες σουίτες με θέματα από τις ταινίες Black Out (1998), Οι Ακροβάτες του Κήπου (2001), Ουτοπία (2004) και Οξυγόνο (2003), πλαισιωμένες από πέντε τραγούδια που προέρχονται από τις ίδιες κυρίως ταινίες. Οι ενορχηστρώσεις ξαναδουλεύτηκαν το Μάρτιο του 2008 με αφορμή τη συγκεκριμένη συναυλία, στοχεύοντας σ΄ένα ενιαίο άκουσμα χωρίς διακοπή.
Περισσότερα εδώ  για τον Νίκο Κυπουργό

Πέμπτη, 22 Απριλίου 2010

Μονοπάτια της θάλασσας

ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΤΗΣ ΘΑΛΑΣΣΑΣ»
ΜΙΑ ΣΥΝΑΥΛΙΑ ΜΕ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ, ΜΟΥΣΙΚΗ, ΠΟΙΗΣΗ ΓΙΑ ΤΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΡΩΤΑ 

 
Την Κυριακή 25 Απριλίου 2010 στις 8 μμ στην αίθουσα του Πολιτιστικού Κέντρου του Δήμου Κερατέας ο Σύνδεσμος Πνευματικής Κοινωνικής Δραστηριότητας Κερατέας «Χρυσή Τομή» και η Δημοτική Χορωδία Κερατέας διοργανώνουν μια ποιοτική συναυλία με θέμα «Μονοπάτια της θάλασσας».

Συμμετέχουν η μεσόφωνος Άννα Μουζάκη, ο πιανίστας Άρης Γραικούσης και η Βασιλεία Παπαρήγα, που θα απαγγέλει ποιήματα.

Με επίκεντρο τη θάλασσα και τον έρωτα θα παρουσιαστούν συνθέσεις του Μάνου Χατζιδάκι («Λευκή Αχιβάδα»), του Αργύρη Κουνάδη (από τα «Σχέδια για ένα καλοκαίρι» του Γ. Σεφέρη) του Κ. Λυγνού (από τα «Έξη θαλασσινά τραγούδια» σε ποίηση του Ν. Καββαδία), καθώς και συνθέσεις των F. G. Lorca, M. DeFalla, F. Schubert, E. Grieg, F. Poulenc, A. Chatchaturjan.

Στο πρόγραμμα περιλαμβάνονται επίσης τραγούδια και συνθέσεις του αξέχαστου συνθέτη από την Κερατέα Δημ. Νικολάου, που η «Χρυσή Τομή» και ο Δήμος Κερατέας τιμούν με κάθε ευκαιρία. Είναι τα τραγούδια “Rosa gentilina”, “Ljudmila”, “Balada al pastore”.

Η συναυλία διανθίζεται και με απαγγελίες ποιημάτων του Οδ. Ελύτη («Ήλιος ο πρώτος», «Η θητεία του καλοκαιριού»), Γ. Σεφέρη («Γυμνοπαιδία»), Ζ. Κορέλλη («Για τη θάλασσα» και «Για τη Σελήνη»), Ν. Καββαδία («Αντινομία»), Γ. Σαραντάρη («Απόψε σ’ αγαπώ») κ.ά.
Η Χρυσή Τομή και η Δημοτική Χορωδία καλούν όλα τα μέλη και τους φίλους τους να παρακολουθήσουν την εξαιρετική αυτή συναυλία.

Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Τετάρτη, 21 Απριλίου 2010

Εκδήλωση μνήμης με τον Γιάννη Μαρκόπουλο

Ο Xώρος Διαλόγου και Δημιουργίας Καμπάνη 2 διοργανώνει εκδήλωση αφιερωμένη στην ιστορική συναυλία που έδωσε το 1972 ο συνθέτης Γιάννης Μαρκόπουλος στο γήπεδο του Σπόρτινγκ και αποτέλεσε τη πρώτη μεγάλη νεολαιίστικη αντιστασιακή παρουσία, εισαγωγή στο μαζικό αντιδικτατορικό φοιτητικό κίνημα που κορυφώθηκε με το Πολυτεχνείο.

Την εκδήλωση θα προλογίσει με λίγα λόγια ο τότε τριτοετής φοιτητής της νομικής σχολής του Πανεπιστημίου της Αθήνας και μέλος της Δεκαμελούς Φοιτητικής Επιτροπής Αλέκος Αλαβάνος.
Ο Γιάννης Μαρκόπουλος θα παίξει στο πιάνο τραγούδια από την συγκέντρωση του Σπόρτινγκ που σφράγισαν μια συμπόρευση πάθους και έμπνευσης ανάμεσα στην τέχνη, την ελευθερία και τη νέα γενιά.
Καλούνται όσοι παρευρέθηκαν στην συναυλία του 1972, μαζί με τα παιδιά τους και ενδεχομένως και τα εγγόνια τους, και όσοι δεν παρευρέθηκαν αλλά θέλουν να έχουν μια αίσθηση από κείνη τη στιγμή.

Τρίτη, 20 Απριλίου 2010

Χορωδία Ανέργων


Η ανεργία φέρνει τραγούδι
Πενία τέχνας κατεργάζεται. Εν προκειμένω... κυριολεκτικά. Στη γερμανική Λειψία, πόλη όπου έζησε και εργάστηκε ο Γιόχαν Σεμπάστιαν Μπαχ, η 31χρονη Σάρι Ταϊχφίσερ βρήκε έναν πρωτότυπο τρόπο προκειμένου να στηρίξει τους άνεργους συμπολίτες της. Δημιούργησε και διευθύνει μια χορωδία αποτελούμενη από άτομα τα οποία- όπως άλλωστε και η ίδια- έχουν χάσει τη δουλειά τους. Η πόλη, μία από τις μεγαλύτερες της πρώην Ανατολικής Γερμανίας, προσπαθεί ακόμη, σύμφωνα με την Ταϊχφίσερ, να βρει τον δρόμο της στη μετακομμουνιστική περίοδο. Χαρακτηριστικό είναι ότι παρουσιάζει έναν από τους μεγαλύτερους δείκτες ανεργίας στη χώρα, με το ποσοστό των ανθρώπων που δεν έχουν απασχόληση να φθάνει στο 15%.
«Σκεφτήκαμε πως, αν φέρεις σε επαφή ανθρώπους που αντιμετωπίζουν την ίδια κατάσταση, τα πράγματα γίνονται πιο εύκολα από την άποψη ότι έχεις τη δυνατότητα να διαμορφώσεις ένα κοινωνικό δίκτυο» δήλωσε χαρακτηριστικά στο δίκτυο ΝΡR η Ταϊχφίσερ, η οποία έχασε τη δουλειά της στον χώρο των εκδόσεων πριν από δύο χρόνια.
Αντίδοτο στην απόγνωση
Η νεαρή γυναίκα και άλλα περίπου 35 άτομα συναντιούνται δύο πρωινά την εβδομάδα σε ένα πέτρινο κτίριο του 19ου αιώνα το οποίο έχει μετατραπεί σε πολιτιστικό κέντρο. Περί τα τρία τέταρτα των μελών της χορωδίας είναι άνεργοι. Οι μισοί από αυτούς, μάλιστα, βρίσκονται σε αυτή την κατάσταση περισσότερο από πέντε χρόνια. Συμμετέχουν επίσης και μερικοί συνταξιούχοι. Σε πρόσφατη συνέντευξή της η Ταϊχφίσερ ξεκαθάρισε ότι η συμμετοχή των ανθρώπων αυτών στη χορωδία δεν τους στερεί τις κοινωνικές παροχές που τους προσφέρει το κράτος και οι οποίες, όπως παραδέχεται, σε μερικές περιπτώσεις είναι από τις πλέον γενναιόδωρες στην Ευρώπη.

Για πολλούς η διαδικασία των προβών προσφέρει την ανθρώπινη επαφή που τους λείπει καθώς απέχουν από τον εργασιακό χώρο.

Ξυπνάει ο άλλος εαυτός
Η Ταϊχφίσερ, πάντως, έχει ακόμη ένα στοιχείο που αποδεικνύει ότι η πρωτοβουλία της κινείται στη σωστή κατεύθυνση. Καθώς προχωρούν οι πρόβες όλο και πιο πολλά μέλη της χορωδίας περιποιούνται περισσότερο την εξωτερική τους εμφάνιση: ένα καινούργιο ρούχο, λέει, ή ένα καινούργιο χτένισμα αποδεικνύει ότι η αυτοεκτίμηση των ανθρώπων επιστρέφει. Ολοι, πάντως, όπως άλλωστε και η ίδια, εξακολουθούν να ψάχνουν για δουλειά με εντατικούς ρυθμούς. Βεβαίως, αυτό που απασχολεί τη νεαρή γυναίκα είναι ότι, αν πράγματι βρει κάποια καινούργια θέση, πιθανώς δεν θα έχει πλέον χρόνο για τη χορωδία
ΙΣΜΑ Μ. ΤΟΥΛΑΤΟΥ

Παρασκευή, 16 Απριλίου 2010

"Αν μ' αγαπάς κι είν' όνειρο..."


 Το Τροφώνιο Ωδείο σας προσκαλεί στην συναυλία "Α ν μ' αγαπάς κι είν' όνειρο..."
 
Μελοποιημένοι στίχοι & ποιήματα για την αγάπη θα παρουσιάσουν μαθητές και καθηγητές σε μια βραδιά αφιερωμένη στα τργούδια της αγάπης και του έρωτα.
 Συμμετέχει η παιδική – εφηβική χορωδία υπό την διεύθυνση του Νίκου Καριώτη
 Το ΣΑΒΒΑΤΟ 17 Απριλίου 2010 
 ώρα 8.00 μ.στην αίθουσα Αργύρη  Ιωάννας Κορτέση της ΕΣΤΙΑΣ ΜΗΤΕΡΑΣ - ΛΙΒΑΔΕΙΑ



Οι άγγελοι τραγουδάνε. Και οι ερωτευμένοι επίσης.
Πίσω από κάθε ανάταση, από κάθε μεράκι, μια κιθάρα περιμένει έτοιμη να πάρει λόγια και να τα ταξιδέψει από χείλη σε χείλη.
Δεν είναι λίγο αυτό. Είναι η χαρά να δίνεις χαρά στους άλλους. Είναι αυτό που μας βαστάει στη ζωή.
Γι' αυτό κοντά στα ποιήματα μου, δοκίμασα να γράψω και μερικά τραγούδια, χωρίς να τα υποτιμώ καθόλου. Έτσι ή αλλιώς, μιλά κανείς για τα ίδια πράγματα, που αγαπά, και απο κει και πέρα το λόγο έχουνε αυτοί που θα τ΄ακούσουν...
Η θάλασσα είναι απέραντη, τα πουλιά μυριάδες, οι ψυχές όσες και οι συνδυασμοί που μπορούν
να γεννήσουν οι ήχοι και τα λόγια, όταν ο έρωτας και το ονειρο συμβασιλεύουν.
ΟΔΥΣΣΕΑΣ ΕΛΥΤΗΣ
(από τον πρόλογο στο βιβλίο "Τα ρώ του έρωτα" εκδόσεις Υψιλον)

Τετάρτη, 14 Απριλίου 2010

Μήνυμα απο τους encardia

οι   encardia -  Ηλίας Λογοθέτης
λίγες στιγμές με άρωμα...

...κάποιες συναντήσεις είναι σαν να λαξεύονται ανεξίτηλα στην πέτρα του χρόνου κι έπειτα σημαδεύουν παρήγορα τις ελπίδες και τα όνειρά μας...

 η συγκλονιστική ερμηνεία του Έλληνα ηθοποιού στα κλασσικά τραγούδια της ιταλικής αντίστασης σε τέλειο γάμο με τους ήχους και τη δυναμική των  encardia
  
από 15 Απριλίου και κάθε Πέμπτη
(για λίγες μόνο παραστάσεις)
  
Μουσική σκηνή Αυλαία, Αγ.Όρους 15, Βοτανικός, τηλ. 2103474074, www.avlea.gr ,  www.encardia.gr


Δευτέρα, 12 Απριλίου 2010

Δομές και τεχνολογία στη μουσική σύνθεση



                                                                  
Η Ένωση Ελλήνων Μουσουργών, σε συνεργασία με την Ελληνοαμερικανική Ένωση και το Hellenic American University, παρουσιάζει διάλεξη στα αγγλικά του συνθέτη Λεόντιου Χατζηλεοντιάδη με τίτλο «Συνθετικές δομές και τεχνολογία». Η διάλεξη θα πραγματοποιηθεί την Τρίτη 13 Απριλίου 2010 στις 19:00 στο Θέατρο της Ελληνοαμερικανικής Ένωσης (Μασσαλίας 22, Κολωνάκι). Στόχος είναι η διερεύνηση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ τεχνολογίας και μουσικής δημιουργίας τόσο σε μικρο- όσο και σε μακρο-δομικό επίπεδο οργάνωσης και υλοποίησης ενός μουσικού έργου-γεγονότος. Θα παρουσιαστούν τάσεις και χώροι προβολής και ανάπτυξης των αλληλεπιδράσεων αυτών, όπως η ηλεκτροακουστική προσέγγιση, τα διαδραστικά περιβάλλοντα, η βιωματική αντίληψη-νευροαισθητική, η πολυπλοκότητα, τα μαθηματικά. Μέσα από την αντίληψη της τεχνολογίας ως βοηθητικού εργαλείου-μέσου έκφρασης του δημιουργού θα τεθούν προβληματισμοί για τα όρια μεταξύ δημιουργού και δημιουργήματος, όπως αντικατοπτρίζονται στο τελικό ηχητικό αποτέλεσμα.

  

Στις 20:30 ακολουθεί συναυλία με έργα ηλεκτροακουστικής μουσικής. Συμμετέχουν οι: Αγγελική Καθάριου (μέτζο σοπράνο), Αστέριος Ζαχαράκης (βιολοντσέλο) και Λένια Τσιγερίδου (χορός).

 Τρίτη 13 Απριλίου 2010, 19:00
  Τρίτη 13 Απριλίου 2010, 20:30
 Η είσοδος είναι ελεύθερη -Θέατρο Ελληνοαμερικανικής Ένωσης, Μασσαλίας 22, Κολωνάκι

"Το τετράδιο της Anna Magdalena Bach"

Η μουσικο-θεατρική παράσταση με τίτλο "Το τετράδιο της Anna Magdalena Bach" αποτελεί μέρος της σειράς "Classic Music Box" της Μάγδας Μαυρογιάννη και είναι βασισμένη στο μουσικό βιβλίο που έγραψε ο Bach για να διδάξει μουσική στη δεύτερη σύζυγό του, Anna Magdalena, και διδάσκεται έκτοτε σε όλα τα ωδεία του κόσμου. Παρουσιάζεται στο πλαίσιο του Κύκλου: Πορτρέτα Γυναικών για τη φετινή χρονιά.

Αποσπάσματα από τα πιο γνωστά έργα του συνθέτη εναλλάσσονται με δραματοποιημένη αφήγηση, μέσα από την οποία ξεδιπλώνεται η ιστορία ενός ζευγαριού που στιγματίστηκε από τον πρόωρο θάνατο των περισσότερων από τα είκοσι παιδιά του και κατάφερε να μετατρέψει το πένθος σε πηγή έμπνευσης ...
 Δευτέρα 12 Απριλίου 2010 (Φιλολογικός Σύλλογος Παρνασσός, Πλατεία Αγίου Γεωργίου Καρύτση 8, Αθήνα)

Κυριακή, 11 Απριλίου 2010

Σεμινάριο Ακουστικής Οικολογίας και Μουσικής Eκπαίδευσης


Κέρκυρα, 11 – 17 Ιουλίου 2010

Στο πλαίσιο της Θερινής του Ακαδημίας, το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου οργανώνει για το καλοκαίρι του 2010 (11-17 Ιουλίου) ένα εβδομαδιαίο σεμινάριο που απευθύνεται σε Μουσικοπαιδαγωγούς της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, σε εκπαιδευτικούς άλλων ειδικοτήτων με γνώσεις και ενδιαφέρον για τη μουσική καθώς και σε φοιτητές Μουσικών Τμημάτων ΑΕΙ ή ΤΕΙ.
περισσότερα

Σάββατο, 10 Απριλίου 2010

Ο «τέταρτος» τενόρος με τα πολλά πρόσωπα


Παγκόσμιας φήμης, φέροντας τα εύσημα της διεθνούς κριτικής και του κοινού, αλλά και το «μετάλλιο» της ισότιμης αναγνώρισης από τους «θρύλους» Χοσέ Καρέρας και Πλάθιντο Ντομίνγκο, ο Χοσέ Κούρα έρχεται στην Αθήνα για μια συναυλία που θα δώσει στις 17 Απριλίου, στην αίθουσα «Χρήστος Λαμπράκης» του Μεγάρου Μουσικής, υπέρ των σκοπών του Ιδρύματος «Θώραξ».

Θα ερμηνεύσει έργα Μότσαρτ, Βέρντι, Μπιζέ, Πουτσίνι, Λεονκαβάλο και Μαντζανέρο.
Θα τον συνοδεύσει η μεσόφωνος Κατερίνα Ρούσσου και η Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, υπό τον Γιάννη Πουσπουρίκα.
Δεν είναι βέβαια η πρώτη φορά που ο περίφημος Αργεντινός τενόρος, καθώς και συνθέτης και διευθυντής ορχήστρας, έρχεται στην Ελλάδα. Είχε προηγηθεί το 2002 η εμφάνισή του στο Ηρώδειο όταν συνέπραξε με την ΚΟΑ και η εντυπωσιακή συμμετοχή του σε μία εκδήλωση στις ακριτικές Οινούσσες, που «προανήγγειλε» τους Ολυμπιακούς Αγώνες της Αθήνας το 2004.
Ο Χοσέ Κούρα δεν κατέκτησε τη φήμη του μόνον για την πλούσια φωνή τενόρου που διαθέτει και την εξαιρετική τεχνική του. Φορέας λατινοαμερικανικού ταμπεραμέντου, θερμός, προσιτός και άμεσος, θεωρείται στα 48 του χρόνια ένας από τους κορυφαίους σύγχρονους τενόρους κι ένα από τα πιο περιζήτητα ονόματα στις μεγαλύτερες λυρικές σκηνές. Επιπλέον είναι ο πρώτος λυρικός καλλιτέχνης που κατόρθωσε να τραγουδά και συγχρόνως να διευθύνει ορχήστρα σε κονσέρτα και ηχογραφήσεις και ο πρώτος που εισήγαγε σε ρεσιτάλ πρόγραμμα «μισό-μισό», το οποίο συνδύαζε το τραγούδι με την εκτέλεση συμφωνικών έργων.
Ενδεικτικά από το, πλούσιο σε σπουδαίες ερμηνείες, βιογραφικό του, τα πιο πρόσφατα σημεία-αναφοράς είναι η εμφάνισή του τον περασμένο Ιανουάριο στη Μετροπόλιταν Οπερα της Νέας Υόρκης με το τρίπρακτο δράμα του Βέρντι «Στιφέλιο» και οι εμφανίσεις του τον Φεβρουάριο στην Οπερα της Βιέννης, με «Τόσκα» του Πουτσίνι, «Καβαλερία Ρουστικάνα» του Μασκάνι και «Παλιάτσοι» του Λεονκαβάλο. Η ατζέντα του για το 2010 προβλέπει εμφανίσεις σε διάφορα μέρη του κόσμου, με «Μποέμ», «Τουραντό» και «Μανόν Λεσκό» του Πουτσίνι, «Οθέλλο» και «Εντγκάρ» του Βέρντι, «Σαμψών και Δαλιδά» του Καμίγ Σεν-Σανς, «Κάρμεν» του Μπιζέ κ.ά. Από τις πολύ μεγάλες επιτυχίες του θεωρούνται οι, όλο ένταση, ερμηνείες του στα έργα «Οθέλλος» και Σαμψών». Ελευθεροτυπία

Παρασκευή, 9 Απριλίου 2010

Διεθνής διαγωνισμός ακορντεόν Κοζάνης

16-18 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2010

 Καλλιτέχνες ανεξαρτήτου εθνικότητας από όλο τον κόσμο θα συναντηθούν στον διαγωνισμό που σκοπό έχει την ανάδειξη νέων ταλέντων, την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των διαγωνιζομένων, παρουσιάσεις έργων για ακορντεόν σε πρώτη εκτέλεση και φυσικά να γίνει πιο δημοφιλές το ακορντεόν στο ευρύ κοινό.
Αξίζει να σημειωθεί ότι για πρώτη φορά διοργανώνεται διαγωνισμός ακορντεόν τέτοιας εμβέλειας στη χώρα μας, στο πλαίσιο των πολιτιστικών δραστηριοτήτων του Δημοτικού Ωδείου Κοζάνης.

Ο διαγωνισμός θα λάβει χώρα στην Αίθουσα Τέχνης του Δήμου Κοζάνης και καλούνται όλοι οι πολίτες να δουν από κοντά και να απολαύσουν την μοναδική αυτή μουσική εκδήλωση
Τον 1ο Διεθνή Διαγωνισμό Ακορντεόν Κοζάνης διοργανώνουν στις 16,17 και 18 Απριλίου το δημοτικό ωδείο Κοζάνης και η δημοτική επιχείρηση Πολιτισμού Κοζάνης.

Στο διαγωνισμό θα πάρουν μέρος σημαντικοί καλλιτέχνες, βιρτουόζοι του ακορντεόν από την Ουκρανία, Λιθουανία, Κροατία, Ρωσία, Λευκορωσία, Σερβία, Βουλγαρία, Κίνα και Ελλάδα.

Ο διαγωνισμός σκοπό έχει την ανάδειξη νέων ταλέντων, την ανταλλαγή απόψεων μεταξύ των διαγωνιζομένων, παρουσιάσεις έργων για ακορντεόν σε πρώτη εκτέλεση και φυσικά να γίνει πιο δημοφιλές το ακορντεόν στο ευρύ κοινό. Ο διαγωνισμός θα διεξαχθεί στην Αίθουσα Τέχνης του δήμου Κοζάνης με είσοδο ελεύθερη για το κοινό.

Πέμπτη, 8 Απριλίου 2010

«Χριστόφορος Κολόμβος: Χαμένοι Παράδεισοι»...Γιορντί Σαβάλ


«Η παράστασή μας μιλάει για τους παραδείσους που δεν υπάρχουν πια. Πρόκειται για έναν μουσικό διάλογο μεταξύ αραβοανδαλουσιανών, εβραϊκών και χριστιανικών ήχων. Μπορεί η σχέση των λαών μεταξύ τους να μην υπήρξε πάντοτε ειρηνική, να πέρασε εξοντωτικές διαμάχες, αλλά αυτό δεν την κάνει λιγότερο ενδιαφέρουσα» μας λέει ο ίδιος, από τη Φλωρεντία. «Στη μάχη των πολιτισμών -Εβραίοι εναντίον Χριστιανών, Χριστιανοί εναντίον Μουσουλμάνων, Ανατολή εναντίον Δύσης- εγώ απαντώ με στοιχεία που δείχνουν τους προαιώνιους, ιδανικούς και ειρηνικούς δεσμούς τους».
Αυτά λέει ο  Γιορντί Σαβάλ  σε συνέντευξή που δίνει λόγω της συναυλίας με το συγκρότημά του  που θα παρουσιάσει με τίτλο «Χριστόφορος Κολόμβος: Χαμένοι Παράδεισοι»  την Κυριακή, 11 Απριλίου, στο Μέγαρο Μουσικής
Ο Καταλανός μουσικός έρχεται για μία παράσταση που συνδυάζει ένα διάλογο της Ιστορίας και της ποίησης με την αραβο-ανδαλουσιανή, εβραϊκή και χριστιανική μουσική της Εσπερίας μέχρι την ανακάλυψη του Νέου Κόσμου.
Το ευρύ κοινό έμαθε τον Γιορντι Σαβάλ από τη μουσική του για την ταινία «Ολα τα πρωινά του κόσμου».



 

 διαβάστε :Μουσικές όλων των χωρών, ενωθείτε 

Τετάρτη, 7 Απριλίου 2010

Η «Μποέμ» σώζει τη Λυρική

Η Εθνική Λυρική Σκηνή κάνει ό,τι μπορεί για να μας θυμίσει την ύπαρξή της. Ετσι, για επτά παραστάσεις θα επαναλάβει την εντυπωσιακή «Μποέμ» του Τζάκομο Πουτσίνι, που σκηνοθέτησε ο Γκράχαμ Βικ το 2007. 

Η όπερα για νέους κάθε ηλικίας, σε μια σύγχρονη και ταυτόχρονα συγκινητική σκηνοθεσία, θα παρουσιαστεί στο θέατρο «Ολύμπια» στις 17, 18, 23, 24, 25, 27 και 29 Απριλίου.
Θα διευθύνει ο Λουκάς Καρυτινός, ενώ πρωταγωνιστούν οι: Βάλτερ Μπορίν, Σεμπάστιαν Γκεζ, Γιάννης Χριστόπουλος, Ελενα Κελεσίδη, Μάτα Κατσούλη, Δημήτρης Τηλιακός, Λουκία Σπανάκη, Μίνα Πολυχρόνου, Τάσος Αποστόλου, Κύρος Πατσαλίδης, Ακης Λαλούσης, Χάρης Ανδριανός κ.ά.
Για την «Μποέμ» και την ιστορία της θα πραγματοποιηθεί στις 16 Απριλίου (5 μ.μ.) διάλεξη στο φουαγέ του θεάτρου, με ελεύθερη είσοδο.
Ομως, και το Οπερα Στούντιο
της Λυρικής συστήνεται στο κοινό έπειτα από ένα χρόνο λειτουργίας. «Σκηνές από λυρικά έργα του 20ού αιώνα», είναι ο τίτλος της παράστασης, που ετοίμασαν οι υπεύθυνοι σπουδών του Οπερα Στούντιο (Νίκος Βασιλείου, Αρης Χριστοφέλλης) μαζί με τον υπεύθυνο του τομέα μουσικής (Δημήτρη Γιάκα) και με τη συμμετοχή όλων των μαθητών τους.
Την Κυριακή, στις 8 μ.μ., το κοινό (με ελεύθερη είσοδο) μπορεί να απολαύσει τις επιδόσεις τους, καθώς θα ερμηνεύσουν αποσπάσματα από τα έργα «Ο έρωτας για τα τρία πορτοκάλια» του Προκόφιεφ, «Οι σημαδεμένοι» του Φραντς Σρέκερ, «Το παιδί και τα μάγια» του Μορίς Ραβέλ, «Ο κατήφορος του ασώτου» του Στραβίνσκι, «Ονειρο καλοκαιρινής νύχτας» του Μπρίτεν, «Το σπίτι της Μπερνάρντας Αλμπα» του Ράιμαν και «Λεωφόρος μοναξιάς» του Χανς Βέρνερ Χέντσε. Τη σκηνοθεσία έχει αναλάβει η Αναστασία Βαρέλη. Φ.Μπ.
Πηγή :Ελευθεροτυπία

Τρίτη, 6 Απριλίου 2010

Vexations του Έρικ Σατί

 O πιανίστας Τίτος Γουβέλης ερμηνεύει το έργο Vexations του Έρικ Σατί σε έναν πιανιστικό μαραθώνιο 15 ωρών, ενώ τη σχέση του έργου με τη βίντεο αρτ αναδεικνύουν οι προβολές βίντεο των Άντυ Γουόρχολ, Μάιντερ Φορτουνέ, Χανς οπ ντε Μπεκ και Καίσαρ Βρεττός σε ένα δεκαήμερο μουσικής και εικαστικών.
Το Beton7, διοργανώνει από τις 10 έως τις 20 Απριλίου 2010, δεκαήμερο μουσικής και εικαστικών με σημείο εκκίνησης την πρώτη πανελλήνια εκτέλεση του έργου Vexations του γάλλου συνθέτη Erik Satie από τον πιανίστα Τίτο Γουβέλη, και την προβολή σειράς βίντεο σύγχρονης τέχνης, διακεκριμένων διεθνώς καλλιτεχνών της visual art, που πλαισιώνουν το μουσικό έργο αναδεικνύοντας τις σχέσεις που αυτό διατηρεί με τα εικαστικά.
 
Το μοναδικό αυτό μουσικό έργο, αποτελείται από μια σκοτεινή, περίτεχνη και αρμονικά πρωτότυπη μουσική φράση, που σύμφωνα με τις επιταγές του συνθέτη, πρέπει να επαναλαμβάνεται επί 840 φορές, οδηγώντας φυσιολογικά τον πιανίστα σε αλλαγές της ερμηνείας του κατά τη διάρκεια των ωρών. Το μουσικό έργο όντας προάγγελος της εννοιακής τέχνης (conceptual art), έχει στενούς δεσμούς με τα εικαστικά και κυρίως το βίντεο και έχει παρουσιαστεί στα μεγαλύτερα μουσεία του κόσμου. Η ερμηνεία του Τ. Γουβέλη θα βιντεοσκοπηθεί και θα προβάλλεται κατά τη διάρκεια της έκθεσης, μαζί με τα έργα βίντεο αρτ.
 
Ο Eric Satie έγραψε το Vexations, το 1893, εμπνευσμένος από τον θυελλώδη έρωτά του με τη Γαλλίδα ζωγράφο Suzanne Valadon, (Σουζάν Βαλαντόν) την πρώτη γυναίκα που έγινε δεκτή στη Société Nationale des Beaux-Arts, ερωμένη, μαθήτρια και μοντέλο των Pierre-Auguste Renoir (Ρενουάρ) και Puvis de Chavanne (Σαβάν), και μητέρα του μεγάλου ζωγράφου της Μονμάρτης, Maurice Utrillo (Ουτρίλο). Ο Satie συνάντησε τη «Biqui», όπως την αποκαλούσε χαϊδευτικά, σε ένα καμπαρέ της Μονμάρτης και η μοιραία σχέση τους θα διαρκέσει μόλις 6 μήνες, αποτελώντας τη μοναδική ερωτική σχέση, που έκανε ποτέ ο συνθέτης. Όταν τον άφησε, ένιωσε σύμφωνα με τα λεγόμενα του, «άδειος, με μια παγερή μοναξιά, που αφήνει ένα απέραντο κενό στο μυαλό και ένα πόνο στην καρδιά». Το έργο αυτό ο συνθέτης δεν το εξέδωσε ποτέ, καθώς παρέμεινε μια προσωπική αυτοτιμωρία.

Το έργο ανακάλυψε ο μεγάλος πρωτοποριακός Αμερικανός συνθέτης John Cage (Τζον Κέιτζ), το 1963, ο οποίος οργάνωσε και συμμετείχε στην ιστορική πρώτη εκτέλεση του Vexations, στο Pocket Theater της Νέας Υόρκης, στις 9 Σεπτεμβρίου 1963.
Το 1963 ήταν χρονιά ορόσημο για τα εικαστικά καθώς ο Nam June Paik, μαθητής του John Cage, απέκτησε τη θρυλική βιντεοκάμερα Sony Portapak, σηματοδοτώντας τη γέννηση της video art. Η μεγάλη περιπέτεια της video art, που σφράγισε το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα, συμπορεύεται αρχικά με την πειραματική μουσική στο πλαίσιο ενός γόνιμου πειραματισμού και αναθεώρησης όλων των μορφών της τέχνης.


Vexations και Video Art

Την πρώτη ιστορική εκτέλεση του έργου Vexations, το 1963, παρακολουθεί και ο Andy Warhol (Άντυ Γουόρχολ), ο οποίος εμπνεόμενος από το έργο, δημιουργεί το ιστορικό βίντεό του Sleep, το οποίο θα προβάλλεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα, στο πλαίσιο της δεκαήμερης διοργάνωσης.
Ακόμα, θα προβάλλονται και τα βίντεο αρτ:
· "Totem"της Γαλλίδας εικαστικού Maider Fortuné (Μαιντερ Φορτουνέ), το οποίο συντονίζεται με την ατμόσφαιρα και την αισθητική του Vexations, με την επανάληψη και την αργή κίνηση ενός μοτίβου
· Staging Silence του Βέλγου καλλιτέχνη Hans Op de Beeck (Χανς οπ ντε Μπεκ), το οποίο λειτουργεί αντιστικτικά με τον «ωραίο κοιμώμενο» του Andy Warhol μας μεταφέρει στον ποιητικό χώρο και χρόνο του ονείρου και των αναμνήσεων
· Multi-media / Live Art performance από τον Καίσαρ Βρεττό
Η συναυλία και η έκθεση συνοδεύονται από κατάλογο με πλούσιο υλικό τεκμηρίωσης, σε συνεργασία με το Ίδρυμα Eriκ Satie της Γαλλίας, ενώ κατά τη διάρκεια του δεκαημέρου, ο βασικός κορμός της έκθεσης εμπλουτίζεται και με προβολές video Ελλήνων και ξένων εικαστικών, με performances και βραδιές Dj.
 
Beton7  

Δευτέρα, 5 Απριλίου 2010

Σαν σήμερα στη μουσική "Χέρμπερτ φον Κάραγιαν"

Σαν σήμερα 5 Απριλίου 1908 γεννήθηκε ο αυστριακός διευθυντής ορχήστρας, με ελληνικές ρίζες Χέρμπερτ φον Κάραγιαν


    Χέρμπερτ φον Κάραγιαν
    1908 – 1989
    Αυστριακός διευθυντής ορχήστρας, με ελληνικές ρίζες. Για πολλούς είναι ο κορυφαίος μαέστρος του 20ου αιώνα και ο άνθρωπος με τη μεγαλύτερη επιρροή στον χώρο της κλασσικής μουσικής.
    Γεννήθηκε στις 5 Απριλίου 1908 στο Ζάλτζμπουργκ (Αλατόπυργο) της Αυστροουγγαρίας (σημερινής Αυστρίας) και ήταν γόνος της πλούσιας οικογένειας των Καραγιάννηδων με καταγωγή από την Κοζάνη. Ο προπάππος του Γεώργιος - Ιωάννης Καραγιάννης ήταν βιομήχανος υφασμάτων στο Χέμνιτζ της Σαξωνίας. Για τις υπηρεσίες του προς την Αυλή, ο άρχοντας της περιοχής Φρειδερίκος Αύγουστος Γ' του απένειμε το 1792 τον τίτλο ευγενείας «φον» και ο κοζανίτης επιχειρηματίας μετέτρεψε το επώνυμό του από Καραγιάννης σε Κάραγιαν.
    Παιδί - θαύμα στο πιάνο, ο Χέρμπερτ φον Κάραγιαν έδωσε την πρώτη του συναυλία σε ηλικία πέντε ετών. Από το 1916 έως το 1926 σπούδασε στο Μοτσαρτέουμ του Ζάλτσμπουργκ, όπου ενθαρρύνθηκε να ασχοληθεί με τη διεύθυνση ορχήστρας. Πρωτοεμφανίσθηκε ως μαέστρος το 1927 στο Ουλμ και παρέμεινε στην ορχήστρα της γερμανικής αυτής πόλης έως το 1934. Την ίδια χρονιά διηύθυνε για πρώτο φορά τη Φιλαρμονική της Βιέννης, με την οποία διατήρησε μια πολύχρονη συνεργασία, παράλληλα με την κύρια απασχόληση του στην Όπερα του Άαχεν.
    περισσότερα  αλμανάκ
    [μουσικά πορτραίτα-2008 "in memoriam"] O ΧΕΡΜΠΕΡΤ ΦΟΝ ΚΑΡΑΓΙΑΝ
    (της Έφης Αγραφιώτη)

    Παρασκευή, 2 Απριλίου 2010

    Μαυρουδής εναντίον δήμων

    Τις «σχέσεις ασυνέπειας από μέρους της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, που αθετεί σχεδόν συστηματικά τις οικονομικές υποχρεώσεις για συναυλίες και θεατρικές παραστάσεις», καταγγέλλει με ανοιχτή επιστολή του προς τον Τύπο ο Νότης Μαυρουδής, σίγουρος ότι και πολλοί συνάδελφοί του θα συνυπέγραφαν τη διαμαρτυρία του.
    Αφορμή παίρνει ο συνθέτης από τις επικείμενες δημοτικές εκλογές του Οκτωβρίου. Εκφράζει «την αγανάκτηση, τον θυμό, την οργή των πολλών συναδέλφων μου, συνθετών-μουσικών-τραγουδιστών, ηθοποιών, που κλείνουν συμφωνίες με τους δήμους (με τα Πνευματικά Κέντρα) για συναυλίες σε φεστιβάλ, για θεατρικές παραστάσεις κ.λπ. και οι ίδιοι οι δήμοι αθετούν τις οικονομικές τους υποχρεώσεις, αδιαφορώντας για τα χρεωστούμενα. Το δυσάρεστο είναι πως οι δήμοι και τα συμβούλιά τους προσποιούνται και πολιτικές επιλογές ("κόκκινος δήμαρχος", "πράσινος δήμαρχος") και συγχρόνως συμπεριφέρονται απαξιωτικά δίχως να λογοδοτούν πουθενά, αφήνοντας χρέη πολλών χρόνων, στερώντας από πολλούς καλλιτέχνες που συμμετέχουν τα χρήματά τους. Στην περίπτωση που κάποιος καταφύγει σε αγωγές, καταταλαιπωρείται με αναβολές, δικηγόρους και ελληνικό δημόσιο, μπαίνοντας για τα καλά σε ατμόσφαιρα ...Κάφκα».
    Αν και ο κύριος Μαυρουδής επισημαίνει πως δεν αναφέρεται σε όλους τους δήμους, τονίζει ότι «όλοι οι άνθρωποι του καλλιτεχνικού χώρου γνωρίζουν πολύ καλά ποιους εννοώ...».
    απο Ελευθεροτυπία

    Πέμπτη, 1 Απριλίου 2010

    Σαν σήμερα στη μουσική..."Σεργκέι Ραχμάνινοφ"

     Σαν σήμερα  1 Απριλίου 1873 γεννήθηκε ο Ρώσος συνθέτης, πιανίστας και διευθυντής ορχήστρας  Σεργκέι Βασίλιεβιτς Ραχμάνινοφ

    "Είμαι ένας Ρώσος συνθέτης. Η γενέτειρά μου επηρέασε το ταλέντο μου και τις αντιλήψεις μου. Η μουσική μου είναι προϊόν της ψυχοσύνθεσής μου. Είναι μουσική Ρωσική

    ."Ο Σεργκέι Βασίλιεβιτς Ραχμάνινοφ ( Сергей Васильевич Рахманинов, Sergej Vasil’evič Rahmaninov, ο ίδιος έγραφε το όνομά του Sergei Vasilievich Rachmaninoff, 1 Απριλίου 1873– 28 Μαρτίου 1943) ήταν Ρώσος συνθέτης, πιανίστας και διευθυντής ορχήστρας. Θεωρείται ένας από τους μεγαλύτερους πιανίστες του 20ου αιώνα, εξ αιτίας των εξαιρετικών τεχνικών δυνατοτήτων του. Υπάρχουν πολλές ηχογραφήσεις με τον ίδιο να εκτελεί έργα δικά του αλλά και άλλα σημαντικά έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου. Η ποιότητα των συνθέσεών του συχνά αμφισβητήθηκε, παρ’ όλο που η δημοτικότητά του ήταν πολύ μεγάλη. Στα έργα του συμπεριλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, 4 κοντσέρτα για πιάνο, 3 συμφωνίες, 2 σονάτες για πιάνο και 3 όπερες. Το ύφος των περισσότερων συνθέσεών του είναι το ύφος του ύστερου ρομαντισμού, συγγενικό με την μουσική του Τσαϊκόφσκι, αλλά διακρίνονται και επιδράσεις από τον Σοπέν και τον Λιστ.
    Γεννήθηκε στο Σεμιόνοβο, κοντά στο Νόβγκοροντ, στην βορειοδυτική Ρωσία και ήταν το τέταρτο από τα έξι παιδιά μιας αρκετά εύπορης οικογένειας. Ο πατέρας του, Βασίλι Ραχμάνινοφ, ήταν αξιωματικός του Ρωσικού στρατού (εν αποστρατεία όταν γεννήθηκε ο Σεργκέι) και η μητέρα του κόρη στρατηγού, η οποία είχε προικοδοτήσει το σύζυγό της με μεγάλες εκτάσεις γης και ακίνητα. Ο Βασίλι Ραχμάνινοφ εξ αιτίας του πάθος του για τη χαρτοπαιξία, οδηγήθηκε σε οικονομική καταστροφή το 1882, κατασπαταλώντας την περιουσία της γυναίκας του και το 1882 αναγκάστηκε να πουλήσει και το τελευταίο οικογενειακό κτήμα στο Όνεγκ και να μετακομίσει σε ένα μικρό σπίτι στην Αγία Πετρούπολη... περισσότερα