Τρίτη, 30 Μαρτίου 2010

'Η Μουσική μας κάνει κοινωνικούς"


ΜΑΘΗΤΙΚΑ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑΤΑ ΣΕ ΑΜΙΛΛΑ
Η μουσική είναι «αντίδοτο στην αποξένωση που προκαλούν οι ώρες μπροστά στον υπολογιστή», πιστεύουν τα 78 μαθητικά συγκροτήματα που διαγωνίστηκαν για μια θέση στο Φεστιβάλ Schoolwave
«Στη μουσική δεν υπάρχουν όρια. Μας αρέσει να "ψαχνόμαστε"», έλεγαν μαθητές και φοιτητές ηλικίας 10-21 ετών καθώς κούρδιζαν τις κιθάρες τους. Και αυτό λίγο πριν βγουν στη σκηνή του ιστορικού κλαμπ «Κύτταρο» για να διεκδικήσουν μια θέση στο έκτο φεστιβάλ μαθητικών συγκροτημάτων Schoolwave, που τον Ιούλιο αναμένεται να ξεσηκώσει το Θέατρο Βράχων στον Βύρωνα.

Από metal και alternative rock σε hip hop και pop punk, όλα τα είδη ήταν στην γκάμα των 78 μαθητικών συγκροτημάτων, που επιλέχτηκαν ανάμεσα σε 200 και παρουσίασαν πειραματισμούς πάνω σε γνωστά τραγούδια και δικές τους συνθέσεις.

«Κάνουμε όνειρα, αλλά δεν ποντάρουμε στη μουσική για να βγάλουμε λεφτά. Ξέρουμε πόσο δύσκολο είναι να κάνεις επιτυχία. Αυτό που θέλουμε είναι να γίνουμε καλοί μουσικοί. Ένα συγκρότημα όπως το δικό μας είναι δύσκολο να κερδίσει το ευρύ κοινό» έλεγε η 17χρο νη Μαρία- Ελένη, τραγουδίστρια του συγκροτήματος Νo Limits από τη Λάρισα. «Οι στίχοι του τραγουδιού μας "Αngels fly away" μιλάνε για άπιαστα όνειρα. Κάποια τραγούδια μας μιλούν για την αδικία, την ανεργία. Στην αγγλική γλώσσα, καθώς δεν κολλάνε τα ελληνικά με τη μουσική και το στυλ μας».

Στο πλευρό των παιδιών βρίσκονταν γονείς που τους χαμογελούσαν- αν και εκείνοι ήταν πιο αγχωμένοι. «Η μουσική μάς κρατά μακριά από την αλητεία. Ευτυχώς, οι γονείς μας μάς στηρίζουν οικονομικά για την ενοικίαση του στούντιο», έλεγαν τα πέντε μέλη του ροκ συγκροτήματος. «Δεν θα συμμετείχαμε ποτέ σε τάλεντ σόου, όπως το Χ- Factor. Και αυτό επειδή μας ενδιαφέρει να γίνουμε γνωστοί σε έναν κύκλο σοβαρών ανθρώπων», λέει η 17χρονη Νεφέλη από το κοριτσίστικο συγκρότημα Τhe Lollipops από τη Θεσσαλονίκη με επιρροές απο την τζαζ.

«Έκανα μαθήματα σε ωδείο, αλλά φέτος σταμάτησα για να αφοσιωθώ στο σχολείο. Τα όνειρά μου, εκτός από μια καριέρα στη μουσική, περιλαμβάνουν και ένα πτυχίο Νομικής», έλεγε η 16χρονη Λάουρα από το ίδιο συγκρότημα, που μαζί με άλλους μαθητές του ωδείου σχημάτισαν μια χορωδία και πήραν μέρος σε φεστιβάλ σε Ιταλία, Γερμανία, Ρωσία, Καναδά, ενώ έχει συμμετάσχει σε ανέβασμα της όπερας «Τόσκα».

Ένα ακόμη συγκρότημα της ροκ, οι «Άθλιοι», όπως λένε ότι είναι η μετάφραση του ονόματός τους Τhe Αthlions, από τη Βέροια, έχουν ήδη βρει το μότο που τους ταιριάζει: «Να μην ξεχνάμε ότι πάνω απ΄ όλα είμαστε άνθρωποι».

«Από την ακρόαση πέρασαν παιδιά με έντονη προσωπικότητα. Η διαφορετικότητα στα είδη της μουσικής και στην ποιότητα μάς προκαλεί», είπε ο συνθέτης Γιώργος Κουμεντάκης από τη θέση του κριτή. Και ο Βασιλικός από τους Raining Ρleasure πρόσθεσε ότι «κάθε φέτος και καλύτερα, καθώς πέρασαν από την ακρόαση αντικειμενικά ταλαντούχα παιδιά». Μαζί με τους Γιάννη Πετρίδη, Νίκο Κυπουργό, Σάκη (Rotting Christ) και Χρήστο Ιωαννίδη (Schooligans) θα επιλέξουν τα 21 γκρουπ για το Φεστιβάλ.

Της Δάφνης Κοντοδήμα  (" Τα Νέα " 30 -3-2010 )

Δευτέρα, 29 Μαρτίου 2010

Η υπέροχη Μαντάμα Μπάτερφλαϊ και οι ...επτά νάνοι

Η διάσημη Κινέζα υψίφωνος Χούι Χε καθήλωσε το κοινό ως Μαντάμα Μπάτερφλαϊ

Με τον εφιάλτη του ολέθρια -και αφρόνως- διογκωμένου χρέους της να τη στριμώχνει αλύπητα εν καιρώ εφιαλτικής οικονομικής κρίσης, τον Φεβρουάριο, η Εθνική Λυρική Σκηνή πρόσφερε δύο προτάσεις: ένα κοκτέιλ επτά μονόπρακτων λυρικών έργων του 20ού αιώνα (Ολύμπια) και τη «Μαντάμα Μπάτερφλαϊ» (Μέγαρο Μουσικής).



 του ΓΙΑΝΝΗ ΣΒΩΛΟΥ 
Η διάσημη Κινέζα υψίφωνος Χούι Χε καθήλωσε το κοινό ως Μαντάμα Μπάτερφλαϊ Αναβίωση παλαιότερης παραγωγής σε σκηνοθεσία Πετρόπουλου (2005), η τελευταία αντικατέστησε την όπερα «Σαμψών και Δαλιδά» του Σεν-Σανς, που ακυρώθηκε για οικονομικούς λόγους όπως και ο βερντιανός «Χορός μεταμφιεσμένων», που αντικαταστάθηκε με άλλη παλαιότερη παραγωγή, επίσης σε σκηνοθεσία Πετρόπουλου, την «Τραβιάτα». Η προσθήκη της εξ αρχής προβλεπόμενης αναβίωσης του «Ριγολέτου» (Δεκέμβριος 2009) καθιστά την καλλιτεχνική περίοδο 2009-10 «Ετος Πετρόπουλου» στην ΕΛΣ.
Η ...επτάδυμη παράσταση περιλάμβανε τα έργα: «Ο θρύλος του παλαιού ναυτικού» (Μάρκο Σοφιανόπουλο, 2009), «Μια παρτίδα μπριτζ» (Μπάρμπερ, 1953), «Μπρος και πίσω» (Χίντεμιτ, 1927), τη μυθολογική τριλογία «Η εγκατάλειψη της Αριάδνης», «Η απελευθέρωση του Θησέα» και «Η αρπαγή της Ευρώπης» (Μιγιό, 1927) και «Η μάντισσα» (Σογκέ, 1932). Η πρώτη εξ αυτών ήταν παραγγελία της ΕΛΣ στον 58χρονο Σοφιανόπουλο, συνθέτη ελληνικής καταγωγής από την Τεργέστη, συντοπίτη του καλλιτεχνικού διευθυντή της ΕΛΣ, Τζοβάνι Πάκορ.
Οι εντυπώσεις ήσαν από κάθε άποψη μετριότατες. Αρχής γενομένης από τον «Θρύλο» του Σοφιανόπουλο, τα έργα ήσαν αδύναμα, συνεπώς η βραδιά δεν είχε κέντρο βάρους. Υστερα, τόσον οι ατελείς εκτελέσεις όσον και το στρίμωγμα επτά οπερών σε ένα δίωρο, όπου, μάλιστα, τα διαλείμματα για στήσιμο/ξεστήσιμο σκηνικών διάρκεσαν περισσότερο από τη μουσική αυτή καθεαυτή, βοήθησαν ελάχιστα. Επιπλέον, με λιγοστές, ξεκάθαρες εξαιρέσεις -π.χ. ο τενόρος Κωνσταντίνος Κληρονόμος ως Θησέας- οι διανομές υπήρξαν έκδηλα άνισες· το ίδιο και οι σκηνοθεσίες που, ειδικά στον Μιγιό, έμοιαζαν αναποφάσιστες ως προς το ακριβές μουσικοδραματικό στίγμα των έργων. Τέλος, αντιμέτωποι με μουσικές γραφές ευρύτατου στιλιστικού φάσματος οι 16 μονωδοί και η αυτοσχέδια ορχήστρα υπό τον διευθυντή Χορωδίας της ΕΛΣ, Νίκο Βασιλείου, απλώς ηττήθηκαν κατά κράτος· τέτοιες απόπειρες απαιτούν κεκτημένες επιδόσεις τελείως διαφορετικού επιπέδου και βάθους. Σε δύσκολους καιρούς περιμένει κανείς από τους υπεύθυνους ρεπερτορίου της ΕΛΣ να σέβονται διπλά την κρατική χρηματοδότηση περισώζοντας τα ουσιώδη αντί να εντρυφούν σε άνευ νοήματος ασκήσεις εκκεντρικότητας. Πόσο μάλλον όταν ακόμη δεν έχουμε ακούσει βασικές όπερες του 19ου και 20ού αιώνα ενώ «ξεχάσαμε» πάλι το μπαρόκ.
Προβληματική σκηνοθεσία, έξοχη πρωταγωνίστρια
Οσον αφορά στην παράσταση της «Μαντάμας Μπάτερφλαϊ» του Πουτσίνι, κατ' αρχάς θα παρακάμψουμε πλήρως το οπτικό μέρος: η προσαρμογή της σκηνοθεσίας/σκηνογραφίας του Πετρόπουλου στη μεγαλύτερων διαστάσεων σκηνή της αίθουσας «Τριάντη» απλώς επέτεινε τα εγγενή προβλήματα της αρχικής σύλληψής της: ανακόλουθη σκηνική απόδοση χώρων, επίπεδη χρωματική παλέτα, παντελώς ασυνάρτητοι φωτισμοί, μέτρια κίνηση, κακές λεπτομέρειες. Σε καθαρά μουσικό επίπεδο, όμως, μας αποζημίωσε η σφιχτή, δυναμική διεύθυνση του Λουκά Καρυτινού και, βεβαίως, η παρουσία της Κινέζας υψιφώνου Χούι Χε, που τον περασμένο Νοέμβρη μας είχε χαρίσει την εξαίρετη στραουσική Αριάδνη στο Ολύμπια.
Η ακμαία 38χρονη λυρική τραγουδίστρια από τη Σαγκάη έχει τραγουδήσει αναρίθμητες φορές την Τσο-Τσο-Σαν, κάτι που αισθανθήκαμε άμεσα στην έμπειρη, σκηνικά άνετη, δίχως ίχνος ρουτίνας ερμηνεία του ρόλου. Η υγιής φωνή της, μεγάλη, φωτεινή, σφιχτή, με όγκο, απολύτως άνετη στην υψηλή περιοχή αλλά και εύκαμπτη, υπηρέτησε τον εξουθενωτικό ρόλο με άκρα ευαισθησία και καλαισθησία. Πλασμένη με μαλακές γραμμές, υπέροχα ρευστή φραστική της αναπτυσσόταν αβίαστα σε καλοζυγιασμένες, γενναιόδωρες κορυφώσεις δυναμικής διαπερνώντας άνετα την ορχήστρα. Οι καρφωτές ψηλές νότες ήσαν πάντα εύστοχες και εύηχες, οι αποσβέσεις των φράσεων αιθέριες και ακριβείς, δίχως «ξέφτια»· όλ' αυτά στοιχειοθέτησαν ένα σπάνιας ποιότητας μάθημα πουτσίνειου τραγουδιού σε έναν ρόλο που εύκολα γίνεται πεδίο κυριαρχίας ευτελών ερμηνευτικών μανιερισμών.
Δίπλα της οι Ελληνες μονωδοί τραγούδησαν από καλά έως απλώς μέτρια. Τα σπάνια ξέφωτα μαλακών, λυρικών διατυπώσεων στην ερμηνεία του τενόρου Βαγγέλη Χατζησίμου (Πίνκερτον) ελάχιστα αποζημίωσαν για ένα τραγούδι γενικά αδρομερώς πλασμένο, με -ιδίως στο ξεκίνημα- πιεσμένες, σκληρές ψηλές νότες. Ο βαρύτονος Δημήτρης Τηλιακός ενσάρκωσε ένα μουσικά θαυμάσιο, σκηνικά ταιριαστά αποστασιοποιημένο Σάρπλες. Καλά, με πειστικές, συγκινητικές κορυφώσεις τραγούδησε τη Σουτζούκι η μεσόφωνος Μαρισία Παπαλεξίου. Μέτρια ήταν η απόδοση της Χορωδίας της ΕΛΣ.

Παρασκευή, 26 Μαρτίου 2010

Σεμινάριο Πιάνου με την Έλλη Τσαμπά στο Τροφώνιο Ωδείο


Σεμινάριο Πιάνου 


Tο Τροφώνιο Ωδείο σε μια μεθοδική προσπάθειά του να διευρύνει το γνωστικό πεδίο των σπουδαστών μουσικής και να ανοίξει νέους δρόμους στη μουσική διαπαιδαγώγησή τους, στο πλαίσιο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων, πραγματοποιεί σεμινάριο Πιάνου .


Το σεμινάριο θα πραγματοποιηθεί στις 27 Μαρτίου (ημέρα Σάββατο του Λαζάρου) και 28 Μαρτίου (ημέρα Κυριακή των Βαϊων) από την πιανίστα Έλλη Τσαμπά


Το σεμινάριο απευθύνεται σε σπουδαστές πιάνου κάθε επιπέδου.
Οι συμμετέχοντες μπορούν να παρουσιάσουν οποιαδήποτε έργα του πιανιστικού ρεπερτορίου.
Με αφορμή τα έργα αυτά θα συζητηθούν θέματα σχετικά με το πώς
μπορούμε να παίξουμε ένα έργο όλο και πιο εκφραστικά, ερμηνεύοντας σωστά τις οδηγίες που μας δίνει ο συνθέτης στην παρτιτούρα.
Επίσης, θα δοθούν ιδέες γύρω από το πώς να ξεπερνάμε τις τεχνικές δυσκολίες του οργάνου και πώς να μελετάμε δημιουργικά.


Το Σεμινάριο θα γίνει στην αίθουσα του Τροφώνιου Ωδείου
( Mπουφίδου 39 Λιβαδειά)  10.30π.μ -2.00μ.μ
                                                           


 ΈλληΤσαμπά 
                               
Βιογραφικό
Η Έλλη Τσαμπά γεννήθηκε στη Λειβαδιά όπου ξεκίνησε τις μουσικές της σπουδές σε ηλικία 8 ετών. Σύντομα διακρίθηκε όταν στα 11 της χρόνια επιλέχθηκε να συμμετάσχει στην εκπομπή της ΕΡΤ «Ο κόσμος της μουσικής». Σπούδασε στο Τροφώνιο Ωδείο με καθηγητές τον Σπύρο Γκεζερλή στο πιάνο και τον Γιάννη Νικολόπουλο στα θεωρητικά και αποφοίτησε λαμβάνοντας το επίπεδο της Δεξιοτεχνίας στο πιάνο και το Πτυχίο Αρμονίας με “Άριστα Παμψηφεί”. Το 2002 εισήχθη πρώτη στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών με υποτροφία του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Αποφοίτησε με «Άριστα» τον Ιούλιο του 2008. Από το 2002 έως το 2006 φοίτησε στο Ωδείο Φίλιππος Νάκας στην Αθήνα με καθηγητές τον διακεκριμένο σολίστα Valery Sagaidachny στο πιάνο και τον Παναγιώτη Αδάμ στα θεωρητικά. Πήρε το δίπλωμά της στο πιάνο με «Άριστα Παμψηφεί» και βραβείο καθώς επίσης και τα πτυχία Αντίστιξης και Φούγκας με «Άριστα Παμψηφεί».
Aπό τον Σεπτέμβρη του 2009 σπουδάζει στο μεταπτυχιακό τμήμα πιάνου της Βασιλικής Ακαδημίας Μουσικής του Λονδίνου με καθηγήτρια την Tanya Sarkissova. Για τις σπουδές της έχει λάβει υποτροφία από κληροδότημα Μαρίας Κασσιμάτη.
Έχει παρακολουθήσει master classes με διακεκριμένους σολίστ όπως τον Frank Wibaut στη θερινή Ακαδημία Μουσικής του Πανεπιστημίου Mozarteum στο Salzburg (2008), τον Μαρτίνο Τιρίμο στη θερινή Ακαδημία Μουσικής του Κρατικού Ωδείου Θεσσαλονίκης (2007), τον Gordon Fergus-Thompson, την Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου, το Γιώργο Χατζηνίκο κ.ά. Παρακολουθεί συχνά μαθήματα και σεμινάρια με τον διεθνούς φήμης σολίστ Δημήτρη Τουφεξή.
Έχει διακριθεί με 1ο βραβείο στους περιφερειακούς μαθητικούς Καλλιτεχνικούς Αγώνες του Υπουργείου Παιδείας (2000), με 2ο βραβείο στον πανελλήνιο διαγωνισμό πιάνου της Χ.Ο.Ν. (2003) και 4ο βραβείο καθώς και «βραβείο καλύτερου Έλληνα συμμετέχοντα» στο διεθνή διαγωνισμό Konzerteum (2004). Έχει συμμετάσχει σε συναυλίες κλασσικής μουσικής και έχει δώσει ατομικά ρεσιτάλ (στην αίθουσα συναυλιών του Πανεπιστημίου Αθηνών, στο Αμερικάνικο Κολλέγιο Αθηνών, στο θέατρο 'Απόλλων' στη Σύρο κ.α). Επίσης, έχει εμφανιστεί σε διάφορες πόλεις της Ελλάδας ως συνοδός με τη χορωδία της Τράπεζας της Ελλάδος. Από το 2005 διδάσκει πιάνο και θεωρητικά σε μαθητές διαφόρων επιπέδων. 

Πέμπτη, 25 Μαρτίου 2010

Σαν σήμερα στη Μουσική..."Μπέλα Μπάρτοκ"

   
  Σαν σήμερα 25 Μαρτίου 1887:γεννιέται  ο, ούγγρος συνθέτης  Μπέλα Μπάρτοκ



Ο Μπέλα Μπάρτοκ (1881-1945) είναι ίσως ο μεγαλύτερος εθνικός συνθέτης που έχει εμφανιστεί και ένας από τους σημαντικότερους συνθέτες που χρησιμοποίησε τις τονικές φόρμες και το λαϊκό και παραδοσιακό υλικό σε πείσμα των μοντέρνων τεχνικών σύνθεσης όπως ο δωδεκαφθογγισμός και των παράλληλων ρευμάτων του όπως ο νεοκλασσικισμός. Ο συνθέτης μελετησε σε βάθος την λαϊκή μουσική της πατρίδας του, της Ουγγαρίας, αλλά και των γειτονικών λαών της Ανατολικής Ευρώπης, σε όσο το δυνατόν πιο "γνήσια" μορφή. Τον ενδιέφεραν επίσης, εκτός από την παραδοσιακή μουσική καθαυτή, και οι κοινωνικές-πολιτισμικές διαδικασίες που οδήγησαν στην δημιουργία της.Μελετώντας σε βάθος και χρησιμοποιώντας μαζί με αυτές τις παραδοσιακές μουσικές και διάφορες μοντέρνες αλλά και κλασικές μορφές επεξεργασίας του υλικού του, δημιούργησε τελικά μία μουσική με χαρακτηριστικό προφίλ και άκουσμα. Η προσπάθεια να χρησιμοποιηθούν τα λαϊκά μοτίβα σε γνήσια μορφή δεν απέτρεψε την έντεχνη επεξεργασία των ρυθμικών στοιχείων - με τρόπο ίσως πιο σύνθετο από αυτόν της δυτικής μουσικής - και των αρμονικών στοιχείων που φανερώνουν σημαντικό επηρεασμό από μεγάλη γκάμα δυτικών συνθετών (παράδειγμα είναι ο Ντεμπισσύ). Ένα μεγάλο μέρος της μουσικής του είναι από τη φύση του "ετεροφωνικό", δηλαδή ταυτόχρονη εμφάνιση μίας μελωδίας σε πολλές παρόμοιες ή μη μορφές που παρουσιάζουν επίσης παρόμοια ρυθμικά και αρμονικά στοιχεία. Γενικά το στυλ του έχει ωφεληθεί αρκετά από καινοτομίες άλλων συνθετών που αφομοιώθηκαν στη μουσική του, χωρίς όμως να χαθεί καθόλου το "παραδοσιακό πνεύμα" που αυτή περιέχει.
 Αρκετά μεγάλο και σημαντικό το έργο του - Θέατρο : Μία όπερα (ο Πύργος του Κυανοπώγωνα), 2 μπαλέτα (Ο Ξύλινος Πρίγκηπας και ο Θαυμαστός Μανδαρίνος). Φωνητική μουσική : Κοσμική καντάτα, πολλές μεταγραφές από διάφορα δημοτικά τραγούδια και μελωδίες. Για ορχήστρα : 2 σουίτες, ντιβερτιμέντο, 5 κοντσέρτα για διάφορα όργανα (κοντσέρτο για δύο πιάνα και κρουστά, κοντσέρτο για βιολιά, κοντσέρτο για ορχήστρα κλπ.). Πιάνο : Μπαγκατέλες, 8 Ρουμάνικοι χοροί, Allegro barbaro, Σονάτα, Σουίτα, "Μικρόκοσμος". Μουσική δωματίου : 6 κουαρτέτα εγχόρδων, "Αντιθέσεις" για βιολί, κλαρινέτο και πιάνο, 44 ντούο για 2 βιολιά, 2 σονάτες για βιολί και πιάνο.

 Πηγή:artissimo

Τρίτη, 23 Μαρτίου 2010

Καλό Ταξίδι Κυρία Φούλα...

Αφιερωμένο στη μνήμη της ...
 ένα αγαπημένο της τραγούδι 

"Την πόρτα ανοίγω το βράδυ" (Τ.Λειβαδίτη,Μ.Θεοδωράκη)

Την πόρτα ανοίγω το βράδυ,
τη λάμπα κρατώ ψηλά,
να δούνε της γης οι θλιμμένοι,
να ’ρθούνε, να βρουν συντροφιά.

Να βρούνε στρωμένο τραπέζι,
σταμνί για να πιει ο καημός
κι ανάμεσά μας θα στέκει
ο πόνος, του κόσμου αδερφός.

Να βρούνε γωνιά ν’ ακουμπήσουν,
σκαμνί για να κάτσει ο τυφλός
κι εκεί καθώς θα μιλάμε
θα ’ρθει συντροφιά κι ο Χριστός.


Κυριακή, 21 Μαρτίου 2010

Mυσταγωγία η συνάντηση της μουσικής με την ποίηση

Tραγούδια και μελωδίες  φανέρωσαν τα κρυμμένα  συναισθήματα  της ποίησης...
 

Όταν η Μουσική συναντά την μαγεία της Ποίησης και το συναίσθημα πλημμυρίζει τον άνθρωπο τότε μπορει να καταλάβει κανείς την αξία της Τέχνης και ποσα μπορεί να προσφέρει στους δύσκολους καιρούς που ζούμε


Δείτε τις φωτογραφίες απο το αφιέρωμα στο μεγάλο μας ποιητή ΤΑΣΟ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ


Παρασκευή, 19 Μαρτίου 2010

Όταν η μουσική συναντά την ποίηση"

 Υποδεχόμαστε την παγκόσμια ημέρα της ποίησης με αφιέρωμα στο μεγάλο μας ποιητή  ΤΑΣΟ ΛΕΙΒΑΔΙΤΗ

  «Ω ελπίδες της νιότης μας μείνατε στη μέση τον δρόμου.
Εμείς συνεχίσαμε και να που φτάσαμε απόψε εδώ, σ’αυτόν τον άγνωστο τόπο,
χωρίς αποσκευές, μα μ ‘ ένα τόσο ωραίο φεγγάρι….»



Συνδιοργάνωση ΤΡΟΦΩΝΙΟ ΩΔΕΙΟ - Bιβλιοπωλείο ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΚΦΡΑΣΗ

 Μελοποιημένη ποίηση  θα ακουστεί απο τις καθηγήτριες του Ωδείου .
 Τα τραγούδια  που θα ακουστούν είναι από τα έργα
 "Λυρικά σε μουσική  Μ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ,  απο το "Φυσάει" σε μουσική  Γ.ΤΣΑΓΚΑΡΗ 
και τα γνωστά τραγούδια  του Μ.ΘΕΟΔΩΡΑΚΗ 
"Μάνα μου και Παναγιά","Βρέχει στη φτωχογειτονιά ", "Το Σαββατόβραδο"  
Θεοχάρη Πέπη (τραγούδι)
Μπότση Κατερίνα (πιάνο)
Πανουργιά Μαρία (κιθάρα)

Ομιλία για τη ζωή και το έργο τoυ Τάσου Λειβαδίτη απο τον ποιητή και δημοσιοράφο Κώστα Καναβούρη.
Ποιήματα  απο τις συλλογές ,"Ο άνθρωπος με το ταμπούρλο","Συμφωνία αρ.1","Ποιήματα 1958-1964","Νυχτερινός επισκέπτης", "Ανακάλυψη","Εγχειρίδιο ευθανασίας", "Ο τυφλός με τον λύχνο", "Βιολέτες
για μια εποχή", "Τα χειρόγραφα του Φθινοπώρου"  θα διαβάσουν  οι 
Αγραφιώτης Γιώργος,Θεοχάρης Γιώργος, Κατσικογιάννη Βάσω

Το Σάββατο 20 Μαρτίου 2010, ώρα 8.00 μ.μ
στο Χώρο του Βιβλιοπωλείου, Δημάρχου Ι. Ανδρεαδάκη 49,(πρώην Πεσόντων
Μαχητών) τηλ. 2261023136


 

 

Πέμπτη, 18 Μαρτίου 2010

«Γιατί ο Μπαχ και ο Μπετόβεν…;»

Αύριο Παρασκευή 19 Μαρτίου 2010 στις 9 το βράδυ στο Πυθαγόρειο Ωδείο η Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου  παρουσιάζει μια ενδιαφέρουσα διάλεξη - ρεσιτάλ πιάνου με τίτλο ...

                                         «Γιατί ο Μπαχ και ο Μπετόβεν…;»

 Xρειάζεται υπέρβαση άραγε σήμερα για να ανακαλύψουμε και να αποτιμήσουμε στα κλασικά έργα τη διαχρονική αξία της μουσικής τέχνης;


Α Μέρος
 
J. S. Bach
Partita Nr 1 σε Σι υφ μείζονα
Preludium
Allemande
Courante
Sarabande
Menuet 1,2
Gigue

L.van Beethoven
Σονάτα οp.13 σε ντο ελάσσονα (παθητική)
Grave-Allegro di molto e con brio
Adagio cantabile
Rondo.Allegro


Β Μέρος
J. S. Bach   Partita  αρ.4 σε ρε μείζονα
Ouverture
Allemande
Courante
Aria
Sarabande
Menuet
Gigue

L.van Beethoven
Sonata op.10 Nr3
Presto
Largo e mesto
Menuetto. Allegro
Rondo. Allegro

L. van Beethoven
Rondo  alla ingharese quasi un capriccio op.129
(Die Wut uber den verlorenen Groschen)
(Rondo για το χαμένο γρόσσι)



Τετάρτη, 17 Μαρτίου 2010

Φωτογραφικό υλικό απο την εκδήλωση "ΚΙΘΑΡΙΣΜΟΙ

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το  Σάββατο 13 Μαρτίου  η συναυλία των μαθητών της κλασικής κιθάρας του Ωδείου.
δείτε φωτογραφικό υλικό

Δευτέρα, 15 Μαρτίου 2010

Φωτογραφίες απο την εκδήλωση "Κιθαρισμοί"


Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε η συναυλία των μαθητών της κλασικής κιθάρας το Σάββατο 13 Μαρτίου
δείτε φωτογραφικό υλικό


Σάββατο, 13 Μαρτίου 2010

"ΚΙΘΑΡΙΣΜΟΙ"

 Σήμερα  Σάββατο 13 Μαρτίου 2010 & ώρα 7.30μ.μ θα πραγματοποιηθεί . η συναυλία  των μαθητών  της    κλασικής κιθάρας
 Θα παίξουν  έργα των Μ.Guliani, M.Carcassi, F.Carulli, F.Tarrega, I. Albeniz, Δ.Φάμπα
«Αίθουσα Εκδηλώσεων του Τροφώνιου Ωδείου»

Παρασκευή, 12 Μαρτίου 2010

«Από τον Ραχμάνινοφ και τον Στραβίνσκι στον Θεοδωράκη»

Μ. Θεοδωράκης και Ραχμάνινοφ (κολάζ φωτογραφιών των δύο δημιουργών)

Ελληνορωσική μουσική βραδιά  διοργανώνεται σήμερα Παρασκευή στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών,  με στόχο ν' αναδείξει τις μουσικές συγγένειες και την επιρροή των μεγάλων Ρώσων συνθετών , όπως του Ραχμάνινοφ, του Στραβίνσκι, του Σοστακόβιτς, και την επίδραση που άσκησαν στη διαμόρφωση του έργου του  Μίκη Θεοδωράκη.

Η συναυλία διοργανώνεται με πρωτοβουλία της εταιρείας Elisarte, η οποία, τα τελευταία χρόνια, ασχολείται ιδιαίτερα με την ανάδειξη του συμφωνικού έργου του Μ. Θεοδωράκη, ενώ τελεί επίσης υπό την αιγίδα της πρεσβείας της Ρωσικής Ομοσπονδίας.


Την Εθνική Συμφωνική Ορχήστρα της ΕΡΤ, η οποία θα ερμηνεύσει έργα Στραβίνσκι, Ραχμάνινοφ και Θεοδωράκη, θα διευθύνει ο μαέστρος Λουκάς Καρυτινός, ενώ η Ρωσίδα σοπράνο Αιμιλία Τιταρένκο θα ερμηνεύσει αποσπάσματα από την όπερα Αντιγόνη του Θεοδωράκη. Ακόμη, στη συναυλία θα ακουστούν, μεταξύ άλλων η Σουίτα για πιάνο αρ. 1 (για την οποία ο μεγάλος μας συνθέτης βραβεύτηκε το 1957 στο Διαγωνισμό Σύνθεσης Νέων στη Μόσχα, βραβείο που του απένειμε ο ίδιος ο Σοστακόβιτς), καθώς και αποσπάσματα από το μπαλέτο Ζορμπάς. Συμμετέχουν ο τενόρος Ζάχος Τερζάκης και η πιανίστα Τατιάνα Παπαγεωργίου.

Πέμπτη, 11 Μαρτίου 2010

Σαν σήμερα στη μουσική... " Άστορ Πιατσόλα"

Σαν σήμερα 11 Μαρτίου 1921 γεννιέται ο Άστορ Πιατσόλα


Ο Άστορ Πιατσόλα11 Μαρτίου 1921 στο Μαρ ντελ Πλάτα, Αργεντινή – 4 Ιουλίου 1992 στο Μπουένος Άιρες)θεωρείται ο πιο σημαντικός συνθέτης του τάγκο κατά το δεύτερο μισό του 20ού αιώνα. Οι συνθέσεις του έφεραν επανάσταση στο παραδοσιακό τάγκο, ενσωματώνοντας σ' αυτό στοιχεία τζαζ και κλασικής μουσικής, και δημιούργησαν το nuevo tango (νέο τάγκο). Ήταν επίσης εξαίρετος μπαντονεονίστας και συχνά ερμήνευε τις συνθέσεις του με διάφορα μουσικά σχήματα. Στην Αργεντινή είναι γνωστός ως "El Gran Ástor" ("ο Μέγας Άστορ").περισσότερα

ΡΕΣΙΤΑΛ ΚΙΘΑΡΑΣ της ΕΥΑΣ ΦΑΜΠΑ στις ΣΕΡΡΕΣ


Την Παρασκευή 12 Μαρτίου στις 9.00μμ ο Σύλλογος Φίλων των Γραμμάτων και των
Τεχνών Σερρών  παρουσιάζει  ένα 
Ρεσιτάλ Κιθάρας της  Εύας  Φάμπα, στην
Δημόσια Κεντρική Βιβλιοθήκη Σερρών.

Η Εύα Φάμπα θα ερμηνεύσει έργα των: 
F. Sor, Eduardo Morales Caso, J.
Rodrigo, I. Albeniz, G. Sanz, Νίκου Χαριζάνου, Γιώργου Μαυροειδή, Κυριάκου
Τζωρτζινάκη, Μάνου Χατζιδάκι και Δημήτρη Φάμπα
.

Το Σάββατο 13 Μαρτίου στις 10.οο πμ στα γραφεία του Συλλόγου  διοργανώνεται
σεμινάριο / Master class  της Εύας Φάμπα  για τους καθηγητές και σπουδαστές της κιθάρας καθώς και για κάθε φιλόμουσο και κιθαρίστα   με θέμα την Τεχνική της Κιθάρας, την ερμηνεία του ρεπερτορίου της  και  παρουσίαση νέων εκδόσεων
  έργων για κιθάρα.

Μήνυμα απο τους encardia

Πριν το Πάσχα αυτήν την Πέμπτη 11 Μαρτίου στην Αυλαία


 Οι encardia παρέα με το Νίκο Ξυδάκη

Στα πλαίσια μιας εκρηκτικής βραδιάς με ήχους απο την Ελλάδα του Salento (Κάτω Ιταλία) θα παρουσιαστεί ένα σπουδαίο απόσπασμα απο τη "Βενετσιάνα" του Νίκου Ξυδάκη σε ποίηση Θοδωρή Γκόνη έτσι όπως το διασκεύασαν οι encardia για να το προσφέρουν σε φίλους και μόνο κατά τις σπάνιες στιγμές που συναντιούνται στη σκηνή μαζί με τον ίδιο. Ένα μοναδικό έργο και μια σπάνια καλλιτεχνική συνάντηση, σχεδόν "συλλεκτική"...στο γνωστό πια ραντεβού.

(Ο χορός της ταραντέλλας εννοείται ότι και πάλι θα σπρώξει τη βραδιά στα άκρα!!!)

Μουσική σκηνή Αυλαία, Αγ.Όρους 15, Βοτανικός, τηλ. 2103474074,                      

           www.avlea.gr,  www.encardia.gr     

Τετάρτη, 10 Μαρτίου 2010

«Θεοδώρα» του Χαίντελ

Η Θεοδώρα, το ορατόριο του Γκέοργκ Φρήντριχ Χαίντελ σε λιμπρέτο του Thomas Morell, παρουσιάζεται σε δραματοποιημένη μορφή στο πλαίσιο μίας ανατρεπτικής μουσικής παράστασης που φιλοδοξεί να αναδείξει τη διαχρονικότητα του έργου μέσα από μια εντελώς καινούρια αισθητική ανάγνωση.
Η μουσική παράσταση  θα παιχτεί από την «Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής», η οποία γίνεται... μπαρόκ υπό τη διεύθυνση του Γιώργου Πέτρου. 
Η παραγωγή θα ανέβει το Σάββατο 13 Μαρτίου, στην αίθουσα «Αλεξάνδρα Τριάντη», (Μέγαρο Μουσικής) σε σκηνοθεσία και σχεδιασμό παραγωγής Πάρη Μέξη. 

Οι μουσικοί της «Καμεράτας» αλλάζουν χορδές και δοξάρια για να συλλάβουν τον μπαρόκ ήχο. «Οταν λέμε ότι αναζητούμε τον μπαρόκ ήχο, δεν είμαστε αρχαιολόγοι. Πάμε όσο πιο κοντά γίνεται. Με τη χρήση στοιχείων του παρελθόντος ψάχνουμε κάτι το εξαιρετικά καινούργιο» τονίζει ο Νίκος Τσούχλος. 
H δραματοποιημένη μορφή του ορατορίου φιλοδοξεί να αναδείξει τη διαχρονικότητα του έργου μέσα από μια εντελώς καινούργια αισθητική ανάγνωση.
Αρχιμουσικός και σκηνοθέτης, με την παράσταση αυτή, διατυπώνουν μια πρόταση για μια εικαστική και μουσική καινούργια ανάγνωση ενός παλιού έργου, το αντιμετωπίζουν σαν δράμα, σαν θεατρικό έργο, και το μετατρέπουν σε οπτικοακουστικό θέαμα που, με τη βοήθεια της τεχνολογίας, ανταποκρίνεται στους κώδικες του κοινού της εποχής μας. 

Κορυφαία ονόματα της εγχώριας και διεθνούς καλλιτεχνικής σκηνής ενώνουν τις δυνάμεις του στο καλλιτεχνικό αυτό εγχείρημα. 
Ο βραβευμένος με ECHO KLASSIK αρχιμουσικός Γιώργος Πέτρου, του οποίου οι ηχογραφήσεις σε έργα Χαίντελ έχουν αποσπάσει τις υψηλότερες διακρίσεις του διεθνούς Τύπου και η Καμεράτα, Ορχήστρα των Φίλων της Μουσικής στην πρώτη της "επίσημη" εμφάνιση με όργανα εποχής ενώνουν τις δυνάμεις τους για να  μεταφέρουν το κλίμα της εποχής στην οποία γράφτηκε το αριστούργημα του Χαίντελ. 
Παράλληλα, ο Πάρις Μέξης με φρέσκια προσέγγιση στη σκηνοθετική και εικαστική επιμέλεια-animation της παραγωγής, στήνει ένα σκηνικό από εικόνες και παρεμβάσεις που διατρέχουν το έργο με τη βοήθεια της τεχνολογίας (animation) σε συνεργασία με το βραβευμένο με Golden European Design award, motion studio "Nomint". Στη μέση αυτών των δύο κόσμων, του παλιού (όργανα εποχής) και του νέου (σύγχρονη αισθητική προσέγγιση) τοποθετείται η διαχρονική ιστορία της Θεοδώρας, μία ιστορία αγάπης που καταλήγει σε θυσία.
Στη διανομή των ρόλων εμφανίζονται διεθνούς φήμης λυρικοί τραγουδιστές: η εξαιρετική ιταλίδα ερμηνεύτρια του Μπαρόκ Εμανουέλα Γκάλι ερμηνεύει τον πρωταγωνιστικό ρόλο της Θεοδώρας, με την Κριστίνα Χάμαρστρεμ στο ρόλο του Διδύμου, την Ειρήνη Καράγιαννη ως Ειρήνη, τον Τζέισον Νταρνέλ ως Σεπτίμιο και τον Γιάννη Γιαννίση στο ρόλο του Ουάλη. Συμμετέχει επίσης η Μεικτή Δημοτική Χορωδία Αθηνών υπό τη διεύθυνση του Σταύρου Μπερή. Τη μουσική προετοιμασία των σολίστ έχουν αναλάβει η Καλλιόπη Γερμανού και ο Μάρκελλος Χρυσικόπουλος και της Χορωδίας, ο Νίκος Λαλιώτης. Ο σχεδιασμός των φωτισμών είναι του Γιώργου Τέλλου. Την κατασκευή και την επιμέλεια του σκηνογραφικού υλικού έχει αναλάβει η Βίκυ Ρουμπέκα. 


Για την καλύτερη κατανόηση του έργου, θα υπάρχουν ελληνικοί υπέρτιτλοι.

Η ιστορία της "Θεοδώρας" εκτυλίσσεται στην Αντιόχεια του 4ου αιώνα μ.Χ., την εποχή του αυτοκράτορα Διοκλητιανού. Η Θεοδώρα μία νεαρή πριγκίπισσα που έχει ασπαστεί τον χριστιανισμό αρνούμενη να συμμετάσχει στις θυσίες προς το Δία για τον εορτασμό των γενεθλίων του αυτοκράτορα, καταδικάζεται να εκπορνευτεί με τη βία και φυλακίζεται. Ο αξιωματικός Δίδυμος, επίσης χριστιανός και ερωτευμένος μαζί της επισκέπτεται τη Θεοδώρα στη φυλακή και τη βοηθά να φυγαδευτεί ανταλλάσσοντας ρούχα μαζί της ενώ μένει ο ίδιος στη θέση της. Η απόδραση σύντομα ανακαλύπτεται, ο Δίδυμος συλλαμβάνεται και καταδικάζεται σε θάνατο. Στη συνέχεια η Θεοδώρα παραδίδεται προσφέροντας στο ρωμαίο κυβερνήτη τη ζωή της αντί του Διδύμου για να οδηγηθούν στο τέλος και οι δύο οικειοθελώς στον θάνατο. Το έργο κλείνει με ένα τραγούδι που υμνεί τη νίκη της αγάπης επί του θανάτου.

 OΧαίντελ συνέθεσε τη Θεοδώρα το 1749, για την παρουσιάσει ο ίδιος ένα χρόνο αργότερα στο Κόβεντ Γκάρντεν του Λονδίνου. Φαίνεται πως το έργο δεν άρεσε στο βρετανικό κοινό γιατί σύντομα ο αριθμός των προγραμματισμένων παραστάσεων περιορίστηκε στις τρεις. Χρόνια αργότερα ωστόσο, αναγνωρίστηκε η πραγματική αξία του ορατόριου ο έντονος λυρισμός και το συναισθηματικό βάθος της γραφής του Χαίντελ για να φτάσει σήμερα να θεωρείται ένα από τα πιο αριστουργηματικά θρησκευτικά δράματα όλων των εποχών.

Τρίτη, 9 Μαρτίου 2010

Πέμπτη εποχή--"Μουσική & λογοτεχνία"



Αναζητώντας την Πέμπτη εποχή, τον ιδιωτικό χρόνο της παιδικότητας και της μύχιας αλήθειας μας, τον μυστικό χρόνο που η τέχνη συναντά τη ζωή.

  Λογοτεχνικά κείμενα της ελληνικής και ευρωπαϊκής δημιουργίας με θεματικό άξονα την παιδική ηλικία, αλλά και ευρύτερα το μη μετρήσιμο εσωτερικό χρόνο, παρουσιάζονται μέσα από πρωτότυπες μουσικές συνθέσεις, συνθέσεις που ερμηνεύονται ζωντανά από σολίστ της Ορχήστρας των Χρωμάτων.
Με στόχο την προβολή της οργανικής σχέσης δύο τεχνών (μουσικής και λογοτεχνίας), αλλά και της ανάδειξης των μορφών της σύγχρονης πνευματικότητας κι ευαισθησίας.
Το πρόγραμμα αναλυτικά έχει ως εξής:
Από τη Δευτέρα 8 Μαρτίου και για 10 Δευτέρες στις 8.30μ.μ.Ίδρυμα Μελίνα Μερκούρη

Πρόγραμμα

8/3- Kathleen Kelley-Lainé «Πήτερ Παν ή Το θλιμμένο παιδί»
Η ψυχανάλυση ως μέθοδος αυτοβιογραφίας
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση:Στάθης Γυφτάκης
Αφήγηση:Μαρία Ναυπλιώτου

15/3- Γιάννης Ευσταθιάδης «Δωμάτιο Παντού»    
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση:Νίκος Πλατύραχος
Αφήγηση:Γιάννης Φέρτης                           

22/3-  Γιάννης Ατζακάς «Θολός Βυθός»
Η παιδική μοναξιά στις μετεμφυλιακές παιδοπόλεις
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση:Μαρία Χριστίνα Κριθαρά
Αφήγηση:Δημήτρης Καταλειφός

29/3- Céline Curiol «Φωνή χωρίς ήχο»          
Η μοναξιά μιάς γυναίκας,κάποτε και στον έρωτα.
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση:Άλκης Μπαλτάς
Αφήγηση:Μαρίνα Ψάλτη

12/4- Λοράν Γκοντέ «Οι ζεστές πέτρες του πεπρωμένου»
Η επιβίωση της επιθυμίας στις όποιες συνθήκες
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση:Αλέξανδρος Μούζας
Αφήγηση:Πασχάλης Τσαρούχας

19/4- Χούλιο Γιαμαθάρες «Ισόπεδη διάβαση»
Η ταύτιση της αποστολής με την ίδια την ύπαρξη
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση:Δημήτρης Τσούκας
Αφήγηση:Άρης Λεμπεσόπουλος
26/4-Πατρίκ Μοδιανό «Η μικρή Μπιζού» 
Η αναζήτηση της μητέρας ως αναζήτηση ταυτότητας
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση:Φανή Κοσώνα
Αφήγηση:Γωγώ Μπρέμπου

3/5- Σωτήρης Δημητρίου «Ντιαλίθ’ιμ Χριστάκη»
Η μετανάστευση.Η αποξένωση ,ο καημός.
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση:Σάββας Τσιλιγκιρίδης
Αφήγηση:Μηνάς Χατζησάββας
10/5- Γιάννης Ζουγανέλης «Ο ήχος της σάλπιγγος»
Η μουσική ως καταφύγιο και γενεσιουργός δύναμη
Πρωτότυπη μουσική σύνθεση:Απόστολος Ντάρλας
Αφήγηση:Τάσος Αποστόλου

17/5-  «Παράθυρα στην Πέμπτη Εποχή»
Ένα άλλο παράθυρο που ανοίγει η ποίηση στη ζωή
Πιάνο:Αλεξάνδρα Παπαστεφάνου
Απαγγελία:Ιουλίτα Ηλιοπούλου